-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
válasz ANDROID??? #8072 üzenetére
mert ők a kötelezettségüket azzal hogy elküldik a Telemaxnak el is intézik
Ez nem igaz. Neked SEMMI KÖZÖD ahhoz, hogy a T milyen alvállalkozóval szervízeltet. Neked van egy élő szerződésed a T-vel, csak ez számít. Az ő ügymenetük és ujjal mutogatásuk kutyát nem érdekel.
Írj a panaszkönyvbe, hivatalosan kérd a cserét arra hivatkozva, hogy a szervíz hanyagsága miatt értékcsökkent a készüléked!
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
asdf_
veterán
válasz ANDROID??? #8075 üzenetére
Igenyed neked lehet, es azt kotelezoek felvezetni amit te mondasz. Mas kerdes, hogy nem teljesitik, de ettol a te eredeti igenyed, az, aminek a papiron is lennie kene: csere. Kovetkezo sor a kifogas rendezesenek modja, no oda irhatjak a sajat baromsagukat (jelen esetben: javitas).
-
ANDROID???
addikt
válasz ANDROID??? #8077 üzenetére
Közben most sikerült elérnem a Telemaxot , és ott egy segítőkész hölgy vette fel, akinek elmondtam mi a helyzet a telefonnal és hogy szeretném a cserét egy új készülékre, kérdezte, hogy azt a készüléket nekik kellene cserélni, mondtam neki, amit a T szervizes mondott, hogy majd ha ők jóváhagyják a cserét akkor a T ad egy új készüléket...
Hát kíváncsi vagyok az ügy végére, hogy mit sikerül ezzel elérni....
A remény utoljára..... -
dethroner
veterán
válasz ANDROID??? #8078 üzenetére
Ne hagyd magad szívatni és ugráltatni a magentás köcsögöknek. Ahogy itt már sokszor le lett írva, te kizárólag az eladóval állsz szerződésben, ne érdekeljen hogy ők kivel javíttatnak és mire hivatkoznak. Panaszkönyv, asztalcsapkodás, fogy. védelem, békéltető testület, végső esetben pedig bíróság.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
asdf_
veterán
válasz ANDROID??? #8113 üzenetére
A termeknek nem kell bontatlannak lennie, valamint a termek normalis hasznalatabol eredo ertekcsokkenest a fogyasztonak nem kell megfizetnie. Ebbe a kartya sarkanak letorese nem fog beleferni.
-
asdf_
veterán
válasz ANDROID??? #8115 üzenetére
A termek hasznalatabol eredo ertekcsokkenesre. Ez a kartya a letort sarokkal kb. olyan, mintha egy monitort akarnal visszaadni, aminek egy bazinagy karc van a kozepen... Ez kivulesik a rendeltetesszeru hasznalaton.
-
sasa311
veterán
válasz ANDROID??? #8113 üzenetére
Nem kell bontatlannak lennie - viszont a letört sarkú kártyát nem küldheted vissza, mert gyk. tönkrement, ez nem használatból eredő kopás.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
asdf_
veterán
válasz ANDROID??? #8118 üzenetére
A bontatlan csomag elvarasa a bolt reszerol egy ertheto, am amugy jogtalan elvaras. Aki kishazankban webshopot uzemeltet, az ebbol a kettobol valaszthat, hogy vagy szabalytalanul csinalja, vagy sz*pik.
-
sasa311
veterán
válasz ANDROID??? #8118 üzenetére
Például egy "selejt" pakliból vagy egy olyanból, aminek pl. sérült a csomagolása és ezáltal eladhatatlan.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
dethroner
veterán
válasz ANDROID??? #8135 üzenetére
Elállási nyilatkozat vételár visszatérítési igénnyel. Megírod röviden, pár sorban, nem kell túlbeszélni a történetet. Légy lényegretörő és határozott! Ezzel és a készülék összes tartozékával, garijeggyel, számlával besétálsz az üzletbe és addig nem jössz ki onnan míg valakinek át nem adod. Legjobb ha két példányban írod és az egyiket magadnál hagyod, de mindenképp a te példányodra is kerüljön cégbélyegző, átvevő aláírása, dátum stb. Így látni fogják hogy nem szarral gurigázol és talán kapsz egy új telefont. Ha nem, akkor ragaszkodj az elálláshoz!
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Turbolada II
őstag
válasz ANDROID??? #8142 üzenetére
A törvény felülírja a belső üzleti szabályzatot.Szóval kérd csak vissza a pénzt.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
dethroner
veterán
válasz ANDROID??? #8142 üzenetére
Gyűjtögetsz némi pénzmagot és nem hűségidős baromságot veszel, hanem egy gyári független készüléket
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ANDROID???
addikt
válasz ANDROID??? #8135 üzenetére
Írtam panaszlevelet, amire ezt a választ kaptam, inkább csak linkelem, hogy ne foglaljon itt sok helyet.
Aztán beszéltem a 1430-al és bementem egy szervízbe (még nem kaptam vissza készülékemet,de kb most itt tart).
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz ANDROID??? #8230 üzenetére
Én a helyedben a kapott levelet elküldeném a fogyasztóvédelemnek, mert szerintem fogyasztói joggal ellentétes amit állít, vagyis hogy nem veszik vissza a készüléket, vagyis nem lehet elállni a vásárlástól.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ANDROID???
addikt
válasz ANDROID??? #8230 üzenetére
A telefon szervízbe leadás óta eltelt már 17 nap is, a papíron a 11.13 a határidő, ilyen esetben mit tegyek?
Mert a készülékem már 4. alkalommal van a szervizben, és az első 3 alkalommal elutasították a csere igényemet, igaz most úgy lett leadva a készülék, hogy a készülék cseréjének igénye az elsődleges.
Menjek be verni az asztalt? Vagy mi a fenét csináljak? A telefon már kellene, és a jogszabályban pedig csak az van leírva, hogy 15 napra kell törekedniük.
??? -
sasa311
veterán
válasz ANDROID??? #8268 üzenetére
Verd az asztalt, az a leghatásosabb.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz ANDROID??? #8271 üzenetére
Rosszul csinálhatod
Asztalt veri nem habzó szájjal üvöltözve kell.
Bemész, elmondod a nyűgödet ők meg nyilván leszarnak. Akkor elkéred szépen a vásárlók könyvét és szépen leírod benne, hogy neked mekkora kellemetlenséget okoz, hogy már X napja nincs terméked illetve mennyire rossz, hogy már 4x kell szerelni, egyúttal leírod, hogy ragaszkodsz ahhoz, hogy az üzlet vagy cserélje neked a láthatóan javíthatatlan hibás terméket vagy elállsz a szerződéstől.
Ez sokkal inkább működik, mint a láncfűrész.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz ANDROID??? #8279 üzenetére
Szard le a szervízt - senkit nem érdekel.
neked CSAKIS a boltban van jogod reklamálni. Majd ők leboxolják a szervízzel.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz ANDROID??? #8287 üzenetére
Téged nem kell, hogy érdekeljen, hogy ki kire mutogat. A jogszabály egyértelmű: a garanciális ügyintézést az ELADÓ viseli. Pont. Te a T-től vetted, így a Té -vel kell csak ügyintézned. Ha szar a szervízük oldják meg, szerződjenek mással, stb... Meg se hallgasd azt a mondatot, amiben említik a szervíz szót.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz ANDROID??? #8289 üzenetére
TE: Kezit csókolom, visszahoztam a telefonomat immár 4x mert megint szar (illedelmesen megint hibás). Legyenek kedvesek cserélni most már a készüléket, mert ez kurva ciki (illedelmesen = Jelentős kellemetlenséget okoz).
MANCIKA: Sajnálom, XY szervízzel egyezkedjen, bla bla bla bla bum bumm bla bla
TE: Nem egyezkedek semmilyen szervízzel, krvanyátok (illedelmesen = önöktől vásároltam a telefont, senki mással nem vagyok hajlandó tárgyalni, csakis önökkel és önöktől várom a megoldást is)
MANCIKA: De a szervíz BLA BLA BLA BLA bla bal..bla
TE: Értem, akkor kérném a vásárlók könyvét ahova beírom, hogy kruvanyád (illedelmesen = ahol jegyzőkönyvben szeretném rögzíteni, hogy ÖN, MANCIKA személyesen elutasítja a csereigényemet és teljesen jogszerűtlenül, a törvényi előírásoknak ellentmond, ezzel szándékosan megtéveszt engem, mint vásárlót, továbbá ön, minta a T-mobil hivatalos képviselője állítja, hogy tamtaramtaram). Ezután vagy marha készséges lesz vagy valóban leírod ezeket szépen gyöngybetűkkel a vásárlók könyvébe. 90%-ban nem kell írni...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
asdf_
veterán
válasz ANDROID??? #8291 üzenetére
Ugy indul ugye egy jotallasos ugyintezes, hogy jogszabalyban eloirt jegyzokonyvet kell felvenni (ennek elmulasztasat is meg lehet jegyezni a vasarlok konyveben) melyben van egy olyan sor, hogy vasarlo altal ervenyesiteni kivant igeny, jelzed, hogy oda a csere szocskat sziveskedjenek felvezetni. Amennyiben ott helyben nem nyilatkoznak rola, hogy elutasitjak a csereigenyt, 3 napjuk van erre, ha ezt nem teszik meg, ujabb bejegyzes a vasarlok konyvebe.
En mondjuk jofej lennek, es mivel a T-nel eloszor jar a telefon, az elozmenyek (3 sikertelen javitas) ismereteben adnam at, kulon kernem, hogy ezt is vezessek fel a munkalapra, ha eztan sem jarnak sikerrel, a jo isten nem fogja alaptalannak itelni a csereigenyedet. Ekkor telo vissza, jegyzokonyv, csereigeny, ha elutasitjak, munkalapok masolataval tertis level t-nek, hogy cserelnek, vagy talalkoztok a bekelteto testuletnel (vagy automatikusan oda fordulsz, es sporolsz egy kis idot ezzel). Mondjuk sajna a bekelteto testulet nem feltetlen olyan, akiktol meg kene ijedniuk, szoval nem biztos, hogy ettol osszeszarjak magukat. -
Turbolada II
őstag
válasz ANDROID??? #8361 üzenetére
Bemondással nem lehet a hatályos jogszabályokat felülírni. Vásárlók könyve, fogyasztóvédelem. Csere helyett állj el a szerződéstől.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
asdf_
veterán
válasz ANDROID??? #8361 üzenetére
nem beszélve arról, hogy a szervizelés alatti idővel a T le akarja rövidíteni a jótállási időt (legalábbis a wstend szervizben a T dolgozó azt mondta, hogy azzal az idővel nem lesz hosszabb, még ha az alkatrész új is arra is csak az eredeti jótállási határidő.
Mondtad neki, hogy ezt az egbekialto baromsagot adja mar irasba? (Jo, ok, a masodik evben, ami a gyarto onkent vallalt korlatozott jotallasa jellemzoen, ott billegosen lehet ilyet csinalni -vagy ha ez nem tetszik, akkor viszel szakvelemenyt es szavatossagban intezteted a gyartoi masodik ev korlatozottja helyett-, de az elso evben teljesen egyertelmuen nem lehet ilyet csinalni, ott csak es kizarolag uj alkatresz kerulhet beepitesre, es az uj alkatreszre ujraindul a moka. Esetleg arra gondolhatott, hogy hiaba cserel ki egy alkatreszt mondjuk egy fel eves telefonon, onnantol neked nem az 1+1 eves jotallasod fog elni, hanem az 1 ev kotelezo, jogszabaly szerint eloirt, es a gyarto altal onkent vallalt viszont nem egy ev lesz, hanem annak hatarideje valtozatlanul a vasarlas napjatol szamitott ket evig el. Na ilyet viszont -szerintem, ha jol le van papirozva- tenyleg lehet).
Remelem azert, az osszes leadasrol es visszavetelrol van datumos papirod.[ Szerkesztve ]
-
ANDROID???
addikt
válasz ANDROID??? #8385 üzenetére
8385 valaki?
-
asdf_
veterán
válasz ANDROID??? #8397 üzenetére
A vasarlok konyvebe tett bejegyzesbe 30 napon belul kotelezo valaszolni. Az ugyfelszolgalatnak irt levelre is. A szoban tett panaszra a fene tudja.
-
#41635072
törölt tag
válasz ANDROID??? #8405 üzenetére
Közben a portáljuk egy eldugott bugyrában ráakadtam, hogy náluk sem lehet email-ben ügyet indítani, csak ügyfélkapus reggel.
-
#41635072
törölt tag
válasz ANDROID??? #8409 üzenetére
Sajnos rá kellett döbbennem, hogy bizony semmire.
Az egyetlen tevékenység amire állításuk szerint képesek az az, hogy perelés esetén szólnak a békéltető testületnek.Ebből kiderült számomra, hogy a garanciapapír önmagában lósz@rt sem ér, a boltos hozzáállásán múlik minden. Perelni lehet, de arra az emberek többségének se pénze se ideje.
Miért nincs egy olyan hatósági szerv, aki betartatja a jótállásra vonatkozó törvényt? Így lobogtathatom a levegőben a papírkámat.[ Szerkesztve ]
-
ANDROID???
addikt
válasz ANDROID??? #8361 üzenetére
11,27-én este (vissza) leadott telefonomról ma küldték az sms-t hogy átvehető, a két dátum között leadtamn ezzel kapcsolatban 2 panaszt levélben is 1-et és 1430-on is 1-et, lehet, hogy kapok egy új telefont és kicserélik, ha az sms a szerviztől jött?
Mert a múltkor nem járta meg ilyen rövid idő alatt , akkor közel 1 hó volt, és én ennyi herce-hurca után új készüléket szeretnék.
Ha nem a panaszom miatt küldték az sms-t hanem csak mert meg lett "javítva" (ami eddig még nem sikerült nekik (T-Mobile), akkor ne vegyem át a telefont bízva a csere kérelmes panaszomban??? Vagy mi lenne a célszerű? -
ANDROID???
addikt
válasz ANDROID??? #8449 üzenetére
#8449: erre senki semmit?
-
Attix82
őstag
válasz ANDROID??? #8683 üzenetére
Nem, javítás az javítás. Cserére a komplett cserét értem. Kapsz egy originált gyári készüléket.
-
Attix82
őstag
válasz ANDROID??? #8897 üzenetére
Keddig érvényes a 3 munkanapos cseregarancia.
-
Attix82
őstag
válasz ANDROID??? #8899 üzenetére
Igen minden munkanap. 3 munkanap, 8 munkanapos elállás stb.
-
Attix82
őstag
válasz ANDROID??? #8946 üzenetére
Ha szakvéleményezed és kiderül ,hogy gyártási hiba miatt, akkor talán (2 év szavatosság). De nem egy fiatal cipő így szerintem esélytelen.
-
dethroner
veterán
válasz ANDROID??? #8948 üzenetére
Semmibe nem kerül bevinni a boltba a cipőt és megnézni mit kezdenek vele.Ha cserélik, akkor nem megérte? Ha nem, akkor ott van még az ingyenes békéltető testület, ami jó eséllyel adhat neked igazat, és akkor ismét jók az esélyeid a boltnál. Nem szabad alapból olyan tanácsokra hallgatni hogy szakvélemény, meg hogy régen vetted! Szavatossági időn belül vagy, vagyis ha nem te cseszted szét, akkor miért ne próbálnál tenni valamit magadért. Vagy ennyire nem számít a pénz, támogatod a dolgozó távolkeleti gyerekeket?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
kali
legenda
válasz ANDROID??? #9312 üzenetére
nem kerek a történet...
-
Bferibörs
addikt
válasz ANDROID??? #11319 üzenetére
Alcatel OT Scribe HD - 8008D
Hiába mutogatnak, a vásárló a forgalmazóval áll jogi kapcsolatba, a szervizhez semmi köze.
Nem hivatkozhat rá,hogy a szerviz nem cseréli stb.Galaxy S23 ultra, Xiaomi 12T, Blackview Tab 18, Lenovo P2 dual
-
ANDROID???
addikt
válasz ANDROID??? #11538 üzenetére
Köszi az Asrok alaplapra vonatkozó válaszokat
-
bullseye
addikt
válasz ANDROID??? #11554 üzenetére
Köszi a passzív-agresszív beírást!
Nyilván mind tisztában vagyunk vele, százalékosan milyen esélye van egy fizikai hibás alaplap gariztatásának szoftverhiba miatt, egy random cégnél, de acidos avatároknak nem szeretjük elmondani.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Turbolada II
őstag
válasz ANDROID??? #11568 üzenetére
Nem láttam, de világosíts fel.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
wolfman
veterán
válasz ANDROID??? #11582 üzenetére
Budapesten vannak én meg Gyulán. Ha fent laknék Budapestországban, akkor már régen ott kávézgatnék minden nyitáskor, délben és délután csak azért is, hogy jól lássanak.
Attix82: Ez is az általam említett üzletnél volt?
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
válasz ANDROID??? #11585 üzenetére
Régebben volt dolgom egy céggel, fogyasztóvédelmet felhívtuk, akkor ők előbb mindenképpen ajánlottak valami Békéltető testületet, hogy ha ők nem tudnak segíteni, akkor ezután a fogy.védelem jogilag jár el és kutakodni kezdenek, szóval még a fogyasztó védelem előtt is van 2 +kör játszma.
UPDATE:
Tegnap előtt felhívtam őket ugye és akkor azt mondták, hogy úton van a termék a boltjukba, ezt jelezte feléjük a szerviz (ami felteszem a Hama Magyarország kft.). Erre tegnap felhívnak, hogy sajnos nem tudnak olyan készüléket adni amit vettem, visszaadják a pénzt. Ok, hogy visszautalják, rendben, tiszta, de akkor az a duma, hogy úton van, mi volt??? Gyors kitaláltak valamit, hogy hagyjam békén őket zárás előtt fél órával!?„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Attix82
őstag
válasz ANDROID??? #12005 üzenetére
Milyen hibával lett az feltételesre lökve?
-
Attix82
őstag
válasz ANDROID??? #12007 üzenetére
Igazándiból azért feltételes, mert ha törés zúzás történt, akkor más is sérülhetett.....teszem azt leejtette és azért pattant el. Ilyenkor meg kell vizsgálniuk miért nem indul, és köze lehet e a történéshez az a törés / zúzás.
Ha köze volt, akkor garanciavesztés, ha nem , akkor természetesen megjavítják. Csak ehhez már biztos gyártói vélemény / szaktudás szükséges.
Feltételes: Külső behatás érte ami nem természetese / gyári hibából adódott....ez akár 2-3 hónap is lehet.
-
313313
addikt
válasz ANDROID??? #14553 üzenetére
Mennyi idős a készülék, mert az pont nem derül ki...
Az első vagy a második év járt le?HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
gyurkikrisz
őstag
válasz ANDROID??? #14658 üzenetére
Egy Nokia telefon, és ez már a második év vége.
A tuning a kisfiúk alap órajele. | i5 6500
-
Topikgazda
válasz ANDROID??? #14661 üzenetére
A jótállás hosszabbodik meg a javítás időtartamával. Csere esetén pedig újraindul. Ez a gyártó által vállalt garanciától teljesen független. Én olyan esetet is el tudok képzelni, hogy egy 1+1 év garis telót fél év után cserélnek, aminek következtében újraindul az 1 év jótállás, de az extra gyártói gariból már csak fél év marad a jótállás letelte után, mert már másfél év telt el...
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz ANDROID??? #14679 üzenetére
Kotelezo jotallas ideje? 1 ev. Tobbet vallal ennel a szolgaltato? Igen. Ez meg a jofejseg masik oldala
-
alex71995
csendes tag
válasz ANDROID??? #14696 üzenetére
De bizony szükségem lett volna rá, csak elgondolkodtam közben, hogy vajon miértnem nézték meg mielött vissza adták az árát? A választ is tudom: mert ezek a hiba nem konkrétan ezen a darabon volt. Magyarán, hogy vittem vissza és már tudta mi a baja, úgy, hogy nem is mondtam el még... ebből rá is jöttem arra amire kellett. Majd veszek helyette egy rendes MŰSZAKI, erre szakosodott áruházban.
-
didros
senior tag
válasz ANDROID??? #14709 üzenetére
tudom... tökéletesen igazad van.. a legszebb az egészben az, hogy nem is magamnak rendeltem, hanem egy barátom bízott meg vele, hogy lehetőleg olcsón rendeljek már egy ilyet és legyen is kiszállítva péntekig, stb. én meg kapkodtam, munka mellett csináltam. Ez jó ajánlatnak tűnt és bíztam benne, hogy nem lesz garanciális probléma.. igazából eddig még nem volt bajom soha sz.gép alkatrészekkel...
-
optikus
senior tag
válasz ANDROID??? #14709 üzenetére
tudom hogy sokak csoret baxta a mikulas dolog (mas kerdes ahogy eloadtak a cikkben a szegeny kisgyermekekkel koritve) de en fiztek egy csomo adot, a munkaltatom szintugy, jarulekokat, minden vasarlas utan fizetek meg egy rahedlit. ezek utan meg ha valaki elsunnyog es szepen zsebre dolgozik abbol ne csinaljunk mar martirt es nepi host mert epp mikulasnak oltozik. igy jart beprobalta bebukott, nem sajnalom, es nem is lesz belole szabadsagharcos. peace
amugy meg nyugodtan vegigturhatna a nav meg a fogyivedok ezt a sok sumak webshopot ahol aru nincs, gari nincs, de a lovet beszedik aztan ket het mulva mar nem is letezik. kivancsi vagyok hogy ez az xplaza is meddig fog mukodni a cseszlovak haverjaval egyutt. de amig legy van addig lopikula is lesz....
Buy books not gear.