Új hozzászólás Aktív témák
-
mirci18
addikt
Nekem már több helyen is van mélyebb karc benne amit csak polír vinne ki.
Én úgy vagyok vele ilyen a valós használat.
És itt nem cak az autós társakra gondolok hanem bokrokra és fákra. Vagy akár a saját gyereked által okozott minimális kárra.
Nem mondom, én is már tettem kárt a vezető oldali ajtóban kiszállás közben otthon.
Édesanyám meg a hátsó ajtó kinyitása közben de ott sérülés nem lett.
De úgy vagyok vele ha eladom makulátlan állapotban nem fogom viszont addig érezzem magam jól benne.
Ha bárhol parkolok nagyjából ránézek de nagyítóval sosem fogom keresni a hibát rajta.[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
-
kelly416
veterán
Igen, csak azt is úgy, hogy telibe fújják, felpolírozzák, lakkozzák és polír újra, mert hiába szép a lakk, ha alatta narancs a festék. És ilyeneket egyre nehezebb találni, mert haladni akarnak, minél többet, hogy minél több pénzt hozzon. Persze ezért "mi" is hibásak vagyunk, mert a jó munkát nem sokan vagyunk hajlandóak 2x-es vagy 3x-os áron megcsináltatni.
-
kelly416
veterán
Mi amikor megvettük az autót, lemezfelnin nyári gumival kaptuk és lemezfelnin téli van hozzá garnitúrában, de meg sem néztem, milyen fajta, ahogy a pótkereket sem. Na majd ma ha el nem felejtem. Csak azt néztem, hogy a nyárit azzal a felnivel kaptam, amihez jó a kamu-alufelni dísztárcsa, a téli hagyományos lemezfelnin van.
Viszont az alufelnire nem tennék téli gumit, megmarja a só. Sokan túléltek egész életeket naponta szemrevételezéses guminyomás ellenőrzéssel, szetintem Te is túléled sima lemezfelnivel és téli gumival nyomásellenőrzés visszajelzés nélkül.
-
-
-
-
konyi79
addikt
Én feleslegesnek érzem az XL-es gumit a Duster alá, bár nekem is az van. Nehezebb és nem is rugózik úgy az oldalfala. A gyári keréknyomás 2,1bar, indokolatlan is, a könnyű ezres 3 hengeres alá pláne 4x2-ben.
Bár 16os méretben talán kevésbé érzed. Viszont azzal meg valamivel instabilabb lesz az autó, főleg téli gumin.
Ha jól rémlik Prestige a tied is, 17-es nyárival. -
konyi79
addikt
Az némileg túlzás, hogy nem ajánlom, inkább csak én nem vennék normál használatra SUV abroncsot. Más kérdés, nekem az is szempont volt, a Nokianokban van ilyen valami Aramid réteg, amire az a marketing, erősebb az oldalfal, nehezen vágja ki bármi. Eddig bejött.
Csak hát üt is jobban úthibákon, könnyű a kocsi hozzá még alapcsomáson is. Pedig az enyém mérlegen 1440kg üresen. -
Dvix
senior tag
Na végül csak Hankook winter Icept RS2 leasz mert a gumis visszaküldette, mert nem szóltak neki, hogy 3 éves. Nem baj. Először kell majd a guminyomást lenulláznom, ha fölrakták az új kerekeket. Ha jól tudom csak rá kell vinnem a SET TPW-re és lenulláznom. Jól tudom?
[ Szerkesztve ]
-
-
Ezen most miért is lepődünk meg? Amikor ez már két éves előkészületek sokaságáról tudunk nap mint nap? Egy idézet 2018-ból a Renault csoportól:
A gazdasági újság elektronikus kiadása szerint a francia gyártó vezetői először helyezték kilátásba az elmúlt években, hogy bővíthetik a dél-romániai Mioveni-ben működő Dacia üzem gyártási kapacitását. Legutóbb 2010-ben volt hasonló fejlesztés. A romániai üzem mellett azonban versenyben vannak a francia vállalat marokkói telephelyei is, hiszen Dacia járműveket Tangerben és Casablancában is gyártanak.Az újság Marc Susst, a Renault-csoport alelnökét idézte, aki elmondta: még nincs eldöntve, hogy melyik telephelyen lesz kapacitásbővítés, amit a “következő évekre” terveznek. Az alelnök szerint nagyon fontos szempont lesz a versenyképesség. A lap emlékeztetett, hogy a francia járműipari vállalat a romániai és a tangeri üzemében jelenleg 350-350 ezer Daciát gyárt évente, a casablancaiban pedig 60 ezret szerelnek össze.
A romániai üzem versenyképességét csökkenti, hogy jelenleg nincs autópálya összeköttetés a Déli-Kárpátokon keresztül, ami növeli az exportálási költséget, a romániai üzem ugyanis 90 százalékban kivitelre dolgozik. A Dacia fő piacai Nyugat-Európában vannak. A román hatóságok már többször megígérték a Pitesti-Nagyszeben autópálya megépítését, de a lap szerint várhatóan 2020-ig sem fog elkezdődni a kivitelezés, ami csökkenti a romániai üzem versenyképességét és kihatással lehet a francia gyártó kapacitásbővítési döntésére. A lap egymilliárd euróra becsülte a Renault által tervezett fejlesztést.
Megközelítőleg ebben az időtájba kerültek át Tanger, Marokkoi üzemébe és 19-ben a tulajok már onnan kapták meg kis hazánkba autóikat.
Most csak annyi történik hogy most már minden odakerül. És ahogyan a cikk írja az új típus és a közkedvelt Dusterre koncentrálnak.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kelly416
veterán
A Lodgy-nak eleve 4 csavarja van kerekenként. Na de nem is ez a lényeg. Én is nemrég cseréltem le a kerekeket itthon, képeket is tettem fel róla. Eléggé nehezen indultak meg a csavarok kifelé, és ami viccesebb, egy csepp semmivel sem voltak megkenve. Fém a fémen beszorítva aztán jól van az úgy. De nekem cseresznyém volt, lejött, felment mind a négy kerék és természetesen kapott grafitos zsírt is rendesen amikor tettem vissza. A tehermentesítőket is megkentem meg a környéküket, mert már rozsdásodott, így legalább egy kicsit védve van.
Én nem hagynám annyiban, max. majd keresel másik Renault szervizt.
-
konyi79
addikt
Szerencséd volt, jól végződött.
Egy ismerősnek, miután átvette az új autóját első útja gumishoz vezetett, ott vett alufelnit rá, amit ott helyben át is szereltetett.
Az új alufelninek saját kerékcsavarjai voltak, csak épp nem mifelénk használatos menettel küldték. A szerelő beleverette mind a 4 kerékbe légkulccsal. -
mirci18
addikt
Sajnos ilyenek.
Az a baj hogy tipikus fogyasztói társadalom van.
Addig vagy jó amíg fizetsz utána már nem számítasz ha kínod van.Én inkább az autó átvétel miatt morogtam mivel a tavasszal bementem a Gyöngyösi kirendeltségbe ahol klubkedvezmény is van érdeklődtem van e olyan autó ami készleten van.
Egyedül volt az értékesítő a covid miatt. Megmutatta az autót. Az egy dolog hogy nem vihettem ki próba körre a covid miatt de kb egy percet ülhettem benne beindította a motort majd mondta ha érdekel menjünk be papírozzuk le.
Éreztem a hangvételből hogy igazából eladni nem akar. Ha kell vedd meg ha nem ne zavarj.De ettől függetlenül korrekt volt.
Így legalább az autó átadása és a felvilágosítás 1 percnél nem volt hosszabb.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
JoinR
senior tag
Kicsit fekete-fehérben látod a világod, egy kicsit árnyalnám a képet...a kobalt aránya folyamatosan csökken, idővel valszeg el is fog tűnni. Gondolom régen nem használtál autót, amíg ólmozott volt a benzin.
"Szerintem az elektromos autót ne hasonlítsátok össze az elektromos autó fenntartását a belső égésűvel."
Miért ne? Hogy döntsek, hogy melyik a jobb akkor?
Az autók elterjedésének tudod mennyi idő kellett anno? 10 év, hogy 10%-ról 80%-ra ugorjon a km-arányos része a közlekedésnek úgy, hogy közben volt egy 1. világháború. Ebben benne van a teljes olajipar, kúthálózat, stb.
Bedarálják a motorokat? Mekkora arányban vannak újrahasznosítva az autók globálisan? A kibocsátott CO2-t hogy darálják le? Motorolaj mindig szakszerűen van újrahasznosítva, a fejlődő államokban is?
Az, hogy szénerőműből van tankolva, egyrészt szimpla hazugság (valaki otthoni napelemmel, egyéb erőművekből), de ha még így is lenne, legalább nem lokális a szennyezés, illetve az erőmű sokkal hatékonyabb, mint milliónyi belsőégésű motor a 15 éves átlagos életkorukkal, a kiherélt katalizátorral, "megcsippelve", stb.
A gyorsaság relatív, az elektromos autó ugyanolyan teljesítménnyel biztos gyorsabb, illetve még 5 percet se kell tankolni, mivel akkor töltődik, amikor én épp dolgozom vagy alszom. 1000 km-re inkább vonatot használnék (itthon még kell hozzá egy 30 év )[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Egy bő hónapja indult a Tesla programja Kínában, idő kérdése, hogy elterjedjen máshol is.
És az akksi csak egy dolog, amit újra kell hasznosítani, a hajtás részére gyakorlatilag élettartam gari van. Akkor most hasonlítsuk össze, hogy egy min. 8-10 évet bíró akksira hány újrahasznosítandó törpeturbós motor, turbó, kettőstömegű, kuplung, DPF esik, mind különböző anyagokkal, több ezer alkatrésszel. Nyilván egy 100 éves technikának jobban meg van oldva most az újrahasznosítása, de ez nem lehet érv az új technológiákkal szemben.
Az elektromos autózás nem egy divat vagy egy "zöld" mozgalom, hanem egy racionális gazdasági döntés eredménye. Ha valakit érdekel a téma, ezt a videót ajánlom neki.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
A mostani újabb akkukban már sokkal kevesebb a ritkaföldfém, meg már annak bányászatát is csinálják pl amerikában is.
Ez a szénerőmű meg egy vicc, nem egy ismerősömnek azért raktunk napelemet, mert otthon arról tankol. Bár tény, sok szénerőmű rossz politikai döntés miatt üzemel még európában.
Meg amúgy is, még bármelyik szénerőmű sokkal tisztább, mint bármelyik EURO6d dízel, meg nem is városközpontban pöfög.De nem szabad ilyen korlátoltan gondolkozni, érdemes az új dolgokban is meglátni a jót.
-
mirci18
addikt
Ugyanezen szempontok alapján vettem én is a saját Daciám.
A Ladák is drágábbak voltak és kisebbek butábbak ettől a márkától.
Plusz én feleslegesen túlháypoltnak láttam őket.Jelenleg új autón főleg elektromoson nem gondolkodom.
Mivel 1.5-2 szeres a szorzó árban plusz vidéken nincs ingyen töltő és parkolás.
Plusz második autónak számomra egy 400 e ft mostani vas helyett nem rentábilis.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
-
-
kelly416
veterán
Hát... még kifejtve sem értek egyet Veled teljesen. Sajnos magyar szokás, hogy "nézzen ki valahogy és bírja ki az első 2 napot, utána felőlem széteshet" állapotban akarják eladni lehetőleg az újkori árán, vagy többért. Ha Loganod van, azért vetted mert kis pénzből megvan, de azt a kicsit sem akarod pluszba rákölteni ha már eladod, mert kicsi pénzből élsz, vagy legalábbis erre ennyit akarsz elkülöníteni, mert nem térül meg. De ha 4-5 éves négykarikás vagy Bajor autód van, akkor meg nem akarsz rálocsolni 1-2 millát ami nem térül meg. Persze, hogy nem, mert a balek aki végül megveszi, elhiszi, hogy jó. Egyébként nem adná meg azt a pénzt, mert abból meg nem enged az eladó sem, hiszen jó az autó és költségmentes. Kapuig. Aztán ha azon kimentél...
Szerk. Ezért vettünk mi is újat, legalább számíthatóak a költségek az elején. Ha nem lett volna az állami támogatás, most Logannal menne a feleségem vásárolni.
[ Szerkesztve ]
-
gerisz23
őstag
Számoltam vele hogy az alap dokgokat kicseréltetem,ezzel nincs is baj.Kuplung cserém viszont még egyik autómnál se volt,azt se tudom pontosan mennyibe kerül.De ha elkopott akkor vagy rosszul használták vagy nem valós a futásteljesítménye.
Pár dolgot így is szeretnék még belerakatni hogy használhatóbb legyen,csak keresnem kell Győr-Sopron környékén autóvillamosági szerelőt.
A cél az volt hogy legyen nagy családi autó ami elvisz A-ból B-be,legyen benne működő klíma.Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
JoinR
senior tag
Én ugyanúgy pörgetem télen-nyáron, nem emiatt nő a fogyasztás hidegben. Amúgy nem tudom, hogy mekkora a különbség a szívó meg turbó között hideg üzemben, nálam 2000-es fordulaton is kiírja a pill.fogy.mérő a maximális 29.9L-t Viszont üzemmelegen 4000 körül is max 12-14-et ír ki.
-
7.7 ojjjh még sima Logan 1.0-al is simán hozom! Ezt most csak itt hagyom.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
-
-
Külföldi teszteket olvasgattam plusz videókat , azért nem lesz az a CVT annyira rossz , főleg hogy nem a Toyota fajta ordítós típusa lesz .
Azért kiváncsi vagyok a “hazai tesztelő mókus bandára” mik lesznek a tapasztalatok , meg majd az árára is.
Majd ha úgy alakul egy-két éven belül ha sikerül a költözés akkor egy városi saját célú autó vásárlása lesz a következő cél és a formavilága és mivel automatát szeretnék így most az új Sandero benne lesz abban a bizonyos kalapban .A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kelly416
veterán
Azt tekintve, hogy majdnem 0km-es pillanatától ismert lesz az élete az autónak, sokkal jobb döntés ez. Több lesz a járulékos költsége, casco, szerviz, de ezek mellett is megérheti. Viszont azt is vedd figyelembe, hogy egy Aygo-t még vastagon nem 100.000km-re terveztek, ha kerestek, lehet találni megfelelően karbantartottat és azzal nem lesz sok járulékos költségetek. Nem kell még 2,5 millát kiköhögni, nincs hitel a nyakán, nincs kötelező szalon-szerviz, ha van bevált szerelőtők lehet menni tovább hozzá. Ez sem.fekete vagy fehér, mint sok minden más sem. Ha Neki elég egy Aygo (méretét és beülési magasságát is nézve), meglehet, sokkal jobban járna azzal mint egy hitellel és kissé kevésbé minőségi anyagokból készült Dacia-val.
Itt vagyok én is példanak, a 20 éves Zafirát nem azért nem cserélem le egy Sandero-ra mert nincs miből, hanem mert koszolom, futózok, pakolok, stb. Lehet Ő sem szívesen tartaná mondjuk az utcán a 0km-es autót, jobban féltené, sokkal nagyobb is mint az Aygo így még nehezebben is parkol adott esetben... Sok mindent figyelembe kell venni amit mi nem tudunk Rólatok.
-
-
-
kelly416
veterán
Folyadékot, szűrőt, és ne 5w31-at meg 10w40-et tegyenek a toycsiba, hanem 0w20-at. Igazából ha magyarázatot szeretnél rá, Göbi elmondja az IQ tesztben 6:15-től.
Szerk.: De paraszt vagyok... Sok balesetmentes km-t kívánok én is!
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán