-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #7350 üzenetére
Egyszerűen átég, elfárad az anyag. Nem igazán lehet, és talán nem is lenne érdemes "készülni" rá.
Anno az Escortomban is megtörtént, szerencsére közvetlenül leállítás után: még nyomás alatt volt a hűtőrendszer emiatt telefolyt a henger hűtőfolyadékkal, és így indításnál át se tudta forgatni az önindító. Vontatás szerelőhöz.
-
kcsa
veterán
válasz albiosz #7398 üzenetére
Nekem vadonatúj, a gyári akku kapacitásának és indítóáramának másfélszeresét tudó akksi van az autóban, mégis kikapcsol a rádió indítózás közben, szóval azért ezt tesztnek nem nevezném
BTW a terheletlen állapotbeli feszültség nem sokat árul el az akku állapotáról, könnyen előfordulhat hogy látszólag így jó a fesz, terhelés alatt mégis bezuhan a feszültség. Tehát a műszerteszten olvasható értéket ennek megfelelően kezeld.
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #7439 üzenetére
Amíg a legócskábbnak tartott magyar JászPlasztik akkuk is CA ötvözéssel készülnek (ugye a CA/CA és a PB/CA akkuk között a gondozásmentesség a különbség), addig kicsit túllihegettnek érzem a problémát
De itt egy gyártói leírás is, kellemesen nagynevű gyártótól.
Úgy tartják, hogy amikor Ford bevezette ezt a piacra még elég új volt a technológia, ezért kellett rá odafigyelni anno, most már ez annyira nem igaz.
BTW jelentkezni fogok ha behalt a magyar akkum, novemberben cseréltem, összességében én is kíváncsi vagyok
-
kcsa
veterán
Tudomásom szerint az 1.6 tdci egészen jól sikerült darab, főleg a korábbiakhoz képest.
-
kcsa
veterán
válasz DNReNTi #7566 üzenetére
Mondeo klubos mondás, hogy csak és kizárólag a gyári termosztát a jó, valószínűleg még senki nem találta meg hogy ki lehet a beszállítója, és/vagy nem olcsóbb a sajátmárkás termék, mint a Ford dobozos.
Nekem is a Ford került bele (szintén MK3 benzin), és koppkopp, semmi baja.
-
kcsa
veterán
válasz DNReNTi #7568 üzenetére
Semmi titok nincs ebben, megvettem a Cromaxban, és magamnak cseréltem.
Itt megtalálod, használd a baloldali szűrési lehetőségeket.
Az autód gyártási idejétől függ hogy fűtött vagy sima termosztát való bele, ha fűtött akkor készítsd a tárcát.
-
kcsa
veterán
válasz whiteman0524 #7641 üzenetére
Nem, ország- akció- és mindenféle egyéb specifikusak a csomagok.
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #7670 üzenetére
Véletlenül sincs tüske, én is a személyes véleményem tolmácsoltam csak, az általad említett álláspont pedig a 101% biztonságú gyári dolog.
Fele áron van az óccsó' akku a Ford matricáshoz képest (aminek gyártója Johnson Controls = Varta, Bosch, Perion, és még kismillió márkanév - amit ezeken a neveken veszel szintén jó eséllyel ugyanaz a termék), tehát ha fele idő +1 napig működik, már nyertem vele.
Az akku élettartam pedig igen jó kérdés: első években (amíg a gyári OE tart) az elektromos rendszer maradéktalanul hibátlan, 5-6 évvel később pedig beindulhatnak olyan folyamatok (gyengül ez-az, új fogyasztók, oxidáció miatt megnövekedett belső ellenállások), amik miatt egy új akku adott esetben nem fog annyit bírni, mint az originál.
Arról a legendáról pedig nem is merek beszélni, hogy állítólag a gyártósorokon létezik több minőségi szint, pl.: 1. szint = beszállítói minőség 2= nyugati aftermarket minőség 3="jó lesz az a balkánra" minőség. Ha ez igaz, vagy akár csak részben igaz, az mindent megmagyaráz.
-
kcsa
veterán
válasz cuebler #7690 üzenetére
Utolsó offom a témában: Nemtom, ez valahogy nem győzött meg első körben sem. Aszongya "kevésbé telt ízű", igazi bullshit szöveg a legtöbb. Persze néhol van különbség, a sör pedig egyértelműen gyengébb itthon, de ezt mindenki tudja
Összességében nem látom borzasztónak a helyzetet, szemetet esznek máshol is
-
kcsa
veterán
válasz Pardise #7888 üzenetére
Az olajat kedvelő tömítések pl. hamar el szoktak száradni, persze ez inkább a hónapokig, évekig nem használt autókra igazak. Fékkarmantyúk is bedagad(hat)nak tartós használaton kívül. De találhatsz pár összeállítást neten, hogy mit érdemes csinálni, pl. ezt.
Amit nem szabad elhanyagolni az a folyadékok előírt cseréje (pl. hiába nem jársz vele, kétévente fékfolyadék, előírt időszakonként hűtőfolyadék - ez fordnál speciel tíz év szokott lenni, de mivel nem drága, túl nagy bajt nem okoz ha felezed), meg ami még van.
-
kcsa
veterán
válasz Pardise #7891 üzenetére
Volt új Escort a családban, az pedig híresen rohadós. Korrekt karbantartással, tisztogatással 5-6 évesen kezdett az első felületi, még ledörzsölhető rozsda megjelenni rajta (ezt hívta a fényező vakrozsdának), és az is csak az igen érzékeny helyeken (belső kerékjárati ív kavicsoknak kitett részei).
Az 10 éves Mondeomon nem igazán találni sehol feltűnő rozsdát, persze ez galvanizált, nem úgy mint anno az Escort
Nem kell túlaggódni ezt sem. A ritka használat, és az alapos tisztítás miatt a tiéden pont jó szolgálatot tehet a felverődések ellen. Szerintem. Személyes vélemény, nem kell egyetérteni, sem rám hallgatni sem
-
kcsa
veterán
ADAC tesztet olvasgasd, és válaszd ki ami szimpatikus.
(személyes hozzászólás, és számodra nem biztos hogy releváns: én eldöntöttem, hogy most vettem utoljára téligumit. Aránylag keveset használom az autót, télen kicsit többet, de pl nagy hóban soha, nyáron keveset akkor meg robogózok - négyévszakos lesz majd)
Szerk. : látom ezt fejtegetik a másik topikban is
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #7983 üzenetére
Összességében jól gondolod. Csak én sem értettem miért marad ki a légszűrő, ha pollent meg cseréljük, erre kívántam ráfűzni. Mondom ezt úgy, hogy az alacsony futásteljesítmény miatt lehet hogy tényleg teljesen felesleges kicserélni a szűrőt (de valószínűleg a pollenszűrőt is )
BTW a klímában (legyen az autós vagy otthoni) a hőcserélő ami penészedik, penészesedhet, a szűrő meglehetősen kicsi eséllyel, hiszen az a beszívott levegő útjában áll, odáig nem juthat el a hőcserélőn lecsapódó pára.
Tisztításra pedig szükség lehet évente is, vagy gyakrabban is, ahogy kiadja. Az sem mindegy hogy hogyan tisztítják: vegyszeres, habos, mosós, ózonos, vagy ki tudja mik vannak még.
-
kcsa
veterán
válasz Sub-ZeRo #8041 üzenetére
Döglődő generátornál lehetnek olyan tüskék, amiket a multiméter a lassúsága miatt nem tud megmutatni, szkóppal nézhető. De akkor a többi izzó is fogyna szvsz. Ezért tippelek inkább a gagyi izzóra
@molnarpeter: az emelt fényerejű izzók mindenképpen hamarabb égnek ki, persze emelt fesszel hatványozottan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Jogász topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen autót vegyek?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- BMW topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen