Új hozzászólás Aktív témák

  • GalaHU

    őstag

    válasz ndlx #1764 üzenetére

    Persze, nyilván nem lehet haszontalannak nevezni, de attól hogy virtuálisan nagy penge valaki, még simán elvérzik valós pályákon! (akár szó szerint is...)

    Éppen ellentétes ok-okozati összefüggés van a szimezés és a valóságban jól hajtó sofőrök között. Gyakran szoktam a Guitar Hero-hoz hasonlítani a dolgot: Megadja a tevékenység élményét, de csak távolról nézve, nagy hunyorgatással ugyanaz. Egy olyan zenész aki valóban tud gitározni, jó eséllyel hamar belejön a GH-zásba, mert nem idegenek tőle azokat a mikromotoros mozgások ami kellenek hozzá, és ráadásul valószínűleg hallása is van hozzá.

    Én egész gyerekkorom óta autószimekkel (a kor mércéjéhez mérten) gyakoroltam, hogy majd versenyző lehessek (gyermeki naivitás) aztán amikor az első szlalomversenyre odaálltam egy szakadt Ladával hirtelen más kávéház lett az egész.

    Az a baj, hogy a jelenlegi rendszerek nem tudják átadni azokat az erőhatásokat amik az autókban érnek, és ezek nélkül nem lehet jól irányítani. A kormányon keresztül várjuk és kapjuk az összes információt, pedig a valóságban csak egy része jön onnan. Még a kidől-bedől rázkódó cockpitek is csak kommentálják az eseményeket, azokra épülve nem lehet vezetni, ellenben kiváló hangulatfokozók. A NextLevelRacing-nek készült mostanában egy olyan cockpitje ami oldalirányban is tud csúszni, talán abban lesz fantázia, de azt még nem próbáltam.

    Zsigerből kell éreznek az autó megcsúszását, vagy a megcsúszás mértékének változását hogy határon tudj menni, de ezt kereskedelmi forgalomban kapható rendszerek jelenleg nem tudják.

    A másik tényező a gyakorlás kérdése. Pályaversenyhez van értelme gyakorloni, mert memorizálod a pályát, kicsit szokod a milliőt. De Rally-ban? Nincsenek olyan pályák amik megfelelnek a valóságnak (A DR-ben igen, de VB-futamra kijutni indulóként szinte lehetetlen), ergo csak az autót tudnád szokni...

    A másik dolog, hogy elnézegetve a TOP időket, vagy akár a hétvégi WRC-döntőt, a szimezés a játék fizikia motorjának a határainak kereséséből, adott esetben a glitch-ek kihasználásából áll(t). Hogy meddig lehet levágni, melyik padka nem csinál defektet, vagy átfér-e az adott kombináció 5 km/h-val gyorsabban. A valóságban ezeket nem tudod lepróbálni, mert az első túltolt akció jobb esetben jelentős anyagi kárral jár, és esetleg te is már csak nyakig gipszben nézed vissza a belsőkamerát... Aztán ekkor már nem csak 2 kattintás az újraindítás, hanem adott esetben hetekbe-hónapokba kerül mire összefércelik újra az autót, ha ugyan nem lett TK. A költségről már nem is beszélve... :(

    Ezzel a tudattal már csak kevesek merik mindenütt áttolni. Anno amikor 2015-ben Országos Bajnoki címért voltunk csatában Lada Kupában, nagyon sokszor voltunk olyan szituban hogy tudtuk hogy át kéne küldeni elemelés nélkül, és volt is lábremegés a célban rendesen mert csak a Szentlélek tartott meg az úton... Erre hosszútávon kevesek képesek (mi sem).

    Persze ezzel együtt a mai szimek már elég jól megtanítják veled hogy mi a különbség az FWD és RWD autók között, hogy kb miként viselkedik egy 4WD, mikor lehet és illik fékezni. Vagy hogy a mellett ülő pasasra kell figyelned. Egyszóval jó alapot adnak az elinduláshoz, de egy évadni DR-és sem ér fel 2 havas éjszakával a Bükkben... :)

    [ Szerkesztve ]

    Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!

Új hozzászólás Aktív témák