-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
niof
addikt
válasz Capt.Obvius #90099 üzenetére
Nem. A gain (ha jól értem akkor ez valami kapcsoló lesz az előlapon) az az erősítés értékét határozza meg, ami fizikai, fix, több fokozatban állítható. A potival meg a bemenő jelet szabályozod, amit az erősítő rész felé engedsz. Nagyjából...
A teljesítmény meg az az érték, ami a legnagyobb érzékenység mellett le tud adni a vas. De ez sok mindentől függ. Átlagos esetben nem valószínű, hogy bármikor 6W rá lenne eresztve egy fejesre (dinamikusra biztos nem), mert kb. azonnal megsülne a tekercs, vagy megsüketülnél.[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #90104 üzenetére
Jó, de én nem a peak-re gondoltam, hanem tartósan ilyen szinten járatásra. Az instant kinyírna bármilyen dinamikust. Nyilván egy rövid impulzus teljesen más tészta. Égettünk mi le anno 300W-os mélynyomót is (az 1600W-os végfokot nem bírta, de akkor nem tudtunk kisebbet szerezni, és kicsit sok volt... ) , amit szétbontva elszenesedett, a lengőcsévéről ledobott tekercset találtunk. Szóval nem megfelelő illesztés esetén, túlvezérléskor. Én így értettem.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #90103 üzenetére
Igen, emlékszek rá. Már akkor is akartam rá reagálni, hogy amit elektronikusan kimért és matematikailag kiszámolt, annak a kapott hangkülönbségben nem az az oka. Inkább a kábelek alapvető elektromos viselkedésének (négypólus) eltérései miatt volt.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz btraven #90108 üzenetére
A HD 25-1 II-m maximuma 120dB, ha jól emlékszem. De ez nem azt jelenti, hogy annyin is kell járatni. Ez csak a max, amit képes leadni (talán még károsodás nélkül). Ezeket az értékeket szabvány szerinti bemenő teljesítmény mellett mérik, így lehet meghatározni egységesen a különböző eszközök tulajdonságait. A Grado technikai adatlapján ami szerepel, valószínűleg ez az érték, és a maximuma, amire képes.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #90114 üzenetére
Igen, de szerintem elbeszélünk egymás mellett. Én azt az esetet taglalom az eleje óta, ha 6W valós teljesítmény kerülne ezekre a driverekre. Az, hogy a fent említett erősítők peak-ben tudnak 6W-ot, így ebben a formában minimum félreérthető. Azokat az értékeket kellene megadni, amit folyamatosan képes leadni, ideális esetben. Nem véletlen, hogy az asztali Hi-Fi erősítőkön is általában a 4 és 8 ohm-ra vonatkozó maximális teljesítményeket adják meg. Fejeseknél meg még bonyeszabb, mert kb. 8-~1000 ohm-ig szinte minden lehet. Szóval minimum az adott impedanciához társuló maximum értéket kéne megadni, így mindjárt tisztább lenne a kép. Vannak gyártók, akik ezt fel is tüntetik, de vannak, akik csak az abszolút maximumot írják le, ami helytelen.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #90118 üzenetére
Én nem is ezt mondtam, csak annyit, hogy az a max érték, valószínűleg, amit az a fejes tud, és ezt valaki megmérte.
A szabvány meg nyilván azért van, hogy egy állandó szerepeljen a mérésben, és ehhez képest kapják meg az eredményt.
Közben megnéztem a 25-ös dobozát, és 1kHz/1V-on van megadva a 120dB. Eléggé szabvány értékek...Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Z.É.T. #90124 üzenetére
Sosem értettem, honnan ered az a sztereotípia, hogy aki elektronikus zenei fesztiválra megy/jár, az biztos drogozik. Kb. ugyanannyira jellemző, mint az hogy a rokkerek mind alkoholisták. Semennyire. Vannak persze, akik azért járnak, de az ilyenek ki is kopnak onnan néhány év alatt. Miért nehéz elhinni, hogy nekünk ez épp olyan, mint másnak a jazz, vagy a klasszikus, world music, vagy bármi? Ugyanúgy érzelmeket kelt bennünk, mint bennük amaz.
Amúgy, szerintem szerencséd volt, hogy nem arcba kaptad azt a hangerőt, és csak visszavert hangot hallottál, távolabbról. Nem szeretnék egy ilyen "baleset" miatt egy életen át tinnitus-al létezni. Nem passzióból csináltattam a füldugóimat sem (van 15 és 25dB-es), mert egy ilyen nagy energiájú rendezvényen 1,5-2 óra után elfárad a fülem, először a bal, és elkezd fájni. Így ezt nem várom meg, és ha a színpad közelében vagyok, gyakorlatilag néhány perc után berakom őket. De sajnos 2 éve már nem volt rájuk szükség.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #90125 üzenetére
Eleve erősítőről volt szó, a hangszórót csak felhoztam, hogy történt velünk ilyen. Persze nem azonnal égettük le szerencsétlent, 6-8 óra kellett hozzá. Valamikor a buli végén tűnt fel, hogy az egyik láda nem szól. Olyan forró volt a kosár, hogy csak másnap tudtuk kiszerelni a dobozból. De amúgy mindegyikre jogos igény lenne, hogy a maximális folyamatos teljesítmény, akár leadás, akár terhelhetőség, fel legyen tűtetve. Erősítőben ha jól rémlik a Schiit megadja ezt különböző impedanciákra. Követendő példa kéne legyen!
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Ott volt egy szmájli...
De amúgy ha van olyan dolog a Hi-Fi világában, amiben feltétel nélkül hiszek, azok a következők:
1: a lehető legtökéletesebb/legoptimálisabb tervezés
2: ennek a megvalósításához az elérhető legjobb alkatrészek
3: a lehető legrövidebb jelút alkalmazása (pl. 47 Lab), ha van rá mód, belső kábelezés nélkül
4: teljesen szeparált tápegységek, minimum doboz a dobozban konstrukció.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz btraven #90137 üzenetére
Ilyenekkel nem is foglalkoznék, megmondom őszintén. Az RMS gyakorlatilag egy átlag (szó szerint négyzetes középérték), nem értem hogy társul mellé a 20W folyamatos. A max pedig valószínűleg egy impulzusszerű maximális érték lehet, tippre 10ms időtartamra. Legalábbis így szokták megadni. De nem biztos.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bajnokpityu #90141 üzenetére
Mindet pontosan úgy kell érteni, ahogy leírtam. Az, hogy kinek mi tetszik, tök más kérdés.
- Mire optimális? Audio reprodukciós célokra, bármely eszköz legyen is az a láncban.
- Igen, saját hang nélküliek legyenek, hogy a legkevésbé se szóljon bele a zenébe. A leggyengébb láncszem így is épp elég torzítást visz bele (hangdoboz + a helyiség, fejes/füles), a többi legyen a lehető legsemlegesebb.
- Kábelben tök mindegy, ki mit mond, minél rövidebb, annál jobb! Legjobb lenne, ha egyáltalán nem kellene semmilyen kábel, és közvetlen fizikai kapcsolat állna fenn a részegységek közt, a lehető legrövidebb jelúttal.
- Ha külső táp szükséges, akkor nyilván kell speciális, árnyékolt kábel. Megfelelő keresztmetszet esetén a veszteség marginális.btraven
Nem jó a műanyag doboz. Fém kell, lehetőleg olyan, ami elektromágneses szempontból zárt.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Persze, hogy buktak, mert ami ideális lenne, az gyakorlatilag nem megvalósítható, illetve nehezen, baromi drágán. Vagy egyszerűen még nem tartunk ott technológiailag. Ez mind, amit felsoroltam, az abszolút ideális esetet feltételezi. De törekedni lehet rá!
[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Dorien #90165 üzenetére
Ja, a jó kis yaxi! Nem véletlenül vettem én sem a HD 25-1 II-re tőlük párnát. Kb. mindenben jobb lesz tőle az a fejes is. Mindegy, hogy a normál vagy a B, mindegyik jó, a B kényelmesebb. Nem is értem, hogy a 30 év alatt, megannyi verzió mellett a párnához miért nem nyúlt a Sennheiser? A yaxi-val összehasonlítva a gyári párna egy f@s. Fél-egy év alatt elveszti a tartását, sz@rul szigetel és kényelmetlen is.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz ribizly #90200 üzenetére
Mé' rakod off-ba? DAC-os téma.
Én már régóta követem a srácot, mostanra elég komoly stúdiót épített, saját költségen. Neki hajlamos vagyok hinni is, mert egy videójában sem mondott baromságot, sőt, minden könnyen leellenőrizhető (gondolok itt a pluginekre, szerkesztési tippekre, ilyesmikre).Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Zenei tekintetben nem tudok nyilatkozni, mert a zenepécém nem támogatott hw. Játékhangban meg nem releváns, de szerintem jobb az is. Amúgy a 11 úgy en bloc jobb szerintem, mint a 10. Persze gusztus dolga. Azért elvagyok a 10-el is a régi laptopon, ezért nem cserélném le.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Hát gyerekek, meg kell mondjam, sokak előtt fejet kell hajtanom most. Van ez az "akció", amivel 3 hónapra, kőkemény 200Ft-ért bele lehet kóstolni a Tidal Master-be. Ha valaki eddig kételkedett, az én voltam, de most befizettem rá, mert ez mégis egy olyan lehetőség, amit ki kellett próbálni. (Meg hát közel egy év alatt nem ért ide a Spotify HiFi opció....) Lemondtam a Spotify-t, nagyjából egy óra Tidal hallgatás után, legyen elég ennyi. Az általam preferált elektronikus zenei stílusok, amit sokan lenéznek, azok is annyival jobban szólnak, még ha nem is Master minőségűek (csak sima HiFi), hogy le a kalappal! Főhajtás, maximális tisztelet, kinek mi tetszik.
[ Szerkesztve ]
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Ezt a részét nem tudom, nekem úgy volt, hogy volt jópár "húsos" lejátszási listám, gyakorlatilag csak azokat hallgattam, meg esetleg a lista végén ajánlottak között néha ráleltem egy-egy rég keresett számra, amit persze azonnal hozzáadtam az aktuális listához. A Soundiiz-el portoltam át a listáimat is, amik átlag 95%-ban megvoltak Tidal-on is, marginális veszteséggel.
Egyszerűen mondva, sokkal jobban szól minden dal. Már értem a Hype-ot. Az a durva, ha nincs ez az akció, valószínűleg sosem próbálom ki, mert alapvetően nem volt bajom a Spotify-al. De így, hogy léptem egyet, minden más megvilágításba került számomra.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Archttila #90452 üzenetére
Az USB táphoz képest biztos jobb. De ha többet szánsz rá, akkor meg inkább a 25W-os modellt venném. Ő is valami hasonló méretű és tudású tápot vett, valamelyik DAC-os videójában mutatja (nincs sok), és eléggé jókat mond róla.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Persze, nem látok a fejedbe, hogy ezt hogy értetted, csak a Chi-fi (ebben a formában) - azért lássuk be - eléggé félreérthető, minősítő jelzős szerkezet (is lehet). Még mellétetted, hogy szekta 2*, ez így még hangsúlyosabb.
Az ASR működésébe én nem látok bele, csak a méréseket szoktam megnézni, meg nagyon max. 1-2 véleményt onnan, de jellemzően a meghallgatásról szóló infóim nem tőlük származnak. Jellemzően inkább innen, vagy más honi topikokból, írásokból, videókból.
Szerintem hanyagolni kellene ezt a jelzőt, mert amikor anno ezt valaki "megalkotta", azt a szintet már nagyjából az összes nagyobb név bőven meghaladta, mint amiért - jellemzően lenézően - ezt alkalmazták.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #90501 üzenetére
Azért azt te is tudod, hogy a szinuszos (meg négyszög, fűrész, stb. jelalakú, vagy különböző impulzusok, zajok) mérések nem megkerülhetők, nem helyettesíthetők. Nyilván ha van megfelelő műszerezettséged, el is végzed ezeket.
Más kérdés, hogy vannak egyesek, akik minduntalan a zenei jelekkel akarják ezeket összevetni, pedig nem lehet. A zenét hallgatni kell, ezekkel meg szabványos méréseket végezni. És itt a szabványos, megismételhető, reprodukálhatóság a lényeg, és hogy minden készülék azonos bemenő jelekre mit ad vissza a mérőeszközön. Válasszuk már ezt ketté, örökre.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz btraven #90517 üzenetére
Bár más területen, de dolgoztam MEO csoportban, egyszerű ellenőrként és technikusként is, szóval ez nem újdonság. A méréseket pont azért végzik egyszerű jelekkel, hogy könnyen összevethetők legyenek a bevitt és a kapott jelek paraméterei, így azokat összevetve matematikailag értelmezhetők a különbségek. Ugyanezt, bonyolult jelformákkal (pl. zene) gyakorlatilag lehetetlen lenne pontosan megtenni. Persze ez semmit nem mond arról, hogy az adott készülék kapott hangja kinek hogy tetszik. Ez teljesen szubjektív, és nyilván ez alapján nem, illetve nehezen értékelhető egy készülék. Lehet, ami 1000 embernek tetszik, az neked pont valamiért nem fog, és ez fordítva is igaz. Itt bejátszik a hallásodtól kezdve a személyes értékrendeden keresztül, az előképzettséged, tapasztalatod, a pillanatnyi lelki állapotod, a személyes fenntartásaid stb. Ez így nyilván nem objektív, ezért kell szabvány szerinti méréseket végezni, amit a világon bárhol, bármikor, bárki reprodukálhat/ellenőrizhet. Attól még nagyon messze van a technológia, hogy egy adott felvétel alapján meghatározza az eszközök paramétereit, és szerintem nincs is ez irányú törekvés, meg is mondom miért. Egy felvétel, az sosem lesz az, mint amit élőben hallasz, legyen az egy bizonyos hangszer, vagy egy komplett zenekar. Áthalad egy csomó eszközön, mikrofonon, kábelen, jelátalakítón, a stúdió utómunkálatokon, majd mikor elkészült, valamilyen formába "öntik" azt. A megszólalás meg meg a te készülékeiden visszafelé hasonló. Így belátható, hogy ez nem megfelelő mérésekhez. A matematikailag előállított szabályos jelalakok (nyilván a zajokat kivéve) viszont igen.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Mathiask #90527 üzenetére
Az általad említett radikálisokat, meg a hittérítőket egyik hi-fi topikban sem lehet megkerülni. Meg van még egy ellenszenves kategória, a pénzeszsák megmondóember, aki csak azt bizonygatja, hogy ő már túl van mindenen (mert megteheti), és olcsón nincs jó hang. Mindegyik nagy ívben kerülendő!...
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
-
-
niof
addikt
válasz fericske #90602 üzenetére
Ha trollkodtam volna, akkor nem lett volna a végén a hangulatjel, de úgy tűnik, ez nem volt elég... Nekem egy 2011-es Samu FHD LCD-m van, tök jól elvagyok vele, meg a VLC-vel. A vizuális rész nálam egyszerűen nem kiemelkedő kritérium. Pláne az, hogy milyen színű a fekete (ezt egyébként alapból egy nonszensz igénynek tartom, de nem vagyunk egyformák). Egyszerűen ez a része nem mozgat, inkább a film tartalmi részére koncentrálok helyette.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Polllen #90682 üzenetére
Azt nem értem, miért csak a SINAD-ba kapaszkodtok a mérések kapcsán? Nem csak ezt méri amir, vannak ott más mérések is. De ezt már pár hónapja lezongoráztuk bkercso-val (és ahogy látom, ő konzekvensen gyakorlatilag most is ezt mondja), hogy igazából 1-2 mérés típus hiányzik, ami sokkal pontosabb képet adna. De amúgy a többi, amit elvégez, az amúgy rendben van.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Polllen #90686 üzenetére
Szerintem (bár szoktam nézni az oldalt, de nem vagyok fan), a SINAD nem minőségi rangsor. Legalábbis én nem így értelmeztem sosem. Nekem többet mond, a multitone diagram, annak minél egyenletesebbnek kéne lennie, az 1kHz-re megjelenő felharmonikusok és a jitter. Aztán ha valami szimpi, lehet tovább menni a vélemények, hallgatásos tesztek felé. Kb. így kéne kezelni azt a fórumot, máskülönben félrevezető lehet. A jel-zaj viszony önmagában csak azt mutatja, hogy mennyire (nem) hallod az eszköz saját, működésből fakadó zaját.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #90705 üzenetére
Aki 96dB-el hallgat tartósan zenét, annál két eset lehetséges. Vagy halláskárosult, vagy koncerten/fesztiválon van éppen. Még a 90 is elég hangos. Szerintem a szobai átlag hangerő megáll valahol 85dB környékén. Persze lehetnek nagyobb csúcsok, de az átlag fix, hogy nem több ennél.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Mathiask #90751 üzenetére
Az a baj, hogy ezt 1 tudományág nem tudja értelmezni. Elméletileg igen, de mégsem. Kell hozzá fizika, kémia, pszichológia, anyagtechnológia, gyártástechnika minimum. És ekkor még csak a kábelt vizsgálod, hogy mitől lehet más, mint egy látszólag azonos darab. Előbb-utóbb eljut majd a tudomány oda, hogy pontosan meg fogja tudni mondani melyik miért olyan, amilyen. Addig marad a meghallgatás, tesztelés, mende-monda, ezotéria. Akkor lesznek szarban az ilyen bemondásra legjobb cégek, mikor a tudomány egyértelműen megcáfolja majd az állításaikat. De addig kénytelenek vagyunk a jelenlegi, hagyományos módon tájékozódni. Lehet, hogy mi már ezt nem érjük meg, de az sincs kizárva, hogy igen, mert a technológia hatalmasat fejlődött, ha csak az elmúlt 30 évet nézzük, akkor is. Lehet még 10, és néhány újítás miatt ezek a beképzelt háj-end gyártók többsége le is húzza magát a vécén, mert labdába sem fognak tudni rúgni. Nem tudhatjuk. Én örülnék neki!
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Mathiask #90756 üzenetére
Ezzel a posztoddal én teljesen tudok azonosulni. Én sem hiszem, hogy egyféle jó hang létezne, pont az miatt, amit írsz, nem ismétlem meg. Viszont ketté is lehet választani, ezt még nem láttam konkrétan sehol. Név szerint, kéne egy terméket keresni, legyen az akár egy DAC, amit az audiofil közösség nagy egyetértéssel egyformán, mondjuk jónak ítél (de lehet rossz is, nem ez a lényeg, hanem hogy döntő többség ugyanazt mondja), és tudományosan meghatározni az összes mérhető paraméterét, hogy megállapítsák, miért vélekedik mindenki így róla. De ez még nem lehetséges, lásd, előző hozzászólásom.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz bkercso #90763 üzenetére
Szerintem azért nem jönnek az eredmények e téren, mert nincsen rájuk valódi piaci igény, ami miatt megérné pénzelni efféle kutatásokat...
Így van. Van néhány olyan gondolkodó, mint te, aki tudja, hogy ezek - ha tetszik, ha nem - technikai/technológiai dolgok, de olyan kevés ezeknek az embereknek a száma, hogy érdemben nem támasztják alá, hogy foglalkozni kellene ezekkel bárkinek. A gyártók meg, akár kicsi, akár nagy, nyilván profitorientáltak. Van, aki úgy áll hozzá, mint a Topping, relatíve olcsón próbálnak elfogadható minőséget az emberek kezébe adni, és ahogy olvasom, azért elég nagy sikerrel (én is egy E30-at vettem, mikor a Spartan meghibásodott, és sokkal jobb, mint az volt). Vagy pl. a Schiit, aki bár a drágább szegmensben is jelen van, a belépő cuccaik is népszerűek. És igazából az emberek tették őket azzá, nem a mérések. A háj-end gyártók meg megpróbálnak mindenféle ezoterikus címkékkel dobálózni, hogy egyáltalán valakit érdekeljenek a vackaik, mert egy szint felett, véleményem szerint már nincs óriási különbség, csak apróságok. Továbbra is az a meglátásom, amit már évek óta mondok, hogy van egy ésszerű határvonal (mindenben, nem csak Hi-Fi-ben), ami már bőven a középszerű felett helyezkedik el, de még nem a valóságtól elrugaszkodott szint, ahol még egyértelműen megkapod a pénzedért az eredményt, ez fölé menni - persze mindenkinek szíve joga - de a legtöbb esetben nem értelmezhető. Tök jó analógia pl. az autó, amit itt valaki írt. Mi a fenének kell 100-120 lóerősnél nagyobb teljesítményűeket gyártani? Tök felesleges. A KRESZ nem engedi meg, hogy a legtöbb helyen 90-nél jobban menjen az ember, de a felső határ is 130, szóval nincs alapja, hogy ezeket gyártsák. A száguldozók meg csak veszélyeztetik a többi közlekedőt, és ráadásul ők szokták sajnos megúszni, ha baj van (bajt csinálnak). Várom már, hogy GPS vezérelt autók legyenek, ahol a számítógép határozza meg, hogy egy adott útszakaszon mennyivel lehet menni, és nem az a buta paraszt, aki a kormányt fogja.
De visszakanyarodva a Hi-Fi témakörhöz, az olyan gondolkodók, mint te, ha nem szerelemből csinálják, mint te, és elmennek egy audiotechnikai céghez dolgozni, a profitorientált gépezet úgyis bedarálja őket idővel, azt teszik, amit kér tőlük a vezetés és a marketing osztály. Tehát hiába tudják, amit te is itt már sokszor leírtál, nem tudnak/akarnak érvényesülni. Aztán vagy csinálják otthon, kicsiben, a saját szájuk íze szerint, pár ember számára, vagy csak sodródnak az árral a nagy cégben, névtelenül. A másik végletet meg nem is érdekli, hogy maradandót alkosson, elhelyezkedik tervezőmérnökként, aztán szorgosan azt teszi, amire kérik, egy homokszemmel többet nem tesz hozzá.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Mathiask #90772 üzenetére
A DAC-jaikról nem tudok nyilatkozni, csak egy Magni 3 van nekem tőlük, de azt szeretem. Nincs semmi feltűnő hibája. Egy kicsit talán "kevés" a HD 650-hez, de amire azt most használom, így is OP (játék). Bár!... Ha azt nézzük, hogy sokszor meghallok olyasmit, amit mások nem, nem is biztos, hogy túlzás.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz kromatika #90822 üzenetére
Na, most félreértés ne essék, én is úgy választok/választottam, illetve a becélzott árszegmensben próbáltam olyanokat keresni, amik jól szerepeltek. Aztán azokat tovább kutatva választottam, sok olvasás után, és az lett, amire nagy átlagban jókat írtak. Meghallgatásra sajnos, mint legtöbbünknek, nem volt lehetőségem, az elállással én meg nem szeretnék vacakolni.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz Polllen #90863 üzenetére
Nyilván azért, mert telefonnál az aljzat körbe van "bástyázva" egyéb dolgokkal, és ott alap, a használat módjából eredően, hogy arra kell felkészíteni, hogy az, adott esetben éveken keresztül, akár napi több alkalommal is csatlakoztatva/lehúzva van. Egy asztali DAC esetén ezzel nyilván nem kell számolni, sima felületszerelt szutyok csati is ellátja ezt a feladatot. Elvben. Ha megnézed, sok esetben ezeken hogy van kiképezve a csatlakozás? Rá van forrasztva a nyákra, a készülék oldalába meg van neki egy nyílás vágva, azt jóccakát. Örülj, ha addig megáll, míg évente 2* hozzányúlsz. Hordozható eszközöknél nyilván kicsit jobban megtervezik, de asztalinál nem jellemző. Na meg az alkalmazott förtelmes ólommentes forraszanyag, az meg a világ szégyene. Merev mint a rosseb, és hajlamos a törésre, repedésre. De védjük a környezetet (RoHS - pfujj), meg a fogyasztói társadalmat azzal, hogy megspórolunk egy kis ólmot, és így olyan termékeket gyártunk, amit időnként javítani/cserélni kell, mert eleve sz@rnak lett tervezve. Gratulálok.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
Én is csak hagyományost használok, ha forrasztok. Szerencsére még lehet kapni. Nemrég ment nálunk nyugdíjba egy öreg villamosmérnök szaki, az az igazi, klasszikus mérnökember, aki ránézett egy elektronikára, és már abból szinte tudott mindent. Nagyon tisztelte mindenki a cégnél. A számát sem tudom megmondani, hányszor szidta, ha ezzel a környezetbarát ónnal kellett dolgozni. Olyan áramkörnél, ami nagy hőingadozásoknak van kitéve, kb. garantálható, hogy előbb utóbb valahol, ahol feszültség (mechanikai) is van, el fog repedni a forrasztás, és hibát fog okozni. De ugyanez igaz a túl magas ezüst tartalmú ónokra is (3-4%). Borzasztó nehéz velük dolgozni, nagy hő kell, és hamar meg is ég mindkettő.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
-
niof
addikt
válasz Polllen #91001 üzenetére
"A felbontásnál fontos, hogy milyen felvételt hallgat az ember. Nagyon sok olyan van, ahol nincs mit pluszba megmutatni egy jobb rendszeren."
Teljesen egyetértek. Előtte is tudtam, hogy sokat számít a felvétel, de mióta Tidal-ra váltottam, a fentit egy csomószor megtapasztaltam. Hiába master, épp úgy szól, mint a normál CD minőségű wav. Gondolom ennyi van a masterben. Aztán persze van ellenpélda is, hála az égnek sokkal több, még a sokak által oly lenézett elektronikus stílusok esetén is, meg sem tudom számolni, hogy hányszor kaptam fel a fejem arra, hogy mennyivel szebben szól, mint a gyűjteményemben lévő CD verziók. Sok pici részlet, tér, ami összehallgatva ott van a másikban is, de arra "figyelni kell", megfelelő master esetén pedig egyszerűen ott vannak. Meg valahogy olyan légiesen könnyedén szólal meg sok felvétel, annak ellenére, hogy elektronikus zene. Pl.: Björk - Post című albuma bár nem master, csak hifi, mégis szebben szól.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
De ez gondolom nem érvényes, ha csak a szoftver más, a hardver meg csont ugyanaz. Nem érzem világosabbnak a hangot. Sőt, mióta megvettem a szett mellé a Supra USB-t, inkább a szub teljesedett ki érzésre. Néhol már szinte sok, pedig aztán én szeretem. Vagy csak jobban egyensúlyba került az egész, nem tudom igazából, de az tény, hogy van különbség a nyomtató USB és a Supra közt.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
niof
addikt
válasz p_adam #91124 üzenetére
Na igen, meg lássuk be, ahhoz, hogy értékelni tudj valamit, nem megfelelő körülmény egy ilyen "rendezvény". A cerka méregetésén nagyobb a hangsúly néhány esetben, véleményem szerint.
Egyszerűen ha többen vannak, közös helyiségben, nem lehet úgy koncentrálni (vagy még inkább az a baj, hogy koncentrálni kell), nem lehet úgy ellazulni, mint otthoni körülmények között, ahol nem 3 számot bírsz gyorsan végigpörgetni, hanem mondjuk 50-100-at, nyugodtan végighallgatni, és belefeledkezni, majd ha olyan lelki állapotban vagy, értékelni a hallottakat. Az sem mindegy, hogy épp aznap milyen lelki állapotban vagy. Gondolom mindenki volt már úgy, hogy le akart ülni kicsit zenét hallgatni, de az agya épp máson kattogott, így nem olyan az élmény. Ha pont aznap nem vagy megfelelő állapotban, és még sietni is kell, plusz mondjuk azon agyalsz, hogy még haza is kell érni valahogy stb., nem biztos, hogy jól fogsz így értékelni bármit is, amit hallasz. Legfeljebb arra jó, hogy azt meg tudod határozni, hogy ez és ez a termék jobban érdekel, több időt szeretnél/kellene vele tölteni. És esetleg itt bejöhet a kölcsön kérem/adom kapcsolat, ha az emberek megbíznak a másikban...Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Videoteszt Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
- ASUS VS228DE 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
- Komplett igényes gamer PC (Monitor, alaplap, cpu, ház, táp,ssd, vga)
- Samsung S34BG850 G8 - 34" Ívelt Smart OLED - 3440x1440 175Hz - 0.1 ms - TrueBlack 400 - FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen