-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Cypresss #11727 üzenetére
Nekem ne mondd, mennyit változtak a dolgok az elmúlt években...
A tevékenység gazdasági részére nem látok rá túl mélyen, de amennyire meg tudom ítélni, a két nagy cég bőven le tudná fedni a forgalmat (Celebi+MGH). A BUDPORT nem végez effektíve földi kiszolgálást, csak néhány szolgáltatást biztosítanak néhány GH cégnek, illetve légitársaságnak. Tehát van a Celebi, mint legnagyobb cég LHBP-n, vagyunk mi, és van - mind méretében, mind forgalmában messze elmaradva az előző kettőtől - a Menzis. Plusz még olyan kis cégek, mint mondjuk a Farnair, akik pl. tőlünk bérelnek eszközöket, ha szükségük van rá.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Mediterrán hangulatban voltam, repültem egy LPPT-LPMA-GCFV-t. Nem volt egyszerű menet. LPMA-n elsőre át kellett startolnom, mert a nyomi irányítás nem volt a helyzet magaslatán (vagy bugos az FS ). Köd, pára, némi szél, nem vészes. 05-ös pálya, jövök szépen befelé 5.700-on, azt mondja, süllyedjek 3.700-ra, oké. Kúszunk el a hegy oldalában 3.700-on, egyszer csak azt mondja az arc, hogy emelkedjek 5.700-ra. Ömm... Mondom, biztos tudja, mit csinál. 4.200 körül járok, amikor aszongya süllyedjek 2.200 lábra és fly straight in. Akkor persze már hiába süllyedtem, mert gyors voltam és magas. Átstart után a köv megközelítés már szép volt. Ugyanezt eljátszotta az FS, de figyelmen kívül hagytam, és ő is.
GCFV-n még nem jártam, de elég barátságos a 01-es pálya megközelítése. Egy fennsík mögött van a pálya, a fennsíkon egy autóút kanyarog, és vmi elcseszett szögű a siklópálya is, plusz 17 csomós oldalszél volt 45 fok körüli támadással. Nem volt vicces.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Cockpitok HDR-ben. F*ck, hiányzik a repülés.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Egyik barátom (volt maléves B737 FO) épp a 747-es line traininget nyomja Taiwanon, szal ha van technikai jellegű kérdés a típussal kapcsolatban, jöhet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ezt csak én nem értem? Bekapcsolva maradt tempomat miatt zuhant le a San Franciscó-i gép
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz wd.taz #11807 üzenetére
Én azt nem értem, hogy a hírben azt feltételezik, hogy a megközelítést 25%-kal alacsonyabb sebivel végezték, mint amennyi a VRef volt. Ennek semmi értelme. Ezek szerint final-en A/T aktív, sebi meg mondjuk be van tekerve 112 kts-re?! (150-es VRef 75%-át saccolva mondjuk.)
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #11821 üzenetére
A válaszok.
"Azért még nem nevezném magam expertnek B747 terén, line training közepén járok, de azért nagyjából tudok válaszolni. Ha később kiderül, hogy hülyeséget mondtam, akkor korrigálok...:-)
- két vagy három hajtóműves leszállásnál valamennyi hidraulika kör kap(hat) táplálást? Ha nem, akkor melyiket lehet/kell használni?
Mindegyik kaphat táplálást. Nyilván a leállt hajtóműveknek nem megy a hidraulika szivattyúja, de megy a demand-pump-ja. Ez akkor is megy, ha a hajtóműhöz kapcsolt szivattyú teljesítménye nem elég. Az 1-4 hidraulika kör demand pumpja bleed-röl megy, a 2-3-as elektromos.
3 hajtóműves leszállásnál simán autoland catIII-al, kettőnél már nincs, és az A/T sem megy.- RTO során (nem meghibásodás, hanem forgalmi szituáció miatt) mennyi időt kell kötelezően várni, amíg a fékek visszahűlnek annyira, hogy újra felszállhasson a gép?
Ha valamelyik keréknél 5 vagy a fölé megy a temp, akkor minimum 70 perc a hűtés, de meg kell nézni a QRH-ban. Van egy Break Cooling Schedule nevezetű rész, ahol súly/sebesség/hőmérséklet alapján ki lehet számolni a hűtés idejét, de a 70 perc a minimum. Ha nem ment 4 fölé, akkor egyből lehet menetelni....
- vészsüllyedés esetén mekkora az a vario, amit a gép képes elviselni?
Igazából nincs limit. Vmo/Mmo - val kell süllyedni. 14000 láb körül érdemes 300-ra visszavenni a tempót, úgyis mindjárt 10000-en vagy. Gyakorlati tapasztalattal nem rendelkezem, de limit nincs.
- mekkora az a maximális kitérítő erő, amit a 747-es oldalkormánya képes elviselni? Lehet egyáltalán annyira túlterhelni, hogy leszakadjon egy része?
Ez egy jó kérdés. Az FCTM-ben van utalás arra, hogy nem kell rugdosni az oldal-kormányt. :-) (Annak idején egy airbus is így zuhant le NYC-ban, ha emlékszel rá, nemsokkal 9/11 után). Van két rudder ratio changer beépítve, ami graduálisan csökkenti az oldalkormány kitérítését a sebesség függvényében. Ha mindkettő elromlik, akkor jobban kell vigyázni, de limit nincs.
Az ilyen nagy gépeknél, de már a 737-nél is, normál repülésnél nem nagyon kell használni az oldalkormányt. Inkább csak hajtóműleállásnál, meg oldalszeles leszállásnál, de ott nem tudod lerúgni az oldalkormányt."''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Megjött a CH Throttle Quadrant, nagyon szép darab. Ellenben kicsit elvesztem a konfig panelekben. Használ vki CH TQ-t? Jól jönne némi instrukció a beállításokhoz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #11968 üzenetére
A gond az volt, hogy a CH saját szoftverében kerestem a bonyolultabbnál bonyolultabb megoldásokat, de aztán drummer0330 gyors és hathatós telefonos segítségének köszönhetően egy csapásra megoldódott minden, és műxik rendesen a 4 gázkar, a spoiler és a flaps is a 6 karra konfigolva. FS alatt kellett csak kiosztani rájuk a megfelelő axis-okat, illetve leszedni az automatikus assignmenteket.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #11999 üzenetére
Egészen újszerű, mondhatni egy új dimenzió nyílt általa a szimulátorozásban. A CH Yoke-on ugye elég hülye helyen van a gázkar, ami főleg approach közben zavaró, amikor egy neccesebb szituban jobb kézzel vadul fűrészelsz a gázkarral, miközben ballal próbálod pályavonalon tartani a gépet, de a kormány folyton beleütközik a kezedbe. Ellenben most már nagyon kényelmes és életszerű a fenti szituáció is. Plusz a bal szélső karra tettem a spoilert, ami megint csak gusztusosan életszerű, a jobb szélsőre a flapst, ami extra életszerű, ahogy átnyúlsz a gázkarokon, check speed flaps 10, és pakolod neki 10 fokra. Ja, ide oldalra tettem hajlékony műanyag pálcikákból határolókat, így még kattan is és meg is akad az egyes fékszárnyállásoknál. Ja, és ugye a thrust reverser is a gázkarokon van értelemszerűen, így nem fordulhat elő olyan csúfság, hogy a gázkar nincs teljesen alapon, amikor ráhúznám a sugárfordítót.
Majd délután készítek a képet a "cockpit"-ról.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz gabesz222 #12055 üzenetére
Nem. Szépen leköveti a vertikális repülési profilt a gép VNAV-ban. Kézzel csak akkor kell állítanod a magasságot, ha az ATC másképp kéri (máshogy fogja). Ha kapsz egy új magasságot az ATC-től, akkor azt betekered, és vagy megadod kézzel a V/S-t, (ekkor VNAV helyett SPD és V/S alapján süllyed/emelkedik), vagy LVLCH-t nyomsz, vagy csak betekered az új magasságot, megnyomod az MCP-n a magasságállító tekerőt, VNAV-módban hagyod, és akkor majd igyekszik utolérni magát a path-on.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Korcsii #12059 üzenetére
Fuhh, jó kérdés. Sajnos közel két éve nem ültem cockpitben. Mondjuk szinte minden esetben kaptunk shortcutot, aztán vektoráltak, illetve ment az egyezkedés az ATC-vel, hogy ha adott pontot adott magasságon tudjuk keresztezni, akkor mehet az adott hosszúságú final pl. És jellemzően nagyon-nagyon kevés pilóta emelkedett/süllyedt VNAV szerint, igaz, e tekintetben a SOP sem volt túl szigorú.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
A már említett exmaléves pilóta cimbora 4. menetrendi leszállása a 747-tel. (Ő az első.)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Korcsii #12102 üzenetére
Oktató ült mellette, szal mikor szálljon le crosswind-ben, ha nem ilyenkor? Egyébként az adott szakaszok aktív tagját mindig előre kijelölik, szal, ha nincs nagy gáz, akkor a kapitány nem fog belenyúlni vagy épp átvenni leszállás előtt/közben csak azért, mert ő a kapitány.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #12276 üzenetére
Short/medium haul repüléseknél a legtöbb Co-Route-nál IRL jellemzően betolják az érkezési eljárást, de az szinte sosem az adott pályára/irányra vonatkozó full STAR, hanem egy bevett érkezési eljárás, amit az adott előrejelzésnél adott időszakban az adott ATC adni szokott. Ez persze SOP-függő nyilván.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #12279 üzenetére
Nem, az - Európában - a CFMU-nak leadott OFP vagy RPL a SID/STAR-t tartalmazza (már ahol van STAR ugye, mert sok helyen csak Transition van, mint LHBP-n is), de ha 10-ből 9-szer megadja az ATC a shortcutot egy adott pályára adott időben, akkor a pilóta eleve ezt fogja betolni az FMS-be induláskor (helyesebben kiválasztja a megfelelő STAR-t, vagy Transition-t és módosítja). Ahogy például LHBP-n ABO1L-ben még sosem láttam BP517, BP516-ot.
Statisztikai alapú elemzést követően azután már erre is fognak tankolni. Persze, ha közbejön egy holding, akkor jöhet a fejvakarás.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Akkor is megadhatod a DEP/ARR adatokat, ha már bent van és aktív is az útvonal. Annyit kell tenned, hogy a DEP/ARR page-n bal alsó sarokban rányomsz az INDEX-re, és ott lesznek a lehetőségek.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz drummer0330 #12297 üzenetére
A szívem vérzik, hogy az MCP nem kompatibilis a sima PMDG-kkel.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz drummer0330 #12299 üzenetére
NGX-hez is jó, tehát az FSX-es kollégák simán lecsaphatnának rá.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz drummer0330 #12301 üzenetére
Ehh, én írtam hülyeséget, bocsánat! Összekevertem az MCP Pro-val.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
Ha esetleg vki nem olvasta volna még: a Malév 2011. november 23-i visszafordulásának vizsgálati jegyzőkönyve érdekességképp.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nehalem, Sandy Bridge, Haswell?
Controller attól függ, mivel szeretnél repkedni. Ha vadászgéppel, heloval, kisgéppel, akkor inkább joystick fog kelleni, ha nagy géppel, akkor már yoke. Ha kevesebbet szánsz rá, akkor egy egyszerűbb joystick Z tengellyel (forgatható függőleges tengellyel), beépített gázkarral. Ha többet, akkor yoke, gázkarpult, pedálok külön. Például kis- és nagygépes konfignak jó lehet: CH Products - én évek óta nagy megelégedettséggel használom a Yoke+Rudder+Th. Quadrant kombót; a topiclakó kollégák kedvelik még a Saitek cuccait is. Aztán, ha még több a keret, akkor jöhetnek a rádió pultok, MCP panelek, OH panelek, és nincs megállás.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #12526 üzenetére
Nem csak használják, az egyik leányvállalatuk (Lufthansa Systems) készíti/fejleszti. Mondjuk a LIDO/NetLine páros a Boeing Jeppesen/Carmen párosához nem mérhető, se tudásban se árban, de azért nem rosszak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #12573 üzenetére
Múlt héten Finnországban voltam, onnan 75 Ft a híváskezdeményezés és 25 Ft a fogadás per perc, az egész kedvező. A kompon lehet, hogy csak a Mars szondán keresztül lehet kommunikálni, azért ilyen drága.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Épp most zúgott el a fejem felett a Crgolux 747-ese - 13R final alatt lakom - és megnyugodtam, hogy én is pont így szoktam final-en közlekedni. Nagy fékszárny, nagy gáz, nagy állásszög.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Gaming notebook topik
- Revolut
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen