Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Hihetetlen, hogy mennyivel több videó van róla, mint a Nikon gépekről ahhoz képest, hogy szokás szerint kissé később érkezett, ennyivel jobban dolgoznak a marketingesek - nem igazán értem a Nikon marketingjét..
Van benne fantázia, de most hogy már a hype por kicsit leszállt(bár kritika is van nem meglepő módon főleg olyanoktól akik már Sony FF-et használnak) úgy látom, hogy vannak vele problémák, a legfőbb, hogy a fókusz pont nehézkesen választható ki joystick nélkül, meg ez az új érintésérzékeny állító se biztos, hogy olyan jó ötlet, hiába konfigurálható széleskörűen, már csak a megbízhatóság miatt jobbnak látok egy egyszerű tekerőt.
Ugyanez vonatkozik az Eye-AF funkcióra csak AF-S módban aktív, tehát furán működik.A platform önmagában erős (nagyon szép a forgatható LCD és EVF minősége), de van még rajta mit csiszolni, érzésem szerint ez a középső és a FF DSLR kínálathoz hasonlóan még három másik modell érkezni fog a családba (egy csúcsmodell, egy olcsóbb és egy nagyon sok megapixeles, specializált darab) mielőtt a Mark II lenne belőlük.
-
Plexicushio
senior tag
Lesz felvevőpiaca, az számít. Ahogy az eddigi M modellekre is.
MILC vs DSLR FF obik között nincs olyan nagy méret különbség (sőt), akkor meg már nem az a pár centis adapteres hossz. többlet meg +60-80 gramm fogja meg az egészet.
Inkább a más rendszerről való konverterezgetést tartom furának, de ezek után... mondjuk úgy simán megértem
-
Plexicushio
senior tag
Szerintem sem, kivéve esetleg ha semmi más nem látja "kárát" a méreten kívül. Ez meg adott Az EF- EF-M -en belül. Adott ez a kurva nagy megszállottság, hogy a milceknek mindig kicsinek, a legkisebbnek kell lennie. Nem, nem feltétlenül, nem azért gyártják elsősorban. Itt már el is fogy az ellenérv ezen adapterezgetésekkel kapcsolatban.
Vagy profiknál nem a végeredmény az, ami elsődlegesen számít?
De a 7D vonalat meg inkább mondanám semi-pro -nak...
Profi vonal az/lesz R, az M meg a "játszóház".(köszi, de az meg egy elég tág halmaz, hogy "canon váz". Esetleg árban/kategóriában azonos volt?!)
[ Szerkesztve ]
-
Plexicushio
senior tag
A 200-as f/2.8L fix már megvan. (Meg az adapter is). Kisebb egy hangyányit mint egy 70-200 F4L Súlyra is azonos. Fedett pályára, beltérre ugye ez must have. Sőt, még egy Viltrox Speed booster is befigyelhet(ne) rá --> 140 f/2
És tervezek kültérre/napos időre/variálhatóságra egy legalább 300-as (max. 400) végű olcsóbb consumer zoom-ot.
Itt még sok a lehetőség. Ha nagyon budget, akkor 55-250 STM marad.
18-400 -as Tamron direkt APS-C -re pici is, nem is veszett drága szürkén, de...nagyon lágy a végén, és lassúcska az AF is. Akkor már inkább egy 70-300-as nanoUSM-es Canon képéből kivágnám azt a 100 mm-t, ha szükséges, és annak brutális az autofókusza. Plusz olcsóbb is, meg esetenként speedbooster itt is felhasználható lenne ha nem kell a 300-as végSzívem szerint egy 400 f/5.6 vagy egy 300 f/4l IS lenne a "penge" , de erre még gyűjteni kellene használt áraikon is, illetve azért ilyen track&field jellegű dolgokra (akkreditáció nélkül) csak jobb választás egy zoom amatőr szinten, főleg stm/nanousm af motorral, mert videó is lenne pici. De már ezen fixekhez és egy régi 100-400 tolózoomos canonhoz is monopod kellene.
Szerk.: nem, szívem szerint egy EF-M 70-350L lenne a penge, 6.3-as véggel, mint a Sony.
[ Szerkesztve ]
-
Plexicushio
senior tag
Ja, igen, videóhoz stabi feltétlenül kell, meg még inkább jobb a zoom.
Hát azért órákon át cipelni, vagy intenzíven emelgetni ezt a 765 grammot (+váz) sem lesz egy álom, most már értem, miért annyira népszerűek a 70-200-asok f4-es változatai is az anyagi vonzat mellett, ennek bő duplája a 2.8-as változat,, tejóég, és akkor a szupertelékhez képest még ez is semmi.
Az a Sigma nem is olyan nehéz, kb. mint a 300-as f4l fix köszi a viszonyítási alapot, akkor kb. ezek szerint nem lehetetlen kihúzni akkora tömeggel egy medium session-t monopod nélkül sem.
200-600 ... záridő; mennyit sikerült vele "frissen", stabi nélkül még kitartani?[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ha nem mozog valaki, akkor nincs szüksége ennyire könnyű fix objektívekre (de ha végtelenre úgysem akar fókuszálni, akkor valószínű egy makró közgyűrű használható vele, bár további fényveszteséget okoz, nem f/11-es objektívre való)
A Sony 600/4 vagy Canon 800/5.6 minimum fókusztávolsága ugyanennyi, a kialakításukból adódik, sokan ezért preferálják a 600mm-es fix objektívet a 800mm-es objektívvel szemben, mert telekonverter esetén is megmarad a rövidebb minimum fókusz. De azért képminőségben nem ugyanaz a kettő. -
p_adam
addikt
Canon RF100-500mm f/4.5-7.1L IS Specifications:
- 20 elements in 14 groups
- 1 Super UD element, 6 UD elements
- Minimum focusing distance 0.9m (wide end)
- Maximum magnification 0.33x (telephoto)
- 5 stops of IS
- 77mm filter size
- Size: 93.8mm x 207.6mm
- Weight: 1370g
Lehet ezért döntöttek úgy, hogy először 100-500 legyen 200-600 helyett, viszont így az ára is több lesz, mint a Sony 100-400/4.5-5.6 GM vagy 200-600/5.6-6.3 G objektíveknek. -
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
Igen, de nem azzal a tömörítéssel, amit a Canon kamerák használnak (a Panasonic sem megy sosem 400 Mbps fölé, az EOS R 480 Mbps), azt már valószínűleg csak a CFast 2.0 vagy CFExpress bírja, de mivel az EOS R5 tudja az összes módot, ki fog derülni, hogy mi az, amihez nem elég a UHS-II, csak a CFExpress.
Nyilván attól is függ, mennyire van kiépítve a kamera, hogy maximalizálja a kártya sebességét, általában a tényleges írási sebesség jóval kevesebb, mint az elméleti elérhető minimum.
De ha minden felvételi mód IPB (nem csak a 4k60p), akkor az már biztos Cripple Hammer™, a hardvert/árhoz viszonyítva ez nem lenne meglepő. -
p_adam
addikt
Csak nem lehet véletlen, hogy egyik gyártó sem megy 60MB/s fölé SD kártyával, ha sorozatfelvételt lő, akkor a belső puffer is segíthet gyorsítani a dolgot, a videó valószínűleg kicsit máshogy működik, mert jóval több erőforrást foglal le.
Ezt a 60MB/s dolgot mondjuk az ősrégi CF kártya is bírja az 1DX Mark II vázban, a 4k60p (MJPEG), ami fölé megy és csak a másik CFast 2.0 foglalatos kártyával működik (viszont abból sem kell a legdrágábbat megvenni, a közepes sebességű is elbírja)
A termékleírás alapján 10-bit 4:2:2 lesz, csak a Panasonic FF tudja hasonló áron (fizetős frissítéssel)
"UHS-I Cards have a maximum speed of 104 MB/s"
Szóval ez mondjuk nem igaz, hogy az UHS-I elbír többet, ha egyszer videóhoz a minimum írási sebesség számít nem pedig az elméleti elérhető maximum.[ Szerkesztve ]
-
Plexicushio
senior tag
nem hiába volt gyanús ez a kijelentés.
még 4k 120fps-t is röhögve.
Amúgy a linkelt oldal eléggé "alá mér", tud az R max. olyan 170-180 MB/sec-et is más oldalak szerint. Szvsz ez hitelesebb.
Ezek R eredmények, mivel: "The results above were measured using a Canon EOS R. Based on a 7-point random examination, measured values are applicable to the Canon EOS M6 II as well. The deviation between both cameras is below ±2 percent."Egyéb felhasználói tapasztalatok azt mondják, hogy 140 MB/s körül tetőzik az M6.
"Here are the timings I get with my 64 GB Sandisk Extreme Pro UHS-II (300 MB/s read, 260 MB/s write) SDXC card...
31 image burst (26.1 MB RAW files) @14 fps before buffer-full slowdown. Total elapsed time from first shot until buffer clear was 10 seconds."
A RAW burst mód hálálja meg legjobban a gyors kártyát, akkor akár 400 frame-t is tud huzamban rögzíteni, és lehet vele ilyen remek 5.1K 30fps RAW vidiket is csinálni, DPAF-el -
p_adam
addikt
A legtöbb ember inkább panaszkodik rá, az 1DX III-ra is inkább ráraknak még egy külső felvevőt, hogy 10-bit 4:2:2 Prores kódolással menjen a dolog, sokkal gyorsabban lehet végezni a projekttel és egyáltalán nem kell vele annyit szenvedni. (mondjuk a 30 perces korlátozást is feloldja meg ott fix a kijelző is, meg persze az SSD is olcsóbb)
Van, aki inkább átkódolja az egészet, de ez megint rettentő sok plusz idő.Ha a jelenleginél jobb lesz a hardveres meg szoftveres támogatás, akkor jó lesz, de egyelőre még nem tartunk itt, a legtöbb embert ez a dolog negatív meglepetésként érheti (a többi kamera esetében is) ezért érdemes megjegyezni. Lehet, hogy a Canon H.265 különbözik attól, amit más kamerák használnak.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Ok, de attól még dolgozni is kell vele
Meg ugye milyen jó, hogy az SD kártyán is tud spórolni az ember, aztán látja hogy hohó, az asztali gépen már nem lehet és a laptop se viszi el.
A Prores a való életben sokkal jobb, többféle tömörítés is választható, meg most már a Prores Raw is kezd megérkezni.
Végső formátumnak adott esetben jó lehet a H.265 (vagy majd H.266)[ Szerkesztve ]
-
JohnyBlue
őstag
-
Plexicushio
senior tag
Ott volt a smiley, de nem iróniából írtam, tényleg így gondolom én is - csak van annak egy kis diszkrét bája, amikor magam elé képzelem a szituációt.
Nem tudok saját tapasztalatokról beszámolni. Ugyebár zárt rendszer az RF is. Aki idegenkedik jelenleg is EF-en a third-party obiktól, legfőbb érve általában ez, hogy sohasem lesz/lehet olyannyira pontos vagy gyors, mint a legjobb gyári. Valószínűleg ez papíron igaz is, csak relatív a dolog, mihez képest, mert ugye a natív termékek közül sem egyformák a teljesítmények, meg hogy most mennyire zavaró/észlelhető a dolog, más kérdés, megannyi tényezőt figyelembe véve, pl. felhasználási terület. Nem beszéve a vázak közötti meghajtás difijéről sem, képesek megtáltosodni bizonyos üvegek egy újabb gépen, szóval mint kiderül néhányszor nem is az a limitáló tényező. Biztosan nem foglalnék állást most egyik mellett/ellen sem, különösebben nem értek hozzá. De hogy lehet-e hasonlóan jó, vagy szinte ugyanolyan, mint a gyári? Ez kétségtelen.
[ Szerkesztve ]
-
sztyui2
őstag
Van jelenleg nálam egy Samyang RF 14mm f2.8 ami AF-es. Pont úgy működik mint a natív, fullos.
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1513006-REG/samyang_syio14af_rf_af_14mm_f_2_8_rf.html
Szerintem csak idő kérdése, hogy jöjjön a többi 3rd party gyártó is. -
Peet91
aktív tag
Mert simán benne van, hogy pl. egy mostanában kiadott obi fejlesztése és finomhangolása bőven máshol tartott anno, amikor mondjuk az EOS R-t adták ki. És ezért a FW oldalról kell finomhangolni azt, ahogy az adott új lencsét, pontosan kezeli a váz. Nyilván nem akarom túlmagyarázni, de a lényeg kb ez.
Ugyan már, én nem vagyok kötekedős! Csak mindenki más az!
-
tirszin
senior tag
Igen, erről van szó. És ez az elsötétülés valahogy rövidebb volt az 5D-nél, mondjuk az 1/320-as sec. expóknál. Az 5D-nél nem zavaró a kiesés, de az R-nél már igen megnehezíti a munkát és sokkal nagyobb koncentrációt igényel, gyanítom mert az agyadnak jóval kevesebb ideje marad felfogni, hogy mit tegyél kéz, törzs koordinációs szintem.
A rolling shutter miatt nem tudom, milyen hátteret adna, vagy a forgó kerék küllőit, milyen fura ívesen adná.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
tirszin
senior tag
Igen, úgy tűnik, erre már nem alkalmas az R, ezt el is fogadtam gyorsan. A vicc az, hogy megszerettem, és 40-50 km/h-ig pontosabban tudok vele dolgozni, mint az 1D-vel.
De attól tartok, hogy az R6 sem lesz jó, ami csak akkor derül ki, ha élesben használom.
Ott viszont 12 fps a gyors sorozat, na azt biztos nem fogom alkalmazni, csak azért hogy legyen gyors keresőm. Egy másodperc alatt nekem elég max 2-3 kép. Még azt is nagyon fárasztó egy fotózás után végig nézni!Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
JohnyBlue
őstag
Igen. A többi 85 1.4-hez képest kábé félár.
tirszin: "Azért nem olyan olcsó 250-ért egy fix obi"
Amik most így a piacon vannak ( magyar árak )
Tamron 85mm 1.8 VC 290 körül van.
Sigma 85mm 1.4 ART 400 felett
Canon RF 85mm f2 260 felett
Canon EF 85mm 1.4 IS 500felett
Canon EF 85 1.2 700 felett
Canon RF 85mm 1.2 1misi
Canon RF 85mm 1.2 DS 1.2misiSzerintem a nyamnyag rf 85 egy rohadt jól árusított objektív
Holnap futok a városban az obival egy kört aztán majd azokból kaptok publicba
[ Szerkesztve ]
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
tvamos
nagyúr
Ujonnan en sem hiszem, de szerintem hasznaltan meg mehet lejjebb. Aztan majd kiderul. Nekem van tervben vagy 2-3 obi beszerzese az iden, remelem, hogy sikerul. Persze, az kerdes, hogy mire mondjuk, hogy jelentosen csokken...
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
Az eleg sokba kerul... nem akarok annyit kolteni. Plane, ha 3-4 ev mulva M vaz nelkul maradunk. De nagyon tetszetos.
(#714) JohnyBlue válasza tvamos (#711) üzenetére
Ez a megfelelo darav lehet? [link]
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
-
p_adam
addikt
A Canon valóban egy újabb váz, ezért a processzora valószínűleg ugyanazzal a kártyatípussal is gyorsabban ír a kártyára mint a Sony, ahol nincs is rendesen kihasználva az elérhető sávszélesség.
Ahol a CFExpress Type A kártya is elérhető, ott is kb. 90% nem fog belőle bevásárolni, mert nekik felesleges, ellenben *** drága, semmivel se kompatibilis, sokkal jobban melegszik, nagyobb váz kell hozzá.Tényleg nagyon unalmas már állandóan ezeket olvasni anélkül, hogy bármiféle gyakorlati alapja lenne, hogy ez mekkora probléma.
Nyilván ez nem a zászlóshajó, de egyértelműen az A9II fölé helyezhető, valószínűsíthető, hogy sokáig tesztelték mindenféle helyzetben és megfelelőnek találták, az R5 45MP nem pedig 24MP és semmi gondja nincs 20fps-el írni UHS-II SD kártyára.
Akkor tényleg minek?[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
En is igy tudom. Marmint az M50 tuti nem megy kizvetlen az USB portjan keresztul. Dummy aksival elvileg megy, (van egy kulso kocka, ami feltolja az 5V-ot 7..8-ra,) de nekem sz@rt kuldott a kinai (Aliexpress).
(#794) MittuDomain_
Eloszor en is azt hittem. Gondoltam is, hogy hulyek ezek a Canonnal, hogy kiveszik ezt a tokre jo funkciot...------
Na, most kiprobaltam, a kinai dummy aksi + 2db 18650 aksirol faszan megy. Gondolom az M is menne.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tirszin
senior tag
Sportot fotózok, arra természetesen lassú az RP, de átlagos területekre teljesen jó. Az R-nél egyébként gyorsabb és stabilabb a fókusza.
Lehetne gyorsabb a zárja az 1/180s vakuszinkronnál, de igazából az R6 1/250s-a is kevés szinte mindig.
Apropó, arra van valami megoldás az R6-nál, ha elektronikus zárral használom és sorozatot lövök, ne csináljon vagy 10+ képet másodpercenként, legalább akkor, ha a leglassabb sorozatmód van kiválasztva?
Nekem ez feleslegesen sok időt visz el az utómunkánál. Nem győzöm törölgetni. Illetve nem tudok olyan rövid ideig expo gombot nyomni, hogy ne legyen legalább 2 kép.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Stellar Blade
- Eredeti játékok OFF topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 4
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ukrajnai háború
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...