Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz [Prolixus] #10737 üzenetére

    Abszolút off: az nem Buci Gyuri volt (Marosán György, eredetileg pék, keményvonalas volt még az MSZMP-ben is, ki is zárták)?

  • Maelephant

    aktív tag

    Sziasztok,

    érdemi kérdés. Rohadt Athletics-et hogyan lehet fejleszteni? Futás, ugrálás, mászás nem pálya, a dodge-dzsal, illetve kaszabolással önkifárasztás, majd stamina feltöltődés sem ad garantáltan XP-t, és sajnos, ha ad is, akkor is csak 20-22 XP a jutalom. Így gyakorlatilag kilátástalan a fejlesztése. Ritkán közelharc után is jóváír egy kevés XP-t, de az is csak csepp a tengerben. A Berserk modul, eszeveszett kaszabolás exploitot nem szeretném alkalmazni. Bug, várjak, hátha megpatchelik?

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Jinxb1rd #14998 üzenetére

    Miért, elhitted, hogy annak van funkciója? Redditen sokan kipróbálták, hogy átírták benne az értékeket lehetetlenül nagyra, lehetetlenül kicsire (nulla), vagy a számokat szövegre cserélték (pl. Fuck) és semmi sem változott. Az egy alaptalanul felhájpolt, nem-valós megoldás volt, szemben a kevésmagos AMD-procik hexeditoros .exe-csesztetésével.

  • Maelephant

    aktív tag

    Sziasztok,
    nálam is GoG, nálam is szedi, 9 GB.

    Továbbá: aki RTX kártyán tolja és használ DLSS-t: Quality vagy Balanced (1440p-n)? Ti láttok különbséget? Én mintha néha látni vélnék, de lehet, hogy csak képzelem, viszont a Balanceddel 60 FPS fölé tudok menni, míg a Quality 48-58-as tartomány, jellemzően 53 környéke (High beállítások, egy-két Medium settinggel, spec. effektek mind off, RT shadows off, reflections on, lighting medium).

    [ Szerkesztve ]

  • Maelephant

    aktív tag

    Sziasztok,
    1.05, PC, 8700K, 2080 (nem-Super), 1440p, High/Med, RTX med, DLSS Q beállítások, alig 10% körüli előrehaladás a játékban:

    - a Heist továbbra is bugos (Jackie az Afterlifeban bement előttem a zárt tárgyalóba, ajtó becsukódott utána, én kint ragadtam - szevasz, visszatöltés)
    - létrán Jézusként (T-kéztartás) fellebegő NPC-k (ezt csak egyszer láttam, 1.04-ben)
    - felvehetetlen tárgyak (padlón elhelyezkedő junk, de néha ellenfelek által elejtett fegyverek is)
    - bizonyos szögből felvehető, más szögből az UI rángatózó villódzását eredményező tárgyak (mindig ellenfelek dropjai)
    - zárt helyeken (Afterlife, Lizzie's, hotel) kurva nagy belassulások, akár 25 FPS-ig (ez az 1.05 eredménye) VAGY a fast travel használata után ugyanez, de nyílt terepen is
    - Balanced DLSS ocsmány, villódzó részletek, tereptárgyak, ruha/kiegészítőkörvonalak NPC-ken
    - sávot tartani képtelen, műtárgyaknak nekimenő autók
    - GPS útvonalterv gyakran hibás, feleslegesen kerül, illetve a minimapon megkettőződnek a location-ikonok (pl. ószeres, emberszabász)
    - párbeszédeknél ottmaradó, újramegjelenő, rosszul ki-beúszó, vagy épp túl gyorsan elugró mondatok a feliratban (angol)
    - lebegő tárgyak (junk, díszlet-elemek), egymáson átmenő vagy földbe/egymásba félig "besüllyedt", beakadt NPC-k (pl. ruhaboltokban többször)

    Mindezek ellenére tetszik a játék, nyilván nem refundoltatok, sőt, még sokáig szeretném nyúzni. Reménykedem a mielőbbi, inkább minél alaposabb patchelésben, mert ez az 1.05 (nekem) nem volt túl jó kör.

    [ Szerkesztve ]

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz dawez #15429 üzenetére

    Olvass vissza öt poszttal a tiédhez képest, ugyanezt írom. Nagyon szomorú.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz BusinessGuy #15525 üzenetére

    Nálam is ez van, sokan nem halnak meg, csak tekeregnek a földön, mintha eszméletlenek lennének, és még egy lövés a fejbe, akkor kapom meg az XP-t / SC-et.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Imilenni #15556 üzenetére

    Úgy vettem észre, hogy a "tömeg" ellenfelek meghalnak rendesen, de a "komolyabb" (ezt, ha scanneled, a nevük is jelzi, ami vagy erősebb típus, pl. TC Ozeki, vagy néha egyedi név) ellenfelek ezt a szarakodás csinálják. Valamint a tucatellenfelek is, ha valamilyen todományos módszerrel intézem el őket, pl. Overheat. Fura, hogy a robotok az elfelejtettem nevű elektromos kisülés hacktől nem csinálják ezt, hanem kisül a "magjuk" és meghalnak, viszont mindegyik alatt képződik egy lootolhatóként jelzett "valami" (amit a minimapen a szürke X is jelez), a hullájukon (roncson) is látszik a kis, fehér "kocka" ikon, de sosem lootolható az a tárgy/alkatrész.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz BusinessGuy #15559 üzenetére

    Nincs berakva. Egyszer egy implantnál beraktam, de utána visszatöltöttem az állást, mikor rájöttem, hogy nem lehet csak úgy kiszedni a modokat az implantokból sem, lehet, hogy bug, így maradt "félig", mert egyszer be volt rakva (?).

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz BusinessGuy #15563 üzenetére

    Nem és nem. És ahogy írtam fenn, nem minden ellenfél lesz "incapacitated", a legalacsonyabb tier-ű tucatellenfelek (Goon, Fanatic stb.) jellemzően meghalnak, kivéve hackkel megölés esetét (egyébként van, hogy akkor is meghalnak). Lehet, hogy -10 alá kell vinni őket, mint AD&D 2ed-ben :D.

  • Maelephant

    aktív tag

    Ha nálam a GoG-on a játék beállításai között már azt írja, hogy Patch notes 1.06 és a frissítések keresésére nem történik semmi, azt kell jelentse, hogy amíg du-este bealudtam és a gép bekapcsolva, a GoG pedig tálcán maradt, automatikusan frissítette? Be van kapcsolva az auto frissítés, úgyhogy valószínű, csak nincs history, illetve most már nem szeretném elindítani a játékot, mert a szobánk egyben a háló is és asszony fülébe nem üvöltetném a GPU ventiket.

  • Maelephant

    aktív tag

    Megnéztem az exe tulajdonságait és aszerint is 1.06, úgyhogy feltételezésem alaposnak minősítem. Szerencse, hogy nem kellett végignéznem, ahogy végigdarálja a 70 GB-t :D.

  • Maelephant

    aktív tag

    Sziasztok,
    találtam két kisebb bugot.

    Első: Cloud főküldetésnél, Evelynt keresve, a durva brit akcentussal beszélő főbunkó stricitől (Woodman - kinézetre nem egy Pierre Woodman gúnyolás akar ez lenni, tudom, hogy PW francia?) az info beszerezhető fenyegetéssel (ha már megöltétek a Mox kérésére a gyilokpornós, szadista állat japó gengsztert, az ő sorsára hivatkozással is lehet fenyegetni, azonnal megadja az infokat) vagy harccal. Fenyegetéssel kérdeztem ki, majd odaállt az ajtóba, hogy húzzak el, viszont mégiscsak lekaszaboltam - erre a quest "visszaugrott" a harcos logikai lefutásra, azaz megjelent Johnny és lejátszódott az a párbeszéd, mintha a megelőző vallatás meg sem történt volna, meg kellett néznem a levelezését is a gépen, viszont a magánliftjét használhattam, viszont a földszinten mindenki tudott arról, hogy megöltem a főnököt, minden NPC rámaggrózott, illetve hisztizett. A küldetés területét elhagyva is folyamatosan "Hostile area" szerepelt a minimapon, az utcán is, gyorsmentés-visszatöltés volt szükséges.

    Második: mellékküldetés, Wakako Okada adja, talán Greed never pays a címe, lényeg: Gold..... nevű úrhölgy universal crack toolt több helyre is elad, lakásába kell elmenni, bejáratnál biztiőr van, meg egy szerelő szerel egy műszaki helyiségben - az őr mereven áll, kvázi lefagyva, ha viszont hozzáérek, "She attacked me!" üvölti és megtámadnak mindketten.

    Easter Eggs: talán a Megbuilding H8 lobbijában találtam egy adatshardot, amely Slavoj McAllister botrányzenészről szól, valójában Slavoj Zizek (mém: Zlazloj Zlizlek) kortárs szlovén sztárfilozófus rovására humorizálás. Ugyanitt, az utcán van egy kedves, jófejkedő italautomata is, kb. veszélytelen rogue AI.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Kobe #16684 üzenetére

    Számos grafikaibeállítás-elemzés van a neten, a legújabb pl. TechJesusék tollából.
    Majdnem a tiéddel egyező konfiggal:
    - 1440p, minden High, aniso 8X, clouds/fog medium, fotós/filmes effektek kikapcsolva, RT shadows kikapcs, RT ligths on, medium, RT reflections bekapcs (nagyon sokat dob a látványon), DLSS Quality (ezek miatt AO és SSRs: off-ra téve, mivel az RT oldja meg): 45-58 FPS környéke. DLSS Balanced adna még 7-10 FPS-t, de nálam ocsmány, villódzó textúrahatárokat eredményez, illetve az elmosás észlelhetően nő.
    Szóval nem nagyon van mit ki-be kapcsolni, a GPU kevés az 1440p natív ultrához - különösen úgy, ha mellőzöd az RT lighting/reflections adta eye candyt (próbáld ki, kapcsold be, utána menj közel egy neonvilágította, csempézett falhoz, tócsákhoz, vizes padlóhoz, sose lépsz vissza a non-RTre).

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Vesa #17232 üzenetére

    Ha ölsz a küldetés közben, és később találkozol velük elfelejtettem hol a városban, az abuzált személy megköszöni, de a másik sértődözik továbbra is, hogy ilyen áron nem kellett volna megmenteni. Egyébként nem is, idióta, szélsőséges, vallási fanatikus - ha konzekvens volna, már meg kellett volna ölje magát, így csak a semmittevés indoklása az egész léte.

    Tudom, hogy unalmas, de találtam plakátot is valahol Slavoj Zizekre (Slavoj McAllister a játékban, Zlazloj Zlizlek valóságbeli mémekben) alapítva, nem csak adatshardot. Illetve valamelyik ótvar utolsó mini-bossnál vagy NPC-nél egy Schopenhauer-kötetet, talán Dr. Fingersnél?

    Gejala: mint már többször írtam, nekem 2080, 8700K, 32 GB RAM, minden high, kivéve fog/clouds, azok csak medium, RT light medium, RT reflections on, RT shadows off, ezért viszont SSR: off és AO: off (mert ezeket az RT intézi), DLSS Quality, így 1440p-ben átlag 50 körüli FPS - kültéri csata, autózás esetén inkább 43-45 FPS, normál belterekben 50-53 FPS, míg ritkán, igénytelen (kis részletességű) belterekben AKÁR (!!!) 60-62 FPS az átlag. A 25-35 FPS-re lassulási jelenséget én is észleltem, szerintem a Fast Travel okozza, amióta ritkán használom és inkább autókázom, sokkal ritkábban tapasztalom - amúgy olyankor csak az segít, ha kilépsz, újraindítod a játékot, a főmenü / újratöltés sem garancia arra, hogy "visszajönnek" a normál FPS-ek.

    [ Szerkesztve ]

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Cifu #17243 üzenetére

    Hát, Tech Jesus és több optimalizációs video véleménye nem egyezik a tiéddel. Ha mutatsz linket, elfogadom a cáfolatot. Csak az RT Shadow-ról írják/mondják, hogy az kizárólag a természetes fényekért (Nap/Hold) felel, azaz nem helyettesíti a mesterséges fényforrások árnyékolását.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz 0utsider #17310 üzenetére

    És szerinted a havi 1000 Euro az jó fizetés (nem téged bántalak, ne értsd félre, a rohadt munkaadókat kárhoztatom), miközben egy nagyobb lakás bérleti díja 200E+ Ft havonta, vásárlásról ne is beszéljünk, illetve egy közepes bevásárlás 15E környéke stb. stb.? Nyomorult egy szar ország vagyunk, Európa (egyik) segglyuka.

    ON:
    Azt a shardot egyből az első percekben megtaláltam (Corpo) és nagyon rossz kedvem lett az elolvasása után, mert valóban ebbe az irányba haladunk és ez az emberiség (vagy az "ember" lét) végét fogja elhozni, hamarabb, mint gondolnánk. Játék közben is hallani rádión, TV-n egy csomó nagyon szomorú történetet: utolsó szabadon élő koala Ausztráliában, utolsó élő sirályt látni akaró srác és tragikus szerelme, a tengerszint-emelkedés miatt menekültté vált hollandok befogadásáról szóló vita (amire szavazni is lehet a neten, Corpo), a játékban láthatóan: a város körüli (városbeli) szeméttelep, szeméthegyek, illetve az olajfúrótornyok (ahol egy nagyon cinikus munakerőtoborzó-irat shard is található a "környezetbarát" SovOil céghez).

  • Maelephant

    aktív tag

    Szerintem felesleges összeveszni. Nekem (kis-sajnos) volt már három visszatöltéses köröm, ami most prompt eszembe jut, The Heist alatt a pókrobottal szkennelés után beragadt "cyberszem" (scan) üzemmódba, csak a visszatöltés segített, vagy, amit el is engedtem: Gary prophetet úgy ölték meg az utcán, hogy esélyem sem volt közbelépni, szerintem Victornál lehettem műttetni vagy esetleg a tetőre mentem a falfestményhez és úgy gondolta a szkript, hogy ott vagyok az NPC közelében, hát rohadtul nem voltam...de mivel a főutcai pincelejárón jöttem/mentem, csak sokkal később találtam meg holtan Garyt, amikor kifejezetten visszamentem hozzá, hogy toljam előre a küldit, viszont esélyem se lett volna újracsinálni mindent, ami az ottlét óta történt. Szóval ez és az ilyen hibák - a játék minden, szerintem is kimagasló érdeme ellenére - azért gázosak, mivel kizárnak egy küldetésből, önhibán kívül.

    A játék egyébként tömve van popkulturális utalásokkal, számcímekkel, szójátékokkal, pl.: devilery a csomagküldő/értékesítőautomatán, iconic tárgyak nevében: pl. MoRon Labe, küldetések címében, eklatáns a secret ending küldi: (Don't) fear the Reaper (BÖC), de Beatles, Doors stb. minden van.

    Csababarca: persze, értem és megértem és a kizsigereltekkel érzek, nem ellened írtam, csak elkeseredettségből...mindeközben a propaganda előadja, hogy mennyire megemelték a pedagógusok fizetését...a rohadt politikusok, akik teljesen elveszítik a kapcsolatuk a tömegek valóságával, mert a maguk kreálta, végtelenül gazdag és korrupt buborékban élnek...pont, mint a játékban, a keserű "káeurópai" tapasztalat dől onnan is, lásd pl. az egész Scav bandát (gátlástalan, totálisan lelketlen szlávok), a polgármesteri vitákat, a rendőrség tehetetlenségét, illetve súlyos korrupcióját (küldetésekben is) stb.

  • Maelephant

    aktív tag

    Másoknak is - nyilván - eszébe jutott, túl is lépett rajtam a történelem:

    [link]

    Playlist, song titles in gigs/jobs

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Puma K #17341 üzenetére

    Aha, de azért eléggé "lehúztad" a minőséget, DLSS, viszont RT teljesen kilőve, ellenben SSR és AO is nagyon levéve stb. Így nem csoda, hogy tisztességes FPS-értékeket kapsz :D.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Puma K #17369 üzenetére

    Nem kritikának szántam, a csili-vilihez viszonyítva értettem a lehúzást, teljesen igazad van, hogy számodra elfogadható, jó FPS-re törekszel. Nekem viszont annyira beakadtak a tükröződések és a fények, különösen este, vizes-fémes-csempés felületeken, hogy már nem akarom elengedni :D. Cserébe még Spectrumról, C-16-ról indultam, nem esem hanyatt, ha a jó látványhoz csak 40-50 FPS társul, nekem így is megfelelő.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz cyberkind #17372 üzenetére

    Szerintem már csak az erkölcstelen, koszos, rohadó nagyváros hangulata, a játékban megjelenített erkölcsi dilemmák, valós, illetve közeljövőbeli problémák stb. miatt sem lehet alapos a "rakás trágya" értékelés. Igen, vannak hibák, hiányosságok a játékban, bizonyos tekintetben súlyosak is, de szerintem itt leginkább a teljesen irreális elvárásokkal van gond egyeseknél, gyakorlatilag hisztizve követelnek egyfajta totális fiktivalóság-szimulációt, amit nyilván lehetetlen teljesíteni, mindegy, mit ígért, hazudott, remélt a kiadó. Lehetetlen, mert nem tudsz NPC egyén/kisközösség szinten egyediesíteni ekkora játékteret, hiszen nincs az a fejlesztői erőforrás, amit ne vinne el, figyelembe véve azt is, hogy az ilyen "apróságok" kidolgozása nagyon erőforrásigényes és egyszerűen nem éri meg erre pazarolni a fejlesztési időt, ha ezeket a játékosok két percig "élvezik", utána nem is foglalkoznak vele, illetve esetleg soha észre sem veszik - mindemellett ilyen "kis színesből" százas nagyságrendben van a játékban, ha figyelmesen mászkálsz.
    Továbbá azért is, mert a játéktér mellett a játszhatóság ütemét is meg kell tudni tartani úgy, hogy a fiatalabb generációk rövid attention spanjére is tekintettel vagy, a túlzott, aprólékos mélységet (körülményességet) is kerülnöd kell, mindeközben egy piacképes, hasznot hozó terméket kell teremtened.
    Ha a te elvárásaidnak a játék semennyire sem felel meg, "nem OW", akkor bontsd fel a szerződést, állj el, azaz kérd vissza az árát és uninstalláld, utána játssz mással és felejtsd el. Olyan érzésem van, hogy rohadt zöldséggel dobálni a kalodába zárt "bűnöst", ezért vagy itt - ez pedig inkonstruktív, unalmas.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Jinxb1rd #17385 üzenetére

    Az nagyon előnyös megoldás, semmiből teremtesz vagyonokat kb. :D

    Nálam (másoknál is) kissé bugos a crafting: mutatja a "Crafting recipe" (vagy mi) címkét az inventoryban olyan tárgyakon is, amelyekhez teljesen biztosan nincs meg a receptem (nem találtam, nem is vettem meg, hiszen nem is crafter a karakter, csak 5 pont van rajta a kék tárgykészítés lehetősége érdekében, de a lilákhoz már 12 kellene, nem fog menni).
    Továbbá: a boltokban azokat a recepteket is mutatja, amelyek már megvannak, azaz, ha az ember nem figyel, számtalanszor, feleslegesen, megveheti ugyanazt...

    Amúgy 73 óra eddig, Watson kitakarítva, Lil China és Kabuki egy-egy küldetésre a kitakarítástól, más kerületek még érintetlenek, kb. 8 jármű eddig, egy-két jó cyberware, főküldetés sehol: találkozzam Panammel, illetve Takemurával (város széle / híd lába).

    Puma K: hát igen, sajnos túl "erősek" a beállításaim, holnap még tesztelgetem, nagyon látványos-mozgalmas városrészekben, különösen üveges-toronyházas-autós-járókelős környezetben 40 FPS környékére, néha az alá is beesik, az meg a Freesync határ alatt van és olyankor látványosan szakadozni kezd a kép...eh.

    FPS bezuhanása tartós játék hatására: úgy vettem észre, hogy a fast travel mellett a lifthasználat is előhozza ezt, majd még figyelem, igaz-e.

  • Maelephant

    aktív tag

    Nekem van valami elektromos kisülés beültetésem, az működik, de mivel AoE, természetesen megölheti a rohadt járókelőket vagy megsebesítheti a rendőröket, akik rögtön lőni és odateleportálni kezdenek in force.
    Turistaközponti, de nem belvárosi részen (Charter Hill, Kraviz's Clinic, megálló: Lele Park) van egy ripperdoc hölgy, igen puccos üzlethelységben, aki árusít 45E ED-ért 10 RAM-os legendary oprendszert és asszem legendary Militech berserk oprendszert is.

    Cifu: köszi, akkor bekapcsolom azokat is, megnézem, mennyit veszítek FPS-ben (még)

    [ Szerkesztve ]

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Al Pacino #17491 üzenetére

    Te jó úristen, Pepsi Béla, szegény, vajon élhet-e még egyáltalán? Újra kell nézzem a szereplésével készült videókat...

  • Maelephant

    aktív tag

    Többek hatására ma kipróbáltam RT nélkül, szóval 1440p, majdnem minden high, SSR, AO, Fog, Clouds medium, Aniso 8X csak, képrontó szarságok kikapcsolva (e-motion blur és társai) és így is elfogadható kinézetű a játék (mondjuk az RT fények/tükröződések hiányában kissé rajzfilmszerűbb vagy olyan "textúrázott game" szerűbb lesz, nehéz megfogalmazni), cserébe viszont 90 FPS körül fut, liftben 102, nagy bunyónál, vezetésnél "akár" 70 környékére is beszakad. Annyival folyékonyabb, gördülékenyebb az egész így, hogy mégis ennél maradok és szomorúan búcsúzom az extra látványtól.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz modflow #17553 üzenetére

    Az Afterlife klubban van, a piapult mellett/mögött nyíló ajtón tudsz bemenni hozzá a raktárrészbe.
    Az általa adott, egyébként igen jó küldinek van egy második része, amikor vissza kell menni hozzá és elvinni egy dolgot, nekem arra a questre (épp teljesen mást csináltam a pusztába', hupákoltam, átállítottam a sárga questjelzőt) eltűnt a quest marker (mármint törlődött a térképről, szevasz), viszont visszamenve az Afterlife-ba ugyanott van Nix és a quest is befejezhető - bár markered akkor sem lesz, ha mellette állsz és épp az adott questet toljátok, tolod.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Cray Tyler #17625 üzenetére

    Igen, az nagyon erős pillanat volt...egy ""élő"" legendát találsz meg ötven év után kb.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz .LnB #17685 üzenetére

    Az egy külön küldetés, nem kapcsolódik a Reginás cyberpsychokhoz, ott a küldetés lényege, apropója az, hogy a kiérkező MaxTac alakulat vezetője, a hadnagynő ugyanaz a cyberpsycho, aki anno a játék első beharangozó videojának főszereplője volt.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz ratcache #17724 üzenetére

    Szerintem ez nem egyszerűen nem csupán fura játékmechanika, ez így egyszerűen szar. Az upgrade-nek nem többszöröződve kellene egyre drágábbnak lennie, hanem arányosítva, valahogy súlyozva. Így ugyanis a ruhák fejlesztése teljesen, a fegyvereké nagyjából teljesen értelmetlen.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz CJ4567 #17744 üzenetére

    Aha...és honnan veszed az alapanyagot, hogy mondjuk egy, a játék korai szakaszában talált tárgyat mondjuk akár csak tíz lépésben fejlessz? Amikor kb. duplázódik a fejlesztési anyagigény...és az, hogy te lvl42 vagy, semmit sem jelent a tárgy itemlevelét illetően (amit a játék eltitkol).
    Hacsak nem kivárásos epic/legendary-sítást alkalmazol, ami (kívánatosan lvl 50) szintre hozza a tárgyat, akkor finanszírozhatatlan az iconic/legendary tárgyak szintentartása...

    [ Szerkesztve ]

  • Maelephant

    aktív tag

    A játék gazdasága is eléggé broken...szerintem nem lehet "legálisan" annyi pénzt összegyűjteni (respawn-grind vagy vízbontásos fegyvergyártás vagy képeladás-visszavásárlás nélkül), hogy akár csak az összes autó beszerezhető legyen, nem hogy a felszerelési tárgyak...valamint, ha egy cyberware-t lecserélsz, a korábbi verziója eladhatatlanul nálad marad, egészében bukod a köztes fejlesztési lépcsők költségét (pl. Mantis blades, oprendszerek stb.).

  • Maelephant

    aktív tag

    Sziasztok,

    akik végigtoltátok a játékot, tudnátok segíteni az alábbiakban:

    1. Hogyan lehet elég pénzt összeszedni a crafting spam illetve festmény cheat nélkül, hogy a járműveket mind meg tudjam venni? Rengeteg pénz kell az utóbbihoz...

    2. Van olyan map a neten, amely a craftolható legendary/iconic recepteket szedi össze, nem/nem csak a megvásárolható tárgyakat?

    [ Szerkesztve ]

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz drachoHUN #18196 üzenetére

    Nem, így nem lesz elég pénz, az kb. semmi az össz-szükséglethez képest (a 36 jármű összesen több millió ED).

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Carlos Padre #18200 üzenetére

    Nem, ez nem ezt jelenti, a twitteres linket követve csak a már ismert és itt is háromszor linkelt hírt hozzák, amely az elterjedt iromány egészéről állított annyit, hogy "this is simply not true", nem részletezve, hogy ez alatt a tartalom pótlását, kivágását, a vezetők állított szerepét stb. érti. A jelen információk alapján nem tehető megalapozott állítás arra, hogy mi várható a jövőben a játékkal kapcsolatban, a fejlesztői cáfolat alapján annyi valószínűsíthető, hogy nincsenek (fél)készen olyan kiterjedt játékrészek, melyeket "tömegével" és "vezetői nyomásra" kivágtak volna a játékból (csatorna, metróhálózat, minden ajtó mögötti valóság).

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz andor80 #18219 üzenetére

    Hehe, az nálam is "szórakoztató" volt...a bártól egy házsorral arrébb van egy placc, ahol három-négy Tyger gengszter lumpol két jármű között. A küldetést még nem kezdtem el, mondván, okosan kell silent lenni, mert nagyon egymás hegyén-hátán vannak ott benn, könnyen gerjednek (ezt még az előző karakterrel megtapasztaltam). A különálló csoport rámtámad, kinyírom őket, erre írja, hogy bodies detected, enemies alerted! A kib**** tripla falon át meglátták, hogy ott hevernek a klántársaik! Utána jöttek is ki a krimóból és persze röntgenszemmel azt is tudták, engem hol keressenek, ezért lelőttem őket a fenébe, ennyit a lopakodásról. Utoljára jön a csapos a bárból, shotgunnal, rám lődöz anélkül, hogy őt bántottam volna, lelövöm, erre: police warrant issued, killed an innocent. Hát a jó k* a*, azt.
    Akármennyire tetszik a játék, vannak benne arcpirító hiányosságok, hibák.
    Továbbiak:
    - görbe felületekről lecsúszás után súlyos sérülés vagy halál (kis magasságról is)
    - szélesebb felsőperemes elemekre (pl. mobilvécé a Watson parti sétányon) felugrani próbálás --- rakétaszerű ellenirányú visszalökés (bele a tengerbe)
    - The Heist másodszor is bebugzása: nem lehet leülni a megbeszélésen az Afterlifeban, becsukódik az ajtó, nem lehet bemenni a szobába sem, illetve a hordozóláda a földön (kissé besüllyedve) található, nem lehet beletenni a robotot (gamebreaking, visszatöltést igényel), továbbá egy bizonyos pontnál egy speciális járműbe nem lehet bemászni, csak guggugrás spammeléssel, szerencsétlenkedve, az abban lévő egyedi tárgy felvétele érdekében
    - random bűnesemény (rendőr-banda párbaj, villogó kék, piros keretes seriffcsillag a térképen) során: minden ok nélkül rám támadó rendőrök, halhatatlan (sebezhetetlen) bandatagok
    - sok esetben a kifeszített/kitört ablakon nem mászik be V, csak ezredik próbálkozásra

    Továbbá - és ez hangsúlyosan nem a CP2077 hibája, hanem alapvetésszerű működés - a nehézségi fok kifejezésére ebben a játékban is az ellenfelek magasabb életerőértéke szolgál, ami azt a nevetséges eredményt hozza, hogy egész tárakat lehet a fejükbe üríteni, miközben nyugodtan harcolnak, kolbászolnak stb., azaz a leginkább immerzív élményt, a saját halandóságunk kivételével, mert ott pont irreális, a leggyengébb nehézségi fokozat hozza. Egyszerűen az emberiség nem készít és nem is készített soha olyan fegyvert, ami ne lenne alkalmas arra, hogy lehetőleg egy, esetleg egynéhány fizikai behatással harcképtelenné tegye vagy elpusztítsa az ellenfelet. Értem, hogy a "fejlődés" a szinte teljes RPG/ARPG műfajban nehezen vagy talán nem is érzékeltethető máshogy, de nekem ez kb. megszokhatatlan. Persze annyira félre tudom tenni, hogy jót játsszak, de mindig egy kis zavaró "folt a horizonton".

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz S e t h #18255 üzenetére

    Igen,
    ez is fura, hogy bocs, Wakako, kiirtottam most húsz beosztottad, de azért a speckó Tyger tetkót megkaphatnám (Móricka halott, de a labdát azért megkaphatjuk?), ugye,
    vagy: haver vagy Brick, fasza a hangulat itt a Totentanzban (egyébként tényleg az!), ugye nem baj, hogy a fél bandád kiirtottam, mert csak, attól még ihatok itt egy párat sértetlenül,
    vagy: az összetartó Valentinos esetén, Padre megyek, megveszem az ajánlott autód, csak előtte a szervéza-ivócimbijeid fossá lövöm az utcán, mert kell az XP meg a loot, meg kell értsd!

    :D :D :D

  • Maelephant

    aktív tag

    De hogy ne legyek egyoldalú, emellett rengeteg nagyon jól odatett finomság, apróság van a a játékban, amiket első végigjátszásnál még fel sem fogunk, ha meg nem olvasunk el mindent, akkor pláne nem, innentől spoilerbe teszem, de ezek nem annyira gameplay, mint inkább világszínező spoilerek:

    - Konpeki Plazában az erkélyen találkozhatunk a szovjet pártfunkcionáriussal és lelki problémákkal küszködő eléggé krómozott testőrnőjével, akik jóval később külön küldetés (elkerülendő) főszereplői lesznek;
    - Konpeki Plaza bárjában a mocskos gazdagok nagyon durva párbeszédeit hallgathatjuk ki, és ott fogyaszt, illetve osztja beosztottjait maga a biztonsági főnök, akihez elvileg érkezünk, megjegyzést is tesz az asztaltársainak, hogy mennyire utálja az időhúzást és még ezekkel a Militechesekkel beszélnie kell (a neve nincs feltüntetve, de a szövegéből egyértelmű, hogy ő az)
    - szintén Konpeki, amikor a pókrobottal a netrunnerhez próbálunk bejutni, az egyik szobában a polgármester és helyettese alkudoznak Arasakás emberekkel, nyilvánvaló korrupciós jelenet, a hírekből kiderül kb. másnap, hogy a polgi hirtelen szívfarktusban eltávozott, helyettese az egyik új jelölt
    - fontos, illetve érdekes személyek, így a polgi síremléke is megtalálható az urnatemetőben, ahogy pl. Corpo exfőnökünké, vagy Johnny excsajáé, a nagy bombázó szuperhekkeré (Alt) is
    - ha a kezdeti robotos küldinél nem segítünk a Militechnek, illetve miss Stoutnak, nem hogy nem dughatjuk meg később, hanem az Arasaka Waterfront közeli kikötő-partszakasznál betoncipővel a lábán várja a feltámadást
    - ha korábban lenyomjuk a Tyger-kaszinó fölött lakó perverz pszicho vadállat barmot (akinek a megrendelő emailjeit már korábbi küldetések, gigek során is megtalálhatjuk), akkor később a Cloudban (Pierre) bunkó Woodman fenyíthető azzal, hogy úgy járhat, mint az a beteg állat, sőt, talán még dr. Fingers is fenyegethető ezzel

    Továbbá nem spoiler, de mindenképp jó pont, hogy az algoritmus olyan csajokat képes előállítani teljesen random, hogy az állam leesik. Komolyan, ez a játék szinte kiált egy khm "felnőtt" modért :D, ez az eladásokat is megdobná (CyFu2077 - in head with Johnny Silverwand).

  • Maelephant

    aktív tag

    Carlos Padre, BaLee: nem kell burkoltan beszólni, el kellene fogadni, vagy legalábbis megérteni, hogy ha van egy teljesen fiktív állításhalmazod, amelyre a nyilatkozatot egyébként megtenni jogosult annyit mond, hogy az "egészében alaptalan", abból nem az következik, hogy az állításhalmaz bizonyos elemei igazak (van sok, kész kivágott kontent), de az azokkal végzett műveletekre nem az állításhalmazban foglaltak szerint kerül sor (visszateszik őket a játékba), hanem az, hogy nincs tényállásod, nem tudható, hogy mi a való a "kivágott tartalmak" létét, illetve esetleges visszatételét illetően.
    Ha a "szenzációs" érvelés igaz volna, akkor a következő levezetés is igaz lenne. Ferenc azt állítja, hogy János pincéjében van az összes lopott érték, amiket János vissza fog adni a tulajdonosoknak. János erre annyit mond, hogy "ez az egész hazugság". Tehát János nem fogja visszaadni az ellopott értékeket, amik a pincéjében vannak.
    Belátható, hogy az utolsó állítás (következtetés) igazságtartalma - további információk nélkül - nem állapítható meg.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz pandras83 #18341 üzenetére

    Mindjárt megnézem, tegnap felraktam az új drivert, de a changelog igencsak szűkszavú volt, mondhatni semmitmondó.

  • Maelephant

    aktív tag

    Én most az italgyűjtés automatából, bárokból és abból tárgygyártás-eladás (zöld Nekomata) módszert alkalmazom. Kék komponenst tudok egy modból gyártani (Combat akármicsoda, valamiért szinte a játék elejétől kék mod receptem van, de nem tudom, honnan szedtem, olcsón, zöld és fehér alapcuccokból gyártható a mod és egész bőséges komponensmennyiségre szedhető szét, eladni talán nem érdemes, mert 68 ED darabja). Epic komponensekre meg nem marad más, mint az incendiary gránát recept.
    Ez a fegyvergyártós módszer persze úgy térül meg igazán, ha minél tovább késleltetjük, mivel a gyártott tárgyak clevel függvényében egyre többet érnek, miközben az alapanyag "alkoholmentes italok" beszerzési ára mindig 10 ED, a junk meg mindig 3 ED / darab. Kivéve persze a ritka, 750 ED / darab értékű junk cuccokat, de ugye azokat eladni érdemes, a szétszedésük hatalmas pénzkidobás (és ezért TILOS a minden junkot automatikusan szétszedő perket megtanulni, legalábbis lvl 50 alatt).

    Ha nem szeretne valaki így pénzt "csinálni" (csalni/glitchelni), akkor nincs más, mint a Pacifica parti vagy házközti újraszülető bandacsoportok közötti körbe-körbe szaladgálás és irtás, lootolás, szétszedés/eladás stb., persze Pacifica miatt ez normalon kb. 20-25. szint alatt öngyi.

    [ Szerkesztve ]

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Kobe #18454 üzenetére

    Nekem is mintha lassult volna az új driverrel. Illetve a fast travel (hosszú autóutak) utáni belassulás jelentkezik így, nem-RT grafikai beállítások mellett is (85-105 FPS-ről visszaesik 60-80 környékére).
    Winne, havri1: sajnos a fejlesztés egyáltalán nincs jól balanszírozva, az egész crafting végiggondolatlan, aránytalan értékekkel - ha nem volnának a cheat olcsón gyártható és szétszedhető tárgyak, kb. a játék végére jutna az ember olyan helyzetbe, hogy epic-eket craftoljon, upgradeljen, amikor erre már semmi szüksége nem volna, mivel ugyanilyen tárgyakat kellene tömegével farmolnia az alapanyagokhoz. Egyes receptek nagyon olcsók a boltokban, mások - a játékban reálisan, ultra farming nélkül összegyűjthető pénzmennyiséget nézve - elképesztően drágák, és logika se sok van az árazásban, és ez ugyanígy igaz a szimpla tárgy/mod vásárlásokra is (pl. gyógyszer/gránátreceptek pár tíz, száz ED, ruhák több ezer, Viktornál van egy legendary mod-recept talán 570 vagy 750 ezer ED-ért). A cyberwareknél a túlhaladott, szükségtelenné vált dolgok nem adhatók el, illetve nem számítanak be a fejlettebb egység árába (egyedül a quickhack duplikátumok és a cyberware modok adhatók el). Ha a nyersanyagokat venni kellene, ahhoz még több pénz kellene, pedig eleve szűkös. Abszurd, hogy egyes termékek ugyanazon az áron adhatók-vehetők akárhányszor (étel, víz), míg ruhák, fegyverek V általi eladása és boltbóli vétele között néha tízszeres árkülönbség van...gondoljunk csak a jelen PC-használtpiacra, hogy mennyire fals ez.
    Az itemizáció se teljesen végiggondolt, nincs pl. a hangtompítón kívül semmi, ami lőfegyverek elejére szerelhető, lehetne pl. hosszabb cső, csőszájfék stb., nagyon kevés a crafting recept, sokkal több dolgot lenne jó, ha lehetne gyártani.
    Szumma: a gyártás és kereskedelem részek nem nagyon lettek kidolgozva, illetve láthatóan nem volt játékos szemszögű teszt.

    Más: most, hogy a második, Lövölde Tér János karakteremmel játszom, a kaszabolós elsőhöz képest jóval több bugot tapasztalok: rendőrök begizdulása teljesen indokolatlanul, permanens COMBAT állapotba ragadás, térképen messziről mindenki rámgerjedés. Rettentő idegesítő. Az egyik legrosszabb példa: Pacifica, ahol még a híradó is mondja, a rendőrségnek NINCS HATÁSKÖRE, megtámadom a partnál a partiarc Scav-okat, a lakosságot direkt óvom (akik persze a lövöldözés kezdetére nem szétszaladnak, hanem ott guggolnak tízen a tűzvonalban, nevetséges), kiirtom az adott egységet, erre a közelben eddig nyugodtan beszélgető két VoodoBoys közül egyik odajön, majd a hullákat észreveszi és intruder detected üzenettel megtámadnak - a Scavok az ősellenségeik, ez már ekkor nagyon leoltó hiba, de aztán különösen az, hogy lőnek rám mindennnel, felgyújtanak, basszák hozzám a gránátokat zsákszám, ez full rendben van, kit érdekel, én csak rájuk lövök, de közben egy lepattanó lövedék megsebesít valakit, azonnal teleportálnak rám a kikúrt NCPD-sek, akiknek ugye ott se jelenlétük, se hatáskörük. Szóval azt kell mondjam, hogy ez így bántóan szar, remélem mielőbb és értelmesen javítják.
    Még egy, apróság: miért kell a kicseszett rádióknak mindenhol tízes hangerőn üvöltenie, miért?

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz juliensorel #18499 üzenetére

    Szia, a Pacificás az a Delamain, ami mellett két hulla fekszik, két csaj, és az egyiknél van egy shard, amin hőzöng, hogy milyen ügyesen átkúrt minden Scavot és életben is marad, mert egy Delamainban ül? Én véletlenül elolvastam azt a shardot, viszont a küldit még el sem kezdtem, csak az az üzenet jött, hogy jogosult vagyok kompenzációra, mert rommá törték az autóm. Lehet, hogy elcsesztem ezzel az egészet, mármint, hogy elolvastam a shardot és kiloptam a kocsi üléséről két tekercs zsét meg beültem, de aztán kiszálltam?

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Alpi. #18570 üzenetére

    A fagyasztós cyberpsycho szerintem a legütősebb az összes közül (egyébként mind vagy majd mind igen jó háttértörténetet ad). Megfigyeltétek, hogy még a "kikelés" előtt, a nyomvizsgálat során, ha a háttérben álló kisteherautóra nézünk, egy pillanatra bevillan a gonosznéni, ahogy ott ül a tetején? Igazi jó horrorfilmes para, majdnem Ringü!
    Ez a legérdekesebb nekem a CP-küldik közül különös tekintettel arra is, hogy a Maelstrom elvileg sikerrel "megidézte" Lilith-et, aki egy rogue AI.

  • Maelephant

    aktív tag

    Sziasztok, két érdekesség, illetve az egyik kérdés:

    Az ojságírós/tévés küldetésben (nem spoilerezem el) a célembernek egy megadott helyen kellene lennie, hiszen oda kell menni hozzá, beszélni vele, ehhez képest odaértem az uccába, kiszálltam a verdábúl és OTT ÁLL MEREDTEN AZ ÚJSÁGÁRUS ELŐTT az ember :) :) :) ... kissé megijedtem, hogy így tuti bukta a gig/job, de nem, a szükséges utat bejárva a megfelelő helyre (is?) odakerült a bácsi, a feladat lezárása után meg már csak egy jómunkásembert renderelt oda a gép az újságosbódéhoz. Fura volt, annyi szent.

    Sajnos ennél kellemetlenebb: Claire az Afterlifeban sehogy sem adja az autós küldetéssorozat (kezdetét) jelentő párbeszédsort, kell valami feltételt teljesítenem ehhez (Act.2., már vettem, illetve kaptam saját járművet, csak piát tudok kérni nála, meg egyéb dolgokról beszélgetni, kék szövegek).

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz proci985 #18620 üzenetére

    Empátia/karma: igen, látszik nyomokban, hogy lett volna ilyen rendszer, de kivették

    Non-lethal: szerintem azért meg lehetne patchelni úgy, hogy, némiképp hasonlóan a Dishonoredhez, túlnyomóan mészáros vagy túlnyomóan békés végigvitel hozza az adott endinget (tehát nem várna totalitást a játék, az legfeljebb egy-egy acsi volna).

    A Metro rendszerét én is ki nem állhatom: ha jelentéktelen szarokat elmulasztasz vagy jogosnak tűnő, de a játék (eléggé képmutató) morális rendszere szerint jogtalan helyzetben erőszakot alkalmazol, a rossz cselekedtek hatását súlyozva: BAD ENDING!!! Kiábrándító.

    A (hajósnak írt) dalra utaló küldetés nem ezt a címet viseli? Az egyik legjobb Radiohead szám, a meghalásról szól (értelmezésem szerint):
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz Cifu #18615 üzenetére

    Az előzmény nincs még kész, de az első karakter kapcsán úgy emlékszem, hogy "egyből" lehetett erről beszélni vele a munkahelyén, azaz a söntésben, csak kérte, hogy ne itt, mert most dolgozik, hanem menjek majd ki hozzá, na ez a párbeszédopció sem jelenik meg.

  • Maelephant

    aktív tag

    válasz WATERDACA #18623 üzenetére

    Hogyne, csak egy lehetséges megoldási javaslatot vetettem fel, még külön ending sem kell, csak valami jutalom/jutalmak, mittudomén, jelen formájában nonszensz a non-lethal játék, a "meghalás" adja az XP-t, tehát meg kell haljanak :D.

  • Maelephant

    aktív tag

    Kisszínesek NC világából:

    - Watsonban tán, egy alagútban található egy összetört autó, kiesve belőle halott sofőr, van nála shard: asszem Nagy László (volt), aki munkatársakkal elhúzódó buli után beivva és bemindenezve száguldott haza szerelméhez (nem kapcsolódik küldetéshez)
    - fenntartom, hogy a játék hangulata, a város maga csodálatos, néha csak úgy autózom benne, persze autosave-nél beakad, de mindegy
    - Rancho Coronado nyomornegyedben, de még nem a favellában kissrác előadja, hogy lesz ő a leggyorsabb nomád, erre anyja: lószart, te is a Petrochemnek fogsz dolgozni, mint nagyapád, nagypapa: legalább hadd álmodozzon kicsit a gyerek (nagyon hangulatos, abban a környezetben extra leoltó mondatok) (nem kapcsolódik küldetéshez, sima scriptelt párbeszéd)
    - kérdés: a Maelstrom ripperdoc clinic-kel átellenben van egy nagy, Maelstrom kapufeliratos raktártelep, a bejárat előtt egy nyitott Kamaz parkol, rakterében egy laptop és egy üres netrunner szék, a terület hostile area-t jelez - volt már benn valaki, mi van a kapu mögött?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák