Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #19057 üzenetére
Volt régen renault megane-om, aminél a gyári adat max 1l/1000km volt. Ezt gyakorlatban hozta is.
Attól még ez nem normális, csak így ad kis teret magának a gyár, ahol nincs garis gond, és ahol a user kussoljon.
A VW Golf-ba 1-2 liter belement 2 olajcsere (15k) közt, amíg 80% Budapesten használtam. Mióta 80% autópálya, azóta elmentem 10k km-t úgy hogy fél liter kellett bele összesen.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Nekem végül egy La Marzocco lett a befutó, így már bármikor jó kávét csinálok.
(Cserébe lett köré egy kávézó is, így mindenféle idegennek is egésznap kávét csinálok... )(#19212) Bujdy81: igen, 2.0 IDE
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Mindenféle csoda/kerámia/nano/titán/űrtechnikás/lószar bevonatokkal van valakinek tapasztalata? Érdemes lehet új autóra rakás pénzért ilyet rákenetni, vagy úgyis az ötödik autómosásnál lekopik, és amúgy se ér semmit?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Régen biztos volt már róla szó, de mint az autóiparban résztvevő, talán picit több részletet ismerő, mi a véleményed a tesláról, a "hagyományos" autógyártókkal szemben?
Én (lehet hogy naívan) de egyre inkább azt érzem/látom, hogy hihetetlen fölényt építettek a semmiből. Mind gondolkodásmódban, mind elektromos autó tervezésben/építésben.
Nekem nagyon tetszik, hogy inkább működnek egy tech cégként, aki autókat gyárt, mint egy autógyárként, aki vesz némi ezeréves gagyi IT egységet a gőzgép mellé. Innovatívak, gyorsan lépnek (ami persze nem biztos, hogy mindig előny) - gondolok itt ezekre:
-autopilot, amit ráadásul folyamatosan fejlesztenek, OTA updatelnek.
-értékesítési hálózat, gyors szállítás (most, hogy rendesen megy a gyártás normális esetben 1-3 hét alatt megvan egy autó usaban. ezzel szemben én a Leaf-re minimum 3 hónapot várok, anyós a vw-re közel 12 hónapot)
-új funkciók, tulajdonosi igények követése, beépítése, valódi frissítések OTA. (dog mode, survaillance mode, stb) - ezzel szemben a hagyományos gyáraknál jóformán soha, semmi valódi frissítés nincs egy eladott autón, maximum bug javítás.autó tervezés/építés vonalon:
ugyan lassan indult be a gyártás, és mindenki röhögött rajtuk, mégis ott tartunk, hogy a nagy német, prémium gyártók közül az audi sok évvel később tudott 1 létező autót megcsinálni, ami egyrészt gyengébben (de semmiképp se jobban) teljesít (fogyasztás,hatótáv), és gyártásban pont olyan esetlenek, bénák mint a tesla volt - Audi képtelen az e-tron-t gyártani, többiek meg csak ígérgetnek, hogy majd lesz valami.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
thx
A középszar minőség az nem kérdés.
A pofátlan, biztonsági szempontból kétségbevonható részek egyrészt igazak (legalábbis mások, mint amit a régiek megszoktak), de mégse rémlik semmi komoly probléma, bizonsági ügy, se megtörtént balesetnél, se típusengedélyezés során lévő vizsgálatoknál.
Volt 1-2 autopilot baleset, hogy ez mennyire a Tesla hibája, vagy mennyire userhiba az jó kérdés. Lehet, hogy csak level2 hivatalosan, gyakorlatban összetettebbnek, és jobban/magasabb szinten működőnek tűnik, mint a többieké. Náluk elérhető lesz frissítés, és magasabb szintű funkcionalitás, többieknél nem.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #21019 üzenetére
a fűtés egyszerűbb, de a hűtés talán fontosabb.
Hidegben max nem lehet elég gyorsan tölteni, vagy áramot kivenni belőle. Melegben meg tartósan károsodik.
Hideg "csak" télen van, melegedni viszont télen is fog 1-1 nagyobb áram igényű (autópálya) szakasz, vagy gyorstöltés után.Aztán vannak, akik a hűtést is lespórolják (pl Nissan Leaf, VW E-Golf), szoftveresen korlátozzák a töltés sebességét hőmérséklet függően, és az akku degradálódik is szépen (persze csak annyira hogy gariba ne kelljen cserélni).
(Leafnél régió függő, hogy van-e akkupackon fűtés, pl amit hozzánk gyártanak azon már nincs)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Átlag magyar hajnallal azért nincs nagy gond. Télen persze már elég hideg van, a Nissan mégis akkufűtés nélkülit Leaf-et árul itt. Norvégiában már van fűtés, de a fő gond inkább ott is a hűtés hiánya a Leafeknél.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Ez a kis szosszenet a Tesla fedelzeti toltojerol pont ma jott szembe...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Azért az otthoni töltés sebességén könnyen lehet javítani.
Az autó mellé adott 230V-ba bedugós EVSE max 10A árammal tölt.
A külön vásárolható EVSE-vel (akár hordozható, akár falra szerelhető - kb 90-300ezer ft márka, típus függően) 32 A-rel is lehet tölteni, azaz otthon is simán megvan a 6,6-7,2kW töltés.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz ncc1701 #21083 üzenetére
Ezeken (Leaf, Kona) a 3 fázis nem segít, csak 1 fázis, 32A amivel tölteni tudnak. (na meg a DC)
Zoe tud 3*32A-rel tölteni, és asszem i3-hoz, meg Teslához volt feláras extraként 11/22kW töltő.
Én egyelőre vettem fateromékhoz egy 32A falitöltőt 90 pénzért, de csak 16A lesz alatta (állítható, hogy mennyivel töltsön), talán elég lesz bővítés nélkül ez is. (6x16A van náluk, sokat érek vele...)
Már csak az autónak kéne megjönnie.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz ncc1701 #21085 üzenetére
Jah értem, max kicsit át kell variálni, mert a kocsinak 1 fázison kell az egész
Ezek nem igazi töltők a szó hagyományos értelmében. Szinte lényegtelen a márka, egyik se tud ténylegesen többet.
Magyar gyártmány, 143ezer ft
125ezer
villanyautós FB csoportban van egy arc aki ilyeneket gyárt, számlával 90ért adja az alap 1 fázis 32A-t, picivel többért van 3 fázis, vagy mégtöbbért lcd kijelzős...Persze van jóval drágábban, szép design dobozba csomagolt minőségi német termék is...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Lassan elérhető közelségbe kerül a Leaf.
Bár január 3-án úgy indultam neki, hogy hahu-n azt írták van raktáron...
Ma megjött (online) e-mobi támogatói okirat (amit január 5-én kérvényeztem), végülis csak 8 nappal ezelőtti a dátum rajta.
Felhívtam Nissanos embert, hogy megvan, van-e hír az autóról. (márc 28ra volt visszaigazolva eredetileg) Hát ő nem tudja, de utánanéz.
Hív fél óra múlva, hogy jah, az autó az itt van már a telephelyen. (ha nem hívom, akkor ő mikor szól?)
Azt mondja, ha minden papírmunka és ügyintézés simán megy, akkor talán jövőhét pénteken átvehetem.Új autó átvételnél mit kell megnézni/átnézni, mire figyeljek?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz -NoVa- #21312 üzenetére
Amíg multinál dolgoztam, addig ez működhetett volna.
Így hogy ~1.5 éve eljöttem onnan, és saját vállalkozásból élek, főnök nélkül, és egyre jobban rájövök, hogy nem is vágyok vissza, így egyre kevésbé látom, hogy hogy tudnék innen elmenni és mit csinálnék ott.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Végülis abban mindent én csinálok, szóval a párszáz kg raktárkészlet/gép elszállításával bárhol folytahatom...
A kávézót már nehezebb odébb vinni.Na meg ezekből itthon jól megélek, máshol, ahol magasabbak a költségek, már nem biztos hogy ennyire jó lenne.
Utolsó csicska multis alkalmazott szemszögből ez más volt, amikor az volt a cél, hogy kint azonos munkáért 5x pénzt kapjak.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
ha saját távirányítós külső izé kell, azt meghagyom másoknak
(amazon fire, roku, vagy vmi androidos cucc, amivel megint kezdődik hogy xbmc, kodi, stb)
Itthon buta tv-be chromecastot dugtam, youtube, netflix, hbogo telefonról simán megy, androidról meg szifonról is.
Androidos tv-n meg kodi-t használok a hálózaton megosztott meghajtóról lejátszásra, néha az android tv-s yt/netflix kliens, de többnyire kényelmesebb telefonról a chromecastra tolni...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz #09908736 #21357 üzenetére
Ex-melóhelyemen is volt bécsi lehetőség, 2000 EUR fizetéssel. Valahogy senki se jelentkezett.
Beszéltem volt kollégáimmal, azt mondta ~1 éve elkezdték az itteni béreket rendezni, és nagyobbakat emelni. (Nem tudtak senkit megtartani, 1-2 éven belül mindenki lelépett, ráadásul elkezdett csomó tapasztaltabb, évek óta ott dolgozó is elmenni.)
Kíváncsi lennék ez mit takar, mert ha dupláztak volna, az is kevés lenne, hogy versenyképes legyen. (anno az első évem után bruttó 10ezerrel emelték a fizetésem, ami elsőre szarul hangzott, de amikor kollégám mondta, hogy neki 0 emelés volt, akkor már egész jónak tűnt )
Nyilván az egész arról szólt, hogy olcsó balkáni munkaerő, aki csak kicsit drágább mint az indiai, de értelmesebb.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Tegnap meglett az új gép, az eladó szerint ilyen gyors átadása még sose volt (20-án lett meg az autó, akkor lett aláírva az összes maradék dokumentum).
Az első büntetés is asszem rekord gyorsasággal lett meg. (autópálya matrica ma jutott eszünkbe)
99%-on volt az autó amikor elhoztuk, Budapesten volt még pár dolgunk, rakás dugó (ami nyilván nem fogyaszt semmit) és 25km után 88%-on volt amikor elindultunk Győrbe.
Autópályán végig tempomat 130 (GPS szerint 127 km/h), meg néhány lassítás amikor bejöttek elénk... Némi fűtés is kellett.Így értünk haza (budapesti teendők után, indulásnál nullázva):
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Gabibácsi #22270 üzenetére
Miután elmondtam neki többször, hogy Győrben lakunk, és Győr-Bp táv ami fő szempont, majd amikor hívott hogy mehetünk érte, és mondtam hogy oké, 1 óra mire Győrből odaérünk, így annyira nem kéne hogy meglepje hogy autópályán megyünk vele hazafele...
De mind1, nem hibáztatom őt, hogy nem szólt, bár nyilván örültem volna ha szól. (vagy ha nekem eszembe jut időben)
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy hazafele asszonynak eszébe jutott, mondtam hogy vezetés közben nem szarakodok ezzel, majd ha megálltunk. Na utána reggel jutott eszembe...
Így most őt hibáztatom hogy miért nem vette meg útközbenSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #22294 üzenetére
"Régi" Teslákhoz örökké ingyen van a töltés, ezért feljebb is ment a használt áruk. Újakhoz már nem jár ilyen...
Amúgy 15-25 kWh/100km fogyasztással lehet számolni sebesség függően.
Otthon töltve ez 38 forintos árammal 570-950 ft (benzinre számolva aktuális áron 1,5-2,5 liter benzin)
Magyarországon ~81 ft/kWh áron számolnak a superchargernélPorsche Taycan-hoz 350 kW max töltési sebességet ígérnek. Ami nyilván nem 0-100%-ig tart, de egy ~100kWh akkupack gondolom így is elég hamar tele lesz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
WiZARD
addikt
Köbe biztosító annyira gáz, mint ami a névről beugrik? Ti kötnétek ott?
(casco-ra ők jelentősen olcsóbbak, mint az Allianz, amit a kereskedés kötött...)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
800km van a Leafben, eddig nagyon elégedett vagyok vele. Hozza azt, amit vártam, a mi autó használati szokásainknak megfelelőnek tűnik.
Töltés egyelőre Penny parkolóban (amire ablakból rálátok), előbb-utóbb költözünk olyan helyre, ahol lesz saját töltő. Itt Győrben elég kevés villanyautó van, így egyelőre nem tűnik problémának, hogy épp szabad-e a töltő...
Tegnap este Győr-Bp, 90%-ról indulva 30%-al értünk oda, tempomat 125 körül. Nyilvános gyorstöltőn felnyomtam 65%-ra ~20 perc alatt. Majd anyáméknál sima 230V konnektorból reggelre 100% lett (ez 10A-rel tölt). (max 32A Type2 töltő jövőhéten lesz felszerelve)
Reggel Bp-Győr háztól házig 127km, pályán végig tempomat 135 (GPS szerint ez 132-133), meg fűtés. 21%-al értem ide. Bár ez LeafSpy szerint 32% (kb 10%-ot tartalékol, és bár nagyjából elhasználható, de műszerfalon ilyenkor már 0-át mutat)
Szóval teljesen autószerűen használható ilyen távon. Nem kell 90el menni pályán fűtés nélkül, és hasonlók...LED-es lámpának nagyon jó fénye van az eddig megszokott halogének (hiába a mindenféle emeltfényerejű prémium izzó) után, a reflektor különösen durva, az automata reflektorkapcsolás meg tök kényelmessé teszi a használatát. (országúton)
ProPilotot imádom. Bár lényegében csak egy távolságtartós tempomat (ami városban, dugóban is müxik), meg sávtartót (ami elbambulás ellen jó lehet, de vezetni nem fog a user helyett)Vannak bénaságai: extra rövid, alig értékelhető könyöklő. 4 elektromos ablakból csak a vezetőé automata, az üléseket szokni kell, a Golfban sokkal kényelmesebb volt (Highline felszereltségnek vmi extrább ülése).
A kormány sajnos csak le-fel állítható, ki-be állítás nincs...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Golf-ra felkerült a nyárigumi (kerék), anyámék intézték a gumisuknál.
Hazajöttünk Győrbe vele, asszony vezette, én a Leaffel.
Este kellett még mennem a Golffal 3 km-t, nagyon fura volt, hangos volt, de sokkal hangosabb mint amire emlékeztem.
Most megnéztem, gumis az összes kereket forgásiránnyal szembe rakta fel...[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #22478 üzenetére
Alapvetően igen, de BP-n van hirdaulikus emelő, meg rendes kerékkulcs. A gyári, pótkerékcseréhez kitalált izével (sőt most jövök rá, ebben asszem pótkerék sincs, csak defektjavító) nem fogok ezzel küzdeni az utcán...
Az jobban zavar, hogy nem tűnik/hangzik túl biztonságosnak.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Centríroztatni amúgy nem szoktam, mert magamnak szoktam cserélni. Csak most nem volt időm, és apám felajánlotta hogy elviszi...
Bár ezek után lehet, hogy nem árt az se.pls valaki magyarázza el, hogy mire jó évente 2x centríroztatni kereket, azon kívül hogy a gumisnak legyen munkája.
4 évszakos gumival szerelt autót is elvisznek a userek félévente? Ugye hogy nem.
nyári-téli esetén, fent van a kerék az autón, minden jól működik. Leszerelve, normálisan tárolva fél év alatt az állásban nem mennek tönkre. Akkor minek?
Gumistól kigurulva, első kátyúnál kaphat olyat a kerék, hogy onnan kezdve rázni fog...Szóval nekem az a véleményem a témáról, hogy akkor kell a hibát javítani, ha a hiba felmerül. Megelőzni nem lehet.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Anyám jóban van a gumissal, felhívta persze rögtön. (szóltam nekik hogy nézzék meg a saját autóikat is, ha már egyszerre cserélte a szakember)
Erre elkezdte magyarázni, hogy ők tuti jól tették fel, erre mindig nagyon figyelnek. Sőt, én nézzem meg alaposan, nehogy félrenézzem, mert ezeken a Bridgestone gumikon furán van jelölve, nem a megszokott módon.
3 perc múlva telefonál újra, hogy beszélt a fiával (ő szerelte), megnéztek valami fotót, és sorry lehet tényleg elb*szták, de ez nagyon ritka gumi (szerintem a Golf ezzel jött a gyárból), és a jelölés megtévesztő rajta.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
A guminak már mind1, tök kopott, ha nem eladni akarnám az autót, akkor most nyári gumit vennék rá amúgy is...
Bp-n volt tárolva eddig a gumi, anyáméknál elfért. Amúgy is ott volt az autó, ezért ott lett cserélve. Most nyilván valami helyi gumissal megcseréltetem.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Magyar posta szörnyű ahogy van.
Mióta februárban árat emeltek, már inkább átmegyek Szlovákiába, és onnan adom fel a cuccokat.
Kb minden olcsóbb onnan, még az áremelés előtti magyar áraknál is olcsóbb, sőt van ami fele annyi mint itthonról. Olcsóbb Szlovákiából küldeni magyar címre, mint itthonról. vicc.Arról nem is beszélve, hogy excel táblázatot feltöltve már vonalkódos, ragszámos cimkéket generál a kinti rendszer. Valamint több országba (pl USA) van rendes tracking - magyar posta ezt is lespórolja.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Nekem ez kimaradt.
25 db felett ugyan van kedvezmény - flexi üzleti levél, de ez olyan jól van osszerakva, hogy van olyan súly, ahol drágább mint a kedvezmény nélküli ár
(az áremelés előtti kedvezményes árnál is olcsóbb a szlovák)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Amiket a Tesla egy OTA frissitessel megold, javít, bővít...
Közben kezdenek jönni az első valós audio etron adatok userek tol, teszteloktol. 250km hatótáv autópályán 130al, vmi 35kwh/100km fogyasztással, a 95 kwh akkupackból
EPA szerint 204 mérföld a hatótáv, a par éve kapható ModelX 100D-nek meg 295
Hát, bőven van még mit tanulniuk a fritzeknek...[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Gondolom motor, és körítés is több hónapos teszt után kerülhet gyártásba, most mégis boldog lenne a bmw, ha egy OTA software frissítéssel megoldhatná a kigyulladó 20d/30d autóit
(#22849) ncc1701: azért csak fejlesztenek valamit... Engem anyós Golfjánál lepett meg, hogy kb 1 literrel kevesebbet eszik akár pályán, akár városban mint az enyém.
Golf 6 vs Golf 7, mind a kettő 7 sebességes DSG-s, 1.4 TSI, igaz 160 vs 122 lóerő. Én naivan azt gondoltam, hogy ha hasonlóan vannak vezetve, akkor nem lesz lényegi fogyasztás különbség a kettő közt. De van.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Nekem a Leaf 17-et fogyaszt. Nyertem
(kWh/100km )
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #22490 üzenetére
Most volt kis időm, elvittem itt egy gumishoz, hogy cserélje már meg körbe a kerekeket, mert fordítva tette fel az előző balfasz.
Körbemegy, nézegeti, azt mondja jók ezek így, így kell lenniük. Mutatom a jelzést rajta, mondom jah ha tolatok, akkor lehet jó. Hmm tényleg, igazam van.
Megcseréli, majd közben azért még mondja, hogy ezek nagyon megtévesztő gumik.Valahol kicsit ijjesztő, hogy ezek a szakemberek...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Nekünk ma balatoni gasztro túra volt.
Győr - Balatonakarattya (The Rusty Coffee Box) - Veszprém (50 kW DC töltő) - Balatonfüred (Bistro Sparhelt) - Mindszentkálla (Kő fagyi?) - GyőrKávé jó volt, bár sötétebb mint amit szeretünk. Sparhelt még mindig hibátlan, egyik kedvenc helyem a környéken (másik: Mi a Kő). Fagyi finom volt, először voltam ott, de még megyünk
100% töltöttséggel indultunk. ABRP (https://abetterrouteplanner.com) szerint +29% töltés kellett volna Veszprémben. Bár eleve 11%-al az első állomásra becélzott szint felett voltunk, de nem akartam kicentizni, így megálltunk Veszprémben, kapott ~28%-ot a Leaf (kb 14 perc). Innen nem spóroltam, légkondit is toltuk végig. Végül 22% töltöttséggel értünk haza. (Leafspy szerint 32%)
Szóval a veszprémi töltőhöz tett ~10km kerülő nélkül, meg lett volna az út töltés nélkül.
Legközelebb bátrabb leszek, de az a baj, ha út közben elfogynak az elektronjaink, akkor csak AC töltőt találunk, ott meg óránként ~15%-ot tudok tölteni.Leafspy szerint bruttó 39,3 kWh áramot használtunk, és 8,5 kWh-t termeltünk. Szóval nettó 30,8 kWh fogyott. (akku bruttó 40 kWh, a valós felhasználható viszont csak 36-37 kWh körül van)
(22 nap alatt közel 2200 km kicsit soknak tűnik, de amíg ingyen van, addig könnyű mindig menni valahova. Na meg ez a benzinre átszámolt 1-1.5 l/100 km fogyasztás azért elég sok teret ad utána is )
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #23670 üzenetére
30k/1 évnél kell pollenszűrő csere
60k/2 évnél fékolajcsere is van már.
120k/4 évnél pedig hűtőfolyadékot kell cserélni.(amúgy meglepne ha évi 25k-nál sokkal többet mennénk, eddig alulról volt meg a 20k)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #24225 üzenetére
Nyugodt is, kisváros is, fideszes is, templomba is mennek rendesen, rettegnek a migránsoktól is, ahogy kell.
Nincs itt semmi. Szerencsére dugó se, legalábbis amit Pesten megszoktam ahhoz képest itt nincs dugó, csak pár tötymörgő szerencsétlen.
4 emeletes társasházban lakunk, de a kertben/parkolóban nem köszönnek egymásnak az emberek. (Budapesten a 9 emeletes társasházban még köszöntek)
A városban mindenhova csak autóval hajlandóak menni, ami 100 méternél messzebb van, az már messze van. Ehhez képest Bp-n simán sétálnak csomót az emberek.
Kábeltv/internet 2x annyiba kerül mint Bp-n volt, és szarabb.
Belvárosban parkolni pont olyan szar mint Bp-n.
Elektromos autó töltő alig van, villám ami van az se működik. (bp-n pl a Nissan kereskedésekben van, és pár helyen 0-24 nyitva van, itt csak hétköznap 7-17 óráig)
Nincs jó kajálda. Nincs jó hamburgeres, se sushi, se thai, se indiai, se fine dining, se bisztró, se olyan akitől házhozszállításra lehetne jót rendelni.
Venni nem lehet kb semmit, mindenért Bp-re kell menni, ami picit is extrább.
Kiszállítani ide nem szállítanak ki, mert vidék. (gondolok itt olyanokra, amik nekem a kávézóba kellenének - péksüti, üdítők, kistermelői tej)
Jó pékáru - jó fajta kovászos kenyér, jó croissant, jó kakaóscsiga - amik a menő budapesti kézműves pékségekben vannak itt nincs.
Jó fagyi nincs, 1 ember kezében van az egész belváros, az ő szarjait lehet csak kapni.
Jó kávét nekem kellett idehozniDe a lakásárak egész barátiak Budapesthez képest. Többért tudtuk kiadni a zuglói ~10 éves 45nm lakásom (+garázs), mint amiért itt béreljük a jó környéken (Révfalu) lévő, teljesen új 90nm lakást (+kerti beálló).
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest