-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
Tettem ki egy rakat akciós gépet az FB falamra (kétóránként időzítve, szóval lehet még nem látszik minden), Kingkongot kérdezte valaki, van most mini brushless cucc 100 dodó alatt meg hasonló okosságok.
Jah és ne feledjétek el, ha megint lesz HK akció, mint tavaly - tudjátok ahol 1 cent volt a prop, megy 10 dodó bármilyen váz- akkor tarolunk Csak valaki figyelje, mint állat
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Peaceliker #42368 üzenetére
Tavaly sem vettem észre, pedig akkor is jött. Eltűnik a napi 50 között
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz syler123 #42391 üzenetére
Sehol, amit te szeretnél az az Air mode. Ha a gép disarmol a levegőben, az önmagában gáz, de az azért nagyon ritka, hogy te 5 másodpercnél többet zuhansz lefele. Azt hiszem ennyi az alap, de jellemzően kapcsolóra szoktuk tenni a disarmot is.
Air modeot a modes fül alatt találod és általában a repülési módválasztóval egybe állítjuk. Nálam Angle/Horizonban egyáltalán nincs, ha acroba húzom, akkor automatikusan bekapcsol az is. Vagyis egy háromállású kapcsoló mentén egy kétállású logikai kapcsoló is mozog.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Én azt azért nem szeretem, mert akkor leszállásnál pattog a gép. A vezérlő kompenzálni akar és az nem szerencsés
Syler: az arm/disarmot ne kapcsold ki, balesetveszélyes, bár elviekben a fail safe és az akadály védelem (újabb ESC-kben van elvileg) is lekapcsolják a motort. Az Air modenak az a lényege, hogy ha nem kap throttle inputot a vezérlő, akkor sem állítja le magát, így tudsz akrobatikus manővereket csinálni. Szinte minden freesytelos így repül.
Az viszont normális, ha a gép a földön kikapcsolja magát egy idő után, sőt sokan lekapcsolják a motor forgatást is arm alatt, amit én szintén nem szeretek.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz syler123 #42399 üzenetére
Nekem 2 év alatt sosem halt meg egyetlen egy ESC-m sem. Egyből disarmolom a cuccot, sőt rátolok egy failsafet is hogy csipogjon, így a kábeleket sem kell széthúzni, mikor visszahozom.
Molnigee: de ez a lényeg ha disarmmal szállsz le akkor meg tök mindegy, hogy van nem? Akkor lehet ott bármi más is, nem számít.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz AMDaZERG_1 #42415 üzenetére
Sajna későn láttam, hogy írtál, én az Infinityt venném, és nem azért mert nekem az van (van Tattum is, de nem fogok többet venni).
Az összes Joshua Bardwell videót végig néztem hétvégén a témával kapcsolatban és szeretnék is írni majd róla, meg videót készíteni csak most nincs időm, de, a lényeg:
- ár/érték arányban az Infinityt jók, de még adott márkából is vannak iszonyatosan szóró típusok.Két három akku csoportra lehet osztani a dolgokat:
- vannak az igazi race spec akkuk, de ez nem az, amit a Tattu ráír, tehát ne egy márkanévre gondoljatok, hanem arra, hogy nagyon hosszan, egy húzásra leadja a terhelést, amit tud, de 15 töltés és kuka, mint egy forma 1-es motor
- vannak a jó all around akksik, amik sokat bírnak de sok az áruk is, pl. Onda és Stirxx, egy 1500 4S 40! dollár
- vannak a best buy budget akkuk, 20-25 dollár, ezekből jó az InfinityNem mennék bele a mérésbe és a tesztbe, mert még én sem értem teljesen, de a lényeg, az első leghosszabb áramleadási fázis, illetve hogy hány burstöt bír az akku, illetve a végén mennyire lesz meleg.
Elsőből minél hosszabb, utóbbi kettőből minél kevesebb. Majd lesz ennek kifejtése és lehet, nem is itt kellene ezt tárgyalni, hanem az upgrade topicban, de kb. ez a lényeg.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz AMDaZERG_1 #42437 üzenetére
Egy dologra figyelj, a tárolási szabályokat nagyon szigorúan tartsd be, mert az én példám mutatja, hogy durván leromlott az akkuk állapota.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz varadigabor #42441 üzenetére
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz varadigabor #42445 üzenetére
Igen, ezt említettem is, hogy drága. Az alap ötlet az akkuk teljesítménye kapcsán az alábbi:
- JB tesz rá egy nagyobb fogyasztót, és megnézi, hogy 60A terhelés esetén mennyi ideig tart, míg az akku max töltöttségről 14V-re esik. Ez a max gázat szimulálja kicsiben
- ha megtörtént, kikapcsolja a fogyasztót, hagyja hogy visszakússzon a feszültség, majd utána újra csinálja és addig ismétli, míg 14V fölé már nem megy visszaAz első a longest burst: értelemszerűen minél tovább kitartja az akksi a 60A-t annál jobban terhelhető. Volt akksi ami 86!!! mp-ig tudta de az átlag valahol 5-10 mp körül volt
A második szám az ismétlések száma ez fordított arányban van az elsővel. Vagyis ha 5 mp alatt beszakad, akkor gyorsabban és magasabbra kúszik vissza, és többször ismételhető, viszont kevesebb ideig is tartja ki a terheléstAz egész procedúra után Farenheitben megmérte a melegedést, mert abból indult ki, hogy amelyik magas hőmérsékleten fejezi be a tesztet, az sokkal hajlamosabb a saját celláit elpusztítani. Ő azt mondta, ami 125 Farenheit (kb. 51 fok) alatt marad az már tűrhető, de a 120 F az igazi (kb 49 fok).
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Peaceliker #42454 üzenetére
Macerás, és neked az érzet kell, nem az, hogy 50 ohm. Bár van két ilyen töltőm is, szóval egy tesztet lehet megér
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Peaceliker #42465 üzenetére
Igen, ez így igaz, de az is, amit XDead mond. Egy ideális világban a pedantomán drón reptetők megmérik minden töltés előtt az ellenállást.
Akkor elvileg lenne egy kiindulási pont, ami X, míg tíz töltés után X+Y lenne, ami egy tök jó viszonyszám, mert lehet azt mondani hogy mondjuk 20-ról 60-ra nőtt.
Viszont akkor kéne tudni azt is hogy a 20 ohmnál aztaaa de megy, a 60-nál meg áááá ez már nem is megy
Nekem egyébként amit Mgy csinált a DRH topicban Facebookon, az tetszik. Kiment, nyomott egy full gázt, és megnézte hány másodperc telik el 14V-ra esésig. Amelyik tovább bírta, az a jobb akku. Tök egyszerű megcsinálni és megvan a "leszakad a fejed ez úgy húz". Egyszerű, viszonylag objektív és nem kell hozzá érteni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz grimm2015 #42504 üzenetére
Compass dance, bekalibrálja az iránytűt, de az 500 rongyos DJI-on csinálni kell.
A Banggodon és a Gearbesten 99%-ban jól vannak fent a paraméterek, bár már láttam karosszéket EU pluggal, meg az angol fordítások viccesek, pl. a távirányító halált okozhat
Kriszbon: alig várom hogy szarrá törjem a sajátomat
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz LógaGéza #42526 üzenetére
Szia, a két gép homlokegyenest ellenkezője egymásnak. Az MJX Bugs egy játék, 2 cella, RTF kivitel, nem kell hozzá semmi, megveszed repül, de mondjuk kezdőként az is necces lehet.
A Fuuton egy PNP modell, kell hozzá akku, táv, vevő és fel is kell programozni, de 2 mp alatt van százon, erős és nagyon könnyű. NEM ajánlott kezdőknek és nyugodtan vehetsz hozzá 20-30 szett propot is egy egyből.
Egy Syma X5c után ha választani kéne akkor inkább az MJX Bugs, vagy egy kisebb 2-3 cellás mini gép, az kevésbé veszélyes.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz LógaGéza #42545 üzenetére
Azt lehet, hogy megveszed a Fuutont, egy Flysky távot, egy vevőt, meg 4-5 akkumulátort. Az FPV szemüveg lehet drága, de itt 10-150,000 között bármennyit el lehet költeni.
És mielőtt repülsz vele, egy 50 órányit szimulátorozol, illetve amikor kimész, viszel magaddal valakit, aki segít.
De még így is necces. Amit Terézatya írt, azzal kb. egyet értek, csak ne az Eachine Tiny QX80-at vedd, mert az egy fosrakás
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #42591 üzenetére
Pedig a híres Giant Power...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Tibusz00 #42620 üzenetére
Amennyiben a videózás a cél, akkor nyugodtan vegyél egy bármilyen DJI-t, akár most is. A GPS alapú drónokkal bárki el tud repkedni, nem nagyon kell hozzá tudás, de drágák is.
Vannak átmeneti drónok a szénkefés és a kamera platform között, amik úgy ahogy fejleszthetőek: MJX Bugs például, esetleg Bayangtoys X16, Eachine Pioneer és társai
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz varadigabor #42633 üzenetére
Én viszont TUDOM hogy drágább, és vezérlőben ugyanazokat az app alapú szolgáltatásokat nem fogod soha megkapni:
Építési naplók és költségkalkulációk:
- Ogre Mark I
-
Ogre Mark IIAz alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz varadigabor #42638 üzenetére
Van rá karerősítés és első évben cseréli a gyár.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz AMDaZERG_1 #42703 üzenetére
Tök mindegy, úgyis széttöröd Racer propot én még csak versenyzőknél láttam balanszolva vagy ott se.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Az F36 nekem nagyon bejött, lehet vele erőből is flippelni ha ügyes vagy.
A TK110 jópofa, de a kamerája szutyok és a WiFi-s gépeknek ez a 40-50 a legnagyobb rákfenéjük. Szerintem az F36-ot fogod később megunni, én arra tippelek, Nekem az volt a TK110-el a legnagyobb bajom, hogy nem nagyon vittem magammal sehova, mert ahhoz nem elég jó. Igaz, olcsó, ez tény, de ezek az összecsukható használható cuccok ilyen 100-200K körül kezdődnek...
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Elolvastam a kb. egyetlen magyar nyelvű drón könyvet, amit lehet kapni, nem volt rossz. Kicsit általános, de az alapokat jól elmagyarázza, kitettem a blogra és FB-re.
Ez egyébként a második, sokkal értelmesebb mint a Drone for dummies.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Tavaly majdnem vettem egy Dead Cat Pro-t. Amiért nem tettem, az a műanyag kar. Ha komoly gépet akarsz, elfelejtesz minden mást, sőt ha jót akarsz magadnak, akkor egy karboncsöves vázat keresel.
Ez alól kivétel a már említett Immersion Xugong, ami egy összecsukható 380-as váz, front gimbalt lehet rá szerelni például FeiyueTech-eket.
De ezek jóval nagyobbak az általad nézettnél. Én 380-as váztól fölfele nézelődnék, ha felmész a blogomra, találsz néhány építési naplót, hogy lásd, mikkel kell szívni, ha kisebbet választasz.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ez így van. ÉS láttunk pár konkurenst és nem igazán jó egyik sem. Ilyen pl. a Yuneec, vagy a Walkera.
Egyetlen nagy kihívója van a Xiaomi, de neki ez egy jópofa játék, nem ez a fő profiljuk, de pénzünk mint a tenger és nagyobbak is mint a DJI, ezért alacsonyan tudják az árat tartani.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #42871 üzenetére
Vitatkoznék. Az a baj a mini brushless racerrel, hogy nagyon könnyű kezdőként elveszteni, soha nem találod meg, és nem fog olyasmi eszedbe jutni, hogy OSD, meg buzzer, meg RSSI mert még akkor nem tudod mi az.
Ellenben vannak brutális teljesítmény/tömeg aránya, tehát nemhogy nem látszik de pont olyan nehéz kontrollálni is....
Szóval ez szerintem azért nem feltétlen jó ötlet.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
A kijelző 1080p, nagyon stabil, semmi szaggatás, tükör tiszta kép, gond nélkül elmegy kilométereket nyílt térben, alig zavarja a szél (ami meglepő, de pl. a Yuneekok billegnek). Iszonyatosan gyors, nem gondolnád mennyire.
Szélcsendben elmegy 30 percet ha nem gyilkolod. Szerintem ez a legstabilabb kamera platform amit valaha láttam.
A kamerája is elképesztően jó, általában olyan videókat készít, hogy senki nem bírja lejátszani (4K 60FPS), 100 Mb/sec, tehát adat is van mögötte, nem csak egy számhalmaz interpolálva (ugyanez fényképezőgépben kb. 300K, szóval nem véletlen, hogy jó).
De ezt Marciart jobban el tudja mondani, mert az ő gépe. Szerintem ennél nincs jobb jelenleg, de mondjuk nem is két forint.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Hmm, na ez azért jó kérdés, mert látnom kellene a két cuccot egymás mellett. Én Xioami Mi Pad 2-vel és Ipad 2 minivel láttam még a P3 Advancedet, ott az Ipad egyértelműen jobb volt, de azért beleúsztak így is a felhők néha.
Esetleg Marciartot kérdezd meg, nem akarok hülyeséget mondani. Amikor ott voltam, látható volt és próbáltuk napsütésben és árnyékosabb időben is.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Peaceliker #42967 üzenetére
Itt nem az a para, hogy 250 g-t eléritek? Én ezért nem vettem most 3B 128-at mert az istennek nem tudtuk eldönteni, megáll-e 250 alatt, úgy meg nem poén
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz grimm2015 #42983 üzenetére
Valójában bazi nagy gépeket is fel lehet nagyon gyorsítani Csak nem szokták mert nincs értelme. Múltkor full gázzal nekirepül a combomnak a Fuuton, a mák az volt, hogy nem a prop kapott el, hanem a teteje, de egy kis ütés és ennyi. Nighthawk 280 kapott már bele a kabátomba, át sem vágta (hiába, az ellenálló kínai műanyag ugye).
Ehhez képest a heli levágja a fejed, pedig nem kell nagy sebességgel repülnie, elég ha lebeg. Szóval van sok szempont, ami még számít.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz tupacamaru #42996 üzenetére
Igen, ez igaz, műszaki hiba miatt is lehet, de erre való a mindenféle arm/disarm /failsafe kapcsoló Ha pedig megszakad a jel a táv és a gép között, alapból ugye RTH vagy leesik.
Egyébként rengeteg az álhír ebben a témában, nyár van, kell a bulvárnak a téma.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz varadigabor #43117 üzenetére
A Cleanflighttal nekem csak rossz tapasztalatom van. Az egy dolog hogy buta, de többször bebrickelt pl. flashelésnél, amit a Betaflight soha nem tett. Aztán nincs restore backup gomb, ami kb. olyan mintha egy autóban nem lenne benzintank.
Ráadásul a Betat sokkal gyorsabban fejlesztik.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Dell notebook topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Call of Duty: Mobile
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen