-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
-
Attix82
őstag
-
Attix82
őstag
válasz Cootermain #9097 üzenetére
Fizikai sérült ha pl leejted , csavarhúzóval nekiállsz rongálni.
Égés az véleményem szerint nem tartozik a fizikai sárülésekhez, mivel maga a VGAn is tönkre mehetnek "alkatrészek, részegységek" maguktól is.
Szerintem nem jogos a végítélet.
Mit is lehet ilyenkor tenni? Közölni, hogy ez véleményed szerintem nem fizikai sérülés és nem fogadod el a szakvéleményüket.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz davidcsaba93 #9109 üzenetére
Nincs megszabva hányszor lehet javítaniuk, de bevett szokás, hogy ha ugyan azzal a problémával 3.-szorra se sikerül megoldani, akkor cserét kérhetsz.
-
Attix82
őstag
Ha nincs megfogalmazva a garipapírján , hogy a motorra külön van garancia, és ugye ez lett cserélve, akkor már nem érvényes a garanciára a termék.
PL vannak a Projektorok amiknél azt írjak a jótállásra , hogy a készülékre 2 év, a lámpára 1 év. Vagyis ha a lámpa 1.5 év után megy tönkre, akkor saját költségre kell cserélni, de ha a készülék megy tönkre akkor azt javítják.
-
Attix82
őstag
válasz bullseye #9145 üzenetére
Aha, mert ugye mindenképpen produkálnia kell a hibát. Tehát nincs olyan, hogy pedig tényleg rossz. Elküldi bevizsgáltatni, visszajön egy szakvéleménnyel, hogy nincs hiba. És aztán mégis produkálja de sose akkor amikor kéne, akkor mit lehet tenni?
Gari utáni csere meg érdekes számomra.
-
Attix82
őstag
válasz #40731136 #9147 üzenetére
Ez érdekes probléma, (nem tudom milyen értékű egér), de ha 10k alatti akkor fél évig köteles a boltosnak bizonyítani annak hibátlanságát, utána már neked kell. Persze ha egyértelmű a hiba akkor nincs miről beszélni.
Értem, de amikor produkálta akkor már lejárt a gari,ha jól sejtem
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz #40731136 #9149 üzenetére
Hát itt valószínű azt történt, hogy gari ideje alatt nem lehetett bebizonyítani, hogy tényleg rossz. Aztán a boltos mondta, ha gari után is rosszalkodik, akkor ő megjavítja. De inkább adott egy újat, hogy ne legyen vita. Aztán az is rossz lett, de mivel csak úgy odaadta a saját zsebéből így nem adott papírt róla.
Gari lejárta után adott egy terméket, ami valószínű garis még a nagykerebe, de nem akar vele foglalkozni, ami ugye lehet ajándéknak is felfogni mivel gari után adta....hát érdekes szitu.
Boltos inkább küldte volna egy bevizsgálásra a szervizbe pontos hibajelenséggel, ha így ha úgy de legalább egy szakvélemény készült volna róla.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz #40731136 #9151 üzenetére
Igen tiszta, de ha nem készült róla jegyzőkönyv gari időben, hogy mi a hibajelenség, akkor semmilyen formában nem tudod bizonyítani, hogy barmi is történt köztetek. Jelenleg kaptál ajándékba egy egeret a boltostól, mert ő sárosnak érzi magát. De a papírral tudnád bizonyítani ezt a folyamatot, és akkor lehet követelni a papírokat az új egérhez.
I
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
-
Attix82
őstag
válasz Gabesz87 #9158 üzenetére
Valószínű ha jóízűen felhozod nekik, hogy már a hányadik csere ennek a terméknek, és szeretnél egy másikat szerintem belemennek. De ne csodálkozz, hogy nem a régi áron hanem az új áron számolják be. Te esetedben 20e ft.
(#9159) gempula Bizonyítás a lényeg. Mint írtad volt 2 nap amíg nem jelentkezett. Az hogy gari után éppen elcsípte a boltos, hogy tényleg produkálja, ez pech.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz bullseye #9165 üzenetére
A probléma az, hogy a Bolt a beszállítótól mindig csereterméket kap. Vagyis biztos nem tudná eladni 30e ft-ért , így bukna 10k-t ha azon az áron számolná el. Amíg tudja cserélni addig cseréli, és ez a normális folyamat.
Ha megengedi, hogy válasszon másik terméket, akkor ő ugyan úgy megkapja a régi 30ks terméket, amit ma csak 20kért tudna eladni. Remélem így érhető
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz bullseye #9167 üzenetére
Hát annak aztán sok értelme nincs, ha a vevő jól áll a dolgokhoz a bolt is úgy fog....ők is emberek. Képzeld azt, hogy Te vagy a boltos, és ebben a helyzetbe te mit tennél, cseréled az előírás szerint a terméket, vagy buksz 10e ftot amit veszekedéssel érnek el.... te se néznél szépen a Vevőre, hisz Te megfelelően jártál el és mégis szívsz.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz bullseye #9171 üzenetére
Ilyen nincs, már a bolt és a nagyker között is szabad megállapodások vannak. Egyenlőre a kisker és a vevő közötti kapcsolat van szabályozva.
Az elállási jog is elég érdekes, oké elállhat a vevő, kibontja kipróbálja használja 5 napig és visszaküldi.
Viszont a vevők fel vannak háborodva, hogy 30. nap kapják vissza annak az összeget, miért is?
Az a termék amit visszaadott a Vevő, és esetleg a bolt egy másik vevőnek adja, az meg fel van háborodva ,hogy miért bontottat kap?Hát nem érdekes
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
Üdv.
Biztos valami elállás miatt lett kibontva (valakinek nem jött be és visszavitte 8 munkanapon belül), de ugye jogszabályba benne van, hogy elállhat az ember. Amit te is megtehetsz indoklás nélkül.
De mivel garanciálisan küldted vissza, így az már garis ügybe tartozik. Ha te magad küldted volna vissza elállás ügyileg, akkor más a helyzet.
-
Attix82
őstag
Ez mindig vita volt, hogy lehet vagy sem. Ugye a probléma az, hogy oké a GPU hidegebb, VRAM hidegebb, de a többi alkatrésszel miújság? Ezért is nehéz megmondani, mert simán ráfoghatják, hogy hűtőcsere miatt lett olyan amilyen, csavaroknál sérülések, pasztanyomok stb. Címke sérülés.
Én a helyedbe nem tennem, gyárilag kell venni oylat ami jobb hűtésű és akkor tuti nincs vita.
-
Attix82
őstag
válasz Bagira01 #9188 üzenetére
Ez úgy van, hogy ha nem javítható, és nem tudják ugyan olyanra cserélni. Illetve nem egy korlátozott garanciajegyet adtak, ami a jótállási időn túl (1év) mások a feltételek, akkor pénzvisszafizetés.
A másik VGA opció a jogszabályba nincs, de persze lehet egyezkedni a Boltossal. Ha elfogadod akkor ennyi, ha nem akkor a fenti sorrend van.
Gari idő csak kéne rá, mert így annak a papírnak nem sok értelme van.
-
Attix82
őstag
válasz Turbolada II #9215 üzenetére
Attól függ ,hogy a garanciapapíron, vagy a vásárlói infóba mi van írva. 1 év jótállásnál nincs vita, az utolsó lépés a pénz visszakérés.
-
Attix82
őstag
válasz biggamer #9217 üzenetére
Olyan, hogy garancia nincs a jogszabályba. Az csak egy népi megnevezés. Jótállás szó már igen ...ezért lényeges, hogy a bolt "garancia" alatt mit ért.
3 év garancia = 3 év jótállással?
3 év garancia = 1 év jótállás + 2 év korlátozott?
Ezt tisztázni kell a bolttal, vagy a vásárlói infójába kell megnézni, és az alapján eljárni.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz Turbolada II #9221 üzenetére
Jótállásnál igen, ami 1 év kötelező.
De a bolt által adott + garanciának már feltételei lehetnek, aminek már semmi köze senkinek, csakis a vevő és a bolt közötti megállapodás áll fenn.
Amit átvételkor Te elfogadod (aláírással), hogy 1 év jótállás a MO jogszabályok szerint , továbbiakba a bolt által leírt feltételek mellett. Ezt kell megnézni az adott boltnál, hogy van a megállapodás.
-
Attix82
őstag
válasz Turbolada II #9223 üzenetére
Az viszont szabálytalan.
-
Attix82
őstag
válasz Biznisz Elek #9225 üzenetére
Ez olyan mint az elállási dolog , ezen mindig elgondolkodom.
1. elállhat a vevő internetes vásárlás esetén, kipróbálás után is. (közbe ha boltba veszi akkor se tudja kipróbálni, de akkor már nincs elállás)
2. a vevő nem veszi át, illetve fel van háborodva ha bontott terméket kap.
Most akkor ez hogy is van? Elállhat, de bontott már nem kell. Akkor az a termék megy a kukába?
Kicsit gyakorlatiasabban kéne átdolgozni az egész erre tartozó jogszabályt.
-
Attix82
őstag
válasz SimonYana #9234 üzenetére
SAMSUNG - Szervizgarancia
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok
Számlamásolat
Jótállási jegyJótállási igény érvényesítése kizárólag a számla/blokk ellenében lehetséges
Lévén, nem csak és kizárólag a számla/blokk felmutatásával bizonyítható, hogy a terméket a fogyasztó az adott forgalmazótól vásárolta, úgy amennyiben a jótállási jegyen szereplő adatokból megállapítható az eladó fél személye, és a fogyasztó ennél jelenti be igényét, úgy jogellenes egy ilyen kikötés.
Vagyis ha minden adat rajta van a jótálláson, akkor el kell fogadniuk.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz bullseye #9294 üzenetére
Egyedi gépeknél lehet probléma, amikor is a bolt egy saját komplett konfigot kínál, pl mágus gép néven. És garantálja, hogy 1 évig tökéletesen fog működni. Ha valami meghibásodik az egész gépet kell bevinni a boltba.
Ha meglátják ,hogy el lett szakítva, fel lett nyitva simán ugorhat a gari, mint egy VGA-nál ha hűtőt cseré az ember és elszakad valami címke közben.
-
Attix82
őstag
Ez kb olyan ha te összeraksz egy gépet, komplettként eladod itt valakinek PH-n. És jelzi 2 hét múlva, hogy nem jó, kifagy stb. Semmi gond , hozd vissza megnézed, és látod fel vannak szakítva a dolgok, amit Te saját magad raktál rá az esetleges viták elkerülése végett. Te mit tennél ez esetben?
Én úgy látom ,hogy komplett sz.gépnél két eset van.
1. Az ügyfél válogatja ki, és rakatja össze a gépet. Ilyenkor belenyúlhat természetesen.
2. Bolt saját termékként adja a komplett sz.gépet , amire 1 év jótállást ad. Ezt úgy tekinthető mintha 1 db termék lenne az egész. Nem bonthatja meg, amint lejár az 1 év azt csinál vele amit akar.
-
Attix82
őstag
válasz CoolBoy323 #9351 üzenetére
Épp ezt írtam anno, hogy boltba se tudod kipróbálni a VGA-t de nem tudsz elállni. Ha neten akkor igen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen