Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz Bandit21 #7852 üzenetére
napelem+ev+phev
kihuztak ugy 5M-t a zsebembol egy nap alatt [hazertekbol igy a napelem lejon, eladast terveztunk rovidesen], szoval nem vagyok teljesen objektiv
1. utananezni, az e-autos kulon tarifa megeri-e igy [telen arrol tolteni a kocsit, ha igen - tartok tole, nemleges valasz a plusz villanyora miatt, most is, 4 eve neztuk, 5Ft/kWh vs 200e volt akkor]
2. nyari honapban csak annyit fog aramot kapni az inverter, amennyi kihajtja a honapomat [kenjek a hajukra az 5 Ft-ot]
3. foleg ha bejon a 4kW feletti plusz dij is, akkor kettos konverzios csak ezen celu akku [kicsi], hmke helyett vetelezos uj szerzodes [ez nem biztos hogy megy, de elvben kene neki]
4. bejaras minimalisra korlatozva, esetleg egyik auto elad is szoba johet, foleg ha lesz koltozkodes[ Szerkesztve ]
-
-
axioma
veterán
válasz Andras6800 #7872 üzenetére
mi kazanunk 2005-os, ontottvas nyilt kemenyes, pinceben van, talan 1x volt javitva akkro is erzekelot csereltek - huu de nagyon offtopik itt, en amugy inkabb raknek infrapanelt (padlofutes eleve nemtetsz), de persze ph-kozeli haz a kov cel...
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7965 üzenetére
belinkelem egy 2026. januar naptarbejegyzesbe ezt a hsz-t es reflektalok...
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7968 üzenetére
Nekem az is jo feher hollonak titulalsz... de sztem addigra mar lesz a nyilvantartasnak statja a forgalomban levo vs kivont trio peldanyokrol
Vesa: nem akarsz de lehet majd az aramdij-feltetelek raszoritanak...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7975 üzenetére
De kit erdekel az atlageletkor? Hany van 10+ eves, milyen akkuval. Kutyat nem erdekli az uj akku degrad szempontbol.
Trio is van par, azok is oregek [es regi akkutechnologia]. Also becslesnek jo legfrljebb az ujabbakra. -
axioma
veterán
válasz bitpork #7982 üzenetére
Ez konkretan nem igaz, nalunk az Amperan mar volt reszleges akkupakk-csere. (Nem vacsiujra, hanem masik autobol kivett, felujitott darabra. De miert szamolnek massal? Az ujnak nem is hiszem hogy van tenylegesen ara).
Ja az auto 2013-as es ugy tunik egy szoftverfrissites hianyzott (ami lekorlatozza a napi km-t es igy nem tortenik meg hogy nem valt idoben benzinre, ami vszinu a problemat okozta). -
axioma
veterán
válasz bitpork #7984 üzenetére
Amikrol en tudok 500e es 300e akku-reszek voltak _szerelessel_ [3 van, 1 nagy 2 kicsi, arak igy ertve meret alapjan]. Auto piaci ar 4-5M [kulso allapottol fuggoen leginkabb].
Az uj akku azert nem erdekel, mert az elromlas elotti allapot visszaallitasa a javitas, es az volt a kerdes mennyi javittatni, nem az akku upgrade ara...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #8196 üzenetére
Nalunk az autok egyfazisuak, de felteszem a Dacia is 10A-rel tolt 230-rol. A wallbox 1 fazison felmegy 15-re (ugyse eri el a 16-ot). Tehat 2/3 ido alatt van meg idealis esetben (amugy nem teljesen). Biztos er ennyit?
Amugy kb. hasonlot ersz el kenyelemben, ha a szuksegtoltonek nevezettet otthon fixen bedugva hagyod a konnektorban, ha utkozben kene tolteni ugyis az utcai toltot hasznalod, nem? Azon ritka alkalmakkor amikor toltoszegeny helyre mesz amikor jo lenne a 230-as (pl. kemping), akkor me'g mindig tervezetten elrakhatod. Legfeljebb kell a toltokonnektor ele egy kapcsolo ha nem akarod se kihuzogatni se fixen aram alatt hagyni. -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8227 üzenetére
A másik meg az hogy ha egy belsőégésű motort megfelelő szakértelem és eszközök nélkül javítanak, az sokkal kisebb kockázat, mintha valaki egy akkupakkot próbálna meg szerelgetni.
Persze, egy folyadek, ami lekovethetetlen helyekre is bekuszik, sot a robbanasveszelyes goze, az OK, a szilard allapotu akkuelemek nem. (sarcasm)
Vettem reszt cellacsereben a prius I-nel. Nyilvan nem bontottunk szet egybeontott dolgokat, de a csere maga nem volt egy urtudomany, pedig azt is pakk egyben cserere terveztek (csak addigra kb. 15 evesen a szerviz mar "nem ismerte").[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8231 üzenetére
Mondod te, azon az alapon, hogy a 10-15 eves motort a garazsban megszerelik baleset nelkul [az meg hogy kesobb a user alatt okoz hibat az nem lathato a statisztikaban - mondjuk az se ha innentol meg kell tole fulladni ha utana kell araszoljak]. Ellenpeldat - sarki szerelt akkut - meg nem lattal, tehat igazad van, hogy szarabb lesz?
-
axioma
veterán
Basszus hogy nem birnak me'g a kamu ph es a bmw i3 range extender kozott se kulonbseget tenni... meg mint mondja, hasznalatfuggo, a mi Amperank evente par videki utnal lat benzint 10+e km eves futas mellett... Az eredetileg 2.4l/100km-es atlag is mara 1.7 ala kerult, pedig rengeteg km-rel vettuk.
-
axioma
veterán
Azota elterjedt mindenhol, de sehol nem latom azt a korabbi - es szerintem jol vedheto - megkulonboztetest, hogy x ccm (de max. 2000) felett vegyek el a zold rendszamot. Ez azert minimum a range extender-eseket (khm, ide is belokte valaki dicsekveskent a Hollandiabol csak benzin alapon hazahozott i3 rex-rol keszult videot... remelem azota itthon mar arambol kozlekedo tulaja akadt) es tovabbi, valoban arambol is hajtott autok kimaradhatnanak. [Amikor vettuk az Amperat - asszem 1598ccm - me'g boven ez volt a mondas, hogy 1800 vagy 2000 felett lesz a hatar.]
Igen, a motorhanggal kozlekedo zold rendszamos (varoson belul, mert ott jarok) engem is zavar. Es teny, hogy igy is jobb mintha netto fustos lenne (ezt a szanalmas ervet lattam az ellenvelemenyek kozott), de azt alairom, hogy nem annyival jobb, mint a nem plugin hibridek, hogy megkulonboztetest erdemeljen.
Ami meg a praktikumot illeti, lehet hogy be kene utemezni egy soron kivuli muszakit mielott meghozzak ezt a szabalyt... 3 ev az mar pont eleg arra, hogy az ember atrendezze a sorait - legalabbis ahhoz kepest amihez hozzaszoktunk ebben a nulla jogbiztonsagu kornyezetben.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8363 üzenetére
Valoszinuleg ahol benzinkartyaval adtak a phev-t, ott tenyleg kijott hogy lusta volt a hasznalo (akinek nem fajt a koltseg) es csak benzint toltott bele. Igy azt konnyebben megertenem, ha az osszes ceges phev autonal megle'pik a zold rendszam elvetelet (a varosban szaladgalosra jo a full elektromos, hosszu utakra meg ugyis benzineztek me'g a jobban odafigyelok is). A masik a bazi nagy suv-ok, de ott se lennek meglepve, ha ezek is nem a valos hasznalo maganember, hanem valami gazdasagi egyseg tulajdonaban lennenek papiron a jobb penzugy miatt.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8382 üzenetére
A jovedeki ado az nem az artalmas anyagokon van, az artalom mentesitesre? Utado anno jo regen volt, mar nincs, mar idejetmult az utkarbantartast emlegetni [plane h nem a kisemberek hanem a gazdasagi forgalom erdekeben szukseges].
A villany betoltesen viszont nincs artalom-kepzes mint a cigin meg dizelen... mas jogcimet lehet kitalalni! -
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #8429 üzenetére
1. napelem topik [link]
2. onfogyasztas az oranal nem latszik -
axioma
veterán
válasz bitpork #8439 üzenetére
Mar miert? A lenyeg az lenne hogy ne a lakossag orra ala fustoljenek az autok. Az, hogy a kedvezmeny nem km-re vagy darabszamra van, hanem csak a parkolasi dijas reszeken (azaz ahol baromi nagy a nepsuruseg es a forgalom), pont az idealis modon van "kiosztva" a "tamogatas" az artalomcsokkentes szempontjabol.
[Megjegyzem ha nagyobbreszt elektromosak mennenek a varosban akkor az is kevesbe fog a varosvezetesnek fajni - mar amikor nem a donteshozo akar eppen kozlekedni - hogy mekkora az atlagsebesseg: ilyenkor ugyanis nem no a szennyezes a dugo mertekevel.] -
axioma
veterán
válasz bitpork #8444 üzenetére
Az egy szep csusztatas h az e-auto nehezebb. Akkor igaz, ha azonos kategoriat hasonlitasz - de a [valodi] e-auto jellemzoen kisebb, mar csak fogyasztasi okokbol is [amugy me'g a phev ampera is csak 1.5t, nyilvan ki mit valaszt maganak, de akkor a triok stb is darabszammal sulyozva legyenek meg a dizel kombi batarok is -> nagyon meglepodnek, ha ez az atlag a varosban parkolokra tobb lenne az elektromos autoknal...
A tarsadalom nem csak itthon nincs felnove a generaciokon ativelo atgondolashoz, csak itthon pluszban csoro is a nep, a Hungarian kivulrol csak spec iranyokban letezik tomegkozlekedes, a bringabol en is kioregedtem [ertsd, nem birom a hideget es sima seta kozben tonkrement a terdem], szoval marad a 20 eves swift. Hidd el, h ha lenne penz, az autok [muxik a marketinggepezet] az elso beruhazasok kozott van [aka'r csak kicsit jobbra csere].
Megj onerosek az autok es a napelem is fullba, a gyerek meg bekoltozott a surujebe az egyetem melle...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz bitpork #8460 üzenetére
Ez akkor igaz h 2fazisossa _valik_, ha nem volt eleve 2 auto.
Masreszt boven eleg lenne jelenleg [ertsd, erre szol az ingyenparkolas mint osztonzes], ha csak azokat az autokat valtanak at elektromosra, amelyek nem mennek kb. soha napi 50 km-nel tobbet, csak lakhely-melohely-bevasarlas-stb kiskorzetben mozognak. Vagy annyira ritkan, h azt napi berles is megoldja boven, tobbek kozott a mindennapi sporolasbol.
Nem lehet me'g mindenkinek ajanlani az elektromosra valtast, de boven lenne hova fejlodni, es ehhez hozzajarul a parkolasi kedvezmeny. -
axioma
veterán
Hogy ez a mobility milyen szar... bazi nagy baleset volt a Szentendrein, es persze pont nem neztem, mentunk parszaz metert 1.5 ora alatt (de en nem voltam hajlando jardan es utana szembeforgalomban behajtva kerulni).
Na ugye kozben eso, sotet, vilagitas, parasodas, radio, az alig haladas ellenere lement hirtelen majd 10 km a visszalevobol, es bar ugyan igy is elvileg tobb maradt mint a hazaut, azert jobb ha toltok kozcelun.
Bekas, chademo csak nem jo, tegyem vissza, de akkor se valaszthato (pedig csak a type-II volt foglalva, amellett mennie kellett volna). Bkalasz Auchan, css foglalt igy a chademot be se probaltam, type-ii toltott egyszer 27(!) forintnyit, majd leallogatott, mar azt hittem a ki-be huzogatassal a kocsiban levo invertert vagtam tonkre... mutatott az mindent, nincs rfid (persze, alkalmazassal toltok), nem latja az autot, nem all kesz toltesre, kozben az app meg startolt (anelkul hogy tudnam, mi van kivalasztva), de a popup se allithato le, toltest 0-t mutat, satobbi. Telefonban csak bemondjak hogy mas a telefonszam, vicces egy oszlopra kiirt szam eseten. A fizetos kartyat is beraktam egy tuti jot, mert joregota nem hasznaltam, arra is ezt csinalta.
Orom az uromben hogy vegul nekiduraltam magam es hazaertem 4 km-rel, es itthon egybol gond nelkul toltott. De nem hianyzott ez a nap... -
axioma
veterán
válasz cinemazealot #8691 üzenetére
Jaja, teknos nem volt. Es azota sikeresen toltottem mobility-n, igaz az Azsia Centerben... azt a bizonyos napot is felszamoltak valahogy 27Ft-tal, valoban atmenetileg volt 3kW-os toltes, nem is arra mondom, hanem hogy a fizetesi oldalt modositottam a ket nap kozott, de akkor vhonnan tudtak terhelni, nem az volt a kulonbseg.
Amugy 31-en me'g szar ido volt az eso-para miatt, de fazni nem faztunk igazabol, amig nem szalltunk ki tolteni [futes nelkul tunt el a 10km, csak vilagitas-radio-neha venti a szelvedore, meg max. a 8 radarszem ment pluszban]. Es nem zavar ha ilyenkor kozteruletin tolteni kell, csak legyen mar uzembiztos. [Egy dolog merult me'g fel, a mobilom amin az app van az is 1-2%-on volt, esetleg nem ment a netkapcsolat rendesen? De akkor azt irja mar...]
Ja masreszt az Azsiaban is belefagyott az app a toltesinditas karikazasba, es nem mutatta h tolt [0kW, 0kWh], de a keszulek kijelzoje igen. Zaraskor mar latszott. -
axioma
veterán
+1, kerdes, hogy azert mert 'valami tortenik' [=a jogalkoto is kifarol a fustosok eladasanak megszuntetesebol], vagy csak az tortenik h probaljak igy beallitani
[Az otthon toltes azert az usa-ban vicces h vkinek a sajat felhajton ejszakazo autoval nem megy - felteszem a gyors/villamtoltesre gondolt a szerzo, nem a napi ingazasra, bar ott teny h nem 30km az ingazok atlaga, azert 3.6kW-on is 6 ora 100km felett van.] -
axioma
veterán
Nem figyeltel a cikkre, pedig me'g kulon kiemeltem: usa-ban, a sajat felhajtojan allo [tehat csaladi hazas] autorol beszelunk. Ez innentol csak akkor van az hogy muszaki okokbol nem jon ki, ha nincs eleg delej [amper] egy tesla rovid ejszaka alatt 0-100 toltesere. De a napi hasznalat belemenne, csak az az opcio fel se merul [amugyis megalomanok, mindenbol nagy kell meg sok].
-
axioma
veterán
Figyelj mar a kontextusra. A cikk azon reszet biraltam, h usa felhajton allo kocsit 'nem tud otthon tolteni' 'muszakilag indokoltan'. Ilyen nincs, hacsak a supercharger telepithetetlenseget ide nem vesszuk.
A lakasban ulok e-autositasarol nem szoltam, csak annyi a lenyeg, h a cikk egyik fele hamis erv, a tobbinek is nehez hinni [kifarolas vs. hatha fekez a konkurrencia...] -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8775 üzenetére
Azt nem veszed eszre, hogy a muszaki igenyed is fustos-szemleletu. Ahol mar nem tudnak ma'son csiszolni, mastol premiumabba tenni (ami a maniad mint "alapfeltetel"), csak azzal hogy milyen "autonak" nez ki de kozben van "jellegzetes vonasa", meg az ules veganbor (fu de utalom az Amperaban, eleve hideg! igen van ulesfutes, de elsore pont nem hat me'g), meg famintazatu muanyag es egyforma illesztesi hezagok (aminek pont annyira csokken a jelentosege esztetikailag mint a csempeknel, ha nem kozvetlen egymas mellett vannak hanem 50x50 tablanyira). A fustos "elmeny"-autozasba, jobb hijan, ezeket szamoljak bele. A villanyos - legnagyobb banatodra - a gyorsulassal eleve gyoz, a tech kinezet nem hatranya hanem elonye ("randa tablet" vs. "testreszabhato info"), szoval a felhasznaloi igeny elment a marketing altal eroltetett iranybol a valodi elonyokbe. [Igen, dragabb, rovidtavon. De most az elmeny megitelesrol beszelunk csak.]
Te nem fogsz atallni, mert erdeked, hogy mas se alljon at, ezert te se. Es megertem hogy nem tetszik hogy masok meg az aramvonalassagot meg a plusz csomagtartot tobbre tartjak, de nem kene minden egyes topiklakonak megprobalni bemutatni, hogy te tudsz legtobbet az autoiparrol (me'gha csak a fustosekrol is) igy a te velemenyedet kene o is mervadokent elfogadja. -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8779 üzenetére
Az objektiven vizsgalhato (1 dimenzios terben ertekszeruen megallapithato) az nem a lemaradas, hanem max. az egyes tulajdonsagok. A lemaradast ugy tudod definialni, mint a sajat - onkenyes - sulyozott listadat a "szamito" tulajdonsagokrol. Na ebben a sulyozott listaban nem ertunk egyet. (Amig nem volt EV, mindenki a gyorsulassal jott az autoiparban, ki egeszen a marketingig! Erre most hirtelen nem szamit, mert abban nem gyoznek. Amugy a 0-100 nem szamit, de hogy be tudok-e dinamikusan sorolni az uton vagy sem, az igen, _hasznalati_ ertekben.)
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8783 üzenetére
De _nekem_ ez invalid lista. Kinalat mit erdekel, ha csak egyet kinal de az osszes tobbinel jobban illik hozzam, akkor az miert baj? Bmw se csinal nekem trio meretu autot... a misubishi nem tudom hanyat gyartott de 'nekem' az ion-t igen, tehat nalam nyert.
Akku kapacitasom telen 70km alatti. Napi korom 33-50 kozotti. Barom lennek tobb akkut cipelni.
Hatekonysag: alairom, kWh/km [nem kg-ra osztva).
Hatotav: lasd fent.
Toltesi ido: megint nem erdekel, 2 evente 1x toltok nyilvanos helyen 10km-t bele ha vmi valtozas van [lasd pl. rosszul lett kollega es csak nekem volt kocsim hazavinni], alvas alatt 10A is siman raer.
Gyorsulas: varj, nem az ev-k kozott hanem benzines kontra EV szamit! Mind1 melyik ev de jobban lehet a gyosulas miatt kozlekedni es haladni vele.
En egyebkent nem is ertem honnan rangattad elo ezt a listat a hagyomanyos vs EV gyartok jobbak-e osszehasonlitashoz, nem latom hogy vonatkozik ez a fustosekre amit ve'desz.
Es igen, elso autonak ha tehetnem, teslat vennek, bmw ar-ertek ara'nya meg szerviz horrorsztorijai egy hivo [bar hatso kerek miatt] tulaj alapjan amig valaszthatok sose lesz. -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8787 üzenetére
bmw legnagyobb horrorja hogy uj auton hibak voltak sorban... teslan nem a parhuzamos hezagokat javittatnam
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8803 üzenetére
A bmw hivta igy azt, hogy a 12V akkut bizonyos hiszterezisen belul csak fekezeskor tolti, nem barmikor amikor van mibol es nincs tele. Amire mero atveres a hibrid szot hasznalni. Nyilvan nem a muszaki megoldasra ertem hogy ok talaltak ki [hehe, ha nem, akkor csak kullogtak a konkurencia mogott?], de ok neveztek el ezt a mukodesi modot szandekosan megtevesztoen, en magam olvastam a marketinganyagaikban annyira nem akartam elhinni hogy erre ne lenne rogton gvh vizsgalat...
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8842 üzenetére
Es akkor ebbol mar veszel is, es ontopic-lakova avanzsalsz?
-
axioma
veterán
Elemet kene cserelni a taviranyitos kulcsaban a Peugeot Ion-nak. Bar kivulrol megegyezik a peugeot kulcsokkal, de azok szetszedos videojaban az elso szetpattintas utan latszik a NYAK, mig ebben egy muanyag tokozasban van, rairva az elem tipusa es egy nyil ami gondolom a nyitas iranya, de - szettores veszelye nelkul - tobben se sikerult szetszedjuk. Valakinek esetleg van tapasztalata?
-
axioma
veterán
Az 5 szemelyes a szuk keresztmetszet. A kicsi olcso autok 4 szemelyesek [kei-car]. Ami 5 es olcso az kb. nissan leaf, vagy nagyon kehes renault zoe, de az utobbi csak 3 fazis eseten ajanlott [1f-rol nagy veszteseggel toltheto].
A 3 gyereket 2 szulo viszi, vagy miert kell az 5 ules? Mert a trio az neked tokeletes lenne erre, de az [papiron, mert abba fizikailag be lehet ulni, nem osztott a hatso ules] 4 szemelyes. -
axioma
veterán
trio: Mitsubishi iMiev, Peugeot Ion, Citroen C-Zero [utobbi ketto majdnem csak atemblemazott, kis kulonbsegek vannak meg kicsivel kisebb akku; de az en nem tul acelos peldanyom is viszi telen a 60km-t biztosra - igaz, ritkan futok, garazsbol indulok].
De ez csak 4 fos auto, akkor nalatok nem jatszik, maradj a leaf-nel. Amugy ha nem kell masodik legyen, a phev Mitsu outlander [pakolhatobb, de csak 35 e-km-re szamolgatsz] is megoldas lehet, lecsereleskent, ott napi nemsok km maradhat benzinbol. [szerk Ampera szigoruan 4 szem, az neked nem jo][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz abrtom87 #8947 üzenetére
Azert ez igy nem ugyanaz... marmint eddig azt nem irtad, hogy a 16-ba ugy fertek bele, hogy nagyon alkalmazkodni kell. Biztos nem hagynam ki ha mar hozza kell nyulni, hogy kicsit optimalizalva legyen a haz fogyasztasa. Ha az meg megoldhato, akkor meg nembiztos, hogy erdemes egy fazist feltolni az egekbe, az egyenletes fazisokat es a haz rendberakasat jovoallobbnak gondolom. [De en nem vagyok szakember! Csak azert szolok mert a korabbi velemenyek is semmisek lehetnek igy egybol.]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #8976 üzenetére
6A alatt nem fog a toltod elindulni (ferjem ugy 3 eve anelkul hogy tudtam volna kiprobalta az ion toltojevel, az aggregator 5-5.5A-ig jutott, az keves). Ezt mondjuk valahonnan kiolvastuk hogy min. 6A, mert amugy nem volt toltve nem a sajat toltojevel (vagy olyannal, amit allitani lehet).
Amugy zsakutca, ennel me'g az is jobb ha hivsz valakit es elvontat (igen, altalaban rairjak minden e-autora hogy tilos vontatni, de ennek az oka az ha teli akkuval elektronika nelkul huzzak, akkor tultoltes az randa lenne, lemerult autot tobbszor vontattunk mar rovidebb , 1-5km ta'vokon). -
axioma
veterán
Ja az csak arra a bizonyos tipusra vonatkozott (most vagy valami evekkel ezelott uj leaf volt, vagy a dacia diszkontarasa), de akkor ha jogszabalyilag kell, akkor csak bena volt akivel beszeltem... igy probaljon az ember informaciot szerezni, pedig rendszerint igyekszem kikerulni a marketingest egy huzosabb muszaki kerdessel, hogy erdemben hozzaertovel tudjak egy-ket szot valtani...
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #9007 üzenetére
Wow, nem gondoltam h ennyire aktualis volt a kerdesed, gratula h megoldottad!
-
axioma
veterán
válasz Ezekiell #9115 üzenetére
+1, nem megerore.
Mikor lett volna penz-vissza, megneztuk, de az ion-bol se ulnek at bele. Pedig minosegre extrem low az elvarasom, de featurelist-ben is siralmas [2020+-hoz kepest], akkor inkabb az ion, telen neha akkumerules veszelyevel [nyilvan uj vs 12 eves az km-ben nagy kulonbseg.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #9126 üzenetére
normalizalodnak akkor az arak ott is, jo hir
-
axioma
veterán
válasz bigdigit #9131 üzenetére
100 km 13-16kWh, hogy jott ki 1500-ra? A 20-hoz mar palyatempo kell, felette hutes-futes is.
Kevesebb a szerviz, az ado, ingyen a parkolas [nekem, melohelyen, de az enyem varosi - Bp - hasznalat, ezert szamit].
Persze akkufuggo, de az ionom 12 eves eredeti akkukon. Eleve 5 eve vettem, riogattak h mindjart aksicsere...
Ha 5-8 evvel kesobbi technologiat veszel, me'g tobb a varhato idotartam.
[Mondjuk van me'g szaldos napelem igy en eleve 38-cal toltom.][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- További aktív témák...