Új hozzászólás Aktív témák

  • Desy

    tag

    Nagyjából hasonló a meglátásom... :K

    Эволюционные станции: Free Country, Slave Country, Terrorist Country....

  • bitpork

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz Departed #50 üzenetére

    Ehhez csatlakozok: minden zegét zugát bejártam, és nem olyan nagy mint kellene lennie. Lehetett volna jó kis sztorikat építeni a fallout szerű bunker köré meg hasonló.

    https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

  • donki

    aktív tag

    Én már másodjára kezdek neki. Szerintem nagyon nagy potenciál van ebben a játékban, élvezetes felfedezni a világot és kár, hogy apróságokon hagyták elvérezni. Szomorú, hogy az eleve rossz harcrendszert egy kritikán aluli szabályrendszerrel társították, mert így semmi élvezet nincs a harcban. Rossz a harcrendszer, mert a pár féle mozdulat, ráadásul a nehézkes, lassú reakciójú irányítás kissé hamar unalomba fullad, és rossz a szabályrendszer, mert a páncél sebzésfelfogó értéke alacsony szinten brutális, kicsit később unalmas (mert percekig kell ölni egy darab szörnyet), még később meg azért unalmas, mert nincs kihívás. Az end game-ben, ahol egy lövés egy szörny, némi fps feeling van, mert a szörny is egy csapással meg tud ölni, viszont a fegyverek nem változatosak (nincs értelme több fegyvert tartani), a cselekvés meg továbbra is darabos és tördelt. Pl. az ital ivás, fegyver váltás, egyáltalán bármilyen mozgás.
    Hozzátenném, hogy sajnos a mozgás is darabos, ha el akarok indulni, 1 másodperces késlekedés van amíg valóban elindul. Ha futok, a shift lenyomásától kezdve akár 3 másodperc is lehet, amíg tényleg futni kezd. Futás közbeni ugrásnál gyakran megtorpan, és onnan kezdve 1-4 másodperc amíg újra fut (különösen nagy öröm, ha egy szörny üldöz közben és emiatt utolér).
    Az apró hiányosságok, pl. inventory hiányosságai szintén nem teszik jobbá a játékot, de együtt lehet vele élni és az is bosszantó, hogy a beszélgetésben nem lehet megjósolni, hogy melyik választól nő, melyiktől csökken a coldness érték.

    Mindent összevetve akármennyi hibája van a játéknak, még így sem rossz, ezzel együtt is elég jó tud lenni.
    Ha valakinek problémája van a harccal:
    -Szerezzen egy hatchet-et, és úgy fejlesszen, hogy azt mielőbb kézbe tudja venni, másik kézbe meg egy pajzsot. Ezzel a fegyverrel már elég sok szörnyet (nagy számban jövő trash) meg lehet sebezni.
    -Vegyen rengeteg nyílvesszőt, szerezzen egy olyan segítőt, aki tud lőni. Ha egy szörnyet meglősz, a segítő 6-ot lő bele utána. Így szép lassan meg lehet vele öletni egy magaslatról sokmindent. Kiadós verés esetén sem halnak meg, csak rövid időre összeesnek, tehát türelemmel bármit le lehet győzni. Harc esetén általában is próbáljuk vele leöletni az ellenfelet, vagy legalább húspajzsként használni.
    -Szörny komponensek kinyerésére szolgáló skillt mielőbb 2-re, majd 3-ra! 3-as skill esetén rengeteg elex-et dobnak, ami jól jön az italokhoz.

    [ Szerkesztve ]

  • GypsFulvus2

    őstag

    Inkább itt válaszolok, hogy ne offoljunk. Szóval 100 órát tettem bele kereken, de kicsit elhúztam a végét. Kicsit sietősebb tempóval 60-70 óra alatt végigjátszható. Ez a játék szerintem a Piranha Bytes nagy visszatérése - minden hibájával együtt. Ha isemered a régi Gothic szériát, akkor azt mondhatom, hogy ez egy Gothic 2 posztapokaliptikus környezetben, jetpackkkel megbolondítva. Régivágású akció-RPG, nem a mai X Y Z stb generációk igényire szabva, tipikus rétegjáték. Ez azzal jár, hogy a játék eleinte igen nehéz, eléggé szivatós, büntet, és a oda kell figyelned, hogyan fejleszted a karaktered. A "mai fiatalok" jelentős része itt abba is hagyja, mert nincs hozzászokva, hogy egy jáékban kiscsicska módjára dögöljön. Az elex italok gyártása és fogyasztása elengedhetetlen a karakterfejlesztéshez. Később ha jól fejlesztesz, akkor a "sarki vizipatkány is kinyír" állapot lassan elmúlik, de csak a játék legvégére éred el a félisten állapotot, amikor 2-3 lövés a legerősebb szörny is (amelyik az elején még rádlehelt és véged volt). A szubjektív véleményem szerint a játékidő első 20%-ában a harc elég nagy szívás és nyögvenyelős, gyakori megfutamodásokkal (mint a bátor Sir Robin :) ); az utolsó 10 %-ában már kissé unalamas és könnyű, de a 70% ában kifjezetten évezetes és változatos. Én közelharci és távolsági fegyverekre egyaránt fejlesztettem, így utóbbit nem maxoltam ki, de így elég sokféle fegyvert és változatos módon használtam, és nem fulladt unalomba a dolog. Plusz a hozzád csatlakozott társak jelenléte erősen ajánlott, illetve a játék nagy részében nélkülözhetetlen (kivéve ha az egyik frakcióhoz csatlakozol, mert ott van egy one man army jellegű perk). A később csatlakozott társak képességei (pl pszichotikus vagy varázslat) jól kiegészítették az én harcos karakteremet.
    Az irányításra sokan panaszkodtak (itt a fórumban is), amit nem értek; nekem égér+bill kombóval a világon semmi problémám nem volt a karakter irányításával, kb. u.olyan volt, mint a Witcherben.

    A történet egész jó, semmi extra de nem is gagyi; érdekes volt számomra a töredékes feljegyzésekből a és feltört számítógépekből kideríteni mi is történt, mi okozta a katasztrófát, miért érkezett és hová vezet majd el az elex, hogyan keletkezett a hibrid. Jók voltak a világon szétszórva megismerhető töredékek, pl. nagyon tetszett, ahogy darabonként megralálod a riporternő nyomozásának dokumentumait és összeáll a kép. Nekem ez a játék képi világával együtt megteremtette a nagybetűs posztapokaliptilus hangulatot, bele tudtam élni magam.

    A képi világról szólva a játék alapvetően elavult grafikus motorra épul, de csúnyának mégsem nevezhető. Aki a textúra-részletességre élvez, nyilván csak megvetően mosolyog rajta, de a művészi koncepció kiváló, a tájak változatosak, szépek, hangulatosak - voltak helyek aholmegálltam gyönyörködni a tájban (pl. a nagy lift környéke).
    Az elhagyott romok, házak, ipari komplexumok felderítése nagyon adta a számomra a hangulatot - ilyet utoljára a a Fallout 3-nál éreztem, amikor kiléptem a Vault-ból a Capital Wasteland területére. A jetpack pedig megnöveli a lehetőségeidet - és ki is kell használnod ezeket (mint a Morrowindben, ahol sok rejtett zugba a csak a lebegős varázslatokkal juthattál el).

    A kis költségvetés (meg hogy ez a fejlesztői gárda mindössze 30 főből áll) a régies grafika mellett a karakteranimációkon látható leginkább; nem nagyon volt pénz mocap technológiákra, ezért a mozgások gyakran suták, a karakterek arcmimikája, szájmozgása igen gyenge. Ez mindjg is jellemző volt a Piranha Bytes játékaira és most sincs másképp. A karakterek sincsenek mélységükben kidolgozva - ne várj egy Witcher-szintű, már-már filmdrámák minőségét idéző jellemrajzokat. Pl. a románc jelentek is suták. A játék humora (van neki) tipikus száraz, szikár német humor (van olyan) :) ; ezt valaki vagy szereti, vagy ki lehet kergetni vele a világból.

    Összefoglalóan számomra negyon kellemes calódás volt, a Piranha Bytes nagy visszatérésének tartom a gyengébben sikerül Risenn játékok után, minőségében közveetlenül az első két Gothic rész után helyezném, közel azokhoz. Manapság nagyon kevés idő van játszani, ezt a nettő 100 órát közel fél év alatt tettem bele - és közben nem volt ingerem más játékot elővenni, teljesen lekötött. Szerintem klasszisokkal jobb játék, mint a Fallout 4, valahol félúton van a Fallout 3 és a Fallout New Vegas között a személyes listámon - utóbbi a kedvencem a "modern" 3D-s grafikai motorral hajtott posztapokaliptikus témájú játékok közül.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • donki

    aktív tag

    válasz GypsFulvus2 #54 üzenetére

    Ez egy nagyon korrekt összefoglaló vol!
    Egyetértek abban, hogy a világ nagyon életteli, különleges hangulata van. Néha alig tudtam abbahagyni, úgy éreztem, hogy na még azt a barlangot fel kell fedezni. Ha egy játék ennyire izgalmas tud lenni, akkor az irányítása, vagy az apróbb hiányosságai tulajdonképpen jelentéktelen részletkérdésnek számítanak szerintem.
    Méltatlanul alulértékelt ez a játék.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz donki #55 üzenetére

    Hát, nincs pénzük nagy globális reklámhadjáratra, meg amúgy is rétegtermék ez. Lassan kikopnak ők is, meg mi is a játékpiacról. Amúgy, ha valakit érdekel, a GOG téli akciója keretében most akciós a játék. Ennyit simán megér szerintem, ennél többet is.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • - = Zk = -

    félisten

    hát, szevasztok.. gyors vélemény...

    lewarezoltam 2,5 hete.. beletoltam 6 órát, megtetszett, megvettem... elkezdtem újra, beletoltam 8-9órát, felb..zott, letöröltem, de aznap újra leszedtem, mondván adok neki egy másodikat... +1,5-2 órát beletoltam, és meguntam.. fájdalmasan gyér az előrejutás... vagy csak én nem tudom, hogyan lehet fejleszteni a fegyverarzenált... zsetont farmolni, egyebeket kraftolni stb...

    van tapasztalatom ARK, Conan Ex stb, de ez a játék kicsit agyrém... olyan küldiket kapok lvl7-tel, hogy utazzak a pálya másik oldalára, szimatolni a többi frakció után... cseszdmeg, egy bolond kopasztott tyúk ha rámszellent, feleződik az életem... van egy valamire való egykezes valamim, 23+1 sebzéssel... jah, meg a sima íj....
    gondoltam valahogy csak joinolok, az első 8 órában a berserkerekhez, de... kell az öregnek a küldi, amiben ellátogatsz szimatolni a 3 frakcióhoz.. oké... értem... de ahhoz, hogy bejuss, még vagy 5-10 külön küldit kell megcsinálni egy másik frakciónak.. egyenként.. és közben kóboroljak olyan területen, ahol 5-10x magasabb szintű dögök repkednek, sétálnak.. de, persze öljek meg nekik X banditát... MIVEL? ANYÁMMAL?!...

    értem én, hogy ez jó móka egyeseknek, de egy X idő után ez engem speciel frusztrál...csak a csevegés, fejlődés meg semmi, pénz sincs semmiből szinte...

    bocs, hogy kifakadtam, csak... grafikailag nagyon tetszik a játék, gondoltam, kicsit a sok RTS, FPS után jó móka lesz az ELEX... hát nem nagyon...

    nem tudom mennyire pereg a topik, hátha akad vki aki időt szentel Rám ez ügyben és elmagyarázza, hogy jól látom a játékot és ez ilyen, küzdeni kell, mint desznyó a jégen, vagy rossz oldalról közelítek meg valamit...
    nem mellesleg elgondolkodtam egy Witcher szérián, Elder Scroll... stb... szeretek elmélázni, de amikor már többet skippelem a csevegést, csakhogy szabaduljak már...hátna :U

    nagy ölelés nektek :R

    " Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra

  • donki

    aktív tag

    válasz - = Zk = - #57 üzenetére

    Szia! Nagyon tömören megpróbálom összefoglalni.
    A játékban mindenkinek sebzésfelfogó értéke van, minél jobb a péncélja, annál nagyobb ez az érték. Ha az ellenfél páncélja páncélja 30-as, minden sebzésből levon 30-at. A kezdeti fegyverekkel csak akkor tudsz ekkorát sebezni, ha kombót ütsz. Kombó nélkül nem sebzel egyáltalán. Távolsági fegyverrel nincs kombó, tehát távolsági fegyverrel eleinte nem tudsz sebezni. A fejlődés nem átmeneti, hanem lépcsőzetes. Ahogy kézbe tudod venni a tier2 fegyvereket, elkezdesz az abszolút nulla helyett gyengén sebezni, a tier3 fegyverekkel meg egy lövés egy ellenfél, de ez kb. 22. szint körül következik be.
    Nagyobb erővel (tulajdonsággal) nem sebzel többet, de nagyobbat sebző fegyvert tudsz kézbevenni.
    Van egy képzettség, amivel nyersanyagot tudsz kiszedni szörnyből. Ezt minél előbb maxolni kell, és akkor idővel rengeteg pénzed lesz.
    A frakciókhoz csatlakozás végleges, bölcsen kell választani. A raiderek a leggyengébbek, berserker közepes, papok a legerősebbek. Sajnos mindegyik frakció egyformán ellenszenves, de ha nem csatlakozol valahova akkor nem lesz páncélod (azt a frakciótól kapsz, máshogy nem jutsz hozzá). A papok varázslatai a legjobbak, és ha jól emlékszem a plasma fegyver nem csak nagyot sebez, de knock down minden lövése. Tápos (tier 3 szinten).
    Kezdetben használj olyan companiont, akinek van valamilyen lőfegyvere. Ha te íjjal belelősz egy ellenfélbe, akkor a companion is belelő háromszor-négyszer és ő sebez is valamennyit. Az ütést is jobban bírja, ráadásul halhatatlan. Ha sokat sebeznek bele akkor összeesik de 10-20 másodperc múlva magához tér és mehet tovább. Szóval kezdetben a companiont kell rábírni, hogy ölje meg az ellenfeleket ahol feltétlenül szükséges.
    Az első kihívás a tier2 fegyverek kézbevétele (lehetőleg közelharci), és akkor le tudsz kombózni sokmindent. A tier 2 távolsági fegyverek keveset sebeznek, túl sok lőszer kéne hozzá.

    [ Szerkesztve ]

  • Rabbitf_24

    őstag

    Egyszerűen imádom.
    Gothic és Risen fan vagyok de megkockáztatom hogy ez mindnél jobb. Kellően nehéz, a világ szép, csak bóklászni is jó és nèzelődni (csak óvatosan). :DDD
    Lvl 14 vagyok még csak, még sok van vissza.

  • miauut

    tag

    Üdv
    Van valami lehetőség, hogy az egér kettes gombjának a kiosztását megváltoztassam?
    Köszönöm

    Nokia7710>HtcUniversal>HtcKaiser>Samsungi900>Htcx7510>SExperiax10>Galaxy Note>PF2>Honor6>Honor9>Honor 20>Xiaomi 11 Note

Új hozzászólás Aktív témák