Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lotuska

    tag

    Sziasztok, baratom autovasarlast tervez, kinezett egy 2006-os 5 ajtos Ford Focus 1.6 TDCI peldanyt, az -autoban 151.000km van, egy orvose, aki 2006-ban vasarolta 9000km-ben Nemetorszagbol, allitolag valami reklam auto volt a VB idejen.

    Az autot mar kiprobalta es a jovo heten viszi atvizsgalasra, csak az a baj a mi varosunkban nincs Ford markaszerviz, igy egy fuggetlen szervizbe kell vigye(nem nagyon ismerunk olyan megbizhato szervizt aki ert ehhez a tipushoz), ezert is irok ide, hogy a segitsegeteket kerjem.

    A proba utan utan a kovetkezo 3 dolog ami nem tetszik neki:

    1.)a valto 2-esbol 3-asba nehezen megy be, vezetni kell, a tobbi fokozatba siman megy, ez tipus hiba vagy szamitani lehet egy valto problemara?

    2.)jobb oldali kerek felol(nem tudta megmondani elso vagy hatso) futyulo hangot hallani. Ez gondolom atvizsgalas utan kiderul mi okozza, kerekcsapagy problema szerintem nem.

    3.)a radio folyadekkristalyos szeru, es nem nagyon latszanak rendesen a betuk, ami ot nagyon zavarja ez javithato vagy cseres? mennyibe kerul egy uj egyseg?

    Aki ert a tipushoz tudna mondani latatlanba erre a harom dologrol valamit? Azert lenne fontos, mert az elado se hirdette meg meg az autot, 3000 eurot ker erte, es ha nagyjabol tudni lehetne ennek a 3 kerdesnek a koltseg vonzatat akkor ugy tudna megegyezni a vegso arban.

    Koszonom a segitsegeteket, elnezest ha off-olok emiatt.

  • lotuska

    tag

    Sziasztok,

    Adott egy 1999-es evjaratu Focus 1.4

    Ma reggel kb 3 kilometert mentem vele varosban, az utolso 200 meteren a piros lampanal allva eszrevettem, hogy kicsi goz jon ki a motorhazteto felol es a vizhofokmero kuszott felfele(mar tobb, mint a haromnegyedenel jart a mutato, a ventillator ment).

    Beertem a parkoloban, hagytam 10-15 masodpercet jarni a motort es leallitottam. Lecsavartam a fagyallo tartalyat es ugyancsak kicsi goz jott ki belole.

    Mi lehet a gond? Leragadhatott a termosztatom es zarva maradt?

    Koszi szepen a segitsegeteket.

  • lotuska

    tag

    Sziasztok, feltettem a kerdest a ford klubban, irok ide is, hatha hamarabb kapok valaszt:

    Segitseget szeretnek kerni. Anyam autojarol lenne szo: Ford Focus 1.4, evjarat 1999, 5 ajto.
    A problema a kovetkezo: Nehezen indul, vagy egyaltalan.
    Leiras: Rendszerint rovid varosi tavokra hasznalja, kb. 2-3 hete amikor az elso hidegek jottek vagy 2-3 napig nem hasznalta es a kovi alkalomkor nem indult: Elso probalkozasra az onindito nagyon gyengen tekert, masodik probara szinte semennyire. Kiszedtem az akksit feltoltottem, de ugyanaz a problema volt, nem indult. Megjegyzem az akksi pont 2 eves Energizer 54Ah 530A. Mivel az auto nem indult ezert az akksit elvittem egy ismeros autoszervizbe(nem oda ahonnan vettem), ahol leteszteltek es azt mondtak teljesen rendben van, es hogy szerintuk vagy az oninditoval lesz a problema, vagy a kabelekkel es, hogy probaljuk betolni az autot es elvinni hozzajuk es atnezik. Probaltam magamba betolni ugy hogy egyik ismerosom az autoba ult de nem sikerult. Vegul egy masik baratom jott segiteni, elobb ratette a tesztert a gepre (nem dobott hibauzenetet) azutan addig probalta inditani a gepet(gazpedalt oblogetve es az inditomotor szinte mar nem hallatszott), hogy vegul igy elindult. Ezutan elvittem a szervizbe, ahol az akksival voltam es otthagytam. Azt mondta az ismerosom aki a szervizvezeto, hogy az onindito hibas, bendix kuka es nem csinal rendes kontaktot sem. Mondta, hogy van a varosba olyan ceg, aki onindito felujitasaval foglalkozik, ha nem szeretnek ra sokat kolteni elvihetem oda vagy nez egy uj oninditot nekem. Vegul az uj mellett dontottem (ERA marka, Barditol). Beszereltek, mukodott is a gep egy ideig, tekert rendesen az onindito. Talan nem ugy mint elotte, kellett 1-2 masodperc mire elindult(elotte, ahogy a kulcsot elforgattam egybol indult, barmilyen hidegben). Gondoltam jol van, csak mukodjon. Aztan tegnapelott jott a -15 fok es mar szinte be sem gyul. Onindito tovabbra is teker, de nem kapja el. 7-8 masodperces probalkozasaim vannak, oblogetem a gazt, es masodjara vagy harmadjara indul el az auto:300-500-700-as fordulaton epul fel az inditas, mint a regi diesel autokon...(hozzateszem ez par oras allas utan, tehat ha jarok vele fel orat, leallitom, es elinditom, akkor elkapja 1-2 masodperc alatt).
    Szeretnem meg a kovetkezoket hozzatenni:
    1.)inditas elott, amikor izzit(ha lehet igy mondani) felugrik a fordulatszammero maximumra es a sebessegmero is, eddig ilyet nem tapasztaltam csak mikor 2 eve kuka volt az akksi es csereltem, azutan eltunt ez a jelenseg. Most igy volt az onindito csere elott, azutan amikor elhoztam az uj oninditoval, megszunt ez a jelenseg, egesz mostanaig, mikor bejottek a hidegek, ujra ezt csinalja... Esetleg valami leszivhatja az akksit? Radio azota ki van kapcsolva, kozponti zar van csak, semmi mast nem hasznalunk az autoban... csak a futest...
    2.)szervizvezeto azt mondta a toltes is rendben van, kimertek
    3.)az auto uj benzinpompat kapott 2019 decembereben, tehat en ezt is kizarnam
    4.)2015 ota van az auto anyamnal, evi 5-8.000 km-ert megy vele. 2015-ben mielott megvettuk volt uj generator cserelve. Vasarlas utan vezerles/olaj/pipa/gyertyak voltak cserelve. Azota evenkent olajcsere(csere kozott ra kell tolteni 0.5-1.0litert) es egyebb appro bosszanto hibak+kopo alkatresz(komplet kipufogo rendszer gyere, bolcso csere stb...). Tehat lassan 6 eves gyertyak vannak benne, biztos megerne egy cseret, de nem tudom ha ez lenne-e a problema.
    Szeretnem megkerdezni, hogy van otletek mi lehet a baja, vagy milyen uton lehetne elindulni? Annyira nem ertek hozza. Csak szeretnek tanacsot kerni, hogy kilehet nyomozni a hiba okat anelkul, hogy probakeppen elkezdenenk kulonbozo alkatreszeket vasarolni? Ne ertsetek felre, termeszetesen hajlando vagyok fizetni alkatreszekert es szakemberhez is fordulni(akar autovillamossagihoz is) csak nem szeretnek a veget nem ero szoporollerre felulni.
    Koszi szepen a segitsegeteket! :R

  • lotuska

    tag

    válasz darvinya #31421 üzenetére

    Mindenkinek:

    Koszi szepen. Kiprobalom.

    Masik:
    1.)uzemanyag szuro jo regen volt cserelve: ez igaz, nem is tudom miota. Nem az ara miatt, hanem amikor vettuk az autot akkor is alig jott le, ha jol tudom hatul van a kocsi alatt es sokat szenvedett az akkori szerelo is vele. Talan nem is volt azota cserelve (2015, de ebben nem vagyok biztos).

    2.) Romaniabol irok. Petrom 95-ot tankol anyum folyton, ugyanarrol a kutrol. Ez ugyanaz, mint az OMW... Lehet ez is a gond... Ez is jo otlet szurot cserelni es telenyomni premium uzemanyaggal... Azt hiszem Shell kut nincs a varosunkban. Esetleg Mol premium uzemanyagokkal valakinek tapasztalata?

    3.) Egyik baratom is ajanlotta meg a premium uzemanyagot es fotengely jelado cseret. Ezekre a hibakra, amit leirtam jellemzo a fotengely jelado hiba? Ha igen, akkor mennyire macerans a csereje?

    Koszi szepen a segitsegeteket! :R

  • lotuska

    tag

    válasz #27070592 #31432 üzenetére

    Koszi szepen ujra.

    Epp most inditottam, hogy elvigyem anyumat a munkahelyre. O nem mer most elindulni vele... Fel, hogy visszafele mar nem tud vele jonni, es ott marad a parkoloban vele...

    Felvettem, hogy indul, ime a video(most elso probalkozasra indult, de igy...):
    [link]

  • lotuska

    tag

    válasz lotuska #31440 üzenetére

    Ez lehet fotengely jelado? Vagy akkor maskepp csinalna?

    Holnap delutan megprobalom elvinni a szervizbe olajcserere(esedekes mar).

    Mas: Eddig Aral Bluetronic 10W40-es volt benne. Elozo gazdaja is 10W40-es hasznalt, Mobil1-et. Csipegeti igy is(annak ellenere, hogy vastag olaj), mint fenebb is irtam, javasoltok esetleg valami mast? 282.000km van benne. Olaj es benzinszuro markaja gondolom barmilyen okes, csak uj legyen...

    Olaj csere elott toljam is tele premium benyaval, vagy eleg utana?

    Jeladot szerintetek erdemes csereljek/rendeljek? Illetve ha igen markat tudtok ajanlani? Ezek kabellel jonnek? Mert kepeken csak a szenzor latszik. Meg valami en most felnyitottam a motorteret de nem lattam, hogy valami is hozzaerne a hosszbordas szijhoz, bar a fotengely egesz lent van, nem latni tisztan. Ezert is kerdem, hogy erdemes lenne-e csereljem, ha mar szerelonel vagyok vagy teljesen felesleges.

  • lotuska

    tag

    válasz A Zéé #31446 üzenetére

    Ma megprobaltam ugy, hogy elobb felkapcsoltam a menetfenyt majd azutan inditottam. Erdekes modon most ez az inditasi muvelet lerovidul 2-3 masodpercre(annak ellenere, hogy nalunk most volt a leghidegebb az utobbi par napban)... Holnap leszedem a legszurohazat es megtisztitom az ottani testpontot. Koszi a tippet. :R

    [ Szerkesztve ]

  • lotuska

    tag

    válasz lotuska #31472 üzenetére

    Meg csak most volt idom nekiallni. Bar ne tettem volna, beletortem a csavart...

    [kép] [kép] [kép]

    Nagyon banom, hogy belekezdtem az egeszbe. Ez a testkabel, ami jon az akkurol(-) a kasztnira... Van lehetosegem ra valahogy, egyszeruen, hogy megoldjam ideiglenesen(valamivel letesteljem) es elinditani az autot annak erdekebe hogy elguruljon az autovillanyszereloig(2km kb.) es ne automentot hivjak?

    Koszi szepen a segitsegeteket!

  • lotuska

    tag

    válasz lotuska #31617 üzenetére

    Koszi mindenkinek a segito hozzaszolasokat. Egyik baratom segitett es elvittuk ma reggel az autovillanyszerelohoz.

    Azt mondta jo helyre tettuk a testet, lemerte o is es mi is, az auto megis 1-2 masodperces kesessel indul es mindig kiakadnak a meromuszerek(fordulatszammero,kilometerora) gyujtaskor, ugyanugy mint amikor uj akkut teszunk bele...
    Szerinte a kabelezessel nincs problema:
    12.38v volt volt az akksi feszultseg par napos nem hasznalat utan, inditasnal ez 10.8v-ig csokkent(azt hallottam elvileg 10v-ig okes). 14,5v a toltes, amikor jar a gep. Azt javasolta vigyem vissza a szervizbe ahol kb 2 hete az oninditot csereltek.... Csakhogy az a szerviztulajdonos egy regi osztalytarsam(akiben abszolut a segito szandek volt, 0% haszonnal adta az oninditot es egy keves munkadijat szamitott fel, amibol kifizeti az autoszerelojet), 23 eve ismerjuk egymast... es epp ma van a 30 eves szulinapja ahova meg is hivott...
    Mit tudok tenni? Vigyem mashova? Az a baratom aki segitett rogziteni a testpontot, mondta hogy meg varjak par napot es megegyszer amikor tobb idonk lesz tisztitsuk meg alaposabban az osszes erintkezesi pontot.

    Mas tanacs?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák