Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz blueboi69 #124235 üzenetére

    Novának tutira van jó képe erre, amikor origóból extrapolál trendvonalat egy mérési pontra, aztán tovább a végtelenbe.

    A fejben átállás egy dolog, már ez megdől sok ember esetében. Mi itt a "telepen" már asszem 4 éve próbáljuk a nyuggereket meggyőzni, hogy legalább kezdjük el megnézni, hogy mit jelent az elektromos töltés előkészítése. Mostanra jutottunk el odáig, hogy megszavaztuk közösen, hogy mindenfajta definitív vállalás nélkül csak felderítjük a lehetőségeket.

    Jahno szerintem nem is extrém felhasználó, de a töltés neki abszolút nem evidens. Jár vidéken olyan helyeken, ahol a gumicsizmát sem ismernéd fel, mert teljesen mást jelent, mint gondolnád. Ott a DC-oszlop nem evidens például. De ott is laknak emberek.

    Apósomat megnézném például BEV-el. Törökbálinton tudná tölteni otthon. A gond az, hogy vadászik Zalában, ahol áram sincsen, de van helyette sár. Milyen Land Rover Defender terepképességű platós BEV-ről tudunk lehetőleg 12 misi alatt? Mert a Bollinger B1 befuccsolt, a Rivian R1T pedig 68,5k USD-ről indul. Az akkor legalább ennyi juróban, aztán még nem is kapni errefelé.

    Anyámnak elég lenne az iMiev is, de 2x vezetett életében, a 80-as évek óta már nem. 140k HUF-os nyugdíj mellé erős lenne a Model 3 SR neki.

    Én igen flexibilis vagyok. Alapvetően bringázom, augusztus óta nincs is autónk és december előtt nem is lesz. Júdóra bringával viszem a gyerekeket, hétvégére meg bérelek kocsit melóból. Bringával oda, kocsit felveszem, azzal haza pénteken, aztán hétfőn reggel vissza és bringával haza. Szerintem én fejben jobban át vagyok állva mint elég sokan máshol. De magamnak privát még nem vennék BEV-et, mert nem tudom tölteni. És mókás dolog nézegetni a más 2 éve elromlott és sosem megjavított oszlopokat az 1 km-re levő téren, vagy a LIDL előtt sasszézó BEV pilótákat, amikor tébolytól rángatódzó arccal várják, hogy az ID4 befejezze a töltést és oda tudnak gurulni a KIA Niróval. Vagy akármilyan más kombinációban. i3 vár PS2-re, et cetera, et cetera.

    Alig van AC-töltő a város északi részén. Ami van az többnyire a folyóparton vagy a belvárosban található. Néztem, hogy ha van egy olyan összehajtható rollered, akkor berakod a csomagtartóba, lerakod a kocsit AC-re valahol 4-5 km-re innen, aztán a vízszintes esőben hazarollerezel, majd késő este vissza, roller csomagtérbe és hazagurulsz ECO-módban.

    Közben a gyereket hagyod otthon, mert asszony órát tart a város másik felén. Megoldható, én már át vagyok állva fejben. De a vásárlóképes (!) felső középréteg szerinted mennyire akarja szopatni magát BEV-el, ha nem tudja tölteni megbízhatóan? Mert az nem móka, hogy 2-3 órát dekkolsz a LIDL előtt, vagy éppen tele van a téren az összes működő oszlop és akkor majd megpróbálod 4-5 óra múlva.

Új hozzászólás Aktív témák