Keresés

Aktív témák

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Peat;) #273 üzenetére

    Ezzel vitáznék, az én véleményem szerint simán szét lehet hajtani, pontosan azért Formula1.
    Igenis ki van hegyezve a motor, ha 2hétvégét kell kibírnia, akkor az kb. két hétvégét is fog kibírni a megfelelő teljesítményen, nem többet.
    Az egyensúlyt pedig a mérnökgárda és a pilóta határozza meg, hogy milyen teljesítményen dolgozhat ez alatt a 2 versenyhétvége alatt a motor.
    Egyébként most már valóban nem könnyű, és a pilóták legtöbbje, ha nem mind, olyan képességű pilóta, hogy képes bánni a motorral, vmint a TC és egyébb segítségek is azon vannak hogy ne lehessen megszakítani a motort, de pl. mindezen segítségek ellenére ha vki gyors akar lenni és nem megfelelő ütemben vált vissza, akkor uúgy eldurran a motor (vagy a váltó) ahogy egy motornak ilyenkor el kell durrannia. bírja a magas fordulatot és viszonylag kevés kockázattal lehet padlózni a kanyarból kijövet, de egy pilótának sokmindennel kell számolnia menet közben, ott van a kanadai nagydíj ahol telimegy piszokkal a légbeömlő...megváltozik a hütés hatásfoka, vagy egyszerűen melegszik az idő...ilyenkor rászólnak a pilótára hogy max milyen fordulaton használja a motort, de ha vki nagyon eredményes akar lenni és többször tapad a 'fullgáz' gombra, az is elég,...és sztem még van alkalom, csak hirtelen ezek jutnak eszembe, és ezekről lehet tudomásom.

    szerk: még annyi ami eszembe jut, emléxem egy futamra ahol rászóltak egy pilótára hogy még mennyi időt tölthet el a másik autó mögött, viszonylagos szélárnyékban annélkül hogy károsodna a motor..

    [Szerkesztve]

  • Flashcash

    Közösségépítő

    válasz Peat;) #273 üzenetére

    A link a gyártók költségeit tartalmazza ahogy írtam. A csapatköltségvetés megint más bár egy csapatnál a motor és a gumi már elég nagy tényező a kasztni mellett. Ugye ez volt a Ferrarinál tavaly a Bridgestone és a Ferrari motor.

    Mondok neked egy egyszerű példát hogyan lehet széthajtani egy F1-es motort 10 kör alatt. Tavaly volt egy olyan jelenet hogy Webber-nél (vagy Heidfeldnél) már nem emlékszem betették az adásba a csapatrádiót miközben üldözött talán egy Toyotát. Ennyit mondtak a rádión ''Mark előzd meg X körön belül vagy maradj távolabb az előtted levőtől különben a szélárnyék miatt túlmelegszik a motor.''
    Nem tudta megelőzni az előtte levőt és füstölő motorral pár kör után kiállt. Nincs akkor pilóta tényező? Nem kell neki tudnia kímélni a motort? Nem dönthet ő arról verseny közben hogy mennyit kockáztat és mekkora teljesítményen mennyi időt tölt el?
    Ezek a gombok dísznek vannak a kormányon? [link]

    Emellé persze bejön egy rakat más tényező amiket te is írtál, tervezés, megbízhatóság, minőségellenőrzés, és a pilóta is egy fontos tényező ezek között.

    De ahogy már más is írta neked a motor határait a versenymérnökök határozzák meg, ha olyan jó az autó egésze (kasztnik/gumi) hogy spórolhatnak vele, akkor a kímélés segíthet abban hogy elérjenek olyan megbízhatósági szinteket mint pl. a Ferrari amikor a mezőny előtt járt vagy tavaly a Renault. Ugyanígy más beállítással ment tavaly az utolsó versenyen az akinek friss motorral már csak egy versenyt kellett teljesítenie mint az akinek már egy versenyt futott s motorja. Kíváncsi leszek hogy idén a Toro Rossonak hányszor lesz motorproblémája a lekorlátozottan futó V10-es motorral. Nemhiszem hogy sokszor.

Aktív témák