Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz Viszlát #26185 üzenetére

    Most szervízben mesélték nekem, hogy egyik muksinak 7es activehybridje van, de hogy a családban van még x6 és 5ös bmw is, aztán x6-tal semmi baj, 5ös már problémásabb eset, a 7es pedig katasztrófa. Hajtáslánchibával megáll a kocsi, leereszt a légrugó, ezért csak mittomén milyen autómentővel lehet elhozni, megoldani nem tudták itthon, majd trailer kivitte németbe, ott rájöttek, hogy vmi kábel ment tönkre, 1,5misi, amit a magyar bmw nem vállal be, hiába garis még a kocsi. Ezek után 2 hónapra meg ismét jött a hiba, akkor pedig az akksik adták be a kulcsot, amit az előbbi kábel tett tönkre, ez pedig már azt hiszem 3,5misi javítási költség. Na ekkor lett a mukinak elege és fenyegette meg perrel a bmwseket, hogy mi az h nem fizetik ki neki, aztán vhogy átkerült az ügy németbe, és egyből kifizették ezt is, meg a kábel árát is.
    Múltkor traileren láttam egy 740d-t. Semmi sérülés, csupán 45fokban állt a jobb hátsó kerék :DDD Kicsit kitört, pedig semmi ütközés nyom vagy ilyesmi, vmi kátyú okozhatta, de akkor is fura h pont egy ilyen kaliberű autónál, ahol pont azért fizetek marha nagy felárat, hogy nyugtom legyen a lehető legtöbb értelemben...

    Audival anno mi is megjártuk, a bmw-vel eddig nagyon olcsón megúsztunk mindent, a merci manapság kezd ugye öreguras stílusból átmenni normálisba, de az a középső vastag fekete keretes navi egyszerűen borzalom. A bmw megoldása sem tetszik, mert akkor inkább már legyen behajtható mint az audiknál, vagy legyen ugyanúgy bunkeres, mint E9x és társainál volt.

    Mikor most februárban volt szerencsém Londonban járni, egy csomó Jaguárt láttam (és frissített E limuzint, de audi és bmw elég kevés volt), lehet utána kéne járni, hogy azokkal mi a szitu, hátha szimpatikus, ill. van itt Maserati is (de olasz lévén kétségeim vannak irányába), ja és persze ott a porsche panamera.

    Számomra most egy 335d GT vagy egy X3 35d lenne a befutó. A 35d motor az ereje és a fogyasztása miatt egyértelmű. X3asban ültem, bőven volt hely mindenhol és még magasan is ültem. Új 3asban ültem, ott is volt elég hely hátul, de a 3 GT-ben elvileg mégtöbb van, de még nem ültem benne, ill. egyik kocsit sem vezettem, szóval szimplán cikkeket olvasva és külső alapján ítélkezem. X5 és 5ös bmw már nagyzolás szerintem (én inkább vennék 20 misiért 335d gt-t felextrázva, mint X5-6 30d-t vagy 520d-25d-t kicsit megpakolva), de most per pillanat inkább házat vennék ennyi pénzből.

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #26194 üzenetére

    Édesanyámnak meg mini cooper s van. Fáj benne a derakam, az ülés nem tart rendesen, ráz az egész kocsi, kb. függőleges a szélvédő és nem látni a jelzőlámpákat rendesen, ütközési zóna kb. semmi, használhatóság is gyatra, padlózva alig lehet váltani, mert úgy cincálja a kormányt a kezedben, mégis az istenért sem cserélné le semmi másra :))
    Hozzátenném, városban használja, 10-12 litert eszik, és 2ezer fölé kb. sosem megy a mutatója, csak alattam ;]
    Azt kell venni, amiben jól érzi magát az ember, legyen az racionális vagy sem :)

  • BeZol

    őstag

    válasz trapedli #26208 üzenetére

    Igen, még a 143 lovas 318i is kapott xenont (ergo angel eye-os) alapfelszereltségben.

  • BeZol

    őstag

    2 éve volt egy muki, akinek a kocsiját gyakran láttam a környéken (fekete E92 volt sima alapfelszereltséggel és talán 20d motorral), és a mosóban összefutottam vele. Mutattam neki a nagy hifit, a nyitható tetőt, bőrülést, nagy navit. Tetszett neki nagyon. Most 2 hete láttam, hogy leváltotta a kocsit. Faceliftes E93, bőrülés, nagy navi, nagy hifi :K
    Viszont továbbra sem 30d, tehát csakis a motorban nem győztem meg :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz SocketA #26255 üzenetére

    Neked szövegértelmezési problémáid vannak, és még te vagy felháborodva te agyhalott.
    Haverod menjen és üljön be a seggével abba a 330ci-be, mert rohadtul nem is létezik olyan E92ben okoska. Stílusodból vegyél vissza szerintem.

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #26296 üzenetére

    A 330ci sem esett le neki... :C

    Még németben volt szerencsém egy E92-es 330i tulajjal beszélni. Fullos Hamann tuningja volt, azt hiszem 320 lóerős volt így, viszont mesélte, hogy a 35i gyorsabb nála, nem bírja otthagyni, ill. 14 liter alá nem tud bemenni, ha pedig nyomja rendesen, akkor 19 litereket is megeszik a kocsi. Ez még 2009ben volt. A lényeg, hogy totál csalódott volt a csóka, nem ajánlanám senkinek, szerintem marad a két véglet. Városba kis motorral benzines rövid távra, vagy 35i 1-2 turbóval, rendesen nyomatékosan, amivel városon kívül is lehet hülyülni.

    A benzinesek alapvetően jobban gyorsulnak, hiszen elég sokáig lehet egy-egy sebességben tartani a kocsit, és szerintem emiatt jobb rajt is vehető, de ez csak 0-100-nál előnyös. Ha már megvan a sebesség, akkor oda az előny, és képbe jön a dízeles motor rugalmassága. Biztos van, akinek tetszik, hogy megnyomja a kocsinak, visszavált 4ezres fordulatra, és üvöltő hang mellett megindul a kocsija, sőt még vmi spéci hangosabb kipufogót is szereltet a kocsijára h jobban szóljon, én viszont 1750-től ugyanúgy végrehajtom, minimális hangnövekmény mellett, 2/3 akkora fogyasztással.

    Mész a forgalomban, látsz egy üresedő helyet, ahova be akarsz sorolni:
    Benzines szívó: vissza kell váltani (mert gondolom nem bőgeted a motort 4ezer felett, hiszen drága az üzemanyag), vagy lepadlózod az automatát, ami kis késlekedéssel visszavált neked, a lényeg, hogy fél másodpercet buktál, jön a hangorkán, és remélhetőleg odaérsz mint egy sutyerák pöffeszkedő bmw-s.
    Diesel: lepadlózod, és mire a benzines visszaváltott és megindulna, te már félig be is értél szépen, csendben.

    Nekem az alábbi elképzelésem van:

    Ha városba kell autó, és tényleg évi 10k km körül használom, akkor nem kérdéses, hogy benzines kocsi a jobb választás, az már más tészta, hogy szívó v. turbós benzines, én biztos turbósat vennék, ha van, gondolom az is hamar bemelegszik. Azt viszont nem értem, hogy minek városba egy 320i-nél erősebb motor, szerintem a legalapabb benzines motorral elég kell, hogy legyen, hiszen 50-90-130-at az is viszi (sőt megkockáztatom, felesleges bmw-t venni ezért). HA mennék ökörködni, élményautózni és még ide-oda, akkor máris borul az évi 10k km és a kicsi benzines párosítás is, és képbe jöhet az erősebb benzines a hangja miatt, de szerintem csakis ekkor, mert

    amint évi 20-25k km-t túllépjük, akkor jobb egy diesel, ekkor pedig nem kell félni a legerősebb variánsoktól sem, mert x5-x6-okat kivéve megállnak 8-9 liternél bármilyen szituban (=alap benzines motorok fogyasztása...), és ugyan nem lesz hangorkán, de élményautózás ugyanúgy lehetséges, csak városba rövid távokra nagyon nem nyerő, hacsak hétvégente nincs egy-egy nagyobb kiruccanás, mert akkor nem probléma a hétközbeni városozás sem.

    A dieselesek sok problémája pedig a tekert kilométerek miatt van. Tisztázott szervíztörténet kell, és ha vminek épp alattam jön el az ideje, akkor bizony cserélni kell. Ha vki rendszeresen rendben tartja a kocsiját, akkor az sosem egy nagy szervíz lesz, hanem kicsit több kisebb kéne h legyen. Aki anno dieselt vett újonnan, az biztos nem az évi 10k km miatt vette, hanem a legalább 30k miatt, és ha ez így van, akkor egy e46-os diesel alsóhangon is 300k km-rel rendelkezik, csak fele annyival árulják. A benzineseknél pedig az évi 10k km-rel még nincs mit titkolni, ilyen egyszerű az egész. Nekem most 167k km van a kocsiban, és amiket látok, hogy ennyivel árulnak, egyszerűen borzasztó, mert legalább 100k km-rel több kéne h legyen bennük, annyira le van élve a belső tér is, meg gondolom más is...

    Ha vki használtan bmw-t vásárol az eredeti ár töredékéért, akkor ne spúrkodjon fizetni utólag a szervízdíjakat, vagy akkor nem kell bmw-t venni.

    CharlieDrop-nak szerintem tökéletes a kocsija, mert már a 20d is feleslegesen erős a normál forgalomba (ergo jó a 18d), és mivel tetszett neki a bmw, vett is egyet a kis fanatikus :)

    Bocs, ha kicsit összefüggéstelen lett a post :D

  • BeZol

    őstag

    válasz Squirrel #26384 üzenetére

    Nekem mindig téliről nyárira váltáskor jönnek elő a problémák. 17" -> 18"
    3 éve csak az tűnt fel, hogy nem tartja a kanyart a kocsi, és mozog a kormány jobbra-balra miközben íven szeretnék maradni. Első lengőkarokat kellett cserélni, de tök érdekes, hogy a téli guminál ez nem jött elő, pedig ugyanolyan tempoban közlekedtem.
    Most pedig szintén nyárira váltás után ki akar faralni a kocsi temposabb kanyarvételkor, most nem mozog a kormány, csak a kocsi hátulja bicsaklik be, és ettől kb. folyamatosan keresztbe akar állni. Elvileg lengéscsillapítókat kell cserélni, és jó lesz, csak még nem jöttek meg. Érdekes módon ez sem jött elő a téli felnikkel.
    Egyik alkalommal rosszul centírozták egyik gumit ismerősnek, és ugyanez a problémája volt, mint neked. Nagyobb sebességtől egyik kerék folyamatosan rázott. Visszavitte, és ingyen újra megcsinálták.

    Egyébként nekem a tököm kivan már a sok gumissal. Mindegyiknél macera a beállás, mert meg kell emelni a kocsit, hogy alárakhassák a felemelőket. Némelyik idióta olyan helyen akarja megemelni a kocsit, hogy letépné az idomot, annyira résen kell lenni és szólni nekik, hogy ne ott, hanem itt emeled, hogy alá férjen az a vacak. (a mini-nknél sikerült leszakítaniuk...)
    Ha nem figyelek, lelopják a szelepnek a kupakját, és sima vacak feketét kapok vissza.
    Centírozással is volt már baj nem egyszer, csak pont nem nálam. Ott az a vacak, automata az egész, írja mit és mennyit hova, és mégis elcseszik, röhej.
    A BMW szervízben pedig azt a lopásgátló csavart 2xer is lekukázták, mert úgy meghúzta az erőkarral, hogy S-betűt írt le a menet, majd a menet közepe fel is szívódott, aztán pedig a csavart nem lehetett kitekerni, majd a csavar teteje lerepült, és bentmaradt a kitekerhetetlen csavar, azt is úgy kellett külön kiszedetni, de szerencsére felni szétvágása nélkül sikerült.

    Ha belegondolok, hogy egy egyszerű gumicsere során ennyi mindent cseszhetnek el (plusz még ugye előjönnek a kocsi egyéb problémái is érdekes módon), akkor mit csinálhatnak ezek egy olajcsere és társai esetén, amihez aztán végképp nem értek?! (legutóbb máshova vittem olajcserére, kiderült, hogy a légszűrőt csak félig tették be, nem illeszkedett rendesen, mert csak ráerőltették, és így ahol csatlakozik be, ott el volt deformálódva...)

    A vicc, hogy ezért még én fizetek, hogy gány munkát végeznek.

  • BeZol

    őstag

    válasz Ivan15 #26393 üzenetére

    Autópályán közlekedek, 160felett, de inkább 180-200 körül, 80%-ban padlógázzal gyorsítok, és kapják a hátsó kerekek a 609nm nyomatékot. A michelin pilot sport 3asok (amik asszem 300km/h-ig okék) 30k km-t bírnak így hátul, 60at elől. Téli gumik nem michelinek, azokkal csak 210zel mehetek, azok is 30k km-t bírnak hátul, és ugyanúgy 60at elől, de értelem szerűen télen nem csapatok annyira, mint nyáron, és az autópályán is csak 210zel mehetek, míg a nyárival gyakran megeresztem 240ig, egyenesben pedig 260ig. (na jó, mivel a téli csak 225ös és nem 255ös, ezért sokkal többet faralgatok velük kereszteződésekben, mert könnyebben megadja magát ;] )
    Ha normálisan közlekednék, akkor biztos, hogy 45k km-t is kibírnának a hátsók, és az elsők is biztos vmivel többet mennének, DE én nem akkor cserélem a gumikat, mikor eléri a kopásjelzőt, hanem már akkor is, ha nem sok hiányzik, tehát másnak ez simán +5k km lehet. Én ennyit tudtam hozzászólni :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz hdman #26412 üzenetére

    És az a vicc, hogy ha jól olvastam, akkor nem történt itt motorcsere a triplaturbós 3literes M50D-re, ami szimpla chippeléssel ugyanezt tudná, hanem ezek tényleg "csak" egy 35d duplaturbós 3literest pumpáltak fel ennyire 440 pacira. 2-3 napja mikor néztem a szlovák oldalt, ami még angolul sincs..., akkor ott ezt nem árulták [link]
    Az E9x-es széria 286 pacis 35d-jéből is 413 paci 874nm-t csiholnak. Biztos fájdalmas lehet a motornak :DDD
    Az F3x-eknél még csak 410 paci 844nm-nél tartanak.
    Na, hosszútávteszt valaki? :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz Viszlát #26563 üzenetére

    Hát ugyanúgy ment autópályán mint az én 1810kg-os 30d-m, akkor viszont ugyanúgy kell h menjen, mint egy 258 pacis 530d az 1740kg-jával. Érdemi különbség 0-100 között van csak, meg ugye a magasabb pozíció miatt durvábbnak érzed a dolgokat. Egy 535d már simán leautózza. Az M550D-nek brutális felára van (535d 17 mFt, M550D 24,8 mFt), és 1945kg az xdrive miatt, nem 1810kg, mint egy xdrive nélküli 535d. Szerintem egy sima 535d chipelve legalább 360 lóerőre a józan választás, és ugyanúgy fog menni autópályán, mint egy M550D chip nélkül. (mellesleg szerintem hányásul néz ki az M550d-s típusjelzés, persze el lehet hagyatni)
    Persze használtan már nincs ekkora ordas különbség árban, ott már elgondolkodtatóbb lehet egy M550D, egyébként szerintem hülyeség, főleg h a 30d-kel már rendesen lehet gyorsulni 230ig zökkenőmentesen, a 20d-k pedig csak 180ig tartják a tempot úgy-ahogy :DDD
    520d -> X5 30d
    525d -> X5 40d
    530d -> X5 M50D
    535d és M550D pedig már az X5M autópályás tempoját hozhatja.

  • BeZol

    őstag

    válasz LuckyL #26565 üzenetére

    0-100on jobb is az X5 az összkerékkel (5,3 kontra 5,8), de autópályán ugyanott van 110 és 230 között (tudom, tapasztalat 120km-es távon végig padlógázon volt hozzá szerencsém), aztán 530d otthagyja. Azért 1785kg kontra 2265kg, és sokkal brutálisabb a légellenállás, ami a sebesség növekedésével egyre jobban számít.
    Egy X5-ösbe pedig azért kell 30d motor legalább, hogy hozza a többi 20d dinamikáját. Az x5 25d pedig már 520d dinamikára sem képes, de 18d-nél azért jobb.
    258 kontra 381 lóerő, de kell is azt a súly/légellenállástöbbletet etetni. (audi már 272nél jár 1 turboval a Q7-ben, szóval lassan bmw is követi)
    Én egyébként nem fikázom az X5-öst, mert batár nagy, és tökéletesen elfér benne minden, és szerintem is kibaszott jó olyan magason ülni, csak ha valakinek egyszer lesz ilyen, számítson rá, hogy autópályán egy 30d már otthagyja. Engem biztos frusztrálna :N
    Mikor vezettem az X5 30d-t, akkor gyengének éreztem a 30d-mhez képest, és mondtam is, hogy ide szerintem a 40d motor kell, hogy hasonló élmény legyen. Eltelt 2-3 hét, és autópályán összefutottam egy szlovák rendszámos X5 M50d-vel, és ugyanazt tudta 110-230 között. Azalatt jobb, afelett rosszabb, ennyi, csak jó tisztában lenni vele. Azért szép dolog ilyen menetteljesítmény egy ekkora batártól, de akkor is brutális a felára, tök baromságnak tartom egy 35-40d-hez képest. Használtan már más tészta persze.
    Ha most vennék új bmw-t, akkor szerintem 3as GT lenne 35d xdrive-val. Forma kicsit fura, de nekem tetszik, és praktikus nagyon. (1820kg, 4,9 a 0-100, 313 lóerő, és 1300-3000 között végig 600nm nyomaték. Nekem most csak 1750től lódul meg brutálisan a kocsi)
    Egy M550D 4,7 alatt gyorsul százra, 2000-3000 között van 740nm nyomatéka, tehát kis fordulaton kb ugyanott lehetnek, és mindkettő 250nél korlátoz, csak az 5ös már 1955kg, és hát 15,6 mFt kontra 24,8 mFt...
    Egy bagatel chipeléssel 380 lóerő és 740nm nyomaték hozható ki ezekből a 35d-kből, és akkor a kedvezőbb súly és légellenállás miatt már meg is eszi a közel 2xer annyiba kerülő 5öst. (tudom, 5öst is lehet chipelni 435 lóerő 840nm-re, de akkor is csak 3 évesen fog annyiba kerülni, mint egy 3gt újonnan, addigra pedig itt az új 5ös ;] )

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #26577 üzenetére

    Nekem van nívópálcám. Ablak kapcsolók most h így írod, lehet kicsit hátrébb vannak mint kéne, de más autó, más szokások. Vízhőfok mérőt én is kicsit hiányolom, de amíg nem melegszik be, nem is gyorsul úgy, meg mintha vissza is fogná magát és a hangja is másabb. Ha túl melege lesz, akkor meg nyivákol úgyis :DDD
    Ha a tartósság a fontos, akkor inkább E46 utolsó gyártásból, mint egy friss E9x a gyártás kezdetéről. Mi is inkább 1 évet vártunk, mire megvettük, addigra módosult pár apróság. Valamelyik német újságban szoktak 100k km-ig tesztelni autókat, aztán szétdarabolják, és megállapítják mi mennyire rossz és milyen egyéb problémák voltak. Én mikor utoljára olvastam ilyet, akkor pont egy A4es audiról volt szó, és felsoroltak vagy 10 hibát, amiből 8at a kezdeti gyártás óta eltelt 1,5 év alatt már orvosoltak, mert más lett az anyag, a beszállító, módosult picit ez-az. Én ha egyszer használt bmw-t vennék, biztos, hogy a típus megjelenését követi legalább 1 évig gyártottakat elvből elkerülném.
    A lényeg, szerintem sem éri meg a felárat. (a facelift előtti E90-91 nem is tetszik, annyira ingerszegény szegényke, viszont E92-93-asoknál meg pont a facelift utáni nem tetszik :DDD )

  • BeZol

    őstag

    válasz -KP- #26579 üzenetére

    Lámpa formája elől/hátul, és a motorház domborulata szerintem nagyon sokat dob a faceliftes E90-E91esen.


    Egyedül a hátsó lámpára mondom azt, hogy szép a facelift előtti és utáni is, de a frissített első lámpák és az a domborulat a motorháztetőn viszi a prímet, persze a lökös is más lett, de az felőlem egykutya.
    A belseje felszereltségfüggő. Nekem pl. nem tetszik, ha nincs ott a navi, ami odadomborít középre, de sokszor ha meg van, akkor sima business, ami pedig nevetségesen gagyi egy professionalhoz képest, annyival keskenyebb. E46-osban még nem ültem :U

  • BeZol

    őstag

    válasz BeZol #26582 üzenetére



    Egyébként csak most így képről vettem észre, hogy másképp áll a hűtőrács elől, és a hátsó lámpáknál pedig lett egy bevágás :B
    Visszatérve a belsőre, szerintem a design a prof. navival adja ki magát, különben kong az ürességtől az a rész, vasalni lehetne rajta :DDD
    A 3. képen láthatod (ez már faceliftes E90), hogy más a navi kapcsolója (egyébként a navi grafikája is más lett, a lámpa kapcsolója krómozott lett, és talán az alapkormány is más).

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz -KP- #26589 üzenetére

    Akkor nézzél olyan facelift előtti E90-est, ami M-paketos, mert az ugyanúgy néz ki facelift után is, a kormány is ugyanaz az M-sport, és ha kéziváltós, akkor az is M-es kéziváltó, ami nem változott. Motorháztetőt tudsz utólag cserélni, első lámpákat is, a hátsó lenne csak macerásabb, mert ugye a csomagtartó is mást facelift után.
    A frissített iDrive kezelője sokkal elegánsabb, és a grafika is szebb, de szerintem ami faceliftig volt, az is jó.


    A facelift előtti xenon nélküli a képen, azért bmw karikák nélkül... :(

    És belül a facelift előtti:

    Ezeket a betéteket lehet cserélni biztosan, így amiatt sem aggódnék.
    Nekem pl. ilyen belül:

    Képen fura, mert simának tűnik, holott a valóságban ilyen:

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #26616 üzenetére

    Szerintem már a xenon is jó, de abból sem mind1, hogy milyen, mert pl. a seat alhambraban is xenon volt anno, mégis köszönő viszonyban sincs a bmw xenonjával. Autópályán este mindig kacagok, hogy az autók 99%-ának a lámpája az én lámpámnak max a feléig ha elvilágít. Na most ehhez képest már el sem tudom képzelni, hova fokozták ezt tovább a ledes, majd lézeres lámpákkal, de biztos jók azok is.

    Én az automata autók közé parkolással vagyok úgy, hogy nem tartom szükségesnek, főleg h annyi-annyi teszten elvéreztek ezek, nem tudom mennyivel lettek kiforrottabbak.

    A helyettem garázsba beparkolás viszont szerintem csöppet sem hülyeség. Rengetegszer kell kinyomorognom magam az ajtón, vagy áll be mellém egy birka, és ilyenkor csak nyomvatartanám a távirányítót, aztán gurul ki helyettem a kocsi addig, amíg be tudok szállni. Rengeteg régi szűk garázs van, ahova pl. egy 7es szerintem még így sem férne be, de majd ha leszivárog a kisebb kocsikba ez a kütyü, akkor nagy könnyebség lesz a garázsba be/kiállás.

    Szerintem is korrekt a sima világítás csomag, ez a szőnyeg vicces, viszont lehet, hogy élőben gyönyörű szép lesz.

    Egyéb: 2 napja kész lett a lengéscsillapító csere, a gyári m-es sachs-ok helyett bekerültek a koni sportok (sárga színű), amelyek állíthatóak elől, és vhogy hátul is. A lényeg, hogy 1 teljes tekeréssel van keményebbre véve mind a 3 (és elvileg nem lineárisan lesz ettől keményebb).
    Megszűnt a billegés, nem akar már keresztbe állni az autó kanyar közben, legalábbis ezek voltak a tünetek, de a csere óta mentem többet városban is, és rá kellett jöjjek, hogy már városban is vacak volt, mert most ott is érezhetően feszesebb. Nem tudom mihez hasonlítani a dolgot, de a lényeg, hogy feszesebb a kocsi, ÉS mégsem ráz, a komfort ugyanaz maradt. Átmegyek egy kisebb bukkanón, nincsen még 2.-3. kis hinta már, hanem egyből feszes minden. Autópályán pedig a nagy forgalom miatt nem tudtam annyira meghajtani mint szerettem volna, de 180nál sem volt semmi probléma, feszesen tartotta az ívet, semmi bizonytalanság, semmi kibillegési szándék. Olyan lett a kocsi, mint újkorában :K , talán 1 pöppet kicsit jobb is, mert akkoriban PS2-es michelinek voltak fent a merevített oldalfalukkal, most meg sima PS3-asok, ami szintén sokat dobott az útfekvésen.

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #26637 üzenetére

    Nekem volt szerencsém még chipelés előtt egy A4 kombi 3.0tdi-hez a német autópályán, ami 240 lóerős volt, én pedig még 231. Súlyban csak a mostani 245 pacis A4 avant-ot tudom, hogy 1855kg, én 1825kg alapba.
    A lényeg, hogy megnyomtuk neki, és eltávolodott max. 2 autónyira, majd szépen lassan utolértem óra szerint 263mal. Neki előbb volt vége a max sebességnek ;] Nyomatékban mindketten 500-500nm voltunk. Még egy A8 4.2TDI-hez volt szerencsém, ami 326 lóerős volt 650nm-rel, na azt már chipeléssel kaptam el, de 220-230 után elhúzott, addig viszont semmi különbség nem volt. E350CDI-hez volt szerencsém, azt lehagytam, de A5-össel még nem találkoztam autópályán, aki nyomta is volna neki.
    Szerintem is otthagyja az A5 3.0tdi a 335d-t. Én sem tudtam mit kezdeni egy 233 pacis A6-ossal. Fogta magát, és a quattro hajtással kilőtt a pics*ba állórajtnál. (az már más tészta, hogy amit emiatt szerzett 2 kocsinyi előnyt, 130nál már mellé értem, de ekkor már chip megvolt)
    Autópályán elvérezne az a5ös, de biztos nem azzal villognak :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz FET-MEN #26645 üzenetére

    Én télen -4 fokban próbáltam legyorsulni az A6 3.0tdi quattros ismerőst, és csak 110 után értem be. 255ös gumi helyett 225ös téli gumi, fagyott aszfalt, 1 másodpercig kb. csak egyhelyben gumipörgetés, mire elindult a kocsi..., 2 perce beindított kocsik, gondolhatod... Most gyorsulásin minden körülmény stimmel, kár idekeverni, mert a mocskos, dzsuvás, fagyos, jeges, olajfoltos aszfalton kicsit változnak az optimális körülmények, és az összkerék irányába billen a mérleg.

    Ha már gyári adatok is szóba kerültek, nekem a gyári érték 1825kg, de eskü egyszer már lemérem, mert közel full extra révén tuti több, 7 másodperc a 0-100 és 245km/h a végsebesség, és chipelve tudok kb 6,3at és óra szerint 263at, ergo gyorsulásban szerintem elkenne az ugyanolyan nehéz audi (A6+). A 245 lóerős E93 330D-k viszont már 6,4 alatt gyorsulnak alapból, vajon mi lehet a trükkje (az 500nm-ről lett 520nm, de nekem ennél is több van, mégis csak picit vagyok jobb)?

    Pár érdekesség, ha már találtam táblázatokat, mert látom meglepődtetek, de nekem akkor is ott fityeg +160-180kg hozzátok képest! (az +2-3 ember srácok :B )
    Azonos motorú E92 330d-hez képest pedig +225kg :U

    E92 330D 231ps - 1600 (1615) - 6,6 --> E93asban 7,0s
    E92 330D xdrive 231ps - 1715kg - 6,5
    E92 330D 245ps - 6,0 [6,1] --> E93asban 6,4s
    E92 330D xdrive 245ps - 5,8 [5,9]

    E92 335D 286ps - 1645kg - 5,9
    E60 530D 231ps - 1665kg - 6,8
    E93 330D 231ps - 1825kg - 7,0

    F32 430D 258ps - [1615kg] - [5,5s]

    F33 430D 258ps - [1845kg] - [5,9s]

    F32 430D xdrive 258ps - [1690kg] - [5,2s]
    F32 435D xdrive 313ps - [1700kg] - [4,7s]

    F33 435D xdrive 313ps - [1925kg] - [5,2s]

    F10 530D 258ps - 1770kg [1785kg] - 6,1s [5,8s] -> xdrive 1885kg 5,7s
    F10 535D 313ps - 1810kg - 5,3s -> xdrive 1915kg 5,1s
    F10 M550D xdrive - 1955kg - 4,7s

    Audi A5 3.0tdi quattro 245ps - 1665kg - 5,9s [7,1] (ez h lehet ennyire rossz automatával, elírás lenne?)
    Audi A4 3.0tdi quattro 245ps - 1640kg - 6,1 [5,9] (ez meg most miért jobb manuális váltóval, holott könnyebb?)

    Tehát a bmw-nél 0,1-0,2-edet hoz a konyhára az összkerékhajtás a régebbi szériáknál azonos lóerő mellett váltótól függően, de cserébe +115kg a sima hátsókerékhajtáshoz képest (újaknál csak +75kg), ami autópályás gyorsításkor tuti, hogy hátrány, ill. végsebességnél is 250es korlát felett.

    Az audik 50-75kg-mal könnyebbek összekerekesen az xdriveos bmw-khez képest (és mégis 5,8s kontra 5,9s az azonos lóerejű xdriveos bmw javára, mondjuk 520nm (1750től) kontra 500nm (1500tól) az alapján, amiket találtam), és csupán 40-65kg plusszsúlyt cipelnek a hátsókerekes bmw-khez képest.

    Tehát gyári értékeket nézve egy E92 330D xdrive vinné a prímet 0-100on az újakat nem nézve.

    Közben a most épp kifutóban levő Audi A4-es adatlapját nézve mégsem 1640kg lesz az, hanem 1715kg [1755kg], és 6,1s [5,9s] a 0-100, így viszont pacsi a bmw-nek, ugyanannyi a kg-juk, habár akkor már E90eshez kéne hasonlítani az A4-est, vagy az E92höz az A5-öst, de már uncsi, hogy 3 helyen kell ellenőrizni az adatokat, melyik a jó, úgyhogy nem nézegetem tovább.

    Azért remélem szemet szúrt, hogy anno mennyire be volt harangozva, hogy mennyivel könnyebb a 4es széria a kifutó 3as coupe-hoz képest, ám ez csakis a kis motorokra igaz (a 30d-30d páros automata váltóval már egyforma súly), persze ezt már nem hangoztatják, igaz az xdrive "felsúlya" is kisebb lett.
    Az én esetemben 1840kg lennék automata váltóval, az új 4es pedig 1845kg, csak ott már kötelező az automata, persze erősebb és modernebb a kocsi, ill. 7,1 kontra 5,9 az automata vs automata gyorsulása.
    E60-hoz képest jól meghízott az F10 :Y

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #26651 üzenetére

    Pont ez a vicces, hogy a nyomaték ugyanúgy 1750-3000 között van, csak 500nm helyett 520. Akkor a váltó lett más? Hát utánakerestem, ugyanaz érdekes módon:
    I. 5,080

    I. 5,080

    II. 2,804

    II. 2,804

    III. 1,783

    III. 1,783

    IV. 1,260

    IV. 1,260

    V. 1,000

    V. 1,000

    VI. 0,835

    VI. 0,835

    Német fórumon viszont a következőket olvastam:

    - jobban szeret pörögni a 245ps-es motor, és 4000 fölött is jobban él
    - elektromos a vízpumpa, nem közvetlen hajtásos
    - gyorsításkor a lámpák töltése leválasztódik, így nem terheli addig a kocsit
    - elektromos a szervo, nem kell állandó szervopumpa

    Ezek az apró lépések számítanak összességében annyit, hogy 7,0s-ből 6,4s lett. Az energiát pedig a gyorsítás befejeztével fogja visszatermelni a rendszerbe.

    De ez is érdekes:

    "Wenn man mal die Beschleunigungswerte 100-200 im Vergleich heranzieht, kann man vielleicht grob folgendes ableiten:

    231 PS Limo Handschalter Serienbereifung ca. 17,5 Sek.

    245 PS Limo Handschalter Serienbereifung ca. 15 Sek.

    Touring plus 0,5 bis 1 Sek.

    Cabrio plus 1 bis 2 Sek.

    Automatik plus 0,5 bis 1 Sek.

    18" Felgen plus 0,5 bis 1,5 Sek.

    19" Felgen plus 1 bis 2 Sek."

    Tehát 100-200 km/h között ezek az adatok, és a karosszériaváltozat, ill. felniméret ennyivel ront az értéken. Ma is tanultam valamit :DD

  • BeZol

    őstag

    válasz MrRL19 #26678 üzenetére

    Toyota yaris hibrid. 4,8at eszik városban, az a te kocsid ha nagyon-nagyon-nagyon számít a fogyasztás, és benzines kell. A diesel yaris nálunk 5,3 fele eszik városban.
    Itt egy teljesebb lista: [link]
    És ezek vegyes fogyik :DDD
    Szerintem felesleges városba bmw-t tartani, mert városba benzines motor a tuti, ami lehetőleg 1,4liter alatti, de inkább 1,2-es és szívó. Turbósokról nem tudok nyilatkozni, csak olvastam h 1,2TSI-k szar*k.
    A bmw-nél nincs ilyen kicsi motor, a kisebb bmw dieselek pedig lehet kinyírják magukat városban, kellene 1-1 hétvégi hajtás, akkor nem para szerintem.
    Ezek ellenére megértem ha bmw kell, csak azért számolgass, hogy 5 literes fogyasztással mennyit költenél évente vagy inkább x év alatt, kontra 10 literes fogyasztással (mert bmw-vel kétlem, hogy városban az alá nagyon bekúsznál benzinessel).
    400Ft-os üzemanyaggal 15k km-rel évente ez: 300ezer Ft kontra 600ezer Ft. Tegyük fel 3 évig használnád a kocsit: 900ezer Ft tankolás kontra 1,8M Ft. Szerintem nem kevés pénz az a 900k ;)
    Mondjuk pont én okoskodok, aki 330d-vel mászkál városban 9,5 liter körül :DDD (hétvégente persze autópályázok, és lemegyek 8,5re, igaz nem megyek lassan sem ;] )

  • BeZol

    őstag

    válasz FET-MEN #26700 üzenetére

    Tempomat 70, tető lent, 30+ fok, klíma közben fújja arcba a hűst, zene bömböl, 5,3l/100 kb. 80km-t közlekedve.
    Egyébként szerintem nem lehet a városi fogyasztásokat rendesen összehasonlítani. Vidéki megyeszékhelyen megtankoltam város végében, átmentem onnan majdnem a másik végébe (4,5km kb.), végig zöldet kaptam, tempomat 50nel döcögtem, és 5,5-ös átlagot írt ki. Nem mind1 ilyen kicsit távnál az sem, hogy elindulás előtt vagy után nullázom a fogyasztást, mert egy elindulás után kell vagy 300+m, hogy bekússzon a kijelző 9 liter alá. Ugyanez a menet elindulás előtt nullázva a fogyasztást már nem fog 6,3-nál kevesebbet mutatni.
    Ettől függetlenül olyan igazi kemény budapesti dugóban, mikor 2 autónyit haladok 1 lámpaváltásnál, na olyankor 12,5 litert is láttam kiírva, aztán déli pályaudvartól nem volt dugó, és mire kiértem az m1esre, már le is kúszott 9,5 alá. Na ilyet vidéki nagyvárosban nem tudok produkálni, és az a 9,5 máris inkább max 8,5, és akkor még nem is tempomatoztam és nem is kíméltem a gázpedált.
    (a +225kg-omat továbbra se feledjük, ezért amit írtál sztorit, nálam 5,8 alá soha nem menne, olyan 6-6,2-re tippelnék, aztán kitudja mennyit csal a computer)

  • BeZol

    őstag

    válasz hdman #26767 üzenetére

    Jé tényleg :DD
    Már 2 hete gondolkoztam rajta, hogy bővítem, főleg most, hogy lett fékolajcsere, kéziváltó-olaj csere, motorolaj és további szűrők cseréje, difiolaj csere, vezérműlánc csere, és a gyári lengéscsillapítók helyére bekerültek a koni sportok + ugye futóműállítás, és már 170k km-nél araszolgatok.
    Így nyáron nagyon aktuális az a havas kép...
    Balatonfüredre mászkálok most a nyáron minden héten többször is, mert a közelben van nyaralónk, és hát teli volt a múltkor is 3as cabriokkal. Megálltam az ingyenes parkolóban, és mire leértem a sétányra, 4et láttam :)
    Persze fekete szín, fekete bőr, esetleg más szín, de akkor is fekete bőr, nagyon változatosak a srácok :N
    Ha nyáron ráértek, ajánlom mindenkinek Balatonfüredet, tavaly is nagyon szép volt, de most megint tudták überelni.
    Gyönyörű szép lett a sétány + a parkos része (főleg az tetszik, ahogy a fák körül ott a kavics, és közben fa és fa között pedig olyan járda lett, mint a fa körüli kavics, csak sárgás, szerintem nagyon adja), és hát ugye új a part, normálisan rá lehet ülni a betontömbökre és lehet bambulni a magyar tengerre. Ha pedig éhesek vagytok, lehet tolni velős pirítóst, de a fagyi is marha finom volt, ill. Tihany is közel van, de akkor már akár kompozni is lehet és irány akár Siófok (igaz ott már 2 éve nem voltam, annyira legalja hely lett a sétánya)

    Egyébként gondolom majd megint jönnek az értelmes kommentek a heti merítés alá.
    Eléggé uborkaszezon van az elmúlt 2 hét óta autós hírekben, úgyhogy nem csoda, hogy vmit most toltak.

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #26872 üzenetére

    Akkor vmi egyterűt nézzél, ami akár 7 személyes is lehet. BMW 2es active tourerrel rád gondoltak :DDD
    Ha netán nem bmw, akkor renault scenicben hányingere volt a családban rajtam kívül mindenkinek, úgyhogy 1 évesen el is adtuk. Seat Alhambra nagyon-nagyon jó volt, igazi igás ló, csak már lakókocsit húzva be-beremegett a motornál valami (aztán már elkezdte anélkül is), és már csomó mindent cseréltek, de semmi sem oldotta meg, így inkább el lett adva, de az nagyon jó volt, mert az üléseket ki lehetett venni, és több hely volt, mint most a peugeot 5008asban, aminél csak síkba rendeződnek az ülések. Esetleg még octavia kombi.

  • BeZol

    őstag

    válasz Lavidaloka #26880 üzenetére

    Nekem kb. 0,2-0,3l többletfogyasztást okoz a 255ös hátsó a téli 225öshöz képest (amik 17"-osak, nem 18"osok) ugyanúgy közlekedve. (a téli nálam 210ig mehet csak, így azzal a nagyobb száguldás eleve kilőve, ezért is jobb a fogyasztásom vele, de direkt néztem adott szakaszt ugyanúgy tempomattal, és ugyan télen tovább tart bemelegednie a motornak, de ennek ellenére is 2-3deci a különbség nálam)
    Még arra is érdemes figyelni, hogy még a múltkor írtam, hogy 100-200 között gyorsulva a 330d-k esetén legalábbis a következő jön ki:

    231 PS Limo kézi szériagumi ca. 17,5 Sek.

    245 PS Limo kézi szériagumi ca. 15 Sek.

    Touring plus 0,5 bis 1 Sek.

    Cabrio plus 1 bis 2 Sek.

    Automata váltó plus 0,5 bis 1 Sek.

    18"-as felni plus 0,5 bis 1,5 Sek.

    19"-es felni plus 1 bis 2 Sek."

    És ez nem biztos h hülyeség, én is úgy érzem, hogy a 17"es felnikkel mintha jobban gyorsulna a kocsi, már ha elég a tapadás ;] Kanyarban persze sokkal hamarabb kitör a hátulja, de normális sebességnél ez nem jelenthet problémát, tehát a kisebb felni és gumi mellett szól a jobb fogyasztás és menetkomfort. A nagyobb felni és gumi rontja a menetkomfortot ( és még drágább is a nagyobb gumi és felni is), cserébe jobb lesz kanyarban a tapadás, viszont a kocsi is picit többet eszik, és hát ha fontos a megjelenés, akkor ez szebb is, mondjuk szerintem nem mondtam sok újdonságot :D
    Az biztos, hogy sokat számít a gumi típusa is (merevített-e vagy sem), és felniben 18" fölé én már nem mennék, de pl. egy X5ös esetén 19" fölé nem mennék.

  • BeZol

    őstag

    válasz MPeter87 #26975 üzenetére

    Én 3 év alatt 120ezret raktam a kocsiba, utána még mentek bele a kilométerek, de már 4. éve évi 10-15k ha megvan (heti 160km + nyáron kirándulgatásokkal), most múlt 7 éves a kocsi. A vicc az, hogy bmw szervízben utoljára 3 évesen volt, addig pedig ugye évi 40k km megvolt, és most teoretikusan 280k km-nél kéne járjak, pedig csak 172k, de ha eladnám, senki nem hinné el. Ugyanez vonatkozik édesanyám mini cooper s-ére. 2004es, és talán most érte el a 150k km-t, azt se hinném el ha vevő lennék :D

  • BeZol

    őstag

    Egy kis csemege 80-200 km/h gyorsulások gps-szel mérve gyári kontra chipelve, néha írva azt is, hogy ez az időjavulás kb. mennyi kocsihosszt jelent, ill. mivel az összes mérés ugyanúgy zajlik, lehet tudni melyik bmw mit tud a másikhoz képest:

    F30 330d Limousine (1615kg, 13,7m Ft): 21,12s ; chipelve: 16,46s

    F30 335d xDrive Limousine (1705kg, 16,1 mFt): 17,58s ; chipelve: 14,05s

    F32 435d xDrive Coupe (1700kg, 16,5 mFt): 18,12s ; chipelve: 14,14s

    F11 M550d xDrive Touring (2065kg, 25,5 mFt): 17,50s ; chipelve: 13,92s

    F10 535d Limousine (1810kg, 17m Ft): 17,53s ; chipelve: 14,84s

    E70 X5 M50d (2225kg?, 24,8 mFt F15ösként): 19,12s ; chipelve: 15,66s

    Tehát chippelt 330d lenyomja a sima 335d-t. A sima és chippelt 335d tulajdonképpen ugyanazt tudja, mint egy M550d simán/chippelve. Az X5-ösök M50d motorral lassabbak, mint a chipelt 330d-k (már 2xer próbálkoztak nálam is ;] ) és sima 335d-k.

    Én chipelt M235i videót kerestem, de ugyanazt tudja egy M135i is a súlyok alapján: M135i xDrive (1590kg, 14,2 mFt): 16,04s ; chipelve: 13,07s Ez így 360 le 520nm, engem pedig 380 le 530nm-es érdekelt volna, na az akkor ennél is gyorsabb és budget ajánlat a többi kocsihoz képest, közben pedig lassan itt lesz az M2-es BMW :B

    A miheztartás végett: F30 335i xDrive (1690kg, 15,3 mFt): 19,54s ; chipelve: 14,97s

  • BeZol

    őstag

    válasz Viszlát #27008 üzenetére

    Akinek fontos a menetdinamika, az így tutira tudja, hogy egy M135i/M235i-vel lehet a legjobb értékeket a lehető legolcsóbban elérni, ezután már csak 2xer ennyitől jönnek az igazi M-esek, amik dupla pénzért szerintem max 1,5xer többet HA nyújtanak. Én sejtettem eleve 1-2 kimeneteli eredményt, de van ami meglepett, gondoltam megosztom, nincs itt 3as szériás önigazolás, mindenki tudja mi az igénye :P

  • BeZol

    őstag

    válasz -KP- #27085 üzenetére

    Én Soltvadkertre mentem le még 2 éve barátnőmmel. Az autós felvonulás miatt mentem leginkább, ahhoz pedig így utólag belépőt sem kellett volna venni.
    A lényeg, hogy bementünk kocsival, leparkoltam, közben pedig legalább 4-5 embertől is hallottam hogy mondja a társának, hogy "nézd a kis köcsögöt, nem hiszem el h ilyen kocsija van" és társai szövegek (és persze jelzők a bnőmre is)... Na ez nem hiányzik, ill. az emberek többsége tipikus vidéki "köcsög" volt, aki a helyi körzetében biztos "valaki", de itt inkább taszító volt a beszéd és viselkedéskultúrájuk (és én csak kb 14-18óra között voltam ott, tehát még max csak alapozhattak a piások, nem akarom tudni mi lehet este...). Kajálda rész kritikán aluli volt, és a bmw cuccokat árulók is elég flegmák voltak, de azért vettem magamnak egy bmw-s pólót :DDD
    Viszonylag nagy por is volt, az sem tetszett ott.
    Környéken leparkolsz, besétálsz, kifizeted a jegyed, és jó leszel.

  • BeZol

    őstag

    válasz -KP- #27098 üzenetére

    Leugorhatsz, mert ha nem vagy autótulaj, akkor nincs miért aggódnod. Ha meg nem tetszik, ott a balaton, és csak vasárnap jön a lehülés, csobbansz egy jót! Szerintem menj el, mert a végén azt mondogatnád h kár h nem mentél. Lehet kocsi nélkül tök jó buli lesz ;) Nem kell végig a kocsid miatt parázni.

  • BeZol

    őstag

    válasz BeZol #27099 üzenetére

    Emlékeztek még a 4es coupe tanulmányra?

    Totál csalódás lett a végleges 4es, DE 3 év elteltével a faceliftes 3as megkapta ezeket a gyönyörű csíkos-karikás első lámpákat. Lehet a 4est is megszépítik hamarosan.

    Voltam most bmw szalonban, beültem 2es active tourerbe, 3as gt-be és x6-osba. Egyik iránt sem éreztem birtoklási vágyat. A 2es eleve családosoknak van, így az nem is csoda h meg se mozgatott. A 3as gt egy 320d volt, és 15,3m Ft. Hát, teljesen úgy éreztem magam mint az új skoda octaviában. Ugyanannyi hely elől, hátul, és a csomagtartó is ugyanakkora. Van pár több extra, léteznek erősebb motorok és bmw-s a belső is, de ennyi pénzért ez butaság, nem nyújt annyival többet a prémium mint régen. Az x6os elől jó volt, de hátulra be-kiszállni botrányos.

    Azt is megállapítottam, hogy aki nem 10ezresekkel törli a fenekét, annak nem érdemes régi szériáról újra váltani, érdemes egy szériát kihagyni, mert egyszerűen nincs annyi plussz, közben pedig a prémium márkákat egyre inkább szorongatják alulról, és azt kell h mondjam, már csak talán a nagyobb motorok miatt érdemes vásárolni ilyet, mert az még markáns különbség, de a belső tér + funkciókban nem érzek akkora szakadékot mint anno 10 éve. Mi lesz itt 10 év múlva? :DDD

  • BeZol

    őstag

    válasz KINKY_007 #27101 üzenetére

    Speciell engem csak a diesel mozgat meg, a benzinest letojom, és dieselből bizony csak a prémiumok tudnak igazán erőset felmutatni.

  • BeZol

    őstag

    válasz MPowerPH #27113 üzenetére

    Elmúlt 2 napban találkoztam egy alfa romeo 4c-vel és egy audi r8-assal is. Hát, engem már a mini cooper s-ben is felbasz, hogy végig brummog a kipufogó autópályán mert olyan a fordulat, de az alfa és az audi még erre is rátesz egy lapáttal. Hosszú távon engem biztos kiidegelne. Az is milyen már, hogy gyors be akarsz slisszolni valahova, és diesellel simán hangorgia nélkül megteszem, benzinesként pedig elkerülhetetlen a nagy csinnadratta. Nem mondom, hogy nem tetszene, de aki állandó használatra vesz ilyet, az vagy nagyon ne tapossa, vagy valami fülldugót érdemes lehet beszerezni hosszú utazásokhoz. Tankolni meg tankolja az akinek 6 anyja van :D Na jó, nem ellenzek én semmit, nem mondom h nem fogadnék el egy M4es cabriot, de ami 200 lóerő feletti benzines, az már inkább élményautónak való, mint utazó autónak, használati eszköznek, hacsak nem fontos a fogyasztás, esetleg nem tervezel hosszabb távra vele, esetleg új autó és a hasonló diesel felárát elkocsikázod, és csak olyan 80k km körül adod el :F De akkor meg minek újonnan venni. Lehetne már egy tesla-hoz hasonló hatótávú tisztán elektromos bmw is, ami diesel árban megy, és akkor talán nem lesz gáz, mikor 10 évesen tönkremegy az akksi és 6-10 mFt-ért venni kell bele újat, mert vmennyit csak-csak kitermelt azalatt.

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #27487 üzenetére

    Én megelégeltem a dugókat, mert már tömegközlekedéssel is elviselhetetlen volt, úgyhogy ez lesz a 2. hét, hogy robogóval járok. Egyelőre bérlem próba jelleggel, hogy életképes-e a dolog és milyen erős/nagy robesz kell, de úgy tűnik jó lesz a dolog. Elvileg 2,5-3litereket esznek, folyton a lámpák legelején állok, és ami tömegközlekedéssel 1 óra lenne, kocsival pedig kb 50 perc, az így most 15 perc :U
    Ma meg is vettem a motoros ruhákat, amikkel majd 15fok alatt nem fogok szétázni, szétfagyni, és ha a héten nem is, de jövő héten lehet lesz is véve egy robogó, de szigorúan csak 125öst engedélyez a család. (azért a hétre egy 300ast bérlek ki ;] )
    Ha el kell ugranom a város másik végébe valami apróságért, akkor végre nem kell szétdugózzam magam miatta. (azért vicces, hogy én akkor kezdek el motorozni, mikor más teszi el a motorját :DDD )
    A bömös meg marad továbbra is hétvégékre az oda-vissza 75-75km-ekre.

  • BeZol

    őstag

    válasz leroyclub #27506 üzenetére

    Ha netán vezetésre kerül a sor, akkor szlalompályán észreveszed, hogy alacsonyabb sebességnél le sem kell vegyed a kormányról a kezedet, míg ha sima kormány van, akkor kell tekergetni.
    Egyébként biztos álló helyzetben is fel tudod mérni, mennyit kell tekerni a végéig.
    Találtam egy videót, ez talán segít: [link]

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #27813 üzenetére

    Honda Jazz 1.2 78 lóerő elsőkerék 1,5 évig, majd 330d 231 lóerő hátsókerék immáron 7,5 éve.

    Nyugodtan lehet erősebb autót venni, ez nem olyan, mint a motorozás.
    Ha valamit picit el is mérsz, az elektronika helyrerak, iszonyat nagy balfasznak kell lenni ahhoz, hogy tényleg saját hibádból nézzél be valamit...
    Nem vágom, hogy E36 és E46-osokban mennyi ilyen kütyü volt, de gondolom nem a semmiből tettek ennyi mindent az E90esekbe.
    Szerintem a legfontosabb inkább az, hogy régi autó lévén biztos h sok baj elő fog jön idővel, és egy erősebb motor többet is eszik. Ha valaki összegyűjtögetett közel 1misit, és 1-2százezret szán javításra úgy, hogy közben még 10+ litereket evő benzines motorral veszi a kocsit, az szerintem gondolja át még1xer a történetet, mert sanszos, hogy megveszi, egy idő után rájön h lezabálja a gatyáját + még javítgatni is kéne, és a vége az lesz, hogy vagy állni fog a kocsi, vagy passzolja tovább, sőt simán sanszos, hogy pont ilyen úton vált eladóvá az a kocsi amit megvett.
    Én értem, hogy bmw, nekem is sok haverom vett bmw-t, azóta is lapátolják beléjük a százezreket, de menő és fel lehet vele vágni, de biztos h ér ez ennyit? (több ismerősöm is ugyanott tipeg évek óta, minden pénzük elmegy a kocsira...)
    Szerintem növeljétek a megtakarítási határhajlandóságotokat, és halasszátok el a fogyasztásotokat későbbre, egy max 3 éves gépre, addig pedig racionálisan nézzetek egy A-ból B-be vivő autót, ha már annyira kell a 4kerék. (én most pl. robogózok itt pesten, és 2-2,5 literekkel járok, dugó pedig zéró, ha pedig sok cucc kell, akkor arra ott a családi egyterű)
    Peace.

  • BeZol

    őstag

    válasz roomi #27915 üzenetére

    Amit anno a cikkek alapján olvastam róla, aszerint menni megy, de enni is eszik.
    Van aki alatt 8 litereket eszik, más alatt 12őt, tehát ha nem nyomod neki de azért haladsz rendesen, akkor szerintem 10körülre jössz ki.
    Elvileg már 1500 körül megjön a nyomaték, tehát dieseles-szerű, és írták is róla, hogy olyan dieseles a hangja is, eléggé kerregős benzines létére.
    2liter, 4 henger, hangorkánt ne várj tőle. Chipelni lehet rendesen, hiszen turbós, és akkor kb. 300-310 lóerős lehet 440-450nm nyomatékkal, tehát egy 335i-t faraghatsz belőle, csak ugye kisebb súlya lenne a kocsinak (-60-70kg és nincs hangorgia).

    Szerintem egy 320i józanabb választás ha már annyira benzines kell, mert a hangja ugyanaz lesz, annak is már alacsony fordulaton megjön a nyomaték, a 7,3s-es gyorsulás is bőven jó a hétköznapokra, és fel lehet chipelni egy 328i szintjére.

    ÉN ha benzines bmw-t keresnék, akkor a hétköznapokra max egy 320i-t vennék, a hétvégékre pedig egy 335i-t, és nem tartom jó ötletnek köztes megoldásnak a 328i-t, hacsak valami rejtélyes oknál fogva minimális felár ellenében tudnék szerezni egyet a 320i-hez képest.

    Kicsit off: pár hónapja beültem a 3GT-be, és kb. úgy éreztem magam benne, mint egy bmw-sített skoda octaviában. A prémium belsőt leszámítva szinte csakis az erősebb motorokkal tűnnek ki manapság a prémiummárkák, tehát én nem biztos, hogy a talán 1,5xer annyiba kerülő bmw-t venném, hiszen skodából is van 220-230 lóerős benzines. ÉN ha bmw-t vennék, akkor olyan motorral venném, amivel nem szorongathat meg a pályán egy "szaros" skoda. Persze van, akinek a prémium belső fontosabb a dinamikánál, én azokat is megértem, sőt lassan én is efelé kezdek húzni, de nah, azért egy skoda ne nyomjon le a pályán és ne is maradjon a seggemben :DDD És kapják be az opel insignia opc-sek :U

  • BeZol

    őstag

    válasz CharlieDrop #27934 üzenetére

    Én nem azt néztem, hanem hogy belső térkínálatban elől, a hátsó sorban, és a csomagtartóban is ugyanannyi hely volt így ránézésre.

    Egyébként nekem sem tetszik annyira a 3gt, de nagyon sok hátul a lábtér + a csomagtartó is nagy és könnyen pakolható, tehát nagyon praktikus kocsi, és azért egy 335d-ben elfogadnám :U (de ha 18d, 20d motorral adnák, akkor inkább egy octavia, a különbözetet meg félrerakom)

    Az 5gt nekem jobban tetszik. Eleve 1-2 évvel korábban hozta be azt a formát, ami mostanra kezd kifutni. A 7es bmw alapjaira épül, rohadt drága volt egy sima 5öshöz képest, már túl sok benne a hely, elsőként kapta meg talán a 306lóerős 35d motorokat, és mióta frissítették, azóta már létezik hozzá M-paket, na úgy nagyon ott van az a kocsi, főleg fehér színben, de itt is parkol az utcában egy 535i GT hófehérben, az is nagyon szép, hiába nincs rajta m-paket.

  • BeZol

    őstag

    válasz #56573440 #27945 üzenetére

    Új Ford Mustang 11,9m Ft 2.3-as 4hengeres ecoboost motorral 317 paci 432nm. (5,8s a 0-100)
    4literes V8assal 421 paci 530nm 13,7m Ft-ért (4,8s a 0-100). Ha jól nézem, minden extrát beletéve nem lehet több 15,543m Ft-nál, hacsak nem cabriot veszel.
    Ezek magyar árak, tehát ténylegesen ennyi, nézd meg a ford.hu-n, az már más kérdés, hogy szerintem 1 éven belül biztos nem kapsz, mert előre elfogytak.
    A futóművet is kicserélték, és a belseje is jóval színvonalasabb lett, képen szerintem egész korrekt, a tesztek szerint viszont elég kopogós és h nem kell csodát várni tőle.
    Valahol azt írták, hogy csak a dacia logan esetén adják ilyen olcsón a lóerőket, mint ehhez.

    Szerintem teljesen mind1, hogy mi van a kocsi alatt, mert én biztos h nem vinném versenypályára, az meg h rázna mert sportkocsi, az szerintem alap. A belseje miatt sem aggódnék, képek alapján tényleg oké.
    Én ha megtehetném és kéne egy sportkocsi a hétvégékre, akkor egész jó vétel, hiszen V8-ast kapsz bagóért, menetteljesítmények alapján pedig M235i szinten mozog (az is 4,8s 0-100, és ugye lehet chipelni mert turbós, a V8 pedig szívó). Tény, hogy a bmw picike lenne, és alsó hangon 13,1m Ft, fullozva pedig 18körül lenne szerintem, de viszonylag értelmesen extrázva 16 alá be lehetne hozni, és akkor árban is pariban van a mustanggal, csak hát a mustang szerintem ütősebb jelenség és jobb hangélményt ad a sor6os pici bmw-hez képest, tehát méretek alapján egy 4es bmw lenne az igazi társa (435i), de az már nehezebb az M235i-nél, és elmarad menetteljesítményben a mustangtól (és alsó hangon 15m Ft + extrák). Az M4-es viszont már elkeni a mustangot, de még mindig csak sor6osunk van és 24m Ft + extrák...

    Én nagy dilemmában lennék, hogy fullos mustang V8cal, vagy pici M235i félig extrázva. Közben ugye itt az M2is, tartalék pedig chipeléssel bőven van a bmw-kben, míg a mustang szívó V8asánál már barkácsolás kell. Szerintem én emelném a tétet, és inkább átvinném a dilemmát Shelby GT350 kontra M2-es BMW dilemmára :DDD

    Szerintem itt egyértelműen egy tesztvezetés lenne a döntő tényező, és a szívem szerint döntenék, mert ugye nagy kérdés, hogy ér-e ennyit az a V8-as hang és jó-e élőben, cserébe pedig leshetem belül a bmw-hez képest úgymond gagyi belsőt minden hétvégén, míg a BMW-nél minden egybe lenne, és csak max a sor6 miatt kéne szégyenkeznie, meg h talán picit picike és direkt úgy csinálták meg, nehogy lenyomja az M4-est (370 lóerős, és ha jól rémlik csak 20kg-mal könnyebb az M4-esnél, de hát annak 431 lóereje van...)

  • BeZol

    őstag

    válasz KINKY_007 #27991 üzenetére

    Ezt én is ajánlom. Gyári M-sportfutóműre került a gyári talán sachs lengéscsillapítók helyére. Kicsit keményebb talán a minimum állása az eredeti M-eshez képest, de tökéletes a komfort így is. Egyáltalán nem rázós, viszont talán 1,5-2xer annyiba is került, mintha sachs-ot vettem volna. (de ezt legalább lehet állítgatni)
    Azt viszont nem tudom, hogy a sport kit esetén mennyivel kerül lejjebbre a kocsi az m-sportfutóműhöz képest, de nekem így pont jó, lejjebb nem mennék, ezek a magyar utak siralmasak, nem tudom nálatok milyen az út arra amerre mész, de ide ökörség lenne alacsonyabbra vinni a kocsit, így is a fekvőrendőröknél mindig karistolom az első gumikat a lökhárító alján. Ugyan így őrültségnek tartom a 18"-nál nagyobb felnit is a kocsira, pedig nem 1-2-őt látok. 17"-eshez képest szerintem hoz annyit feszességben, mint amennyi komfortot elvisz, de 19" már sok lenne. Én azt hiszem 170et vagy 190et fizettem a két első + hátsó lengéscsillapítókért + új 95ah-s akksit tettem a gyári talán 88as vagy 92es :F helyére.

  • BeZol

    őstag

    válasz KINKY_007 #27993 üzenetére

    Rákerestem, elvileg 15mm-es az ültetés az M-futóműben. A tiedét nagyon alacsonynak tartom :DDD
    Itt óbudán a kiscelli utcában és környékén annyi fekvőrendőr van, és viszonylag magasak is, hogy még kb. álló helyzet közeli átgurulással is beleér az alsó gumi. A tiedé itt már a lököst érné szerintem. Az útfelújításoknál is néhol annyira hülyén csinálják meg az aszfaltkivágásokat, hogy ott is necces néha a dolog, márpedig az ilyet sokszor nem tudom kikerülni. Viszont biztos szépen fekszi az utat.
    Egyszer németből hazafele jövet ment előttem egy E92es m-paketos, azelőtt meg egy E93as m-paket nélküli, és tök jól lehetett látni, hogy a sportfutómű nélküli alatt "át tudtam látni", és kicsit furának is tűnt az m-eshez képest, mert az M-es az mintha rácuppant volna az útra, ezzel sokkel dögösebben is mutatott, hiszen már nem annyira "kocka" formát láttam, hanem "téglalaposabbat".
    Én nem tartom rázósnak 18"as felnikkel és sima gumikkal. Lassan fel kéne tegyem a téli 17"eseket, de komfortra kb. ugyanazt hozzák, csak jobban bedől nagyobb sebességű kanyarban a kocsi (lehet az is számít, hogy 225ös és nem 255ös), és közelről szerintem nem néz ki jól, mert már túl vastag a gumi pereme, viszont messziről oké.

  • BeZol

    őstag

    Ma a Császár Komjádi uszoda előtt volt szerencsém egy G-poweres E93as M3-ashoz. Hát legalább 160ig tolta az egyenesben :DDD Iszonyat jó hangja volt, folyamatosan pörgette a motort és durrogtatta a kipufogókat :)) Teliordította az egész környéket :D Nagyon tetszett :K

  • BeZol

    őstag

    válasz Stehe #28098 üzenetére

    E90 328i szerintem nem európai piacra készült, nálunk nem lehetett ilyet kapni, csak a miheztartás végett.

    A 325i és a 330i még szívósak, nem indulnak meg alacsony fordulaton úgy, mint az újak, tehát szerintem többször kell majd magasabb fordulaton használni, mint pl. az F30as 328i-t, aminél váltás nélkül is menni fog a dolog, cserébe gondolom nem is kér annyit, csak dieseles hangúnak írják, és csak 4henger.

    Én 335i-t választanék, annak legalább két nagy kéménye is van, turbós is, alacsony fordulaton is húz majd mint a szemét, és 6henger, ergo egy 330i és 328i keresztezve :DDD

    Spritmonitor.de szerint a 2008as 330i-k átlag 10,7litert esznek százon, míg a szintén 2008as 335i-k 9,79litert :)) (kis sebességnél alacsony fordulaton a többletnyomaték miatt jobb a fogyasztás, hamarabb megvan a tempo)
    A 2012-es 328i-k átlag 8,2literrel beérik.

    Én tempósan közlekedek a 330d-vel, rám 7,51litert írnak, viszont 8-8,5 között járok el így, tehát kb 1-1,5 litert ha hozzáadunk a benzinesekhez, akkor megkapod a dinamikus közlekedésű átlagfogyit.

    Ha netán egyszer chipelésre adnád a fejed, mert kevesled a kakaót, akkor az csak turbósnál fog menni, és ki tudja, lehet ez is jó lenne a jövőben. /335i-t 306 lóerőről 383ig lehet +105nm nyomatékkal, míg a 328i-t 245 lóerőről 311ig +95nm nyomatékkal. Ezek mind 550 eurók. Megrendeled, leírás alapján max 30 perc alatt beszerkeszted, és kész vagy. Nálunk 2 kocsiban is teszi a dolgát már 3-6 éve/

    Fentebb írtak már szerelőt.

  • BeZol

    őstag

    válasz fullextra #28143 üzenetére

    Meleg motornál is?
    Nálam is vannak néha fura dolgok, amíg ebben a hideg időben be nem melegszik a motor. Bárhogy kuplungolok, remegve/rángatva tudok csak indulni ilyenkor egyesben (de nem mindig ilyen, ez a vicc az egészben, kb. motorbeindításonként más, furi, talán a klíma/fűtés miatt van), de aztán kb. 3 perc kocsikázás után elmúlik. Mikor tavaly -16fokok voltak, akkor viszont elég sokáig tartott mire abba maradt, és olyasmi is volt, amit te leírtál.
    Nekem 6.ban 110ről padlózva van ilyen darálósabb hang hátulról, mintha kipörögne a kerék, gondolom nagy terhelést kap valami, és nem csipázza, de 130felettől már el is múlik a hang.

  • BeZol

    őstag

    válasz Viszlát #28466 üzenetére

    Még mikor megjelent, akkor volt szerencsém vezetni egy 535d gt-t pannonhalma környékén. Hát, az út egy fos volt, teli volt kátyúval, a kocsi meg meg se érezte. Lepadlóztad, és ment mint a szemét. Hely is volt benne dögivel, csak hát ugye újonnan elborultan drága volt.
    Facelift-tel jött az m-paket is hozzá, nekem úgy tetszik a legjobban fehérben, de annyira drága és nagy már, hogy én inkább egy 3gt-t választanék szintén 35d motorral, de azok még nincsenek használtban, cserébe nem a közeljövőben jön ki az új variánsa, mert ugye az 5gt 2009es, szerintem a 2016os új 5össel mutatják be belőle az újat, ha ez zavarna talán.

Új hozzászólás Aktív témák