Új hozzászólás Aktív témák
-
Haris1
tag
Ezt a "nem lehet az utolsó képet visszanézni" apróságot nem értem.
Be lehet állítani, hogy az utolsó képet az elkészülte után:
1,5 másodpercig,
3 másodpercig,
folyamatosan (Ok gomb, vagy expógomb félig lenyomtáig),
vagy folyamatosan+belenagyítási lehetőséggel mutassa.Ez pl. számomra bőven elegendő opció.
(Sőt ha a kapcsoló tárcsán tekerek egyet, az összes eddigi képet vissza-vissza nézegethetem ;-) , igaz tán praktikusabb lenne egy külön gomb, amit Kerengő hiányol.)[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
Én simán váltogatok a visszajátszás/felvétel között, nem kapcsolom folyton ki-be a gépet. Eddig semmi probléma nem mutatkozott, azt csinálja amit szeretnék.
(Na jó, az első héten néha félállásba csúsztattam a nagy sietségben, de azóta se.)Az elmúlt két hónap alatt egész jól összecsiszolódtam vele hála Nektek is (thx!). Persze én is igyekszem fejlődni, de a gépre egyre kevésbé kell figyelnem...
Még mindig nagy öröm kézbe venni, fotózni, videózni vele (lehet, hogy ez szentségtörés, de bizonyos korlátokon belül nálam kiváltotta a DV kamerát is :-)Egy egész jó kis kompakt gép után kézreállóságával, természetesebb színeivel, erősebb vakujával, manuális zoomjával és a több, szélesebb körű állítási lehetőséggel engem lenyűgözött (mármint az ár/érték-használhatóság arányt tekintve). Igaz egy pár közvetlen(ebb) elérhetőségű funkció hiányát én is érzem.
Utólagos képfeldolgozásban jártasabb tulajtársaktól kérdezem, hogy ha RAW-ban fotózok 6MP-es - tehát eredeti felbontású - képpel lehet-e dolgozni, mert a Fuji programja és az s7raw is 12 MP-esre interpolál. Így átméretezgetve nem az igazi...
Ráadásul eredményesebbnek tűnt számomra a "JPEG formátum zajosodását" kikísérletezni (pl. homogén felületeknél, kevés fénynél...), szóval az adottságokhoz jobban idomulni, mint utólag RAW-al ügyeskedni, zajt szűrni. Jóval kevesebb időráfordítás, kis részletgazdagság vesztés.Szóval eleddig nem láttam igazán előnyét a "nyers formátumnak", miközben sok helyet foglal és nehézkesebb a feldolgozása. Persze ez utóbbi alapvetően az én hibám lehet.
Az meg a sokadik érdeme a Fujinak, hogy a RAW állományhoz 2 MP-es JPEG képet ment így bárhol meg tudom nézni és akár fel is használhatom, míg az eredeti képet eltehetem a jobb időkre, amikor tudok majd velük foglalkozni.A RAW bekapcsolását egyébként igazán betehették volna a "Finepix/Funkció" gombra, mert szerintem kissé körülményes külön a Menüben, azon belül a Setup-ban megkeresni...persze így, hogy egy ideje nem használom, ez sem gond :-)
-
Haris1
tag
válasz
Kerengő #3121 üzenetére
A kapcsolóval kapcsolatban: minek még "koptató közjáték"? Semmi jelét nem mutatja rendellenességnek az oda-vissza váltásnál. Ráadásul egész gyorsan megteszi, max. 2 másodperc formátumtól és kártyától függetlenül (nem úgy mint lementéskor az M és H jelű xD-k).
Igaz, nekem szinte mindig elég az utolsó képre 1,5s-ig rápillantani és csak a nagyon fontos képeknél nézem vissza a részleteket.Holdfotózást én is kipróbáltam 22-én, sajnos épp nem volt "teli", és nincs is elég közel...
A Soligor miniállvány itt egy lópikulát sem ért (szinte csak ledöntött fejjel jó, de legközelebb nem leszek lusta rendes állványt kivinni), betámasztottam egy farakáson és ez lett (vágva és PhotoPaint-tel...):[link] - jelzem, csak próba volt...
Én 6MP JPG fine, full tele állásban és expo korrekcióval lőttem hármat. Kíváncsi vagyok, láthatom esetleg a Te felvételedet, hogy mit sikerült RAW-ból kihozni?
Eh, a RAW optimális feldolgozását mégiscsak jó lenne ha mihamarabb megtanulnám, mert az nagyobb érzékenységen szebb, egyenletes zajjal bír és azért a részletgazdagsági plusz is jól jöhet néha...
(Spéci esetben, ISO 400-tól, hosszabb záridővel sokszor csúnya a gép zajszűrése JPEG-ben. Nem olyan "szép" vízfestmény, mint pl. a Panánál láttam, hanem kásás mosás, meg "légypiszkok". RAW formátummal ez egyszerűbben elkerülhető.) -
Haris1
tag
Az adatok már fent vannak az oldalon.
Egyébként azt hiszem tavalyi élményem: autóval mentem épp a (Bp.) Halleren a Keleti felé, amikor arra lettem figyelmes, hogy a Földhöz valami hihetetlen közelségből bámult szembe velem a Hold. Szóval csak ki kell várni a megfelelő pillanatot...
-
Haris1
tag
Nem az igazi, de legalább sikerült, nem úgy mint a kompaktommal.
Jogos, legközelebb ISO 100-on próbálom. A "Soft" pedig a délutáni "portré" fotózásnál maradt úgy és hirtelen felindulásból csak egy-két beállításra koncentráltam.
Általában Standard élesítést használok és ISO100-200. Talán utóbbinál a rövidebb záridő kompenzál...
-
Haris1
tag
válasz
Kerengő #3132 üzenetére
Köszönöm a képet, annyi biztos, hogy részletgazdagabb produktum érhető el és gondolom az utólagos élesítésnek is nagyobb játékteret enged. A JPEG képeket általában óvatosabban lehet utófeldolgozni. (A Holdat pl. nem is tudtam kellően élesíteni.)
Nagylátószögnél (ekv. 28mm-en már a szélek és főleg a képsarkok szépen szoktak ívelni / hordó torzítás) bizonyosan be van építve a lencsekorrekciós algoritmus alkalmazása a gépbe. Sőt a RAF-okat olvasó Fuji program és az s7raw is tudja így kezelni utólag.
(Ja, és nekem is ilyen állványom van, csak általában lusta vagyok magammal cipelni. Pedig nem is nehéz és csak a vállamra kellene csapni. Szerintem is megfelel fotós célra, videózáshoz viszont elég pocsék.)
[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
Hoppá, nekem egy Hama Star 63-as áll a sarokban.
De nem sokban különbözik a kistesójától. Nekem kicsit stabilabbnak tűnt a vastagabb profilokkal, ami a kamera mozgatásakor nem árthat, azonban a feje (mint minden általam próbált kategóriatársánál) nem mozgatható kellő finomsággal. Fényképezésnél ez nem gond.Ennyi pénzért és főleg fotózáshoz szerintem jól használhatóak ezek. (Ha jónak látom a fotóstáskát cumóstól ráakasztom néha a kampójára, attól még stabilabb.)
Én mostanság egy könnyebben, gyorsabban használható monopod beszerzésén gondolkodom.
(Kerengő, gondolom már láttad "Exposure Bias (EV) = -200/100 = -2.00", szóval -2Fé volt a korrekció.)
-
Haris1
tag
Picit "off" leszek, elnézést. Most olvastam az új szuperzoomos Fuji tesztjét a dpreview.com-on (S8000fd).
Ott összehasonlítják a mi gépünkkel is (ugye, US S6000fd=S6500fd) zaj, moiré... szempontból és mosolyra görbült a szám az eredmények láttán.
Nem hiába, tudjuk mi, mire képes egy jobb fajta érzékelő és egy jó kis optika (objektív)...
(Tükörreflexes tapasztalatokkal rendelkezők pedig csak ne mosolyogjanak hangosan!)
Viszont irgumburgum, abban van hardveres stabi, Auto ISO 400 opció, dupla felbontású EVF, 4MP-en 7fps-es sorozat, SD kártya kezelés - mindaz a fícsör, amit a 6500-asomban is szívesen látnék. (Álmodozás end.)
Szóval megint csak bebizonyosodik, hogy a gyártók képesek lennének ideálisabb gépeket gyártani, de a marketinges számháború, meg a piacfelosztás fontosabb... (Füstölgés fin.)
Monopoddal van valakinek tapasztalata? A gyors és könnyebb helyváltoztatáshoz gondoltam, meg hogy ne kelljen a gombnyomást, kézremegést oszloppal, paddal - meg ami épp az ember keze ügyébe kerül - csillapítani.
-
Haris1
tag
válasz
Keyhole #3148 üzenetére
Hivatalos infót én még nem hallottam, de nem is nagyon lehet látni két gigásat.
Medikernél kapható...
(Én 1GB-os H jelű kártyát vettem, ha RAW-ban fotózok van pár másodperc előny, meg ugye a lementéskor kb. dupla olyan gyors. Egyébként 2 gigásból nekem megfelelt az M jelű, meg aztán ócsó volt, azért várok egy picit többet
)
-
Haris1
tag
válasz
Kerengő #3151 üzenetére
A mi "drágaságunk" azért olyan béna a különböző képmódokban, meg Auto állásban, mert nagy előszeretettel felnyomja az ISO értéket úgy 800-3200-ra... (No comment.)
Ha lehet korlátozni egy gépen, hogy pl. max. 400-ig nyomhatja fel automatikusan és e szerint módosítsa a többi paramétert, akkor ugye máris beljebb vagyunk zaj ügyben.
-
Haris1
tag
válasz
Kerengő #3154 üzenetére
Igen. Minden előre beállított képmódban Auto ISO-t használnak (S8000, S6500).
Ezért értem meg azokat a kezdőket, akik elvárnák, ha már egy gépbe tettek ilyen képmódokat, akkor normális, optimális képeket tudjanak készíteni velük.
Mert "természetesen" én sem használom ezeket az S6500fd-n.
(Kivéve ha néha távolra kell vakuzni sötétben, mert akkor magam is ISO 800-ban próbálkoznék és egyszerűbb áttekerni Auto módba, mint külön állítgatni.) -
Haris1
tag
_seth_
Küldtem p.ü.-t (gondoltam kipróbálom milyen az :-)
Ja, köszi látom már...
[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
Én ezeket írtam (nálam így műkszik
):
Képmódokban és Auto állásban 800-3200-ig.
Auto állásban vakuval ISO 800-ig emel.Egyébiránt teljesen igazad van, fotózáshoz vettük, azt pedig így kell csinálni (P,A,S,M). És milyen jól lehet vele...
Ha teszteket akartok olvasgatni a gépünkről, itt az adatbázisban több mint egy tucat van...
(Xd H memkártyából én is inkább még egy 1 gigásat veszek majd ha veszek, mert így olcsóbb és ha neadjisten bekrepál valamelyik, van másik...)
-
Haris1
tag
válasz
Keyhole #3166 üzenetére
Videózáshoz én M jelű 2 gigás kártyát választottam, az jóval olcsóbb és általában nem zavar a hosszabb lementési idő PC-re (a DV lementése és renderelése sokkal-sokkal tovább tart nálam, lehet hogy csak ehhez képest látom főnyereménynek
).
"Hard to control lens in movie mode" - Itt szerintem arra gondoltak, hogy az autofókusz és a manuális obi miatti lencseellenőrzés elég kemény mechanikus zajokat produkál, ami ugye csendes környezetben zavaró lehet a filmfelvételben.
Jó fényeket!
-
Haris1
tag
A "kemény" után lemaradt egy vessző. Szóval a zoomhasználat és autofókusz kontrollját túlzottan erősnek találták. Ami a zajokat tekintve igaz is.
Viszont nem véletlen, hogy a legtöbb gépben nem engedélyezett filmfelvételkor a zoomolás, nem olyan egyszerű jól (és olcsón) megoldani.
Valamit valamiért... -
Haris1
tag
Ennél csak a kettőt fizet, egyet kap jobb...
De hogy kerül a (Nyikon) csizma az asztalra?
ON
Ti használtok nylon (nejlon) zacskót, vagy valamit a páralecsapódás elkerülése végett ebben az időben?
És a lencsét mivel tisztítjátok? (Öööö, nekem le kellene szoknom a ruházatom használatáról
)
-
Haris1
tag
A DM-es miszöszt is majd megvizslatom, thx!
(Azért nem vagyok olyan barbár, csak puha göncökkel és óvatosan nyúltam a lencséhez nagyritkán.)Ezt a szűrődolgot már én is átgondoltam, de nem tűnik különösebben sérülékenynek a frontlencse. Vigyázok rá és a napellenző is véd valamennyit, így legalább nem kell a plusz üvegfelülettel szellem-becsillanásokkal küzdenem
DreiNN,
ha a bekapcsoláskor hallható ketyegésre-klüttyögésre gondolsz, az természetes és mindig hallható, ha lecsekkolja magát, vagy épp valamit beállít az expógomb félig való lenyomásakor.
Videózáskor pl. sötét-világos váltásnál is elvan néha...de nekem ez már csak nagy csöndben tűnik fel, szinte már észre sem veszem.
(Ja és vájtfülűek a fókuszálás folyamatos munkálkodását is hallhatják. Én is megnéztem a héten egy ismerősöm példányát, az is ilyen hangokat hallat, annak is vannak pixelhibái az LCD-jén... de boldog tulajdonosa még semmit sem vett észre ezekből)
-
Haris1
tag
Igen, a fókusznál ez jóval hangosabb, karakteresebb tü-tü-tü, meg ketyergés amit írtam. (Mint pl. bekapcsolás után.) Először nekem is ilyesztőnek tűnt.
Most nehogy azt írja valaki, hogy csak az általam látott 3 példány ilyen... (Please!
)
(Az LCD és a CCD hibás pixeleinek nincs közük egymáshoz, legfeljebb annyi, hogy a nagyobb CCD hibákat esetleg ki lehet szúrni az LCD-n. Amúgy 6 millából had hulljon a férgese, néztem progival, inkább csak melegedésre érzékeny hotpixelesedés jellemző.)
-
Haris1
tag
Ez klassz! Echte kép?
Lencsetisztítás.
No, igen én (is) ijedezem néha a magam kis módszereitől. "Feltét" nélküli fújás, puha rongy...
A körtepumpa, ecsethasználat bevett módszer meg ahogy olvasgattam a spéci tisztítószerek. Az általános átitatott-papíros, alkoholos cuccokat úgy veszem észre, hogy nem ajánlják. Bár nem tudom van e kívül bevonat a gép frontlencséjén.
-
Haris1
tag
Igazán hangulatos képek... gratula!
Nálam meg soh'sincs gép, amikor ilyeneket látok
De legalább van mire fogni, hogy miért nincsenek még igazán szép képeimrauschie
Szerintem a félig lenyomott expógombbal a témát már "villámgyorsan" le lehet kapni.
Több teszt is említi, pl. dpreview.com, hogy "very low shutter lag"...
Azonban ez mégiscsak egy kompakt gép, még ha "bridge", meg "slr-like" is, vagymi...Full manuálban is lesz egy pici késlekedés, de számomra pl. egyáltalán nem érzékelhető.
A manuális fókusz önmagában nem kis idő. Én kevés fénynél, vagy nem kellően kontrasztos témára csak ráközelítek, majd megnyomom a kapcsoló "auto" gombját, úgy egész gyorsan használható számomra.
(Ja és szerintem anno nekem tovább tartott a Zenitem gombját lenyomni, mint ezzel exponálni)
-
Haris1
tag
válasz
csokislecso #3201 üzenetére
A pontos beállítás: egy kis gyakorlás után leköveted a témát és közben exponálsz, ennyi
Ha jól emlékszem olyan 1/60-1/80-as idővel próbáltam sikerrel régebben. És nem volt egyszerű (megfelelően "svenkelni").
A zoomolással "elvesztett fénymennyiség", meg a rekeszérték is belejátszhat a téma különböző pontjainak élességébe és a háttérmosásba. (Pl. rally fotózáskor ha viszonylag közel van a téma az eleje-háta közti táv miatt nagy rekesznél lehet, hogy csak az eleje lesz éles. De ilyesmi a nem tökéletes lekövetés eredménye is lehet, mert picit elfordult a gép exponálás közben.)
A háttérmosás is különböző a téma/lekövetésének sebességének és a záridő függvényében...
Amúgy én nem vagyok ez ügyben elég tapasztalt; a "kimerevített" képekkel és álló autók fotózásával is elégedett vagyok
[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
válasz
csokislecso #3201 üzenetére
Kerengő kolléga képei nagyszerűek, csak ugye 1/500-as zársebességgel nem lehet olyan szépen, dinamikát sugallóan mosni a hátteret, mint a példaképen látható.
Márpedig ezeknél a képeknél a zársebesség a kulcs. (Plusz az adott fényviszonyok, az objektum sebessége és a szubjektum kameramozgatása
.)
A Porsche fotózása Shutter priority módban, 1/60-as záridővel, F22, ISO 100, -2/3 fé korrekcióval lett lőve.
Exif-ekből igen sokat lehet tanulni, ajánlom figyelmedbe... (Persze nekünk picit korlátozottabb lehetőségeink vannak mint ennek az 1DsMarkII-nek.)
-
Haris1
tag
Hello DreiNN!
Remélem kiheverted már a megrázkódtatást...
Sajnos egy ilyen kategóriájú géppel (de még ennél jobbakkal is) nehézkes rendes hosszú záridős képeket készíteni.
Ügyeskedni, próbálgatni persze érdemes: lehűlt gépben kevésbé melegszik a CCD, picit rövidebb záridő használata (utólagos korrekció), RAW formátumban nincs csúnyácska Fuji-zajszűrés, kis PC-s utómunka és jó minőségű JPEG-be méretezni át, hogy ne emelje ki a zajokat és ne blokkosodjon...A mellékelt képednek 3 MB körülinek kellene lennie, nem 350KB-nak. Én a csíkokat és blokkosodást ennek a számlájára tudom be.
Pontosabban:
Pár másodperc után, vagy nagy érzékenységen már nagyon melegszik a CCD, ami zajt okoz (fehér, fekete info nélküli pöttyök). Ezt megpróbálja zajszűréssel kompenzálni a gép JPEG-ben, amitől jóval csúnyább lesz sok helyütt. Erre még rátesz pár lapáttal az erős tömörítés használata (lásd csíkosodás, kockásodás).Képernyő méretben (és papírképre) jó eséllyel lehet kompromisszumos megoldást találni.
Szerintem. Ja, és fel a fejjel! Gyakorlat teszi a mestert...
-
Haris1
tag
Egy lényeges dolgot elfelejtettem: ahogy a többiek is írták, ez a kép így korrekt.
Szemben van egy erős fényforrás, (gamma emeléssel jól láthatóan) lejjebb még be is csillan, körötte nagy sötétség, mindez hosszú záridővel exponálva...
Amúgy azt sem tudjuk mit szerettél volna viszontlátni, láttatni. Pl:
[link] -
Haris1
tag
Ha minden igaz nekem holnap meglesz a karácsonyi ajándékom. Egy monopod.
Nem olyan jó, mint _seth_ kartársnak, de legalább dupla annyiba kerülViszont a DCR-250-es Raynox beszerzését így elnapoltam, pedig nemrég akciósan 9 ezresért vesztegették. (Most meg 12 k-tól indul ahogy nézegettem.)
No, nem baj. Ugyanis ősszel amikor a kertben fotóztam észrevettem, milyen jól lelassultak a rovarok, ráadásul a napsütést keresték és meg-megpihentek. Állvány nélkül is egész jó makro-fotókat sikerült készítenem.
(Mármint nekem jók.)
Elégedett vagyok a Super makro - móddal (is).
Pl: [link] -
Haris1
tag
válasz
Kerengő #3255 üzenetére
Igen, amolyan "belebotlok a témába" módszerrel, egy szál 6500-assal a kezeim közt. És örvendek, hogy tetszett.
A (szabványmintás) házimacska hálás téma
.
Húúúú, most vettem csak észre, hogy a lenti pitypangnál kevesebb fény és élesítés kellett volna, mert vízszintes vonalak láthatóak... (DreiNN-szindróma
, sorry, de ez komolyan csíkos.)
-
Haris1
tag
válasz
Kerengő #3259 üzenetére
Ha 4-5-6 MP 1/1,8-1/1,6-os lapkákon volt, képzelhető, milyen az ha 8-10-12 MP 1/2,5-1/1,7-es lapkákra van rányomva. Még akkor is, ha közben fejlődik mögötte az elektronika és a feldolgozó rendszer. Freedom for pixels!
Ha lennének még a régi 4-5 MP-es kompakt Oly-k extra nagy fényerejű objektívvel, meg a Fuji f30/31, akkor nálunk is lenne új másodgép a családban. Ám az ilyesmit - úgy tűnik - végleg el lehet felejteni. Persze, a remény hal meg utoljára (közvetlenül a nyomorgó pixelek után).
Ha-ha...
No, de fotózni vettük a gépet, nem filozofálni, úgyhogy lassan benevezek én is az "esti fények" kategóriába...
-
Haris1
tag
-
Haris1
tag
válasz
Kerengő #3264 üzenetére
Azt sem tudom ez most off topic, vagy on, mert az előtét gépen vagyon...
49-es a szűrőmérete, amit elé tehetsz. Amúgy univerzális 52-67 mm közt "mindenre" rácsíptethető. Van más típus, meg kevésbé "nagyító", de ár/érték arányban jelenleg ez a legjobb ilyen választás - olvasgatva más topikokat.
Beszerzésén sokat töprengtem. Amikor olcsón láttam kísértésbe is estem. De mivel egy jó makró fotóért ígyis-úgyis meg kell küzdeni, (és ezzel a géppel alapból is érdemes) elég ha egyelőre a gép adottságaival (macro, super macro) edzem magam és kímélem a pénztárcám.
Igaz, bele kell tolni a lencsét a témába, amit általában árnyékol is, de nálam jó módszer, hogy "stabiként" használom az objektívet sok esetben. (Pl. kéznek támasztva, amivel épp fogom a virágot, a virágot rovarral, így könnyebb a beeső fény irányát is befolyásolni. Szélcsend se kell.)
Állvány, derítőlap ugye jó ha van ilyen fotózáshoz, sőt... (Nekem is van, csak lusta vagyok elővenni őket.)
DCR-250-essel gyanítom beletelne egy kis időbe a kellő mélységélesség kitapasztalása, ráadásul jól ki kell tolni a tubust, hogy ne vinnyettáljon, amivel viszont "drága" fényt vesztünk. Így sem egyszerű. Persze sokkal nagyobb játékteret enged egy ilyen céleszköz és sokkal hatásosabb végeredményre képes.
Nálam a beszerzés prolongálva..
Okuljon, ki ide betér :-) Monopod van. Az árlistában, meg a webshopban, de a boltban nem vót. Na, erre futok még egy kört én ökör...
[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
Köszönöm, ez hasznos kis kis oldal.
Épp ma gondoltam át, milyen trükköket próbálok majd ki, meg hogy nekem ugye van két lában (mindkettő bal, de az itt nem hátrány :-), úgyhogy jól betámasztva, szemet az EVF-re szegezve egész stabil lehet, akár száguldó Porschék lekövetésére is...
(Övtartó készítésre már kapacitáltam családtagot, az DV kamerához lesz hasznos.) -
Haris1
tag
Igen, a Fujival koppanásig. Egyiket szeptemberben, másikat október elején (KH-s TFT miatt).
Egyik kép rosszabb, mint a másik
Ha a monitorokat kérdezed a katódsugárcsöves teltebb, dinamikusabb, kontrasztosabb, minden irányból jól látható, a TFT meg pihentetőbb hisz nem egy vibráló elektronágyúval szemez az ember, kevesebbet fogyaszt, kis helyet foglal... Egyébként sokat fejlődtek ez utóbbiak és ha van rá keret érdemes az olcsó - de azért egész jó - TN panelesek helyett pl. PVA-s modellt venni (több szín, nagyobb dinamika, jobb betekintési szög).
-
Haris1
tag
Kerengő
Uff. Igazad van. Csak tudja doktor úr, olyan bizonytalan vagyok. Vagy mégse?Nekem addig off lehet valami, ameddig nincs "on" a gépemen. Meg ugye az okoskodásom sem mérvadó, vagy éppen helyénvaló. A Nagy Fotós Manitounak sem hiszek el mindent, szeretem a saját észjárásomra konvertálni az infókat és empírikus tapasztalatok útján meggyőződni. A DCR-250 nagyon jó darab. Én még nem eléggé... Uff.
Szoles
A "zrika" említése csak mosolyjeles csipkelődés volt.A monitor és annak beállítása/kalibrálása (színhőmérséklet, fényerő, kontraszt...) egyébként fontos. Megdöbbentően máshogy nézhet ki egyazon kép a különböző megjelenítőkön és itt nem csak a CRT-TFT különbségekre gondolok, hanem ezeken belül is a számos eltérésre. Pl. ahol egyikünk észreveszi a képzajt, csíkokat, meg blokkosodást, az más monitoron, az ottani beállításnál elő sem jön....
Régebben az Eizo (meg a csúcs Sony) etalon volt mindkét típusban, most már azt is nehéz követni, ki kitől veszi a panelt, az elektronikát... Én, a saját szintemen, elégedett vagyok a Samsung/Samtron low-end párossal is. De nagyon fejlett/fejlődik az LCD technika.
Szűrőkkel kapcsolatban.
Döntésre jutottam. Illetve majdnem.Nekem két fajtára lehet szükségem.
ND - előfordult, hogy túl sok volt a fény (na ez a ritkább eset), általában 8-ig rekeszelhető le, 1/2000 a min. záridő és marad még 2EV/Fé korrekciós lehetőség. (Tudom egyes esetekben F11 és 1/4000 is lehet, de itt a Murphy-törvény hatályos.) Márpedig a kellő élesség és megfelelő hatás az ámítógépen (PC) már nem mindig hozható ki a képből.
Polár (lineáris) - na, ez gyakrabban válhatna hasznomra. Szeretem a kékséges eget, a telt színvilágot (igen, láttam a sokak által kedvelt Fuji chrome-módot, olykor használom), nem kedvelem a becsillanásokat, pl. ha vizes téma van, vagy üvegen keresztül próbálkozok... Utólag, trükkökkel általában más hatás érhető el, ahogy nézegettem. (Photoshop, HDR...)
-
Haris1
tag
A Vivitar állványokról annyi fogalmam van, amennyit az interneten bóklászva most hirtelen összeszedegettem. Olcsó, univerzális, akárcsak a Hama hasonló modelljei.
Hozzáértőbbek felhívták a figyelmet, hogy ezek az állványok nem annyira stabilak, mint a tizensokezernél kezdődő tripodok, a fejük nem mozog olyan finoman, mint a megintcsak sokezertől külön kapható profibb fejek és az anyagminőségük is az árszintnek megfelelő.
Ez a statív, olyan belépő kategória, mint amit mi is használunk Kerengő topiktárssal. Ő egy Hama Star 62-est, – ez olyan paraméterekkel bír, mint a kiszemelt Vivitar – én meg egy 63-ast nyűvök, ami egy kicsit nagyobb. Nálam jól szolgál, fényképezéshez számomra tökéletes. Adtak hozzá táskát, így könnyű vállra kapni, az állványnak van egy praktikus fogantyúja, a gumilábai „önbeállóak”... és minőségileg egy klasszissal jobb a régebbi, ezeknél kisebb Hamáktól. (Ugyanis volt olyanom is, na az erős kihívásokkal küszködött, bár használtam pár évig. Elajándékoztam, szenvedjen vele más.
)
Ha nagyon jó voltál, kérjél bátran Manfrottót, vagy akár Benrót a kis Jézustól... főleg ha videózni is szeretnél róla különösebb gond nélkül. (Ez esetben "egy Deák" az alap...)
Ja, és ki kell próbálni egy pár állványt, mielőtt költségbe vered magad. Én is így tettem. (Photo Hall, meg hasonlók kirakják.)
[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
válasz
mentalien #3287 üzenetére
Nem akarlak nagyon lelombozni (bár, így télvíz idején...
), de magyarhonban újonnan nem találsz már ilyen gépet. Esetleg - szorgalmasan próbálkozva - kifoghatsz egyet használtan. Nemrég volt itt szó nagy keresgélésről a topikban (Vatera, Pixinfo adok/veszek-ben...).
Ez van. -
Haris1
tag
Pixmania
Több fotós topikot is olvasgatva az jött le nekem, hogy az esetleges garanciális ügyintézés nehézségei, saját költségen való visszaküldözgetés, plusz várakozás, vagy egyéb rossz tapasztalat tántorít el sokakat.
Ugyanakkor akiknek nem volt gondjuk, azoknak jó szolgálatot tett. Egy ismerősöm rendelt tőlük csúcsszuper VGA-kártyát és semmi probléma nem volt, nem van, nem lesz (reméli).Monopod
Mi a szösz, miután jól körbejártad a témát, lemondasz egy jó kis háromlábúról?Kedd "magasságában" ígérték. (Ez a gömbfej nem tűnik ám olyan jónak, mint a tripodokhoz vehető, akár panorámázáshoz is alkalmas, komolyabb társai. De majd beszámolok, amint megkaparintom...)
Még annyit, hogy tunningötleteim nekem is vannak. Alulra pl. rögzítő barkácsolása, hogy magában is megálljon...
[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
Meg kell erősítenem, hogy olykor - pl. hosszú expóidőhöz, makrózáshoz pepecselni - tripod szükséges. Anno próbáltam egyszerűsíteni a helyváltoztatást tripoddal és bizony bemozdult jónéhány kép egy sötétebb templomban, mikor nem nyitottam szét, csak letámasztottam.
Érdekes ötlet ez a "fekvőtámaszos" megoldás, vagy ennek továbbgondolása. Én valami adapterféleségen tűnődtem, hogy a nem teljesen kihúzott állványt megtartsa függőlegesen. Mondjuk ha én is rajta szeretnék lenni a képen...
(((Ja, és látom kaptál választ az eldöntendő kérdésedre.
Sok medvebocs...)))
[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
válasz
CollectoR #3311 üzenetére
Hű, ez érdekes
Énis-énis, én is kipróbálom, csak találjam meg az eleddig semmire sem használt lézermutatót.
Ó, ha ezt már tegnap írtad volna...
... akkor lézerágyúval indultam volna fotózni, mert nagy zavar volt az (fény)erőben.
Ehelyett a karácsonyi díszkivilágítást reménytelenül vacak, ködszitálós időben próbáltam megörökíteni székesfővárosunkban, letörölve minden utamba akadó padot, korlátot. (Állvány nuku.)
Eredmény:.
-
Haris1
tag
válasz
Kerengő #3310 üzenetére
Csak hogy én is belekotyogjak, nekünk SLR-like bridge kompaktunk van.
Komolyan.
A kompaktok alkalmasak egyszerű "megcélzom a témát és már le is kapom" fotózásra (sőt alapvetően ebből az igényből vágtak neki pályafutásuknak), nem kell gondolkodni, állítgatni, max. ott vannak az előre "szépen" beállított témamódok... (Nos, ebben kissé tökéletlen a 6,5k, de kinek is hiányzik
) Általában könnyű, kisebb méretű, egyszerűen használható, széles körben elérhető modellek.
Bridge, mert azokat a gépeket nevezték el valaha "hídnak", melyek az automata "zsebkompaktok" és a tükörreflexes gépek közötti rést ívelték át, széleskörűbb állítási lehetőségekkel.
SLR-like, mert úgy néz ki, mintha... (Tegnap fogdostam végig az őslény 1-ben a D-SLR kínálatot. Mint kisgyerek a játékboltban. Az én kezemnek még mindig a mi gépünk a leginkább kézreálló. Egyik-másik kifejezetten rossz fogású, sőt van amelyik még kisebb is.)
A gépemet egyébként (ekv.) 35-ös állásban, obival lefelé tartom a Lowepro Rezo TLZ 20-as táskájában. Szerintem mindegy hogy áll, csak kemény dolgoknak ne feszüljön.
A gépünk "memóriájáról" nincs fogalmam, de valami (kondi?) biztos tartja benne a szuflát egy ideig, mert ugye még nem állt meg nálam a ketyegője, holott nem kapkodom el az akksicseréket. Remélem a beállításokat sem felejti el, azt akár flash memóriában is tárolhatná. Én mindig akksikkal tárolom, de valaki igazán kipróbálhatná, mi is a helyzet
.
-
Haris1
tag
Erről a besorolási nehézségről az autóipar jut eszembe. Régebben egyértelmű volt pl. az autóiparban, hogy mi tartozik az "A" szegmensbe, mekkorák a "C" szegmens kompakt járgányai, milyen privilégiumokkal bír az "E" osztály. Ma már a köztes modellek és modellváltozatok tömkelege elégít ki mindenféle igényt, töm be minden piaci rést.
Ahogy az emberek lehetőségei bővülnek, egyre sajátosabb, egyedibb igényei lettek - ha nem, hát generáltak neki -, úgy az általa alkotott gépek is egyre változatosabbak (igaz ez egy mesterséges technikai hajsza). Sokmindenben összemosódnak a határvonalak. Ma már a komolyabb gépek is képesek "point&shot" fotózásra és egy-egy kis spéci gép is képes a nagyok jó tulajdonságait itt-ott megközelíteni. Zsebkompaktban mindenféle manuális beállítást engednek, stabilizált super-zoom optikát tesznek bele... D-SLR szinten pedig hódít a LiveView+contrastAF, megjeleníthető segédrács és más kompaktokból átemelt képesség....
Ma már sokféle az igény, sokrétű a kínálat, sokféle kategorizálás...
[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
Tegnap, késő délután elhoztam új szerzeményemet (Velbon monopod), csak épp időm nem volt még kipróbálni. Pedig ma milyen kristálytiszta idő volt...
Az első benyomásaimról:
Kellően stabil, annak ellenére, hogy a vége elég vékonyka és könnyű az egész (437g)
Fekete, ami jó, mert kevésbé feltűnő, jól áll rajta a gépünk is :-)
Épp szemmagasságban van az EVF teljesen kitolva. (Úgy 1,80 vagyok.)
A neoprén markolat kényelmes és biztos fogást tesz lehetővé.
A gyorsszorítóval (max. 45° elfordulás) könnyen dönthető, fordítható a fej. Elég masszívnak tűnik. (2 kg terhelhetőség.)Kényelmesen, gyorsan használható. Szóval, jónak tűnik.
Rövidesen felteszek róla képeket és előbb-utóbb tesztelgetem.Biztos szétszedhető - én csak a kis csavart tekertem ki -, de nem jöttem rá hogyan... (Ezt most nem erőltetném ;-) Viszont akkor egy spéci, vájatos könnyűfém vég marad a helyén, amin körbefordul a széria fej.
-
Haris1
tag
Elnézést, hogy így adagolom, de csak most próbálgattam az állványt.
A lényeges részek fémből vannak, tartósnak tűnik (de ez ugye csak a tartós használat során derül majd ki).
A fejnek egyetlen "gyenge pontját" találtam:
a talprész parafája sérülékeny (a gép alja felsérti a feltekerés-letekerés során), oda teszek majd valamit.[ Szerkesztve ]
-
Haris1
tag
Na, most egy picit elbizonytalanodtam.
HQ-45-ös 5 ezer pénz újonnan, táskával. Igaz ez is fix fejegységes, és a karos megoldás sem érdekelt, de legalább nem parafa a talp.
[link]Most nézegetem, hogy ennek annyi hátránya van a RUP-43-as gömbfejes negoldásával szemben, hogy nem lehet egyszerre előre-hátra és jobbra-balra dönteni, mert az irány a befogástól függ. Viszont hagyományosan lehet a gépre szorítani a talpat és nem az egész talp tekeredik rá a gépre, ami jó, mert nem szedi szét a talp anyagát.
(Amúgy én vettem régebben egy Soligor DT-125-ös mini állványt, ami kezdettől fogva csak a saját fejét volt képes megtartani vízszintesen. Nem tudom, hogy csak én fogtam ki rossz példányt, de gyenge kis darab. Viszont trükközve nem használhatatlan, mert a lábai kihúzhatóak...)
[ Szerkesztve ]