Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • donki

    aktív tag

    Végre van saját topik. Mindenkinem ajánlom ezt a játékot, aki szereti a fantasy rpg-t.
    Fontosnak tartom megemlíteni, hogy akár csak a fejlesztő cég többi játékában, itt is nagyon gyengék vagyunk kezdéskor, és nem szabad bosszankodni, ha semmit sem tudunk megölni, tegyünk szert egy követőre, hagyjuk, hogy harcoljon helyettünk. A városban csináljunk küldetéseket, majd ha már van pajzs, páncél , fegyver, akkor óvatosan kimerészkedhetünk, de egy darabig még minden egyes harc kockázatos lesz.
    A beállításokat illetően a nehézségnél kapcsoljuk ki az autofocus-t.
    A játék, az érdemtelen negatív kritikák ellenére majdnem teljesen bug mentes, a világ nagysága és kidolgozottsága pedig egyenesen pozitív példa a többi játék számára. Teljes áron vagy leértékelve, ezt minde rpg kedvelőnek ki kell próbálni, szerintem 100 óra játékidő bőven benne van.

  • donki

    aktív tag

    Vannak olyan helyek, ahol méregfelhő van. A megfelelő skill (poison resistance) megvéd ettől?

  • donki

    aktív tag

    válasz bitpork #20 üzenetére

    Szerezz valahonnan napszemüveget, akkor nem vakulsz el. Ráadásul mindegyiknek van valami speckója is ezen felül. Nekem az vált be, amelyik a közelben levő tárgyakat mutatja. Jóval könnyebb a lootolás...

  • donki

    aktív tag

    Hát én kb. 20. szintű vagyok, most álltam be a cleric faction-be és pont ugyanolyan gyenge vagyok mint eddig.
    Úgy gondoltam, hogy ezen semmilyen páncél sem segít, úhogy az összes pénzemet (kb. 20 ezer elexit-et halmoztam fel) kábítószerre (elex és heavy elex italokra) költöttem. :) Hát most az upgrade-elt fegyverekkel két-három lövés egy szörny :) Nincs mese, ebben a játékban drogozni kell...

  • donki

    aktív tag

    válasz scyllafren #23 üzenetére

    Én tökéletesen értem a játék harc- és fejlődésrendszerét, de nem értek vele egyet.
    Minden frakció küldetéseit teljesíteni akartam, ezért a küldik nagy részét be akartam fejezni, mielőtt csatlakozok bárhová. kb. 18. szintig bírtam idegekkel, aztán csatlakoztam a clericekhez.
    A fejlődésem így nézett ki: minden statot 30-ra húztam, hogy a megfelelő skilleket el tudjam sajátítani. Ez 100 pont (10 szint). Ezután elpazaroltam még pár pontot str-re és con-ra, majd gyűjtögetni kezdtem a pontokat.
    Kitérőként megjegyzem, hogy a kézifegyveremmel csak maximum combo esetén tudtam sebezni, és minden harc sokáig tartott, unalmas volt. Inkább elszaladtam amikor csak tudtam.
    Amikor csatlakoztam a cleric frakcióba, kiválasztottam a plasma rifle-t fegyvernek, mert annak volt a legnagyobb alapsebzése. Rájöttem, hogy a leggyengébb szörnybe is bele kell pumpálni 10-20 töltényt, ami azt jelenti, hogy egy darab trash legyőzése legkevesebb 100 elexitembe kerül. (hangsúlyozom, ezek trash szörnyek)
    Na akkor upgrade-eljünk. Utólag nem tudom mennyi volt a követelmény, de ha jól emlékszem 60 körüli dex és 40 int. 30-as stattól számolva ez további 40 pont, ami 80 stat pontba kerül, tehát 18. szintre jöhet össze, (ha másra nem költöttem volna).
    18. szintig vagy jelzálog hitelt veszek fel töltényre, vagy minden szörny elől elszaladok, vagy tovább kombozgatok a baltámmal.
    De még az első tier sem gazdaságos, jobb azonnal a tier 2 (67 dex, 45 int) (22-23. szint) fejleszteni, csakhogy 60 felett már 5 pont kell minden stathoz. Viszont egy gyenge szörnyet ekkor már 2-3 lövésből el tudok intézni.
    18. szintig a fegyvereknek olyan feelingjük van, mintha valami gyerektől csórtam volna el a műanyag puskáját, és nekem kell kiáltani hozzá, hogy durr-durr. Jobban tetszett volna, ha nem a fegyver viselését korlátozzák, hanem csak nyersanyag követelménnyel az upgrade-elését. Abban az esetben a névvel ellátott fegyverek megtalálása is örömet okozott volna, nem csak az árcédulájukat tekintettem volna meg. Mert jelenleg egy 80 str/70con fegyver kb. annyi örömet okoz, mint 2 karton cigi, mindkettőt eladom...
    Tetszik a veszedelmes légkör, de ha túlzásba viszik, akkor nagyon hamar unalmassá vagy bosszantóvá válik.
    Na mindenesetre 1 szintnyi stat pont kb 2300 elexit, ha pure elex-et veszünk és craftolunk. Tehát 10 ezer elexit-ből 5 szintet spórolunk.
    Ki fogom próbálni berserkerrel is. Ha nem kell lőszerre költeni, akkor még több marad italra...

    [ Szerkesztve ]

  • donki

    aktív tag

    válasz _drk #25 üzenetére

    A companion csak elájul és egy idő után magához tér, akár csata közben is. Ha addig az ellenfél körül szaladgálsz, akkor újra bekapcsolódik. Kitartással a legtöbb szörnyet (amit egyáltalán sebzel) le lehet amortizálni. Minden küldit csinálj meg amit tudsz. Ha túl erősek az ellenfelek, csald oda őket egy trollhoz, vagy más erős mutánshoz.

  • donki

    aktív tag

    Mindent összevetve a harc elég szélsőséges. Vannak olyan fegyverek (plasma rifle, flame thrower) amiknek minden egyes támadása 100% knockdown, az ellenfél a harc teljes ideje alatt harcképtelen.
    A játék elején nagyon nehéz a harc, aztán fegyver upgrade után hirtelen átmenet nélkül nagyon könnyű. Egy nagy harci robotot 2 vagy 3 lövésből megölök.
    Komoly balance problémákat látok.
    Különös módon a játék úgy is jó tud lenni, hogy gyakorlatilag minden fontos része (inventory, fejlődés, combat) elég gyengére sikerült.

  • donki

    aktív tag

    Cleric upgrade-et (enchant) csak közelharci fegyvereken lehet végezni?

  • donki

    aktív tag

    válasz GypsFulvus2 #45 üzenetére

    cleric-ként játszva én semmi hasznát nem vettem, mindig eladtam.

  • donki

    aktív tag

    Én már másodjára kezdek neki. Szerintem nagyon nagy potenciál van ebben a játékban, élvezetes felfedezni a világot és kár, hogy apróságokon hagyták elvérezni. Szomorú, hogy az eleve rossz harcrendszert egy kritikán aluli szabályrendszerrel társították, mert így semmi élvezet nincs a harcban. Rossz a harcrendszer, mert a pár féle mozdulat, ráadásul a nehézkes, lassú reakciójú irányítás kissé hamar unalomba fullad, és rossz a szabályrendszer, mert a páncél sebzésfelfogó értéke alacsony szinten brutális, kicsit később unalmas (mert percekig kell ölni egy darab szörnyet), még később meg azért unalmas, mert nincs kihívás. Az end game-ben, ahol egy lövés egy szörny, némi fps feeling van, mert a szörny is egy csapással meg tud ölni, viszont a fegyverek nem változatosak (nincs értelme több fegyvert tartani), a cselekvés meg továbbra is darabos és tördelt. Pl. az ital ivás, fegyver váltás, egyáltalán bármilyen mozgás.
    Hozzátenném, hogy sajnos a mozgás is darabos, ha el akarok indulni, 1 másodperces késlekedés van amíg valóban elindul. Ha futok, a shift lenyomásától kezdve akár 3 másodperc is lehet, amíg tényleg futni kezd. Futás közbeni ugrásnál gyakran megtorpan, és onnan kezdve 1-4 másodperc amíg újra fut (különösen nagy öröm, ha egy szörny üldöz közben és emiatt utolér).
    Az apró hiányosságok, pl. inventory hiányosságai szintén nem teszik jobbá a játékot, de együtt lehet vele élni és az is bosszantó, hogy a beszélgetésben nem lehet megjósolni, hogy melyik választól nő, melyiktől csökken a coldness érték.

    Mindent összevetve akármennyi hibája van a játéknak, még így sem rossz, ezzel együtt is elég jó tud lenni.
    Ha valakinek problémája van a harccal:
    -Szerezzen egy hatchet-et, és úgy fejlesszen, hogy azt mielőbb kézbe tudja venni, másik kézbe meg egy pajzsot. Ezzel a fegyverrel már elég sok szörnyet (nagy számban jövő trash) meg lehet sebezni.
    -Vegyen rengeteg nyílvesszőt, szerezzen egy olyan segítőt, aki tud lőni. Ha egy szörnyet meglősz, a segítő 6-ot lő bele utána. Így szép lassan meg lehet vele öletni egy magaslatról sokmindent. Kiadós verés esetén sem halnak meg, csak rövid időre összeesnek, tehát türelemmel bármit le lehet győzni. Harc esetén általában is próbáljuk vele leöletni az ellenfelet, vagy legalább húspajzsként használni.
    -Szörny komponensek kinyerésére szolgáló skillt mielőbb 2-re, majd 3-ra! 3-as skill esetén rengeteg elex-et dobnak, ami jól jön az italokhoz.

    [ Szerkesztve ]

  • donki

    aktív tag

    válasz GypsFulvus2 #54 üzenetére

    Ez egy nagyon korrekt összefoglaló vol!
    Egyetértek abban, hogy a világ nagyon életteli, különleges hangulata van. Néha alig tudtam abbahagyni, úgy éreztem, hogy na még azt a barlangot fel kell fedezni. Ha egy játék ennyire izgalmas tud lenni, akkor az irányítása, vagy az apróbb hiányosságai tulajdonképpen jelentéktelen részletkérdésnek számítanak szerintem.
    Méltatlanul alulértékelt ez a játék.

  • donki

    aktív tag

    válasz - = Zk = - #57 üzenetére

    Szia! Nagyon tömören megpróbálom összefoglalni.
    A játékban mindenkinek sebzésfelfogó értéke van, minél jobb a péncélja, annál nagyobb ez az érték. Ha az ellenfél páncélja páncélja 30-as, minden sebzésből levon 30-at. A kezdeti fegyverekkel csak akkor tudsz ekkorát sebezni, ha kombót ütsz. Kombó nélkül nem sebzel egyáltalán. Távolsági fegyverrel nincs kombó, tehát távolsági fegyverrel eleinte nem tudsz sebezni. A fejlődés nem átmeneti, hanem lépcsőzetes. Ahogy kézbe tudod venni a tier2 fegyvereket, elkezdesz az abszolút nulla helyett gyengén sebezni, a tier3 fegyverekkel meg egy lövés egy ellenfél, de ez kb. 22. szint körül következik be.
    Nagyobb erővel (tulajdonsággal) nem sebzel többet, de nagyobbat sebző fegyvert tudsz kézbevenni.
    Van egy képzettség, amivel nyersanyagot tudsz kiszedni szörnyből. Ezt minél előbb maxolni kell, és akkor idővel rengeteg pénzed lesz.
    A frakciókhoz csatlakozás végleges, bölcsen kell választani. A raiderek a leggyengébbek, berserker közepes, papok a legerősebbek. Sajnos mindegyik frakció egyformán ellenszenves, de ha nem csatlakozol valahova akkor nem lesz páncélod (azt a frakciótól kapsz, máshogy nem jutsz hozzá). A papok varázslatai a legjobbak, és ha jól emlékszem a plasma fegyver nem csak nagyot sebez, de knock down minden lövése. Tápos (tier 3 szinten).
    Kezdetben használj olyan companiont, akinek van valamilyen lőfegyvere. Ha te íjjal belelősz egy ellenfélbe, akkor a companion is belelő háromszor-négyszer és ő sebez is valamennyit. Az ütést is jobban bírja, ráadásul halhatatlan. Ha sokat sebeznek bele akkor összeesik de 10-20 másodperc múlva magához tér és mehet tovább. Szóval kezdetben a companiont kell rábírni, hogy ölje meg az ellenfeleket ahol feltétlenül szükséges.
    Az első kihívás a tier2 fegyverek kézbevétele (lehetőleg közelharci), és akkor le tudsz kombózni sokmindent. A tier 2 távolsági fegyverek keveset sebeznek, túl sok lőszer kéne hozzá.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák