-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
Én megyek a Káposztás 2-re, 11-re találjatok rám
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #23563 üzenetére
Ez, a Lidlnél fogok parkenplatzenelni
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #23571 üzenetére
Van hely, de eljössz az 1. kerültbe, hogy utána visszamenjünk?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz KaiotEch #23578 üzenetére
Az a baj, hogy a Kápmegyer 2 nem egy egzakt fogalom, én ide megyek, mert ezt lehet beütni a GPS-be:
Rákospalotai határútAztán megtaláljuk egymást, de ne a parkolóba gyertek, hanem a mezőre, mert én elkezdek repkedni, ha kiértem. Sok ez a 20 akksi
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Nah ez jó volt, leszámítva a rendőrsztorit
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #23603 üzenetére
Nah, sikerült 3 gépet lerongálnom
Ezek után csak füstjelekkel és kódszavakkal kommunilálhatunk, szóval az alvó menyét kettőt pislantott, már ha érted, mire gondolok
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Pikachu24 #23610 üzenetére
Nincs story egyébként, mondták, hogy ejnye bejnye, fejezzük be a tevékenységet vagy mutassuk a légtérhasználati engedélyt és a felelősségbiztosítást és hogy mondjuk meg nektek, hogy ne drónozzatok ezek nélkül, még modell reptéren SE.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz tibibi #23633 üzenetére
Persze. Csak taktikát fogunk váltani. Mellékesen, a történethez az is hozzá tartozik, hogy a rendőrök egy civil autóval érkeztek.
Nos, nem lennék meglepve, ha:
- valaki felnyomott volna minket, jó magyar szokás szerint
- ha néznék a fórumot és ezért jöttek volna ki, célzottanEgyébként teljesen normálisak voltak, csak mondták, hogy akkor pakolunk vagy séta az örsre (nem a Vezér térre).
Szóval a szar helyzetet az értelmetlen jogi szabályozás okozza, ők csak a munkájukat végezték, de igazából esélyünk sincs a szabályokat betartani, ha életszerűen közelítjük meg a dolgot.
Megkérdeztem, hogy kijelölt, modellreptéren lehet-e repülni? Azt mondták, még a magántulajdonomon SEM repülhetek légtérhasználati engedély nélkül, nem számít, hogy ki van-e jelölve vagy sem. Szóval a legközelebbi helyszín, a Csepeli nagyvásárcsarnok lesz, az nem légtérhasználat, mert zárt hely, betesszük az összes táskát, egy ember felelősségbiztosítást köt és az ő tulajdona lesz az összes drón és ezzel szépen megfelelünk a jogszabályoknak is. Fedett hely nem légtérhasználat és kész.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz KaiotEch #23636 üzenetére
Ezt a remegést ki kell majd vizsgálni, mert az csúnya volt De egyébként van Acro módja, ha legközelebb meglesz még, bevállalok vele egy szaltót, ha valaki felveszi
Szedjük össze, ki volt ott:
- Jackal
- Kaiotech
- FID
- Tszkr
- Waczulik Péter
- Zsee75
- Klaymen
- rendőrök
- SpyderKit hagytam ki?
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz lalimano #23649 üzenetére
Maradjon is elmélet, a W verzió rettenetes, a sima viszont jó.
Nem tudod rátenni,mert: bele sem fér, a teljes bele kuka és mindent újra kell építened. Ráadásul a 2808-as motor egy kategóriával nagyobb gépre való mint egy Phantom (360-380-as méret), szóval semmi értelme. Ehhez képest az X5 teste még kisebb is, olyan 25-30 cm a váz, nem fog beleférni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Srácok ezeket majd betehetem a Naplóbejegyzésbe a blogon?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #23647 üzenetére
A második videón látszik, hogy én ott sem voltam. Mármint hogy nem látszik
Egyébként nagyon jól hallatszik a videón a magasabb fordulatszám, na ezt tudja a 4S, meg a Graphene.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
A biztosítás az egyszerűbb dokumentum, Allianznál lehet kötni ilyet, de az a gond, hogy:
- kereskedelmi célú használatra terjed ki
- nem létező paramétereket kell benyújtani, pl. gyártási szám
- típus egy összerakott gépnél hogyan állapítható meg? Mi számít, a váz, a motor, a neve ha fel van tüntetve a gépen?
- a drón üzemben tartójának kell kötnie, de ki az üzembentartó? Mert ez egy jogi formula, gépjárművek esetében körbe van bástyázva sok mindennel, de egy Tesco drónnál maximum egy hiteles számlád van, de sok esetben még az semTegyük fel, hogy ezen átverekeded magadat, akkor jön az NKH engedély a repülésre, amit egy átlag ember még csak értelmezni sem tud, nemhogy teljesíteni, ugyanis ezek az engedélyek alapvetően sárkányrepülőre, ténylege helikopterre meg hasonlóra terjednek ki, nem egy 200 grammos drónra. Teljes mértékben értelmezhetetlen pl. az alábbi:
- üzemeltetési utasítás, gondolom magyarul, na ez pl. nincs
- részletes műszaki leírás, nos ezt még esetlegesen lehet kreálni
- frekvenciaengedély egy 2.4 GHZ-s géphez???Nyitott frekvencia
- "Büntetőjogi nyilatkozat a kezelők jártasságáról. (Az engedély kiadásához legalább 50 repült órát szükséges igazolni és legalább két fő kezelő nyilatkozatának benyújtása szükséges.)" Ezt lehetetlen hivatalosan benyújtani, mert nincs olyan vizsga, ami Magyarországon akkreditált és igazolná, hogy te 50 órát repültél, kivéve ha egyébként nem drónnal (mondjuk motoros kisrepülővel) lerepülöd az 50 órát, na AKKOR tudnád igazolni, hogy te jártas vagy és reptethetsz egy 10.000 Ft-os Syma X5C-t.
- "A munkaterület használatához való hozzájáruló nyilatkozat, vállalkozástól, vagy természetes személytől, attól függően ki az illetékes a hozzájárulás megadásához." Ez azt jelenti, hogy a közterület üzembentartójától kellene engedélyt kérned, vagyis a helyi önkormányzattól, mondanom sem kell, mennyire röhejes kérni egy 120 grammos drónra
- "A végezni kívánt tevékenység függvényében, az érintett rendészeti/biztonsági szolgálatoktól állásfoglalás és/vagy engedély." Ragozzam mennyire értelmetlen?
- "A kérelmezett tevékenység végrehajtásának leírása, technikai és humánerőforrás igénye, tervezett felszállások száma, tervezett repülési idő és a repülések nyilvántartásának módja." 8 akksinyit szeretnék repülni, ami 3-5 percig tart/akksi attóé függően mennyire nyomom és beírom egy kockás füzetbe.
- "• A repülések munka- és balesetvédelmi biztosításának terve.• A munkavégzés idejére érvényes meteorológiai biztosítás terve." Meteorológiai biztosítás, egy drónhoz...
- "a tervezett repülések horizontális és vertikális profilja." mi van?Magyarul, nincs értelme beadnod a kérelmet.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Lehet írok az NKH-nak levelet, hogy adjanak egy hivatalos állásfoglalást a dologgal kapcsolatban.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Zsee75 #23666 üzenetére
Szerintem pedig úgy kellene beadni az egészet, hogy minél több ember aláírja, hogy adjanak egy hivatalos állásfoglalást, ugyanis különben kapsz egy nesze semmi, fogd meg jól választ, hogy ilyen meg olyan papírokat adjál be, akkor is ha az teljesíthetetlen.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ok és ha egy embernek van? Hogyan állapítja meg a hatóság, hogy kinek a tulajdonában vannak a gépek? Pl. én mint blogger kimehetek veletek oktatást tartani, karitatív alapon, tehát nem termelő tevékenységet végzek, ti repültök az én gépeimmel, nekem van felelősségbiztosításom és amikor a rendőr kéri, akkor megmutatom.
Ezért mondtam azt, hogy amikor tegnap azt mondta, hogy zárt terület nem számít légtérhasználatnak, akkor be kell menni a Nagyvásárcsarnokba, az zárt, nem légtérhasználat, egy ember köt felelősségbiztosítást.
Csak erre meg az lenne a válasz, hogy nem kértünk az önkormányzattól engedélyt a terület használatára.
Mellékesen a tegnapi modell helikopterezőnek a MODELLREPTÉREN vajon volt engedélye?
Egyáltalán miért van kijelölve modell reptér, ha azon nem lehet repülni?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ez az ugye? Ebből még lejön azért 15%-nyi pont
Nem csak akksi, töltőre is van.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
-
Jackal2
senior tag
válasz bikerlacee #23712 üzenetére
Még nincs, de neked lesz tapasztalatod a forrasztópákával, mert ahogy belül kinéz a cucc...Mindenképpen a V2-t vedd, ha van rá módod, mert ott ezt már javították a forrasztási hibákat.
Nincs, a gyári távval biztosan nem. Ahhoz hogy ezt tudd vezérelni, ahhoz egy univerzális vezérlőszoftver kellene és olyan hardver ami képes a programot futtatni + csatorna, amin vezérelheted. De nagyjából ezt elfelejtheted, mert annyira bonyolult lenne megoldani, hogy nincs értelme. Első blikkre vezérlő+adó+vevő csere. Utána ezeket még a maradékkal össze is kéne kötnöd és kitalálni, hogy a gimbal vezérlést hogyan hozod ki egy csatlakozóra (mert hogy a bayangon tuti nincs kivezetve, az hétszentség, szerintem nincs is ilyenje) a vezérlőt, hogy adja ki a távod egyik csatornájára a vezérlést.
Nem akarsz te ennyit szívni szerintem
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ennyiért XK Detect X380-C-t lehet kapni (amennyiért nem adnék 100 nál többet), de 170 a P3 standard, a Xiaomi drónnak ennyi lesz az alja 1080p kamerával, ami sokkal modernebb, Upair Chase 100.000 gimballal, kamerával, Quanum Nova Pro 200 volt, rádobsz egy kamot meg egy gimbalt és még így se lesz több 100nál.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Nah, szeretem az NKH-tól egy hivatalos állásfoglalást, ha hozzájárul a tulajdonos, név nélkül leközlöm.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ez töltő 1400W, nem kell tovább szarakodni 60A-t kiad, a tegnapi társaság egyszerre feltöltötte volna az összes akksiját
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz bikerlacee #23748 üzenetére
Hmm, ez fogós kérdés. Attól függ mit akarsz. Egyiket sem láttam élőben, szerintem Mo.-n nincs 5 db Upair Chase, de Seby Docky jókat mondott a Chase One-ról, erről azt kell tudni, hogy a cég kb. fél éve tönkre ment és megvette valaki más, szőröstül, bőröstül és elkezdték kijavítani a hibáit az előző gépnek (facelift), szóval állítólag sokat javult minőségben. Ami a hardvert illeti:
- kamu 4K kamera, az egy Firefly Hawkeye 6S, de kb. bármit rárakhatsz a gimbalra
- kb. azt tudja, amit egy P2
- szerintem ez a megszűnök, újra alakulok dolog elég gáz,de olcsón, komplett csomagot adnakA Quanum/Cheerson dolog mögött a Hobbyking áll, a Quanum a saját márkájuk átbrandelve, a Pro ennek a finomított verziója, amolyan Phantom ellenfél. Innentől kezdve viszont bonyolult lesz a történet, mivel az alap gépet 3 különböző vezérlővel is szerelik, Zero, BigFlyshark és Open Source. Zerot én még nem láttam, másik kettőt igen.
A Bigflyshark a stabilabb vezérlő az Open Source tud többet, szerintem ez utóbbira épül a pro. Új motor, új szoftver, nagyobb akksi, Mission Planner waypoint flying, kb. ezt tudja, de alapból se gimbal se kamera (persze jó pénzért van hozzá az is).
De nem láttam élőben egyiket sem sajna.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Zsee75 #23747 üzenetére
Ha erről van szó, akkor kiemelem a lényeget:
Mire köthető?
A biztosítás a pilóta nélküli légi járművek (drónok) kereskedelmi célú felhasználására terjed ki.Kik a biztosítottak?
Olyan vállalkozások, amelyek üzleti partnereik megbízása alapján, engedélyezett légtérben repülési tevékenységet hajtanak végre.Szóval hobby célú repülésre, magánszemélynek nem jó, ami azért problémás, mert akkor hogy is kéne megkötni?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Megkaptam az engedélyt arról, hogy közzé tegyem a levelet az NKH-val kapcsolatban, íme (a személyes adatokat eltávolítottam):
"Hivatalunkhoz 2016. év március hó 17. napján beérkezett megkeresésével összefüggésben a pilóta nélküli légijárművel (továbbiakban: UAV) végrehajtandó ellenszolgáltatásért, illetve egyéb nem hobbi céllal, továbbá a hobbi céllal végzett tevékenységek vonatkozásában az alábbiakról tájékoztatom.
A kérdéses területet érintő jogszabály hatálybalépéséig - a vonatkozó jogszabály megalkotása folyamatban van - az átmeneti időszakban ún. egyedi engedélyeket adunk ki. Az UAV-val történő munkavégzéshez egy tevékenységi és a munkaterület függvényében egy eseti és/vagy korlátozott légtér engedély szükséges. Az engedélyezés normál ügyintézési határideje 21 nap. Ez az időtartam lehet rövidebb, amennyiben minden szükséges feltételt teljesíteni tudnak, de lehet hosszabb is, mivel alapvetően a légtér engedélyek kiadása egyéb szakhatósági állásfoglalásokat, biztonsági elemzéseket is igényelhetnek a kérelmezett légtér típusának függvényében és a munkavégzéshez mindkét engedély egyidejű megléte a feltétel.
Mellékelten elküldöm Önnek az UAV tevékenységi engedély kiadásához szükséges dokumentáció vázlatos összefoglalóját.
A korlátozott légtér engedélyekkel kapcsolatban: XXX.
Ami a kizárólag magáncélú – hobbi célú – felhasználást illeti, külön hatósági engedély beszerzését pillanatnyilag nem igényli. Ugyanakkor, a légijármű tulajdonosát teljes körű büntetőjogi felelősség terheli a használat során bekövetkező balesetekért, anyagi kár okozásáért, a légiközlekedés szabályainak megsértéséért. Ennek elkerülése érdekében, és figyelemmel az engedélyköteles tevékenységek végrehajtásának feltételeire, kifejezetten ajánlott az eszközt a tulajdonos birtokában lévő területen használni, a más természetes vagy jogi személy tulajdonában lévő, illetve közterületeket elkerülni, az emberek fölötti repüléstől pedig szigorúan tartózkodni.
Amennyiben további kérdése lenne, illetve mielőtt hivatalosan benyújtaná UAV tevékenységi engedély kérelmét, szíveskedjen e-mail-ben felvenni XXX Kolléganővel a kapcsolatot a telefonszáma megadásával, igyekszünk mihamarabb felhívni Önt!
Üdvözlettel:
XXX
légiközlekedési piac,- és cégfelügyelő megbízásábólXXX
Megbízási szerződéses munkatársNemzeti Közlekedési Hatóság
Légügyi Hivatal
Felügyeleti Főosztály"Tehát SEMMILYEN ENGEDÉLY NEM KELL. Viszont, ahhoz hogy ez bizonyítható legyen, szépen mindenki írjon egy szívhezszóló levelet az NKH-nak, hogy mondják már meg Kis Pistinek meg Nagy Marinak is, hogy akkor ez hivatalosan hogyan is van.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz Misi1979 #23765 üzenetére
Jó hát én erre meg azt mondom, hogy ha NINCS jogszabály rá, márpedig ami van, az a 300 kg-os trabantmotoros sárkányrepülőre lett kitalálva, akkor az állásfoglalás is ér valamit, ha hivatalos. A kérdés az, le merik-e írni hivatalos formában is?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Én meg azt olvasom ki belőle, hogy ez ugyan az az eset, mint amikor a gyalogos elkövet egy kresz szabálysértést és kárt okoz. Nincs képzettsége, vagyis jogsija, de büntetőjogi felelőssége van a kártérítésre.
A problémát én inkább abban látom, hogy magánterületen teszed és nem kérsz rá engedélyt vagyis ebbe tényleg beleköthetnek, ugyanis ha kértél volna, megtagadták volna és ezzel szépen el is van kenve az egész.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Villanyszerelés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Peugeot, Citroën topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Milyen routert?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elektromos autók - motorok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...