Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dave™

    nagyúr

    válasz SMITHVADŐR #10107 üzenetére

    Na csak tegyük tisztába a dolgokat: beszerzési áron nyilván senki sem árul semmit, mert ingyen senki sem dolgozik. Tehát ez szimplán nem igaz, ahogyan be is ismerte (azzal, hogy marketingnek nevezte). A hivatalos láncban minimum 3 szereplő van: gyártó - nagyker (audiopartner) - kiskerek. Az utolsó szereplőnek az átlagos haszonkulcsa 10-20% között alakul. Van ugye még az áfa, de mindezekkel együtt is több, mint a végső ár feléért veszik a hivatalos forgalmazótól. A gyártó csak hivatalos úton forgalmaz, nagykereskedőkön keresztül. Természetesen zömében Kínában készülnek, azonban a terjesztés nem onnan történik, ellentétben néhány ebayes eladóval. Attól, hogy Kínában gyártják az eredetit meg az utánzatot is, a kettő nem ugyanaz, remélem ezt azért belátod. themebuilderrel mint eladóval nyilván semmi probléma nincs, erről tanúskodnak az értékelések is. Ugyanez igaz a többi segítőkész, korrekt eladóra is. Gond csak akkor merülhet fel, ha valamelyik eladó - általánosságban beszélek - nem eredetit árul, pedig azt hiszi, hogy igen. Vásárlóként ha valaki szeretne 100%-ban megbizonyosodni a termék eredetiségéről, akkor a képeken kívül semmi lehetősége sincs erre. Egyedül az lenne biztos megoldás, ha lenne egy 100%-osan eredeti fülese, és venne egyet az apróról, és a kettőt közvetlenül, első kézből tudná összehasonlítani. De mint írtam, az OEM-ek révén még az is lehet, hogy nagyon hasonló hangjuk van. Ebből a szempontból a vásárlót technikailag nem is éri kár (már ha gyakorlatilag ugyanúgy szól), csak abból a szempontból, hogy ő abban a tudatban él, hogy eredetit vett, mert így árulták. Pedig könnyen lehet, hogy nem az. Nem kell velem egyetérteni, de az esélye akkor is megvan, ezt letagadni nem lehet. Maximum a százalékokon lehetne vitatkozni. Ezt nem teszem off-ba, mert teljesen on a téma. Elég komolyan szívatja az egész iparágat a jelenség, és nem lesz jó vége, ha Kínában így folytatják. Nekik könnyű pattogni, gyakorlatilag anyagköltséggel dolgoznak, nem költenek tervezésre, fejlesztésre, marketingre, logisztikára, supportra és a többi, ezt a gyártók nyilvánvaló okokból nem tehetik meg. Mindenki szeret olcsón vásárolni, én is, csak érdemes azon elgondolkodni, hogy a kockázat mekkora költséget jelent utólagosan. Ezt sokan kihagyják a számításból.

Új hozzászólás Aktív témák