-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26197 üzenetére
Akkor már volt generálon, mert túl hajtották.
Csapágy méretet csak ekkor változtatnak.
5000 közúti bajnokként, zártpályán minden verseny megkezdése előtt friss olaj.
Már komolyabb hobbi versenyző hordóval veszi az olajat, nem műanyag flakonnal.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26200 üzenetére
Blokkot is mérd meg, hogy azonos-e.
Középen a nagyobb csapágy erősebb megtámasztásként használta a főtengelyt.
Minnél nagyobb a fordulat, annál nagyobb erőhatást kell elvisenie középen, s ha nincs akkor meghajlik.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26204 üzenetére
Mint írtam, hogy középső hengerek 2x többször robban, mint 3 hengeresnél.
Mivel 2x több robbanás van, emiatt a tengely közepe meghajlik normál csapágy alatt.
Az, hogy kicserélte nagyobbra (ha elfér és meg van a fészke) és erősebbre, azzal csak tengelyt védte, mikor hajtotta.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26335 üzenetére
Ha ugyanazt a blokkot használják, akkor igen.
Viszont egyedi betétekkor vátoztatnak főtengely támasz csapágyán, mint anyagban, esetenként magán a fészken.
Sajnos típusszámból ez nem tudható meg, csak gyártási doksiról, vagy mérésből.
Lekérhető központból pénzért.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26511 üzenetére
Eddig csak iszapos olaj okozot gondot.
Igaz, enyém öreg 1.4 CVH, de Eneos 15W-40 SuperPlus-sal sokkal jobb volt a hangja, dinamikája, stb., mint belevalónak mondott 10W-40-es.
Szóval mostani 3000km után csereéret lesz, és megy bele a fenti.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26565 üzenetére
Nem motorolajjal volt gondja, hanem motormosó és védővel.
Ha kimosod a motort, akkor kopott alkatrészeket még jobban teszed tönkre, mivel lemosod az összes síkosítót.
Ezek után védő egy még dúsabb olaj, ami jobban feltapad a falakra.
Röviden nem fog segíteni, inkább rontani.
Motor tisztítás vagy teljes felújítással, vagy csak kis mértékben, amit legtöbb friss olaj elvégez.radi8tor
Mennyi km után tünt fel, hogy eszi?
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26573 üzenetére
Passz, ez adott gyártás során állítjákbe.
Lehet ezzel kompenzálják blokk-henger-fej hibákat, hogy egységes ereje legyen.
De lehet itt van olyan, hogy nagy nyomású a blokk, azaz öntés során ez sikerült jobban, így bírja nagyobb robbanást.
Mert bélés nem minden.radi8tor
110ek alatt már örülhetünk, ha ⅔-a megmarad iszapnak.
Akkor van olaj fogyás, ha 1000km alatt megeszik 1dl.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
albiosz
őstag
válasz troll81 #26565 üzenetére
Nem az olajjal van gondom. Van a LM-nak is Fordhoz való olaja. A kérdés a motormosóra és motorvédő adalékra irányult.
(#26566) gabor9991: Gondolom odaengedtek volna a kocsi mellé. De eleve írásos ajánlatot kértem és hívtak egy lemaradt info miatt (jogos), de utána a csóka mindent telefonon akart megbeszélni, sorolta a tételek árait. Mondtam, hogy ok, de küldje el mailben is az ajánlatot. Ennek annyira nem örült, meg a kérdéseimnek se, hogy pontosan milyen adalékokról van szó. E-mail azóta sem jött, így elengedtem őket.
(#26569) darvinya: ,,Nem motorolajjal volt gondja, hanem motormosó és védővel."
-
#21346560
törölt tag
válasz troll81 #26687 üzenetére
Igen, 10 de van hogy kevesebb...
1.8 Mazda Duratec HE motor van az enyémben.
Mondjuk nem csodálom igazából, ha elkezdi csipegetni, mert első autó, és nem feltétlen úgy vezettem,mint ahogy "illene".
Nagyjából 50k km után kezdtünk megismerkedni rendesen, mikor kell váltani, mikor erőlködik, stb! -
darvinya
titán
válasz troll81 #26694 üzenetére
Meg kellene nézni, mert már mosósított RS2000.
De ennyiért megérheti, ha nincs legyilkolva motor/váltó, és kaszni-nyúlványok-küszöb nem rohadt.
XR3-am (nem XR3i) volt '91-es, abba MTX75-ös váltós feszes, pontos, és 1-2 / 3-4 között nem kell kuplungolni, gyors mozdulattal átváltható.lizakattila
Az gáz.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26703 üzenetére
Épp minap beszélgettem Escort tunningossal.
Méregettünk, és kiderült, hogy '91-től az Escort kaszniba berakható az 5 hengeres Volvo motor, 3L -es V6-os Mondeo motor.
Mondeo felfüggesztést már berakta.
Alapból 17"-os felni befér 215/45/R17-es gumival.flymi
Azért, ezt így elintézni. (HomeMade 2 rekesz sör után)
De, ha már így, akkor legalább egy fém lemezzel lefedném 4db lemez csavarral.
Ezen én is elgondolkodtam múltkor, de Escort-on ott vastagabb lemez van, s azt csak flex -szel lehetet volna kivágni.
A benzin kifolyás miatt az ötlet elvetve, mert azzal csak felgyújtottam volna.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz troll81 #26817 üzenetére
Csak a Fordos előírásra: a különböző teljesítményszintekhez eltérő olaj van előírva ahogy látom, a kihegyezetthez vastagabb olaj, még érthető is, nagyobb a hőterhelés.
Az 5w20 szerintem ott került elő, hogy visszamenőlegesen engedélyezett WSS-M2C948-B használata:
A WSS-M2C948-B jóváhagyás
A 2012-es modellévben bemutatott új EcoBoost benzinmotorok követelményeinek megfelelő SAE 5W-20-as motorolaj. A Ford Ka, a Focus ST és a Focus RS kivételével a Ford ezt az olajat ajánlja mindazokhoz a korábban gyártott benzinüzemű motorokhoz amelyekhez korábban a WSS-M2C913-B vagy WSS-M2C913-C vagy a WSS-M2C925-B jóváhagyású olajok használatát
írták elő.Aztán hogy a Volvo mit ír elő az legyen az ő baja
-
kcsa
veterán
válasz troll81 #26819 üzenetére
Ott is több helyen szerepel a 0w30, ami valójában a hidegjárati üzemet leszámítva ekvivalens az 5w30-al, tehát ezeket is kihúzhatjuk bátran. Ehhez képest csak egy helyen jön elő az 5w40.
Ezen logika szerint én maradnék valami Xw30-nál, de nem vagyok tribológus, szóval azt önteném bele amit az adott autó gyártója előír
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26819 üzenetére
Saját véleményem, amit már írtam.
Ugyanaz a blokkot többféle minőségben gyártanak, ehhez a csapágy is változik.
Mivel más csapágyat használnak, ahhoz más olaj való.
De legfontosabb a használat alatti olaj iszaposodás.
Ha neked tetsző olajnál már kezdetben furán viselkedik a motor, akkor nem bele való.
Ennyi, azért nem kell nagyon túl gondolni.
Sok minősítés ugyanaz, csak másként jelölik.
[link]Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26842 üzenetére
Szívó oldalról értsérűlés kihat mindenre.
Emiatt újjáépítés felér egy új turbóval.
Miért?
Szívó oldali turbinától indul a tengely, ennél az oldalnál nincs akkor megtámasztás.
Így erről az oldalról ért ütés/sérülés áttudja tolni egész tengelyt, ezzel foglalatot megsérti.
Ettől fogva nem lesz jó a tömítés, befolyik az olaj.
Újjá építéshez kell akkor:
Új közép rész, új csapágy készlet, új tengely és turbinák, új házak.
Röviden ez egy új turbó.Amit fel lehet újítani, az a leönlő oldali hibásodás, ház törés, tömítés tönkre menetel.
Azért, mert erről az oldalról erősebb és itt nem tud áttolodni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26846 üzenetére
Ha csak annyi, akkor menthető, de mint írtam, arról az oldalról sokkal sérülékenyebb a belseje.
Azt meg csak akkor tudod meg, mikor kipróbálod.
Ha meg sérült, akkor első használatkor szét tépí magát.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz troll81 #26863 üzenetére
Ház és turbina között századmilliméter hézag van.
Ház torzulás ütés következtében centimétert mozdult, és már tört is.
A turbina, tengely is ugyanennyit mozdult el, a csapágy is torzult házra kihatva tengellyel együtt.
De majd a jó szerviz megmondja mit kell cserélni, és megéri-e.
Viszont kerüld az olyan szervizt, ami könnyedén megjavítja, de nem mondja mi a megoldása.
Mert az csak összedobálja, kiegyensúlyozza, aztán 100km belül széthullik jó nagy kárral együtt.
Sport autósok inkább cserélik, mint javítják a turbókat.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest