-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
válasz Superhun #10188 üzenetére
Ez a 3 munkanapos azonnali csere is érdekes mert...
Ami igaz. Viszont.
Amikor Te leadod a terméket 3 munkanapon belül ,hogy rossz kicserélik neked azonnal. És utána a szakvélemény bebizonyítja, hogy fizikailag sérült vagy nem hibás vagy nem rendeltetés szerűen lett használva, akkor utólag a Bolt kifizetteti veled az új termék árát + egyéb költségeket is ami ezzel járt....
(Egyidőbe elkéri a személyes adataidat, ahol le tudja verni ezt a költséget)Vagyis a bevett szokás , hogy ezt elkerülje a Vevő először bevizsgálás és ha tényleg hibás akkor csere. Ezzel a Vevő se idegeskedik, hogy lehet más volt a gond és nem is az a termék? Illetve a pénzbehajtást ami ezzel jár.
-
Attix82
őstag
Nehogy azt hidd . A szakvéleménybe ha le van írva, hogy nem rendeltetés szerűen lett használva, akkor jöhet a bíróság is akár. Be lesz hajtva a pénz.
1. beviszed, megmondod, hogy hibás.
2. Rendben, azonnal kicseréli, felírja az adataidat.
3. Megvárja az írásos szakvéleményt.
4. Jelzi feléd, hogy ez a helyzet, aztán vagy a Vevő elfogadja vagy nem. De akkor jöhet a feljelentés.[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Forrás: [link]
"Többször előfordult, hogy a hiba nem volt egyértelmű, annak megállapítására, vagy a hiba okának megállapítására a kereskedő szakvéleményt kért. Korábban ilyen esetekben nem cserélték ki a terméket, hanem visszatartották azt, a szakvélemény megérkeztéig. A Legfelsőbb Bíróság 2008 áprilisában hozott határozata azonban egyértelműen jogsértőnek minősítette ezt a gyakorlatot. Álláspontjuk szerint a 3 munkanapos jog éppen arra vonatkozik, hogy a kereskedőnek nincsen időhúzási lehetősége, azonnal kell cserélnie, s legfeljebb a csere után érvényesítheti jogait, amennyiben kiderül, hogy a hibát a fogyasztó okozta."
Vagyis azonnal cserélni kell, persze ha tudja. De mivel a Webshoppok nem tartanak készletet, így más. Max visszaadja a termék árát vagy megvárja az újat ami lehet 4 munkanap is.
Viszont ha a Vevő tette tönkre akkor az eladó is gyakorolhat "nyomást" a Vevőre....ami ugye jegyzőkönyv megvan, szakvélemény megvan, adatok megvannak.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Nyugi, sok olyan probléma van, hogy nem is az a hibás amit behoznak. És rögtön cserélést kérnek?
2 eset lehet.
1. megvárja a bevizsgálást (ingyenes), de mondjuk eltelik 1-2 hét
2. nem várja meg és kéri a cserét, majd utólag kiderül , hogy nem hibás (vagy Ő tette tönkre) és a Bolt eljárást indít a Vevő felé, és kifizetteti a plusz költségeket..El lehet dönteni melyik a nyugisabb és a Vevőnek a legjobb megoldás a "Gyakorlatban".
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Csak akkor, ha még az elején van. Mert pl azt nem tudják mikor is lett átadva az ügyfélnek, csak a gyártási időt tudják megnézni. A számla vagy a jótállás jegyen van feltüntetve mikor is lett átadva a vevőnek és onnantól indul a gari.
PL ha már 1.5 év eltelt és akkor viszed be papírok nélkül, akkor már kérhetik, hogy bizonyítsd mikor is vetted, mert nem biztos, hogy még a jótállás vonatkozik rá, hanem csak korlátozott gari. De ha Te a boltba a gyártás után vásároltad 8 hónappal , akkor még a jótállás vonatkozik.
Tehát ha a gyári számból azt olvassák ki, hogy 1+ éve legyártották, akkor már kellenek ezek a papírok, ha nem akkor ugye egyértelmű, hogy fiatalabb lehet 1 évnél.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
-
Attix82
őstag
válasz Fancy-boy #10230 üzenetére
Jelenleg kb minden 10. kérdés itt ez ...picit visszább kéne olvasni és meglenne a válaszod.
Miért bunkó? Csak megkérdeztem, hogy Te munkaszüneti napokon szoktál e dolgozni? És megvan a válasz, hogy a szervizesek szoktak e hétvégén vagy ünnepnapokon melózni. Innentől kezdve látod már sántit is ez a 15 napos dolog.
Lényeg, hogy a gyakorlatba 15 munkanap alatt illik elvégezni a garanciális ügyet, ha nem akkor kérni kell írásba egy időpontot. Ha addigra sincs meg, akkor lehet lépni ez ügyben.
-
-
Attix82
őstag
válasz Fancy-boy #10248 üzenetére
Én úgy értelmeztem, hogy nincs korlátozás. Vagyis a megadott garancia idő jótállást jelent, azaz 2 év jótállást biztosítottak feléd.
Így tök mind1, hogy 10k alatti vagy feletti a termék.
Én azt javaslom, pici türelmi időt még adhatsz nekik. Érdeklődjél utána, és egyezzetek meg egy időpontba...pl +1 hét haladékkal. Ha addigra sincs semmi, cseréljék ki ugyan olyanra, vagy ár vissza. És utána ott elköltheted egy másik típusra ha akarod.
-
Attix82
őstag
válasz Retro DJ #10240 üzenetére
Vidéki cég vagytok? Mert ugye a vidéki boltoknál picit más a helyzet.
1. behozza az ügyfél
2. lerendeled a futárt ami elviszi a hibás termékeket a nagykerbe. Eltelik kb 2 munkanap. Ha péntek délután hozza be, akkor ugye hétvége és rá 2 munkanap. (4 nap telt el úgy, hogy csak a logisztika van meg)
3. a nagyker bereggeli a terméked
4. a beérkezési sorrendet figyelembe véve végignézik a termékeket
5. javítják ha tudják, ha nem akkor csere
6. a csereterméket /javítottat a futárnak odaadják és leérkezik a boltba 1-2 munkanap. Itt is ha pénteken adják fel , akkor márcsak hétfőn/kedden érkezik be. (eltelt 3-4 nap a szállítás miatt)Vagyis ha a legrosszabb pénteket nézzük a oda vissza szállítást eltelhet akár 7-8 nap is úgy, hogy semmi se történt csakis a logisztika.
BP-s boltok:
1. ügyfél behozza
2. ha BPs a nagyker és nem külföldről behozott cucc, akkor akár aznap el tudod vinni a nagykerbe.
3. szólnak, aznap el is tudod hozni vagy max másnap.[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
-
Attix82
őstag
válasz Arthuro_Adam #10274 üzenetére
Ez a levél fontos, mert ha 15 napig semmiféle előrehaladás nincs és nem is TETTEK, tuti bukják. Nyugodtan mondhatod nekik, hogy csereterméket kérsz / pénz vissza , vagy fordulsz a fogyasztóvédelemhez !
És az email bizonyíték , hogy 30 napig b...sztak rá !
-
Attix82
őstag
válasz Retro DJ #10279 üzenetére
A probléma ott volt, hogy 30 nap eltelt és : A rendszer szerint a készülék a tegnapi napon érkezett be a központi szervizbe, ahol a munkatársak megkezdték a javítási folyamatot.
Vagyis lehet csak akkor küldték be a szervizbe. De ez lényegtelen a vevő részéről. 30 nap már erősen kellemetlen kategória, én speciál 2 hét eltelte után már erősen érdeklődöm a termék iránt, utána már rászállok a szervizre. Ez a boltos dolga, hogy haladjanak a dolgok, és törekedjen a 15 napra.
Véleményem szerint 15 munkanap a gyakorlatilag megengedett maximális garanciális ügyintézés. Ami pluszba belefér még a logisztika a 1-3 munkanap.
-
Attix82
őstag
válasz szlovibuki #10313 üzenetére
Blokk, számla még 2 Ftnál is jár.
Jótállás 10k bruttó felett van 1 év. Az alatt csak szavatosság, aminél 6 hónapig a boltosnak kell bizonyítania, hogy gyári hibás volt, utána már neked....amit úgyse fogsz tudni megtenni.
-
Attix82
őstag
válasz szlovibuki #10317 üzenetére
Ha bejelented most , akkor igen. De szerintem jelezd feléjük, mert lehet beírták a gépbe, csak a blokk ott maradt.
-
Attix82
őstag
válasz szlovibuki #10319 üzenetére
Nem teljesen értem mit szeretnél ? Te ilyen NAV ellenőr vagy?Vagy mi lenne a célod ezzel?
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz Arthuro_Adam #10343 üzenetére
Emberi hiba mindig lesz, szerintem nem érdemes jelenteni. Ezért kell érdeklődi a 15. napon ,hogy mi a helyzet.
-
Attix82
őstag
válasz sasa311 #10394 üzenetére
Persze én ezt értem, de a kolléga részletezte fentebb, hogy 12 hónapig jótállás és utána csak a lap piaci árat éri, vagyis a teljes árat nem adják vissza.
De szerintem ezt már eléggé kiveséztük ...csak arra reagáltam, hogy rögtön rávágják az embere 2 év után, hogy ha se cserélni se javítani nem tudják vétel ár vissza....ami nem biztos ,hogy igaz. És valóban nem igaz.
-
-
Attix82
őstag
válasz beci43 #10459 üzenetére
Garancia papíron van jelezve meddig tart a jótállás? Mert ha 1 év , akkor igen lehetnek feltételek amik alapján megy az ügyintézés.
Ez lehet olyan, hogy nem adnak vissza pénzt, hanem kapsz egy GTX660-at mondjuk ami egy teljesítményű a GTX580-al. (piaci ára is kb annyi)
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest