Új hozzászólás Aktív témák

  • mate0217

    aktív tag

    Az Elven Legacyt indíthatjuk kampány módban, játszhatunk néhány önálló küldetést, vagy választhatunk a pár multiplayer térkép közül. Megéri mindenekelőtt azonban a tutoriallel kezdeni, mely interaktívan magyarázza el a számtalan lehetőséget, melyből nem mindegyik okoskodható ki magunktól. A kampány amúgy egyszerűen indul, így a csaták során tovább mélyülhetünk el az irányításban. A küldetések elején össze kell állítanunk azt a csapatot, amellyel a feladat minél gyorsabb végrehajtását megpróbáljuk, és három nehézségi fokozat közül is ekkor választhatunk.

    A játékban közelharci, lövész és légi egységeink is lehetnek. A gyors győzelem azért is fontos, mert a végső kapott pontszám, pénzösszeg és az esetleges varázstárgyak megszerzése attól függ, hogy hány forduló alatt sikerült minden feladatot végrehajtani. Ha nagyon gyorsak vagyunk, akkor arany, ha kissé ügyetlenebbek, akkor ezüst fokozaton végezhetünk, ha meg végképp kifutottunk az időből, bronz fokozaton kapjuk a pontokat. Elég szerencsétlen módon, ha nem sikerül a feladat még bronz fokozaton sem, akkor a program nem enged bennünket tovább játszani, hanem elveszítjük az adott pályát. Ez történik logikus módon akkor is, ha a pályán minden egységünket elveszítettük a harcban, ekkor újra kell kezdeni az adott pályát.

    Amint összeállítottuk a csapatunkat, a játékmező töltődik be. A fejlesztők igyekeztek elrejteni a méhsejt szerkezetű játékteret, de azért a különböző típusú környezeti elemek határain még felfedezhetjük a nyomát. Így például a mezők közepén álló erdőfoltok elég jól észrevehetően hatszögletűek. A normál játéktér mellett behívhatjuk a teljes térképet is. Itt ugyan parancsokat nem adhatunk ki, de megnézhetjük, hogy a különböző célok milyen irányokba esnek, és a harcmezőt is nagy távlatokban, teljes egészében áttekinthetjük. A fog of war itt is megvan persze, így a távolabbi ellenséges csapatok helyét nem láthatjuk.

    A küldetés indításakor a játékos egy induló pont köré állíthatja fel a csapatát, egyes küldetések kezdetén esetleg egy mini bevezető feladat is lehet, ilyenkor előbb egy-két egységgel kell ezt megoldani, és csak utána indul be az igazi küldetésünk. A missziók előtt és közben is gyakran megszakad a játék egy-egy hosszabb-rövidebb mozival, amelyekben a történet háttere bontakozik ki. Az egységeket akkor mozgathatjuk, amikor az adott kör alatt ránk kerül a sor. Az egységeinket a kör alatt mozoghatjuk és egyszer támadhatunk is velük. Amennyiben az egységünket megtámadják, akkor az védekezi, ha képes az adott támadót valamilyen módon elérni. A valós idejű stratégiai játékokban már megszokott kis életerőjelző csíkokat is láthatunk, ezek segítségével ránézésre meg tudjuk állapítani, hogy melyik egységet vagy egységcsoportot kell visszavonni a frontvonalról egy rövidebb ápolás erejéig. Ha valamelyik egységünk súlyosabban megsérül, akkor mozgás és támadás helyett választhatjuk az életerő visszanyerést is.

    A csapatok tagjai nemcsak megsérülhetnek, hanem meg is halhatnak. A halott csapattagokat nem tudjuk feltámasztani, de arra lehetőségünk van, hogy az adott hiányos csapatot valamelyik baráti városba vigyük, és ott feltölthetjük új harcosokkal. Ez persze pénzbe kerül, így érdemes a csapatainkra vigyázni és amint komolyabban megsérültek jobb, ha egy időre pihentetjük őket. Azokat az egységeinket, amelyek a harcban többször helytálltak, szintlépéskor előléptethetjük. Ekkor a játékrendszer egyszerre több fejlesztési lehetőséget is felajánl számunkra, így előbb-utóbb még az azonos tulajdonságokkal induló csapataink is eléggé eltérőkké válnak, ahogy a különböző fejlesztéseket megkapják.

    A tünde kampány után az ork és emberi küldetéssorozatot is végigjátszhatjuk, így a játék hosszára senkinek sem lehet panasza. A kampány során a missziók egyre nehezebbek, és a végső feladatok esetén már sokszor előfordul, hogy egy-egy küldetést csak többszöri nekifutásra tudunk teljesíteni. Ennél a nehézségi szintnél a játékot már valóban csak az igazi hardcore stratégiai játékosok élvezik. A játékba kampány- és küldetésszerkesztő is került, ezzel gyakorlatilag megtöbbszörözték a játék élettartamát.

    Az Elven Legacyben a kamerát szabadon forgathatjuk, így nem csupán az egyes egységekre, egységcsoportokra közelíthetünk rá, de kedvünkre gyönyörködhetünk is a tájban, és egészen a horizontig, vagy akár az égboltig is emelhetjük a kamerát. A grafika még erős ráközelítés esetén is szép, az egységek is könnyen megkülönböztethetők egymástól, és a környezet ábrázolására sem lehet panaszunk. Mivel közeli képeken az átlagos, klasszikus fordulónkénti stratégiai játékokban eléggé zavaró volt, amint az egységek mindig szinkronban mozognak és teljesen egyformák, ezért a fejlesztők különböző animációkkal és változatosabb felszereléssel látták el az egyes csoportokat, ezért azok igazi csapatként, és nem egyszerre mozgó klónokként jelennek meg a játékban. A fejlesztők szerint ez egészen új megoldás a fordulónkénti stratégiai játékok között. A játékot kellemes zene és a szokásos harci zajok teszik teljessé. A beszédhangok már nem sikerültek olyan tökéletesre, de ez egy átlagos magyar játékosnak úgysem okoz majd álmatlan éjszakákat. :-)

    Amikor a fejlesztők a játékot tervezték, elsősorban a Heroes of Might and Magic, Master of Magic, valamint a Warlords Battlecry példáit követték, így aki ezekkel a játékokkal szeretett játszani, igen valószinű, hogy az Elven Legacyt is meg fogja kedvelni. Mivel a Fantasy Wars már két éve a boltokban van, így annak, aki az új rész iránt érdeklődik, érdemes legalább annak a demóját kipróbálni. A fejlesztők az újabb részben elsősorban a mesterséges intelligenciára, az érdekes és nem lineáris történetre, valamint a gazdagabb stratégiai és taktikai lehetőségekre koncentráltak, így elsősorban ezeken a területeken kaptunk jelentősebb változtatásokat az előző részhez képest. Mivel a játék főleg a kampány vége felé és az önálló küldetések alkalmával gyakran nagyon nehézzé válik, és akár a fordulószám túllépése, akár a csapat megsemmisülése után újra kell kezdeni az adott küldetést, ezért elsősorban a gyakorlott stratégia-rajongóknak ajánlom. A kezdőknek érdemesebb inkább a Heroes of Might and Magic V-tel, vagy más, egyszerűbb stratégiai játékkal kezdeni a műfajjal való ismerkedést.

    Forrás:PCDOME

    [ Szerkesztve ]

    Hol a nyuszi? - Hole a new see? Hideg van. - He dag one. Van két macskám. - One Kate much come. http://s1.bitefight.hu/c.php?uid=117708

Új hozzászólás Aktív témák