Új hozzászólás Aktív témák

  • brd

    nagyúr

    válasz guest83 #12267 üzenetére

    Az interneten csomagokban utazik az adat, és nagy mennyiségű adat átvitelénél ez általában 1500 (esetleg 1472, vagy hasonló, PPPoE, és pl. VPN esetén) byte/csomag (ill. kicsit több, mert pl. TCP-nél vissza is kell igazolni, hogy megérkezett a csomag, de ezt most hagyjuk). Kis sávszélességnél (modem/ISDN/gyengébb ADSL) lehetséges, hogy egy kisebb csomagot (pl. játékoknál az UDP csomagok ennél jóval kisebbek, pár 10/100 byte) gyakrabban lehet kiküldeni, ha amúgy egyidejűleg lenne nagyméretű TCP csomag is, de kisebbre állított MTU-val. Pl. egy 1500 byte-os csomag feltöltéséhez kell mondjuk 100 ms, ekkor előfordulhat, hogy egy UDP csomag akár ennyit is késlekedik, amikor más, nagyobb méretű adatot tartalmazó felöltés is van (=annak a csomagja jellemzően 1500 byte/csomag), és ha ilyenkor kisebb az MTU, mondjuk 800 byte, akkor 50-60 ms-ra is lemehet egy ilyen az UDP csomag átlagos kiküldési ideje. De 10 Mbit esetén ez kb. úgy néz ki, hogy egy 1500 byte-os TCP csomag kiküldési ideje ~1 ms, így még egy TCP feltöltés mellett sem nagyon lehet 5-10 ms-nál nagyobb, a kisebb méretű csomagok feltöltése emellett. Persze ha több feltöltés megy egyszerre, az már kinyírhatja a pinget, de azon az MTU állítása nem segít. Persze mindez stabil kapcsolatra értendő, mert ha ingadozik a sebesség, akkor a kisebb sebességű időszakban nyilván megnő a ping (több idő kell adott méretű adat kiküldéséhez).
    Érthető így?

    The only real valuable thing is intuition.

Új hozzászólás Aktív témák