Új hozzászólás Aktív témák

  • Gothmog

    aktív tag

    Jobb később, mint soha jeligére...

    Az Elden Ring, mint első soulslike játékom teljesítése (és közben a játéktudásbeli és ügyességi alapok elsajátítása) után belevágtam a Dark Souls sorozatba: a Dark Souls Remastereddel kezdtem.

    Egyelőre nagyon tetszik a játék! (Blighttown alatti mocsarat jártam be utoljára, és most megyek majd az ottani nagy fényes kapuhoz - nyilván boss lesz ott) Szoknom kellett, hogy az Elden Ringhez képest lassabb: lassabban dodge-ol a karakter, lassabban üt, és sajnos lassabban issza az Estus flask tartalmát is, de ezt leszámítva abszolút ismerősnek tűnik minden az ER után.

    Nyilván "fordítva ülök a lovon", hiszen az ER-rel kezdtem, és ugrottam vissza a majdnem kezdethez, de döbbenet, hogy mi minden megvolt már a DS1-ben is, amit a jelek szerint kicsit modernizálva, de csont nélkül emeltek át az ER-be. (A fáklyás hollow ellenfelektől kezdve a baziliszkuszokon át több ellenségtípus, fegyver mozdulatsorok stb. stb.)

    A játék egyelőre - összességében - könnyebbnek érződik, mint az ER volt. Az eddigi bossok (tutorial demon, taurus demon, bell gargoyles, capra demon, gaping dragon) legalábbis elég könnyűek voltak. (A tutorial és a taurus elsőre lement, a gaping is lement volna elsőre, mert pillanatok alatt kiismerhető volt, csak hát a kamera és a hitbox párosa... A Capra másodikra meglett (igaz, hajszál híja volt, hogy megúsztam), míg a legtöbbet - öt nekifutás - a gargoyle duóval szórakoztam. Őket is hamar kiismertem, kb. harmadikra már úgy mentem, hogy most már biztosan meglesznek, de valami mindig közbejött, így végül ötödjére sikeredett csak.)
    A legnagyobb ellenség a kamera volt a játékban néhány bossnál! :DDD Illetve egy-két helyen irdatlan pocsék volt a hitbox. Én alabárddal megyek egyelőre (keskeny helyeken a messzire elérő döfködés elég bejövős ezzel a fegyverrel), és a gaping dragonnál egyszerűen nem hittem a szememnek, annyira gány volt a hitbox. (Volt, hogy ugyanonnan ugyanoda az egyik szúrás talált, a másik már a levegőt érte, hiába tűnt el a karakterem karja könyékig a sárkány testében).
    Itt inkább úgy érzem egyelőre, hogy nem a bossok adják az igazi kihívást, hanem a hozzájuk vezető út a mindenféle megbúvó, szar-szemét helyekről előbukkanó ellenfelekkel és ezek kombóival, no meg az "environmenttel". Főleg Blighttown (alias Degetz falva) felső része volt az, ahol egyszer-kétszer elkáromkodtam magam rendesen, amikor már X. alkalommal dodge-oltam a halálba. De volt olyan rész (ahol egy nagy barbár és egy ghoul van egymás mellett egy barlangszerű részhez átvezető fordulónál), ahol ha megfordultam, hogy kicsaljam a barbárt, és szaladtam visszafelé, az egyik vízszintes! (nem mozgó jellegű) pallóról vagy háromszor egymás után lecsúszott bal felé a karakterem (érted, vízszintes felületen bal felé elkezdett csúszni!), persze a halálba... És persze a köpőcsöves gennyládák - de legalább azok nem termelődtek újra. Esküszöm, ez a mérgező mocsár Blighttown alatt egy laza, pihentető kiruccanás (a szúnyogok mondjuk genyók, és náluk fura még a hitbox, ha döfni akarsz a fegyverrel) a függőhidas ghoultanya után.

    Sok van még hátra persze a játékból. (Offline tolom egyébként. Illetve hollowed formában, így a summonok nem nagyon játszanak be.) Ha végigvittem, jön majd a DS3. (Ahol meg vissza kell szoknom a kicsit gyorsabb tempóra, ahogy néztem. Lehet, ezzel kellett volna kezdenem az ER után, de most már mindegy.)

    Érződik, hogy régi a játék, a kezelés helyenként kicsit nehézkesebb (az ugrás pl. elég ergyán lett megoldva kezelésügyileg, illetve figyelnem kell, mert stick előre + alaptámadásnál ugye sokszor pajzsra rúgna a karakterem fegyverrel ütés helyett), de egyáltalán nem érzem avíttasnak, sőt, abszolút élvezetes! Az pedig már most látszik a mindenféle shortcutok, firelink shrine-hoz visszavezető rejtekutak stb. kapcsán, hogy milyen baromi jól összerakták a "térképet"! :K

    Endure. In enduring, grow strong.

Új hozzászólás Aktív témák