Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
Ne pöcsölj vele ennyit. Vegyél egy jó sram láncot, annak van faja láncbontó szeme. Bicaj után kipattintod, nagy szájú palackba töltesz 2-3 dl benzint, lánc bele, összerázod 10 másodperc, a benzint egy másik, ülepítő flakonba visszaöntöd, láncot kiakasztod. Ronggyal letörlöd a fogaskerekeket, láncot visszateszed, majd kb 1 óra múlva átolajozod. Ez így kb 5 perc, és 100% tiszta a láncod.
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #13552 üzenetére
Igazából most már tudok majd így tisztítani, mert van sufni. Korábban a lakásban nem ment igazán így, ezért szoptam mindeféle megoldással. Csak a bringatárolóban tudtam tevékenykedni, de ott le kellett terítsek nagy fólia szemeteszsákokat, hogy nem ganézzak le mindent. Most október óta van sufni és munkapad (amin még könyvek vannak dobozokban, de ez egyéni nyomor)....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #13556 üzenetére
Ez is szempont. A bringatárolót egyedül az védi, hogy nagyon kívül esik a várostól. De teljesen nyitott és semmiféle kamera nem néz rá. Ha a főépületben ülnék, akkor az ottani tároló az egyik porta (amit ugye jól ismerek, he-he közvetlen közelében van, az őrök is rálátnak és eléggé sok ember is jár arra. Ha ott elkezd valaki láncot vágni, akkor kérdéseket tesznek fel.
A szomáliai drogdílerek igazából elég csirkék ahhoz, hogy kerékpározzanak, inkább nagyobb teljesítményű robogókon közlekednek, ami le van fújva matt feketére, a hátsó lámpája le van szerelve és eleve matt fekete kapucnis ruhában érkeznek a helyszínre. Nekik a bringa nem opció, 20 méter után már lihegnének.
-
npera
újonc
A főmérnök inge instant get. Mondjuk ilyen inghez tudni is kell valamit.
Érdemes végighallgatni az interjút, a csóka kicsit mélyebbre megy a részletekbe, mint az átlag interjúkban. A riget is mutatják több nézetből. Fantasztikus cucc lehet, 11k RPM nem alap alkatrészeket és megoldásokat sejtet. -
-NoVa-
őstag
válasz FőDudu #13563 üzenetére
Mi a védett? Nekünk a zárt, belső, bringatárolós parkolóban zárócsavarosra módosították a lámpabúrákat, mert kilopták az izzókat. De tételezzük fel, van egy éber őr felelősségérzettel, jön veled boltba is?
A Graphisoft parkból is loptak bringát, pl az én piros Cannondale országútimat is. Igaz, akkor már egy pár hónapja eladtam egy Ír kollégának :)
Sehol sem előny a látványosan drága alkatrész a napi közlekedőeszközön. -
FőDudu
addikt
válasz -NoVa- #13564 üzenetére
Nalunk kamera is van allitva a bringa tarolora.
Igy ha valaki nem vinne le a melygarazsba, akkor a fenti (alagutban) levo taroloban is hagyhatja.
Az egy nyilvanos ut mellett van - de ugye kamera figyeli.Ennyit pl. egy Volvo szintu cegtol is elvarnek. Foleg, mivel ott tobb a bringas.
FőDudu
-
BobaHWSW
újonc
Jahno, elias kopokodhet. Vettem uj lencset mert muszaj volt. Nem uber jo de elfogadhato es cserebe olcso. Nikon 18-140 f3.5-5.6, kellett valami az otthonhagyott 18-105 utan ami ilyen utazos turazos objektiv. A 16-80ra fentem a fogam de az majd 3szor ennyibe fajt volna.a 18-105ot nagyon szerettem es sok kedvenc kepem keszult azzal.
Turara jon meg a sigma 10-20 f3.5 ha mar a szemem se tudja bedogadni a szelss tajat es a samyang 16mm f2 ejszakara.
-
BobaHWSW
újonc
válasz -NoVa- #13566 üzenetére
Kollegamnak volt egy piros cannondale cucca. Amikor lelepett par hetr akkor adta el 7.5k dollarert es aszonta marha nagyot bukott rajta de mennie kellett. Na... Hat o bent tarolta a cegben a bringat addig amig nem lett chipkartyas zaros bringatarolonk. Igaz, o nem a lopastol felt asszem hanem a szeltol, ocean melletti vizparatol es homoktol es az esotol.
-
FőDudu
addikt
válasz -NoVa- #13566 üzenetére
Ez valoban kimaradt - nalunk leginkabb a nejem vasarol be.
Max hetvegen megyek vasarolni - vagy akkor ha epp tanfolyamon van.Elintezni valo leginkabb elektronikus modon.
Ha ilyen megfontolasbol vennek bringat, akkor az egyszerusegre torekednek.
2 patko fek (meg tarcsa se legyen lathato), gripshift. Minimalista kinezet, matt feketere fujt egyszinu vaz, ronda sarhanyo es csomagtarto, mint egy malhas biciklin - ne is latszodjon, hogy er valamit.Ha a lopas felmerul, akkor mar regen rossz. Itt (szerencsere) nem jellemzo - pedig durva bringakkal jarnak.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
Most, hogy ejjel minusz 5 korul volt szepen meg is jelentek az enekes madarak.
Szerencsere mar 1 hete kiraktuk a madaretetot.
Kaptak bele szotyit, meg van 3 fele halos eledel.
Cinkegolyo, olajos magvak, koles szeru vegyes magmix.
(erdekes modon tok nagy magok is vannak benne, remelem a csorukkel szet tudjak darabolni).
Pekandio meg hasono meretu darabokat csak a nagyon meretes madarak tudnanak lenyelni.
Azok viszont nem jonnek ide a mi keritesunkre kajalni.A nap viszont sut, mint az orult, ideje a kutyakat elvinni.
FőDudu
-
FőDudu
addikt
Szedjuk elo a teli cuccokat. Elokerult a 10 eves bakancsom.
Asolo Spyre GV
https://www.youtube.com/watch?v=6Srxb13c-QAFőDudu
-
npera
újonc
válasz FőDudu #13563 üzenetére
Szerintem pont itt dől el, hogy garázscég-e vagy sem. Semmit nem vihetsz be csak úgy, valamint ki se. Egyenként lehet átmenni a kapun, lehúzott kártyával. Az fel sem merül, hogy kerékpárral grasszáljál a védett területen belül. Ott ipari tevékenység folyik, különféle járművek mozognak. Akár nehéz gépjárművek vagy anyagmozgató gépek vagy különféle álcázási szintű prototípusok. Ezen kívül tesztpályák is vannak a védett területen belül vagy vasúti közlekedés példának okáért. Ha beengednének mindenféle fogalmatlan kerékpárost grasszálni az maga lenne a vadnyugat.
-
FőDudu
addikt
Nem teruleten beluli kolbaszolasrol volt szo, hanem parkolo biztositasarol (kameraval es/vagy orrel).
A ketto nagyon ne ugyanaz.Nalunk sem viheted be az epuletbe (ahol a munka folyik) - csak a melygarazsba vagy a felszini parkoloba.
Szep is lenne ha a sok orult bringakat tologatna a folyosokon.Vagy mondjuk a vendeg felvinne a bringajat a szobaba ....
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz BobaHWSW #13568 üzenetére
Naugye. Csoportokban is emlegetem a 18-105 v. 135öst ha kezdőkről van szó, aztán majd vagy feladja vagy ki tudja találni milyen irányba menjen, haladónak meg pont ezért kell, mert működik és öregszünk. Inkább egy állványa legyen a fix helyett és nem is egészen értem azokat akik a fix 50 meg társaival jönnek, de szerintem nem is nagyon fényképeznek vagy nem mászkálnak úgy a világban, mint mi. Igaz van fix obim, kb. 47 darab :-D De egyik gépen ott a 14-140 és jó az, mással meg majd művészkedem.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #13578 üzenetére
Nem érted a léptéket. Itt az épületen túl vannak bődületesen nagy területek, ahol kutatási és fejlesztési tevékenység folyik annak minden kötöttségével és veszélyével. Ezen kívül a tevékenység jellegéből kifolyólag komoly anyagforgalom van a legkisebb targoncától kezdve a komolyabb gépeken át egészen a nyergesvontatóig. De vasúti iparvágány is van, amin nem meglepő módon vasúti közlekedés is folyik. Képeket és részletes információt nem adhatok az NDA miatt, de vannak autonóm teherjárművek is, amik többtengelyes kormányzással bemanőverezik magukat kábé akárhova, de ezeket szerfelett zavarná egy önérzetes kerékpáros aki sz@rik minden szabályra. És hogy még egy réteg legyen az egészen bizonyos laboratóriumokat kiadnak konkurrens OEM-eknek is. Bizonyos svéd és angol szupersportkocsikat is tesztelnek a portán. Amikor még nem is mutatták be egy James Bond által kedvelt márka legújabb típusát, akkor itt már ropira törtek párat. De egy "király tojás" szavakra hajazó márka sem megy messzire, hogy emissziós homologizációt végezzen el a járműveken.
A folyosón vicces módon közlekednek kerékpárok és platós rollerek, ugyanis több km hosszú folyosók is vannak, aminek a végét nem is látod a domborzat miatt. De ezek speciális járműveknek számítanak és a szerelő szakik és anyagmozgatók használják. A belső posta és nyomtatópapír és KV utántöltés kis elektromos kocsikkal történik, amik speciális felépítésűek és a személyliftbe is be tud állni vele a jóember.
A bringaparkoló még úgy is viszonylag biztonságos, hogy nem teljesen zárt, mivel a terület nagyon kívül esik a civilizáción és nagyon mélyen be kell hatolni, hogy mondjuk egy furgonnyi bringát le tudj vágni és ellopni. Minden be van kamerázva, az őrök mozognak is, de annyira sok ember mozog, hogy pozor esetén azonnal menne a riasztás a belső számon. Ugyanis van saját hálózatos vészhívó szám is, amivel a rendőr/mentő/tűzoltó szolgálatot és az őrséget konferenciahívásban lehet riasztani. A terület mérete miatt vész esetén a mentőnek fogalma sem lenne, hogy merre kell menni, valamint a sok kerítés és heavy-duty járműmegállító szerkezet miatt nem is tudna átjutni.
Egy kicsit komolyabb léptékben mennek itt a dolgok, mint amit kívülről lehet sejteni.
-
FőDudu
addikt
Igy mar kicsit erthetobb a dolog. Ettol meg siman lehetne mondjuk keritesen belul az egesz bringatarolo es akkor most nem koptatnank a billentyuzetet.
Belepes a dolgozoi kartyaval - kilepes az orokon keresztul (marmint a gyar teruletere).
Biztonsagos, vedett, ellenorzott - mindenki boldog.Gyerek epp a vilag draga autoit nezegette. Ezeknel alap a rondasag?
RR Sweptail/Maybach Exelero? Ne vicceljunk mar....
250GTO meg ugye klasszikus, azert draga.A Koenigsegg CCXR legalabb virit valamit a tervezes lehetosegeibol illetve az uj anyagok/technologiak felhasznalasabol - de az angolok meg mindig a torony orr es hatrafele nyilo ajtoval mutatjak meg a vilagnak, hogy nekik kulonbozniuk kell, mert ok kulonlegesek. Ok, legalabb egy uveg tetot ra tudtak rakni.
Maybach meg szimplan undorito. Vagy en nem ertek ehhez semFőDudu
-
eattila
csendes tag
Tegnapi folytatása:
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
zetor2000
senior tag
válasz FőDudu #13585 üzenetére
Nézz meg egy Paganit belülről...
Nekem elképesztően giccses, olyan "cigányos". Minden arany, ezüst, tiszta fux kinézete van, pedig az autó műszaki adatai eléggé jók, és az ára is igazodik a műszaki paraméterekhez. Ehhez képest olyan "rajos", ahogy ezek manapság mondják.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
FőDudu
addikt
válasz eattila #13586 üzenetére
O itt Makka Karoly - beceneven Karcsi. Kan makka, kb 6 kilo. Meretre nagyobb a standard tacskoinknal
Amugy talalt allat, tavaly Novemberben talaltam a szoloben, elkezdtuk etetni, aztan oltatas, kasztralas.Az elso makka amelyik elviseli a 2 ktuya nyustoleset - sot szereti is. Lehet valamelyik elhunyt csaladtagunk reinkarnacioja - annyira velunk akar maradni.
Ki sem megy a kertbol - leginkabb a Tamariska alatt husol (nyaron) - most meg napozik ha epp sut a nap.Biztonsagi okokbol kint alszik - nem szeretjuk a negyed otos nyavogast
Kapott egy 30 literes polisztirol dobozt, abba egy kisebb masikat.
Igazi teli megoldas - az tok jol melegit.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz eattila #13584 üzenetére
Ja, ráérősen mást csinálsz. Én meg a hídnál ugye átlag 2 másodpercbe voltam beleszorítva és zoomossal határeset 2 kivágást meg tudtam csinálni, ha már egy kb. 30x30 centis helyen kellett elférnem mindenestől, így a szög/távolság már korlátozva volt. Biztos meg lehet próbálni mással, csak akkor nem lesz meg 1 óra alatt a 3 kép :-D
-
npera
újonc
Most jöttem be a sufniból. Megpróbáltam megcsinálni (újra beállítani) az első váltót. Múltkor majdnem elnyomott egy index nélkül rámkanyarodó kocsi, aztán vészfékezés közben leváltottam elöl és feltekeredett a lánc és elnyomta az első váltót.
Most elkezdtem állítgatni. Az első váltónak elég macerás a beállítása, ugyanis magasságban és oldalirányban (szögben) is eléggé jól kell bepozícionálni, máskülönben valamelyik fokozatban szopni fog az ember. Az én bringámon ráadásul a legolcsóbb Acera váltókarok vannak, amiken nem lehet finomhangolni a bowden feszességét. Ha van ilyen lehetőség, akkor az ember kilazítja a feszítőt, majd kézzel ráfeszítve ráhúzza a bowden rögzítését. Aztán a bowden ugye relaxálódik picit, majd ezt lehet kompenzálni a feszítővel és elvégezni a finomhangolást. Na, itt ilyen nincsen az első váltón. Tehát a finomhangolást úgy kell elvégezni, hogy az ember levált a középső állásba, aztán kézzel benyomja a váltót a nagy kerék irányába (ér-zés-re!!!), majd a második kezével feszíti a bowdent, a harmadik és negyedik kezével pedig a grimbuszkulccsal ráhúzza a csavart. Jó móka. Kábé 4 iterációból lett kábé jó. A végén már majdnem megfejeltem a gépet.
Utána pedig jött a móka, hogy bejátszani a váltó szögét, hogy a kazettán végigmenve ne "darálja" a láncot az első váltó. Mivel az egyik állításnál lejjebb csúszott a nyeregcsövön az egész miskulancia pár mm-t, így újabb monológot adtam elő, majd jöhetett az újabb finomhangolás.
Most kábé jó, de nem teljesen jó. Ami idegesít. Lehet holnap este megint nekiállok, mert ennek rendben kell lennie.
Erről eszembe is jutott egy kolléga szintén kék színű Canyon melóba járós bringája. Azon is Tiagra váltó van hátul. De elöl is, meg a váltókarok is Tiagrák. Nekem a Nishikin csak a hátsó váltó Tiagra, minden más Acera rajta, ami kábé a legszarabb cucc a Shimano világában. Ha jól emlékszem, akkor a Tiagrán már lehet állítani, de az is lehet, hogy ahhoz XT-t kell venni. Deore 3x9 szett.
Lehet a legjobb lenne lecserélni XT váltókarra az egészet, aztán akkor ez is jobb lenne. Ezek azok a költségek, amiknek csak akkor van értelme, amikor szop az ember a beállítással, mert máskülönben semmi pluszt nem ad. Maga a váltás teljesen pöpec az Acera cuccal, csak az állítást spórolták le róla direkt.
A lánc persze megint ragacsos fekete trutymós, egy hét alatt már undorító is lesz az egész. Még nem merevre koszolódott, de gyakorlatilag már most lehetne pucolni.
Veszek majd benzines kannát, aztán tankolok dízelt bele. Aztán szerzek valami széles szájú rostos üdítős üveget láncot mosni. Meg tölcsért és pár tálat. Aztán tudok pacsálni a sufniban. Lehet szerzek poroltót is, hogy ha a kis elektromos radiátor begyújtja az egészet, akkor tudjak oltani.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Srác Cube Hyde Editor bringája 10k km után. Az Editoron Alfine 11 van, nem pedig Nexus 8.
-
eattila
csendes tag
-
BobaHWSW
újonc
Rohadt eletbe mar... A 3 hete 6-10napos szallitassal vallalt csomagunk amit innen kuldtunk 12napja Magyarorszagon rohadt. 3 nap alatt elert Wellingtonbol Budapestre azota ott dekkol es meg csak ertesitot se kaptak a szulok, hogy kene intezni valamit.
Nem mondhatnam mondjuk, hogy meglelodtem vagy csalodtam volna.
Szerk. 12 napja. 4iken ejszaka erkezett meg Budapestre.
[ Szerkesztve ]
-
eattila
csendes tag
válasz BobaHWSW #13598 üzenetére
Barmilyen futarszolgalat vagy posta vert hugyozik most. A dpd is, amirol azt allitjak sose volt ilyen baja. Szerintem novembertol ovatosan kell ilyet csinalni. Ha posta akkor meg mindegy. Ismeros eate 6 utan meg csomagot vitt ki....
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/