Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Mister_X #648 üzenetére

    Lemezesért sem kell sehova menni. 3 klikk, másnap hozza futár. Annyiért vagy olcsóbban, mint amennyiért utazgatnék.

    PC-re az utolsó játék, amit vettem, az a FF VIII volt, 2000 nyarán. Meg 2008-ban ezresért egy Lock On: Modern Air Combat.

    Szóval a digitális maximum olcsóbb, de kevesebbet is kapsz jóval.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ldave #650 üzenetére

    Itt a

    Tales of Zestiria
    BlazBlue: Chronophantasma EXTEND

    meg a Guilty Gear Xrd -SIGN- a várós.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Na, Tales of Zestiria megjelenés május 8.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ldave #655 üzenetére

    Talán sikerül majd ezt is a premier napján átvenni.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ldave #657 üzenetére

    Szerintem kezdj egy Tales of Xillia 1-2-vel. Meg ott van még a Tales of Graces f meg a Tales of Symphonia Chronicles.

    És ugye a sokak által legjobbnak tartott Tales of Vesperia, amit cefetül végigjátszanék, de PS3-ra nincs lokalizált verzió, csak X360-ra - a japán nyelvtudásom meg még nem elég hozzá.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ldave #659 üzenetére

    Semmi közük egymáshoz. Mi bonyolítás ezen? Ha valami jó, akkor az jó.

    Amúgy meg szebb se lesz - már ha ez bárkinek is szempont.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Jó egy év után, pár napja megint elővettem a Final Fantasy XIII-at. Anno Chapter 11 közepe táján hagytam félbe, 55 játékórával.
    Újrakezdtem és most egy kicsit jobban figyelek a sztorira. Eddig van benne 38 óra és ~10 órán belül nagyjából beérem magam; már ismét Chapter 11-ben vagyok.

    Ugye kegyetlenül lineáris csőben mész, de ha más nem, legalább a mai napig szép - leginkább a karakterek és az ég. Meg ugye a CG és az OST se rossz.

    A játékrendszer külsőre 1x1, végletekig le van butítva (meh..), de azért a háttérben sok számolás folyik (Game Mechanics Guide). Mondjuk örülnék, ha GUI-szinten lenne látszata, nem Strength meg Magic + egy Skilltree meg pár tárgy és csá..

    Nincs világtérkép, minijátékok, etc. Szóval Final Fantasy-nak annyira nem az (csak bizonyos hangulati- és kezelési elemeket illetően - meg a hossz), inkább egy lineáris akciójáték, aminek története is van.
    Azért lelkiismeretesen végignyomom, aztán követi a XIII-2, végül a Lightning Returns - és akkor a XIII-trilógia letudva.

    De hogy legalább azt a szájbarakott japán hangsávot nem voltak képesek rágyömöszölni egy BD lemezre... És no loli.. >: (

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #735 üzenetére

    Jó. És mit csináljak azzal a PC-s digitális fertővel?

    Nem tudom, direkt idegelsz-e.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Mister_X #739 üzenetére

    Meg a konzol-árú VGA és konzol-árú CPU, meg a lemezes verzió hiánya.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #742 üzenetére

    "Amúgy ha azt számoljuk, hogy azért egy embernek szüksége van egy normális számítógépre is a mindennapi mindenhez."

    Attól függ mire. Ha Blu-ray-ezel, netezel, irodázol, esetleg régebbi játékokkal játszol, akkor totál fölösleges 40 ezres CPU meg 70 ezres VGA. A kettő árából meg már ott a vatta nextgen konzol.

    Az Ivy-cerkás konfigom röhögve megbírkózik 117 (egzakt szám) füles böngészővel (amiből vagy 50 YT és egyéb flash lejátszós baszás), úgy, hogy mellette megy a BD rip kirakva TV-re, meg van nyitva szövegszerkesztő, 9 instában fut képnézegető, egy filekonvertáló, TC, megy torrent, IRC, Skype, ts3, Quake Live kliens. Szerintem ez normális gép a mindennapokra. Az emberek 70 %-ának még ennyire sincs szüksége, csak megteheti.

    Kérdés, hogy mire használod. Bár az szívderítően lélekromboló, hogy megveszed a csodát nettó 5milliójé, oszt 3 hónap múlva meg egy elavult szarhegy, aminek kilójáér adnak egy zacskó szotyit.

    "Multifunkciós"

    Nem azt mondtam, hogy ne legyen PC-d. Nekem is 20 éve van és mindig is lesz.

    "több monitor támogatása"

    Használod is? Dolgozni és böngészni tényleg jó 2-3 monitoron, de játékban nekem konkrétan az agyamra ment - az MS Filght Simulator kivételével. Ezt a funckiót amúgy már egy 3 ezer Forintos videokártya is tudja.

    "PS-en Google-t megnyitottam és kifagyott az egész gép"

    Mert a PS arra van, hogy játssz vagy néha berakj egy lemezes BD filmet.

    "Hitman Absolution, Tomb Raider, Deus Ex Human Revolution, Sleeping Dogs, Thief, Murdered Soul Suspect, Lara Croft Guardian of Light, Kane & Lynch és apróságok... de lehet 6 számjegyű összeg lett volna)."

    Ebből részemről max. Hitman Absolution, azt megveszem lemezesen 3,5 ezerért és hibátlanul folyik a PS3-on, miközben igencsak szép is. De tényleg guszta, egyes helyeken majdhogynem nextgen feeling.
    15 másik tökfölösleges izé nekem nem köll, csak azért, hogy legyen, akciós, meg 10 perc után végleg töröljem a bináris enyészetbe.

    Ha nem premieren veszed a fóliást, 1000-5000 Ft között túlnyomó többség beszerezhető, a leges-legújabbak 7-8 körül úgy, hogy 2x voltak gépben.
    Boltból vadiújonan 3-7 ezer között sok van, jellemzően inkább 5 és 7 ezer közé betájolva. Annyit meg megér egy játék, amibe sok tíz, netán sokszáz (egyes eldurvult esetekben többezer) órát beleraksz.

    Inkább megadom a módját; csak azért fizetek, amit rendesen ki is játszom, töltelék nem kell. Aztán szépen megy a polcra és elő-előveszem még, ha úgy alakul a hangulat.
    A szememnek is kellemes és nem utolsó sorban kézzelfogható érték is.

    Persze ha kell, kiadom a +1-2 ezret, hogy ne Platinum / Essentials / TESCO-gazdaságos kiadás legyen. Mert csak. Ha meg nagyon "csucsupresztízs" gémről van szó, akkor jöhet a Limited / Collector's is, ha nem 1,5-2-3x-os az árszorzó.

    Régen én is sokat baszódtam a géppel. Mindig fejlesztés, csere-bere, jobb proci, jobb VGA. Aztán az utóbbi 5-6 évben már úgy vagyok vele, hogy megvettem újonan, amit kellett, ésszel költekezve, tényleg csak azt, amit ki is használok, 2 ezer Forinttal sem többet és víz. Menjen, ne kelljen belenyúlni. Majd időnként veszek még vinyókat (az sosem elég), aztán ha már 20 ezer lesz az i5, akkor azért dobok bele egyet, + 4 GB RAM társaságában.

    Számomra a PC-gaming halott. Mármint az "újkori" verziója. Az utolsó új gém, ami érdekelt számítógépen, az 2008-ban jött ki (a 2011-es Dead Island kivételével, de hát ugye a zombi apokalipszis az a szívem egyik csücske, szóval nyilván érdekelt), de már akkor is több év pangás után.

    FPS-t tényleg soha konzolon, a rezgős gaypadot annak nyomkodnám föl rektálisan egy szöges léccel, aki szerint jó / jobb (úristen..) vele lőni.
    Részemről ezügyben amúgy is gyakorlatilag szinte csak Quake-ek vagy Doom / Build engine-es cuccok.
    RTS az SC: BW és WC3. Egyértelmű, hogy csak PC.
    Meg ugye a nagy klasszikusok, körökre osztott csodák, Black Isle / Interplay RPG-k, 527 millió másik dolog a '90-es évekből, DOSBox, miegyebek. Erre még a Tualatinos Voodoo Boxom is bőven sok.

    Minden másra meg ott a konzol, amit nem kell fejlesztgetni, telepítgetni, vackolódni, bíbelődni, peccselgetni, szopkodni a vérerest a syntax fatal error application closed reason your mother is probably a whore ablakocskák miatt. Berakom a lemezt, és fullban indul is, oszt folyik. Nem beszélve arról, hogy a japán stuffok (amiknek jórésze exkluzív is) felhozatala kicsit más számjegyű.

    Máshogy látjuk a dolgokat.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Azé ez durva.

    Változó napszakok. Milyen hulladékul fest, nem?

    Némi hent. Azé na.

    Open world.

    Huhú, szerintem csak ezért fogok majd PS4-et venni. Érzem azt a bizsergést, amit anno 2000-ben az FF VIII CG-k megpillantásakor a GURU mellékletén - hogy KELL. :>

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Mister_X #746 üzenetére

    lul

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Mister_X #749 üzenetére

    Nem. A VALLÁSOM a hardcore FPS-gaming, jövőre 20 éve. Azon kevés dolgok egyike, amihez kellő kompetenciám (+ raw skillem) is van.

    A létező FPS-ek 98%-a egy nyögvenyelve vergődős, lassú és überkönnyű csiricsáré casual bélsárhurka, a maradék 2 % meg csakis kizárólag PC-re van és annak is csak a fele ténylegesen királyság online (kb. 6+1 címről van szó, ezekből 4 Q-betűvel kezdődik :>).

    A "modern" PC gaminget közvetetten a 2000 utáni konzolok és az azokon felnövő generáció tették lullá; nekik is köszönhető, hogy manapság 10 új játékból 8 (inkább 9) maximum 5 percig "köt" le.
    Sajnos. De a szívemben örökké él az Aranykor és annak reneszánsza - és az átjátszott SOK-SOKEZER óra.

    "De legalább örömmel látom, hogy te is WarCraftozol."

    Since '95 - mióta van saját PC-m. Még 4 floppy-n, egy 386 DX40-en indult Azeroth leigázása. Bár az utóbbi ~5 évben már leginkább csak a 3-4 hetente esedékes LAN-on veszem elő a WC3 TFT-t. Ha lesz valamikor 4, azért arra kiváncsi leszek. És csak remélni tudom, hogy nem basszák el olyan kapitális szinten, mind az über Brood War után az SC 2-őt..

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #752 üzenetére

    Minek vennék Blu-ray olvasót a számítógépbe? BD-ripek.. A next-gen konzolban meg amúgy is van. Kapásból -18 ezer. Mivel DVD / CD-lemezt valószínűleg nemigen fog látni a gép, OS-telepítési kényelmi okokból egy 1000 Ft-os szimpla DVD-olvasó tökéletesen megteszi. De még akár ez sem feltétlenül szükséges, ha nem akarsz lemezeket használni, mert lehet már OS-t pendrive-ról is telepíteni.

    Házra mehet a 4 ezer is. Bár mondjuk én legalább egy 9-10-et szánnék rá, hogy értelmes (értsd masszív, kulturált, jól szellőző, könnyen szerelhető) legyen (pl. belépőszintű CoolerMaster / Gigabyte), mert az fontos. Bár megértem, ha ezen spórolni akarsz. De akkor meg veszel valamit 2 ezerért, ami nincs leharcolva.

    Táp: én 6500-ért vettem boltból vadiúj, 420 W-os, FSP-belsős<--- Gigabyte-ot. Ez uszkve feleannyi, mint amennyit rászánnál. Megbízható forrásból aprón 3-4 ezer pénz a 350-400 W-os FSP PNF / GLC. Amennyit lazánröhögve megér, a valós teljesítmény is BŐVEN elég és simán rábízom a gépemet, mert minőség. Így itt is -6-8 ezer.

    Aprón ~3 ezer pénz egy HDMI-DVI-D-sub-os DDR3-as Radeon HD 5450, az a kategória, amit nyugodtan lehet venni használtan és jobb lesz, mint egy IGP. Régi játékokhoz, Blu-ray-hez, hétköznapra tökéletes, passzív, tehát hangtalan és a max. TDP-je 20 W.
    Ha kicsit több nyers power kell, 5-6 ezerért már lehet találni kis szerencsével HD4850-et, ami igazán komoly teljesítménybeli ugrás az előzőhöz képest.

    13 ezerért tényleg hülyeség 500 GB-ot venni, amikor 15-ért ott az 1 TB.
    500-ast használtba érdemes, ~7 ezerért, lehetőleg Hitachi-t, esetleg WD-t. A dolog titka annyi, hogy megbízható embertől kell vásárolni (van ilyen), aki ha azt mondja, hogy valami Sentinel 100/100-as, akkor az Sentinel 100/100-as és küldi is a reportot.

    3 ezer pénz új bill + egérre azért gáz (hacsak nem aprón nézel és 500 Ft-ért veszed az IBM SK-8820-at, meg 3 ezerért hozzá az alig használt Razer Salmosa-t :P, vagy eBay-ről veszel MS WMO-t). Kb. a legfontosabb perifériák, még hétköznapi használatra is. + pad is kell, mert a 200 Ft-os alátét / asztallap amellett, hogy orbitálisan igénytelen, még szar is. Szóval a pad legyen 2,5 ezer. SS QcK, mert az a legegyszerűbb és legkönnyebben hozzáférhető. De vettem már 2 ezerért Razer Mantis Speed-et vagy Allsop Raindrop GigaPad XL-t is.. Akárhogy is, még ezzel együtt is uszkve 20 ezret faragtam le abból az árból, amit írtál.

    Akkor már csak ~54-nél járunk és nem beszéltünk arról, hogy a proci is olyan, amit nyugodtan lehet használtba venni (újabb ~ -4 ezer). Az úgy már csak 50. (De láttam már nem egyszer 35-ért normális Core 2 Duo-s fullkonfigot, normális táppal - ami régebbi játékokhoz, nethez, irodához, filmezni bőven tökéletes. Ha nem, akkor az user error.)

    -----------------------------------------------------

    "Számomra élvezet azt fejlesztgetni, és azzal "szarakodni"."

    Sok évig nekem is az volt. Gyakran havonta / egy-kéthetente cseréltem konfigot, alkatrészeket. Mindig variáltam, teszteltem, építettem, bontottam, bizniszeltem. Volt, ami csak egy napig volt - vagy csak pár óráig.
    Aztán a tököm tele lett vele. Összerakom, oszt működjön és tudjam használni hibátlanul, amire kell és kész.

    -----------------------------------------------------

    Engem meg ezzel az egész "régen minden jobb volt" mentalitással lehet kiüldözni a világból. Az régen volt, az emlékek mindent szebbé tesznek.

    Én megértem, ha az igazság fáj. Legtöbb embernek szokott. Az emlékeknek ehhez semmi köze.

    "A száz milliónyi "mai" gamer az mind mongolidióta gondolom."

    Csak a 80%-uk.

    "Hogy mi AZ FPS játék az jó kérdés, Steames topicban volt egy nagyon jó kis vita az elmúlt hetekben erről, amikor 1-1 tag elvakultan védte a saját TF/CoD/BF/CS játékát, és az összes többit meg szidta mint a bokrot."

    TF / CoD / BF az elég rofl. Mondjuk TF még szódával elmegy, de az életben nem játszanám. A CS is elég lol (quakerek egyik kedvenc időtöltése gúnyt űzni belőle :DDD), de az 1.6-nak legalább van némi tiszteletet érdemlő habitusa.

    -----------------------------------------------------

    "Számodra SC2-ben mi lett elb@5zv4 olyan kapitális szinten?"

    Az, hogy nem Starcraft. A képi világ túlságosan steril, lelketlen ÉS túl színes. Ami egy Warcraft-nak jól áll (mármint a színesség), de ez egyáltalán nem Starcraft-os; hiányzik az ATMOSZFÉRA, a LÉLEK, az egységek EGYÉNISÉGE - az a néhány kulcsfontosságú tényező (az über játékegyensúly mellett), ami a Starcraftot azzá tette, ami.

    A második rész egy jobbfajta tucat RTS lett, aminek, ha a neve nem Starcraft by Blizzard volna, kb. fele ilyen eladást / népszerűséget nem produkálna. Sok pro is csak azért játssza, mert most már ebben van a pénz, a base skill-jüket meg igencsak felépítették az előddel - így érthető, hogy megpróbálják alaposan megfejni az utódot is.

    Hiába, ez már nem Blizzard North, mint ami régen volt - igencsak nagy érvágás volt nekik, amikor a banda fele (köztük legendákkal) távozott. Ezt nem csak az SC2-vel, de a Diablo 3-mal is bizonyították már.

    Játéktechnikaliag a kampány történetvezetése és annak mikéntje érdekes színfolt a 2-ben, de ennyi.
    Az egységek vezérlése lényegesen könnyebb lett, ami sokat elvett az eredeti játék hardcore-ságából, a mikro-skilled szintjének fontossága jelentősen csökkent.

    A CG-k, na azok ütnek. Az még legalább tényleg Blizzard. Tudnék nézni egész estés múvít.

    Dióhéjban ennyi.

    Audiovizuális (kivéve a CG-k), hangulati és játékélménybeli hatását tekintve számomra 1000x többet ér egy SC / SC:BW; a kezdetektől egészen a mai napig nagyon szívesen játszom / nézek YT-on pro VOD-ot - és közben remekül szórakozom. Az SC2-őt meg végigjátszottam, eltöltöttem 20-30 órát online, néztem pár VOD-ot / commentary-t, aztán azóta sem vettem elő - és nem is fogom.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Synthwave #755 üzenetére

    5 perces szerkesztés, meh. A BW is pironkodik egy szóközhiány miatt.

    Igen, RAM is. Jó 9 ezer plusz, használtan 5-6. Mármint a 4 GB.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #757 üzenetére

    Aha, mert te nem torrentről szeded a Blu-ray-t, hanem minden egyes lemezt meg pakkot megveszel boltban, mi? Ugyan már.

    Meg mondom, hogy minek vennék bele meghajtót, amikor ott a nextgen konzolban?

    "Office szerkesztgetésre, filmnézésre nem költenék lézeres egérre, mechanikus billentyűzetre meg miegyébre"

    Mechanikus billre én se. IBM, 500 Ft, elpusztíthatatlan (értsd kb. szó szerint). És még játszani is jó, mert megvan a 4 KRO.

    Lézeres egérre én se. Szerintem nézz be az egeres topikba és fusd át a téma összefoglalót.
    Egy JÓ egér az MINDIG alap. WMO + QcK páros alatt még netezni sem szívesen ülök le.

    Párezer forintokból komoly minőséget lehet venni, ha az ember nem vaktában vásárolgat.
    2-3 ezer forintot meg tényleg hülyeség "megspórolni" az egyik legfontosabb perifériákon, amikkel folyamatosan kapcsolatban vagy, miközben a gépedet használod.

    -------

    1080p a leginkább jellemző és igen sok megy 60 fps-sel is.

    -------

    "Ha ANNYIRA jobb lenne minden régi cucc, akkor miért vennék ilyen szinten az új játékokat?"

    Mert lsd. lejjebb 80 % mongolidióta, aki élvezi, ha 6 óra összidőtartamban egy csicsás (más erénye nincs) alagútban mehet egy irányba, miközben a szájába rágják, hogy az egyetlen ajtót a falban ki kell nyitni és aközben is töltődik az életereje, miközben fejlövést kap egy tankkal, de legalább kap érte 3 plecsnit. Lesarkítva.

    "Effektíve mindenki hülye csak én nem"

    Nem. 100-80=20 % nem az.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Mister_X #759 üzenetére

    Van, amiből nyugodtan lehet használtat venni. Pl. a proci, ház, hangkártya vagy a VGA ilyen. Optikai meghajtó is. Pláne, hogy az utóbbi években nem is nagyon használják őket, így a "használt" is jó eséllyel alig látott lemezt.

    Táp az is-is. Ott a lényeg a jó belső. Enermax, Seasonic, FSP, SIlentmaxx az élen. Megbízható embertől vásárolva ilyenekből használtat is lehet venni nyugodtan. De minden használt cuccra igaz a megbízható eladó találására vonatkozó igény. Szerencsére vannak bejáratott csatornák és lehetséges is olyan helyen nézelődni, ahol van rálátás az előéletre.

    Ezzel ellentétben alaplapból, RAM-ból, vinyóból (nekem ez különösen fontos a mindent gyűjteménybe teszek és archiválok miatt - de átlag user átlag használatra nyugodtan vehet Sentinel 100/100-as használtat is, majd' feleannyiért) pl. csak újat vennék - már ha nem egy hobbigépet rakok össze, hanem a főgépembe kell az alkatrész.

    Tudni kell, hogy mit-hol-kitől-honnan-miért-mennyiért érdemes. Ez némi utánajárást feltételez, de ha az ember a nehezen megkeresett pénzét akarja költeni és a jövőben mellőzné az anyázást, akkor ne legyen rest előtte egy kicsit tájékozódni.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #783 üzenetére

    Én még annyit se. Vagy 10 éve nem voltam moziban - de lehet, hogy 15.

    Anime only + néhány sorozat.

    Meg pár klasszikus, újra és újra.

    --------------------------------------------------

    4k-8k-68k - haggyadmá.

    --------------------------------------------------

    "Fogynak = nem kicsit fogynak."

    Attól még, hogy valami fogy, nem biztos, hogy jó. Ilyen alapon a tehénszar is finom lehet, mert 2 milliárd légy nem tévedhet.

    "nem 20 órán keresztül szeretne bolyongani egy szobában mire rájön, hogy melyik porszemet felvéve nyílik meg egy féreglyuk a közelben lévő rétre"

    Ha ezzel a JRPG-kre célzol, akkor fail. A "modern" darabok 95+%-a nevetségesen könnyű.

    Régi RPG-kben a kihívás is más volt. Nyugatiakban pláne. Nem egy buta csőben mentél előre, két főjellemzővel és nem rágták a szádba, hogy a boltban bizony vásárolni tudsz, nem fémharangot önteni.

    A kihívás már humoros mértékű gagyizálását minden létező játékstílusra értem. RPG-k kivételével 5 óra alatt végigrohanok rajta ultramegabrutalhardon (ami 15-20 éve kb. a very easy-easy között volt, amiket meg elvből soha nem indítok), úgy, hogy maximum 2x van load game és mindeközben zéró (azaz NULLA) kihívás. Imádom, amikor a játék magatehetetlen szellemi fogyatékosnak néz. A sikerélmény, mint olyan, gyakorlatilag megszűnt - PC-n legalábbis. Konzolon szerencsére még van pár exkluzív game, ami éri a pénzt - de ha így folytatódik, sajna már azon sem sokáig.

    "nincs olyan, hogy rossz"

    Egy ideális univerzumban talán. A miénk nem az.

    --------------------------------------------------

    Egyetérték. Számomra ötvenhatezred rangú a 8k 59x-es élsimítás.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #787 üzenetére

    "Ma is vannak bőven nem egyszerű játékok"

    Kérnék legalább 5-öt, ami az elmúlt 2 évben jelent meg és PC.

    "lehet csak nem a te választott stílusodban"

    FPS, RTS, TPS, RPG, 3rd person akció. Szimulátorokon és sportjátékokon kívül van még valami? A gyakorlatilag halott adventure & platformjátékokon meg a logikai püttyögésen kívül.

    --------------------------------------------

    gameplay, atmosphere >>>>>>>> csillámló gfx

    Anytime, any day.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Múltkor belekezdtem, aztán időközben végigjátszottam a Final Fantasy XIII-at. Jó 72 óra van benne (a tavaly előtti 55 óránál félbehagyáson kívül), jócskán post-game vagyok.
    Lassan kimaxolódnak a dolgok, jönnek a tier 3-as fegyverek és még néhány superboss hátravan, de majd idővel sorra kerülnek azok is. A trófeák jelenleg csak 46%-on állnak, de pl. az egyiktől uszkve 10 perc választ el, szóval lesz az több is.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    Persze ezután belvetettem magam a Final Fantasy XIII-2-be, ami igen kellemes meglepetéssel szolgált.

    Óriási pozitívumként éltem meg, hogy végre nem egy csőben megyek előre-hátra és bár a játék nem teljesen open world, de jelentőset nyitott ezen irányba.

    Meg a történet. Az időutazásos és párhuzamos idővonalas dolgok szüvem egyik kis csücskiben temporálódnak, szóval a sztori mikéntje igen hálásan érintett. Mert ezek a dolgok elgondolkodtatnak. Meg hogy csak aktuális legyek, érdekelt, hogy mi lesz a folytatás (ami a XIII esetében annyira nem volt jellemző), mindig kifejezetten vártam a következő játék-szeánszt. Szaúval kédvés Maúniká kédvés, időutazásban forwards-backwards lesz részünk dögivel, miközben paradoxonok tucatjait hozzuk helyre. Ebből adódik, hogy maga az előrehaladás nem egészen lineáris, ami megintcsak jó.

    Igen hangulatos helyszíneket is találunk szép számmal; a régészeti ásatásoktól kezdve a havas romvárosokon és burjánzó erdőségeken át, a sztyeppén és Blade Runner-es megalopoliszon keresztül az utópikusan agglomerált zöngékig és a jövő romjaig van minden.

    Még egy kis pozitívum, hogy ha havazik, az látszik főhőseink ruháján és haján - Serah-nak még kis didgergő animációja is van. Beltérbe érve ugyan "kissé" hamar leolvad róluk a zúzmara, de na, azé mégiscsak.

    Játéktechnikailag is megújult a gém. A Crystarium elfajzott teljesen. Az elődben már az is egy elég primitív fejlesztési rendszer volt, ez még inkább az lett. Gyakotlatilag teljesen egyirányú (adott kaszton belül legalábbis).
    A viselhető accessory-k mennyiségét (itt egy számérték definiál; alapból 50 egységed van, ez az item 25, az 40, amaz 75, hú az meg 100 - ami amúgy a max.) az előre meghatározott össz-szintenként választható fejlesztések között mazsolázva bővíthetjük - az új kasztok megnyitása és a többszintű kasztbónuszok életbe léptetése is így működik.

    Öröm az fél-ürömben, hogy a mindenféle tame-elhető bionikus és robotikus kreatúrák bevezetésével (akik harmadiknak állnak be a partiba) a harcrendszer mégis finomodott, nagyon sokféle kombináció lehetséges.

    Ennek fényében lehetőség nyílt a beállított Paradigmák elmentésére (3 slot van - és egy slothoz 3 lényt lehet variáln, ami az ún. Paradigm Packi), ami megintcsak egy szép nagy plusz.
    A vadonban összeszedett hentestársainkat is hasonlóképpen tudjuk fejleszteni a Crystariumban, mint a két főszereplőt, csak mindig a megfelelő fajtájú és szintű material-okkal. Minden lanye különböző, lehet egymásba integrálni őket, átvinni perkeket, kis accessory itemekkel egyedibbé tenni a külsejüket (vannak sírás tárgyak). És (eleddig egy kivétellel - Twilight Odin) el is lehet őket NEVEZNI. Bár meglehetősen sok előre definiált névből lehet csupán választani, azért ez is egy jó pont ám.

    Ezen mennyit sírtam. Ilyeneket alkottam pl.

    CALIGULA, a Zwerg Scandroid Ravager (egy egyetemi diplomaosztós sityakkal - mert ő ÉRTELMISÉGI)
    BRONSON, a marcona Chocobo Commando (egy pöttyös masnival a nyakában, hogy lágyuljon az image)
    ARMANDO, a pajkos Imp Synergist (szép, naracssárga-fehér csíkos sityakban)
    ORVILLE, az örök filozófus, ex-bokszoló Goblin Commando (szájában(?) egy kristályszívvel - mert érzékeny lélek)

    :DDD :DDD

    Ezek a nevek nagyon passzoltak a személyiségükhöz. <3

    Meg pár egyéb elvtársat is is kineveltem, mert jó az úgy.

    Visszatérve a harcrendszerre; a stagger is gyengébb lett. Pontosabban nehezebb elérni, mert a pre-emptive strike csak 120 %-ig dobja föl a csúszkát.
    Ennek nyilvánvalóan jó oka van, tekintve, hogy itt a mindenféle lemészárlandó entitásokat nem látjuk előre grasszálni a pusztában, hanem random spawolnak a környékünkön és ha a megfelelő időben (amíg a mutató nem ér pirosba) rájuk vágunk egyet a karddal (vagy hozzánkérnek), kezdődik a csata.
    Ha mi suhintunk elsőnek, akkor pre-emptive strike, ha ők piszkálnak meg először, standard battle, ha ugyan nem érnek el, de a kis jelzőeszközünk pirosba vált és végigfut a skálán, akkor is kezdődik a haddelhad, ellenben a harc közben / vesztett harc végén nem nyílik lehetőségünk Retry-t választani. Szóval kényes helyeken csak óvatosan.
    Meg ott a d) verzió, hogy sikeresen tovafutunk és sikerül kiérnünk a támadók "radarsugarából" időben - ami legtöbb esetben sikerülhet is.
    Az e) verzió meg az, hogy chocobo-háton ügetünk és akkor nem spawnol semmi.

    Ja, és végre van ugrás. Lehet SZÖKELLENI. \(: D)/ Később meg még nagyobbat.
    Meg vannak helyek is amiket csak így lehet elérni - meg egy kis kreativitással.

    Ami negatívum, hogy a fegyverek vizuálisan csakis a színükben különböznek egymástól; mind Serah-nak, mind Noel-nek egyféle weapon model jutott, csak a szivárványon variáltak. Öröm az ürömben (itt is), hogy az viszont legalább a helyszíneken barangolás közben is látszik, nem csak csata közben - az FF XIII-mal ellentétben, ahol ugyan igen sokféle fegyver és kinézet volt, de azok csak battle alatt nyertek vizuális megerősítést, a térképen való korzózás alatt látszatra mindenkinél a default gear volt. Szóval ezen a téren előre- és visszalépés is van. Legyen egy döntetlen.

    Mindenesetre a játék továbbra is szép, különösen egyes hátterek, az ég és természetesen a főszereplők karaktermodelljei. NPC-kből azért nem ártott volna még legalább egy tucat plusz skin.

    Játszható szereplők tekintetében, az elődhöz viszonyítva az érzelmeim:

    +Serah, igen gusztácska kis ruciban
    +Noel (szimpi)

    -Fang :<
    -Vanille (de csak a karaktermodell miatt :<)

    És meg kell említeni Yeul-t is, aki igen kis lovely. <33 Bár nem játszható.

    Ami még újdonságként hat, az az egyszerűbb puzzle-k bevezetése (3 féle, bár az óralaposokat már utáltam a végén, mert faszom má) és némi minijáték Serendipityben; félkarú rablózás és chocobo-verseny, ahol saját madarunkat foghatjuk a rajtvonalba, mindenféle standard és unlockolható futamban. A teljesítménye erősen függ majd attól is, hogy hanyadik szintű a kicsike és hogy milyen rajt-taktikát és item-boostokat alkalmazunk rajta a nagy galopp előtt.
    Meg onlie letölthető tartalomként kártyajáték, szintén Serendipity falain belül.

    Long story short; bár a játék nem tökéletes és simán lenne alaphangon vagy 10 ötletem, amivel még jobbá lehetne tenni, de szerintem óriási előrelépés az elődhöz képest.
    Végig is nyomtam, durván 45 óra alatt, de aztán értelemszerűen nem elégedtem meg ennyivel és rátettem még néhány lapátkával. Eddig ebben is benne van 70 órácska, szóval jócskán post-game itt is. 160-ból 121 shard megvan, egy kivételével minden kasztban lvl 99, miegyebek. Trófeák egyelőre 40 %-on, de kúszik az feljebb is.

    Több ending is van, a secret-re hajtok, majd egyszer meglesz az is. Először még azt a 2 megmaradt Wild Artifact-os kaput kéne kinyitni valahogy az új helyszínekért.

    Aztán idővel a Lightning Returns: Final Fantasy XIII is terítékre kerül, hogy lezárjuk a Fabula Nova Crystallis Final Fantasy saga-t (legalábbis PS3-szintjén).

    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    Ezzel még nincs vége az utóbbi hónap JGéjmingének, mert ezek után belekezdtem az Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk-ba is. Egy enyhébb FF-csömör után úgy döntöttem, hogy ha már 1,5 éve itt hever érintetlenül, ideje elővenni.

    Erről most nem fogok ennyire bőlére eresztve nyilatkozni. Legyen elég annyi, hogy egy 180 fokos fordulat volt az eddigiekhez képest. Hogy miért?

    Semmi epicness és világmegváltás, látványos megahenttel és CG-vel megfűszerezve, hanem slice of life feeling, melegség és nyugalom. És egy kis családi dráma, sok ending-gel. De hogy mennyire nem brutalitás a köbön, még a bad ending is good tulajdonkéépen, csak benned hagy egy olyan érzetet, hogy "ez így nem lesz jó, new game+".

    És egy játék, ahol grindolni gyakorlatilag értelmetlen, egyrészt, mert telik vele az ingame IDŐ (időlimit ;____; ), másrészt mert egy csata végeredményét csak igen kis százalékban befolyásolják a karakterszintek, sokkalta inkább az alkímiával szintetizált tárgyak minősége és tulajdonságai fogják a mérleg nyelvét az irányodba billenteni.
    Nincs is túlspirázva a harc, van egy maroknyi enemymodel (azok sem a világpusztító durvulat kategóriában - egy-két boss-tól eltekintve) és a színek variálódásával szemléltetik a harci képességeik közti különbséget. Mondjuk itt azért jó lett volna egy kicsit nagyobb variációs szám, na de sebaj. Azért taktikázni itt is lehet (és van, hogy kell is).

    Ez várható is az Atelier-szériától. Mármint, hogy leginkább az alkímia van a fókuszpontban. TONNÁNYI mennyiségű item és ingridient, rengeteg vonatkozó tulajdonság, trait, effekt és igen komplex tárgyszintetizáló-rendszer.

    Szóval időnk nagyrészét a delivery sidequest-ek, a hozzávaló-gyűjtögetés, az üst fölött görbülés és a szereplők event-jeinek megnyitása (ami amúgy jópárszor NAGYON IS körülményfüggő) fogja kitenni.
    Ami a vicc, hogy nagyon is élveztem a dolgot, sokkal jobban, mint vártam. Beszippantja az embert. Mert HANGULAT, az van. A grafika is segít elmélyülni; toon-shader, élénk színek, virágok, erdők, ősi romok. Meg egy-két kazamata, város és egy Salt Desert.
    A fontosabb eseményeknél szépen festett állóképeket is kapunk.
    Sajnos japán hangsáv nem van. ;______;

    Mindenesetre itt az intro. Jól szemlélteti az alaptónust.

    A szereplők is szimpik, gyakorlatilag egytől-egyig, szinte mindenkiből árad a pozitív energia. Humor is akad itt-ott. :> És van egy Tanya nevű, school swimsuit-tan lolibaba is. <333

    Ja, és az OST. Na, az zseniális. De tényleg. Quality. Talán ez a kedvenc track-em. Szerintem leszedem az egész albumot.

    Az első végigjátszás (a sok ending közül természetesen a rosszal) 31 óra alatt megvolt, de szinte azonnal bele is vetettem magam a New Game+ -ba. Na, az ilyen is ritka.
    Ahogy utánanézegettem, az Atelier-játékok márpedig ilyenek; az első playthrough inkább csak ráhangolódás, hogy nagyjából mi van. Fórumokon is ezt írják; elsőre csak lazán játssz, próbálgass, nézz körbe, mit-hogy-meddig lehet kábéra. A NG+ élvezetesebb lesz aztán - és tényleg.

    Összességében eddig 66 órám van benne, megért 2 végigjátszást és láttam 4 endinget - és még legalább 4 hátra van. Trófeák 51 %-on, halad ez is. Szerintem holnap jön a második NG+ kezdete.

    Meg a jövőben a többi PS3-as Atelier-játék beszerzése. :))

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Mister_X #875 üzenetére

    Nátúrálli ofkórsz.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #877 üzenetére

    Áh, ez semmi. Ha az egeres + egérpados totyik összefoglalóját nem számítjuk, csak a hozzászólásokat, akkor ez vagy ez.

    A legtöbb JRPG időrabló.

    Hát némelyik elég retardált helyen van. Pl. a sztyeppén, gyakorlatilag a map alatt, amit uszkve egy helyről vehetsz észre az egész hodályon és úgy is csak akkor, ha kifejezetten elkeseredetten pont arra nézel. BRONSON kloákája már tele volt vele.

    x. Ha fizetős DLC, akkor az kimarad - nem fogok PSN-re pénzt költeni. Ingyenes tartalom az jöhet.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #879 üzenetére

    Tököm tele van már a 400AF Academia-val. Pedig amikor kezdődött, azt gondoltam, hogy hú anyám, favorit lesz ez a hely; éjszaka, zuhogó eső, neonfényben uszó Blade Runner-megalopolisz.

    Legjobb hely kb. grindolni, csak már kissé idegesítő, hogy SZÓ SZERINT 5 másodpercenként konkrétan a nyakadba szakad (elkerülni sem tudod őket) egy kisebb falkányi hörgő-zörgő C'ieth, hogy aztán visítva miszlikre zúzódva 10 másodpercre feltartsanak..

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #881 üzenetére

    A legjobb az volt, amikor a Graviton Core-t kerestem. Ugye misszió-tájékoztató menüben mindig kapsz egy képet, hogy hova kell eljutni, én meg keresztül-kasul átmentem az egész hóbelevancon vagy 3x, mire VÉLETLENÜL megtaláltam. Ha 30 szintet nem dobtam közben, egyet se..
    Az egyik Augusta Tower-es mellékküldetéssel (Paradox Agent Type A) is ez volt. Annál is, amikor csak egy hirtelen megérzéstől indítattva egy helyen felnéztem...anyád.

    Kisebb csalódás volt az óriás C'ieth (Geiseric) lenyomása is. Amikor először találkoztam vele, záros határidőn belül ouch gg, majd legközelebb. Gondoltam, azért fontos lehet, szóval mikor később visszatértem egy röpke baráti látogatás erejéig és egy percen belül apró cafatokra cincáltam, kiszúrták a szemem 1000 cp-vel és 5000 Gil-lel. Pedig valami artifactot vagy shardot vártam.

    A sztyeppés long gui legalább ilyen téren beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Visszatérve Atelier-hez;

    PS3-on jelenleg 6 (+1, de az az első remastered verziója) érhető el, két különálló trilógiára bontva.

    Az első az Arland Trilogy;

    1) Atelier Rorona: The Alchemist of Arland (ill. a feljavított és kibővített Plus verzió)
    2) Atelier Totori: The Adventurer of Arland
    3) Atelier Meruru: The Apprentice of Arland

    Itt egy egészen jó kis összehasonlító review: [link]

    Még egy fontos adalék: az Arland Trilógiában kapcsolható a japán hangsáv. Halleluja.

    A második a Dusk Trilogy;

    1) Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk
    2) Atelier Escha & Logy: Alchemists of the Dusk Sky
    3) Atelier Shallie: Alchemists of the Dusk Sea

    Összességében alsóhangon 4-500 óra jóféle időtöltés. Tervben van a fokozatos begyűjtés. :>

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz shinmegaten #884 üzenetére

    Részemről kizárólag angol nyelvű software-rel foglalkozom, legyen az játék, OS, képnézegető, videovágó, filekezelő, telefonom menüje, bármi.

    Vagy japán ugye, de ahhoz még kissé karcsú a nyelvtudásom - főleg az írott részéhez.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz shinmegaten #886 üzenetére

    Semmi. : D

    Hacsak nem magad megelégedésére csinálod, mert akkor jó érzés, ha befejezel egy ilyen projektet. A nyelv gyakorlására sem utolsó, ami nem egy elhanyagolható tényező.

    Amúgy a retro rajongók (ahogy magam is) döntő többsége legalább angolul tud, használható szinten és tutibiztosra inkább játsszák azon a nyelven - így kifejezetten nekik csinálni ilyesmit szerintem nem túl kifizetődő.

    Biztos lesz valaki, akit érdekel, ellenben a részemről bárminemű tranzisztorokkal kapcsolatos magyarnyelvűséget kerülök, mint a pestist. Ez így van több, mint másfél évtizede (lassacskán megvan az már 20 év is, de ha a NES-es időket is beleszámítjuk, akkor 22) és így is marad a sírig.

    Egyszerűen feláll tőle a hátamon a szőr (még akkor is, ha egy "jól sikerült" fordításról van szó - ami amúgy meg ritka, mint a fehér holló). Meg ne "Tulajdonságok" legyen ott, hanem "Properties", meg ne "Őssárkány", hanem "Elder Dragon", faszom. : D

    Mangát is csak angolul olvasok, anime-ot is csak japán hangsávval és angol felirattal nézek. Mert máshogy (és itt nem a pure eredeti nyelvre gondolok) amellett, hogy irgalmatlanul igénytelen és visszataszajtó, még blaszfémia is.
    Valamennyire már tudok japánul, így jól kiegészítik egymást. Ha meg a mangákban csak hiragana és katakana lenne, azt már olvasnám úgy, de az kint még alsótagozatos szint. :>
    Aztán ha egyszer eljutok arra a szintre, akkor meg csak RAW-okat, konzolgémekből meg JP importokat. Mert úgy az igazi. ^^

    A fordításaidnak célközönséget az ellustult és életképtelen újabb generáció tagjai között keresnék. Bár az is igaz, hogy legtöbbjüknek nemhogy a szórakozva nyelvtanulás (ami aztán a 0,0005 s alatt találatot adó netes szótárak korában már viccesen egyszerű), de maga az olvasás ténye is teljesen életidegen. Meg az is, ami nem egy félinteraktív, csilli-villi megaeasy 5 órás "film", de ez már egy másik történet.
    Szóval nehéz helyzet ez, mert egy mára niche-nek számító ágat fordítasz egy szintén niche-nek számító felhasználórétegnek, akik már értik és beszélik az angolt (vagy az eredeti nyelvet) és az égvilágon semmi okuk, hogy ne a jól bevált original felállásban játsszák a játékokat.

    Amiatt, hogy "egyedül vagy", ne légy elkeseredve - az én mentalitásomat is kevesek értik / érzik át.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz shinmegaten #886 üzenetére

    Kicsúsztam a szerkesztési időből.

    Még annyit, hogy semmi bajom a magyar nyelvvel. A világ egyik (ha nem A) legnehezebb, legkomplexebb és legkifejezőbb nyelve és nagyon szép. Nem véletlenül mondták nagy emberek, hogy marsi nyelvjárás. :> Elképesztően bonyolult és összetett leírásra alkalmas, a ragozásnak köszönhetően meg gyakorlatilag szabadon fejleszthető / egyszerűsíthető tovább.

    Ellenben van, amihez egyszerűen nem passzol vagy szimplán idiótán hangzik. A számítástechnikával / elektronikai cikkekkel és a játékokkal (+manga és anime) kapcsolatos dolgok pl. ilyenek.

    Ill. a japánról való fordításnál sok dolog egyszerűen NEM FORDÍTHATÓ, sehogy. Sehogy. Körülírni lehet az eredeti jelentést (bár néha még az is nehézkes), de megfelelő szinonímát találni rá nem. Mert a mi kultúránkban és nyelvünkben egyszerűen nem létezik. Szimplán érteni kell és kész, hiába van sok hasonlóság a nyelvtan és mondatszerkezet között.
    Erről is lehetne írni egy kisebb esszét, de ettől most eltekintek.

    Angolra visszatérve; azt is megemlíteném, hogy bár egy végtelenül primitív nyelv, vannak olyan szavak / kifejezések, amikre egyszerűen jobb / "kifejezőbb" az angol, mint a magyar. Ha már aktívan ismered a nyelvet (és nem vagy elvadulthungarista), akkor ezt átérzed.

    A vicc az, hogy már sokszor előbb jut eszembe egy-egy szó angolul (vagy japánul), mint magyarul. Meg egy angol feliratot már gyakorlatilag soronként olvasok, nem fordítgatok fejben és sokkal hamarabb felfogom, mint egy magyart.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz shinmegaten #892 üzenetére

    "ha egy játék magyarul van akkor na... mégiscsak magyar vagyok, a fenébe is"

    Ennem semmi köze ahhoz, amivel játszom. : D

    "Meg aztán lehet, hogy újra felfedezel egy adott retro játékot, ha magyarul játszod. Mint mikor japánul játszol valamit, aztán kijön angolul és jobban élvezed, mint előtte. És aztán kijön magyarul, ami még közelebb hozza hozzád a terméket."

    Ha már japánul játszom valamit, az azt jelenti, hogy korrekt szinten értem és olvasom a nyelvet. Ha ez a helyzet, nincs az az Isten, hogy bármilyen más fordításban nekikezdjek. Ezügyben egyelőre még kényszer az angol. Viszont ha valami kijön magyarul, az nem közelebb hozza hozzám a terméket, hanem karnyújtásról két galaxisnyi távolságba repíti. : D

    "A te fajtáddal nem lehet mit kezdeni, mert ha nem így fordítjuk, az a baj, ha meg így fordítjuk, akkor meg "hülyén hangzik"."

    Az "én fajtámnak" sem szüksége, sem igénye nincs semmilyen fordításra. :P

    Amúgy manga fordítását (Kodomo no Jikan <33333) csináltam én is. Angol ÉS japán forrásból (gyakorlatilag egyszerre dolgoztam a kettőből) magyarra. Szerintem elég színvonalas lett (pláne, ha hozzávesszük, hogy az első ilyen munkám), de egyes helyeken olyan vergődés volt vele (a már OCD-szintű igényességre, nyelvhelyességre, adott képi szituáció / érzelmi töltet helyes érzékeltetésére tett maximális erőfeszítés miatt), hogy ihaj. Már úgy voltam vele, hogy "faszom, tanuljon mindenki nyelvet - ha nem is japánt, de legalább angolt".

    Itt van pl. egy dilemma: 1 és 2.

    Ha kész volt egy chapter, legalább 10x átolvastam és legalább ennyiszer küldtem a szerkesztőnek vissza egy-egy szövegbuborékot javításra. Mert nekem FONTOS, hogy mihez adom a nevem és mi kerül ki a kezeim közül, ha kreatív munkáról van szó.
    Biztos nagyon örült, főleg, mert ő az alulolvasott és abszolút igénytelen ("érthető, jóvanaz") konzumerrétegbe tartozott. :D <3

    Pedig csak szívességből kezdtem neki a dolognak, az égvilágon semmilyen egyéb indítattásom nem volt rá. Meg különben is a legnagyobb fan vagyok ezen a földrészen és nem akartam, hogy mások mészárszékre vigyék ezt csodát. :D
    Mi lenne, ha még pénzt is kapnék érte? Pont ugyanez, csak nagyobb lelkesedéssel.

    "Ha magyar vagy, értékeled az igyekezetet és támogatod a szubkultúra honi terjedését."

    Az igyekezetet értékelem (főleg, ha valaki a szabadidejét pazarolja arra fizetetlenül, hogy másoknak jó legyen), de támogatni azt támogatom, hogy ne legyünk belefolyva a fotelba, a sült galambra várva, hanem legyünk annyira igényesek és elkötelezettek (ha már szubkultúráról van szó), hogy vesszük a fáradságot és tanulunk nyelvet, hogy a dolgokat úgy élvezhessük, ahogy azok teremtettek - és ahogy a legjobbak. Jelen esetben előbb angolul (mert lényegesen egyszerűbb), aztán ha ott már nincsenek gondok, akkor japánul.

    Nem érzem magam se angolnak, se magyarnak. EMBER vagyok. Egyszeri és megismételhetetlen asztrális-mentális entitás, egy hét lakatra zárt húsbörtönbe reinkarnálódva, a végtelen téridő egy atomnyi méretű, félreeső szegletében.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz alevan #895 üzenetére

    A South Parknak az angol szinkronja is penge. :))
    És kifejezetten érthető módon beszélnek benne.

    Kb. az egyetlen olyan cucc, ami jó mindkét megoldással.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz shinmegaten #898 üzenetére

    Nem hinném, hogy bármivel is megaláztalak / megaláztunk volna. Részemről korrekt módon kifejtettem az álláspontomat, de a többiek sem flémeltek.
    A "bigott" meg nem egy jó jelző, mert a nézetem / nézetünk nem dogmatikus, hanem nagyon is racionális és kézzelfogható magyarázaton alapszik és nem csak felszínes, hanem azzal ellentétben mélyrehatóan őszinte.

    Amúgy én is kifejezetten rühellem (és kerülöm) az embereket. Majdnem az összeset. Meg persze a kis tündérbabapogácsatepertőcukortulipán lolikákat kivéve, mert ők a világ nyolcadik csodái. <333

    Mindenesetre érdekes hozzászólás..

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Totheground #904 üzenetére

    Biztosan totálisan véletlenül. ;]

    Ahogy ez is;

    :D

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz oriic #909 üzenetére

    Nemá. Üde színfolt. Imádom, amikor a semmire inzultálnak. :D

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz alevan #908 üzenetére

    A "devianciával" sincs semmi probléma, amíg nem megy kézzelfoghatóan mások rovására. Különben is egy olyan fogalom, amit a közerkölcs és világnézet definiál, ami meg mint tudjuk, illékony és változó - és véghetetlenül szubjektív.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz oriic #909 üzenetére

    Most mé kellett a fél topikot kivágni?

    :(((

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #924 üzenetére

    "Láttam hardveraprón 4k-ért egy 1.5 HD remixet, elgondolkodtató ajánlat."

    Annyira nem, mert respektíve 4,5, ill. 6k-ért már van fóliás.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz oriic #932 üzenetére

    Dehogy privátozok.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #934 üzenetére

    Ne legyél tehetetlen. Telefonszám és e-mail cím is van.

    De supergamer-en is 5890 és fóliás.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Időközben rájöttem, hogy az első saját gaming masináim a NES előtt a Nintendo Game & Watch szovjet klónjai, nevezetesen a Ну, погоди! (Nu, pogodi! - Egg-klón) és a Космический полёт (Space Flight) voltak, az Электроника (Elektronika) gondozásában.

    Jók is voltak azok.

    A Nu, pogodi! még mindig megvan, csak a két gombelemet fedő műanyag lap hiányzik. Lehet kéne bele venni kraftot, hátha működik még.
    Az sem kizárt, hogy a másik is megvan még valahol.

    Ja, meg persze a Brick Game-féle handheld Tetris, szürkében. A dolog netovábbja az lett volna, ha Game Boy-on, eredeti cartridge-on pörgött volna.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Szerintem a következő beszerző túra Május elején lesz. A debütáló Tales of Zestiria-t szerintem későbbre halasztom, mert MÉG MINDIG nem kaptam meg németből a vinyóbeépítő sínt, annak az installja meg biztos van pár GB. Venni meg nem fogok, mert már van, csak nem nálam.

    Szóval valószínűleg két kiszemelt lesz helyette. Az egyik tutira a Final Fantasy X / X-2 HD lesz, de a másikban bizonytalan vagyok, annyi lehetséges választás van (ha meg belevesszük, hogy mi kell még ahhoz, hogy a PS3-gyűjtemény teljes legyen, legalább 70 címről beszélünk, szóval..). Van még addig egy jó bő hónap, de át kell rágni a dolgokat.

    Egyelőre ezekre gondoltam (figyelembe véve az install méreteket is):

    a) Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX
    b) Star Ocean: The Last Hope International
    c) Lightning Returns: Final Fantasy XIII
    d) Atelier Rorona: The Alchemist of Arland
    e) Disgaea 3: Abscence of Justice
    f) The Guided Fate Paradox

    Meg hát UGYE az Ar nosurge: Ode to an Unborn Star, csak a vinyóigény..

    Szerintetek?

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #948 üzenetére

    December közepe óta. Ismerős küldi / KÜLDENÉ.. :W

    Nem gányolok.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz shinmegaten #950 üzenetére

    SS-be kell.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ldave #965 üzenetére

    Akkor PS3 ---> Record of Agarest War, Record of Agares War Zero, Record of Agarest War 2 és az összes Disgaea.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    No, két Ayesha playthrough után végignyomtam a Castlevania: Lords of Shadow Collection-t is.
    Ez is már másfél éve pihent a polcon. Anno elkezdtem, de aztán félbehagytam mid-game. Ideje volt újra nekiállni, ha már egyszer itt figyel.

    Bár a készítők főként Juan Alvárez Domingo de la Vega meg Pueblo Mucho del Sombrero, azért mégicsak ott van Kojima Hideo, a Kojima Productions, meg kiadóként a Konami. Szóval megfér itt.

    Vágjunk is bele néhány gondolat megfogalmazásának.

    A gémben durván 25 óra van, amit fel lehet tornászni 40 körülre, ha az ember az egyes mapok teljesítése után unlockolódó trialokat is meg akarja csinálni. Erre minden lehetőség adott, mert a korábban teljesített szinteket bármikor újra meglátogathatjuk. Néha szükség is lesz rá (na jó, a "szükség" erős jelző - inkább csak opció), amikor egy újonan birtokunkba kerülő képességgel elérhetünk immáron olyan helyeket is, amikre addig nem volt lehetőségünk. Viszont nincs olyan, hogy csak ezt meg azt megcsinálom és megyek vissza World Map-ra. Ha egyszer újra belekezdtél egy pályába, végig kell csinálni megint, különben nem mentődik el az eredmény.

    Összességében nem egy rossz játék, bár annyira nem is kiemelkedő. A legnagyobb probléma, hogy sok a láthatatlan fal - lényegesen több, mint kellene. Nem egyszer van, hogy komplett alternatív útvonalakat látsz, csak éppen nem tudsz átszaltózni egy kavics fölött, hogy járj is rajtuk. Ami vicces, figyelembe véve azt, hogy Gabriel milyen elborult helyeken képes mászni meg lengeni - Pókember kutyafasza.

    A mászós részek amúgy azért ijesztőbbnek néznek ki, mint amilyenek valójában - túl sok problémánk nem lehet velük. Mindenesetre elgondolkodtatják az embert, hogy anyád kísérelne meg odamenni.

    Ami még gond, az a fixált kameraállások, amikhez relatívan párosul az irányítás. A bibi azzal van, hogy így egyes helyeken baromi nehéz átlátni, hogy mi van. Csatában ez még nem annyira zavaró, mindinkább akkor, amikor elhullott lovagok tetemei vagy fegyver upgrade-eket rejtő ládikák után kutatsz. Sok mellett könnyen elmehetsz, annyira nincsenek szem előtt (szó szerint) - ha te mozgatnád a kamerát, LÉNYEGESEN egyszerűbb dolgod lenne.

    Az első néhány chapter csak ráhangoló, játékmenetében nem túlságosan kreatív. A játék közepétől (ill. egy-egy ereklye megkaparintásától) kezdve azonban beindulnak a dolgok, mind a level design, mindpedig a játékmenet mikéntjét illetően. Szóval a második half jobb, mint az első.
    A helyszínek között is vannak egészen királyak. Darkos feeling és részletek.

    Jópár puzzle is útunkba akad menet közben. Ezek nem túlságosan nehezek, bár egy-egy MEGLEHETŐSEN retardált. Na nem azért, mert annyira bonyolult, hanem mert a megoldásukra tett utalások sem mondanak szinte semmit JÁTÉKTECHNIKAI szempontból. Némelyik már úgy felbaszott, hogy a kontrollert legszívesebben beleintegráltam volna az azt kitaláló fejlesztő rektumába.
    Amikor meg lettek oldva, persze "anyád, ENNYI?"..
    Volt köztük olyan is, amit már csak kínomba sikerült megfejteni, majd' fél óra rage után. És fájdalmasan egyszerű volt, gondoltam rá előbb is, csak alábecsültem a játék fizikai interaktivitását (ami amúgy nem túlságosan brillírozik, szóval okkal). Na mindegy. Megférnek a puzzlek és legalább a játékmenetet is feldobják egy kicsit, hogy nem csak mindig a vérgőzös hent megy.

    Fegyverarzenálunk a szöges lánccal felszerelt Combat Cross-ból, a folyamatosan megszerzett upgrade-jeiből, ezüst dobótőrökből, később tündérekből (na ezeket nem túl sokat használtam, bár egyszer-egyszer jó, hogy vannak) és az igen hatékony szenteltvizes palackokból áll. Ezen hajigálható cuccokból készleteinket leggyakrabban a pályákon elszórt mindenféle destructible objectek szíjjelszecskázásával tölthetjük fel.

    Itt még megjegyzem azt is, hogy nagy megelégedésemre szolgált volna, hogy ha SOKKAL több molekulákká és romhegyekké dezintegrálható pályaelem lett volna. Miért nincs a létige feltételes módjának szinonímája?

    A hent amúgy nem rossz (bár nem is a legjobb, amit valaha láttam), mind a kivitelezést, mindpedig az ellenünk felvonuló röcsögő lanyék változatosságát illetően - bár helyenként már kissé repetitív. Igaz, vér akad, de tudtam volna díjazni, ha lehetett volna mindenféle csonkolásokat applikálni és IGAZI vérfürdőt rendezni. Meg ha a diszfigurált tetemek megmaradtak volna. Ugye.

    A boss-fightok sem rosszak. Nem kifejezetten nehezek (vagy csak nekem van erről a fogalomról sajátos definícióm), de a legtöbb viszonylag szórakoztató. Nem egyszer HEGYNYI méretű kreatúrákkal kerülünk szembe, akikre fel kell mászni és úgy adni a halántéklebenyüknek a bugylibicsakkal.

    A folyamatosan szerzendő pontokból unlockolható combok és special move-ok tárháza nem kevés, bár az is igaz, hogy a játék során az ember megmarad az alaptámadásoknál leginkább. Egyszerűen hatékonyak és lényegesen kevesebb intrikált gombkombinációt kell észbentartani (főleg, ha belevesszük a Light- és Shadow Magic potenciális alkalmazási lehetőségeit is). Egyszerűen nincs többre valós szükség. De a lehetőség adott jaszkarizni, meg feldobni az unalmas hétköznapokat.
    A blokkot is elég kevésszer használtam, valahogy könnyebb volt jobbra-balra-össze-vissza kigurulni a felém suhogó rozsdás bökők és agyarak trajektóriájából.

    A sztori nem túlságosan eredeti, nem is mennék bele a taglalásába. Szódával elmegy, bár kicsit fokozott kreativitással (mind játékmechanikai-, mind történetvezetési szempontból) jóval többet ki lehetett volna hozni belőle. Meg az sem ártott volna, ha a szereplőknek adnak némi mélységet.
    Azt mondjuk érdekesnek találtam, hogy a játék vége felé közeledve a narrátor (aki amúgy Zobek, egy, a sagában feltűnő szereplő, akinek a hangját SIR PATRICK STEWART adja) próbálja BELÉNKSÚLYKOLNI, hogy Gabriel mennyire megváltozott, meg mennyire dark prince lett. Aztán a fenéket, de mindegy.

    A zenéről nem tudok mit nyilatkozni. Úgy hallottam, hogy a Castlevania-sorozatnak ez mindig egy jellegzetes és kiemelkedő része volt, de jelen esetben nem tudnék konkrét dallamot / opuszt felidézni. Szóval volt zene, biztos nem volt annyira rossz, de hogy nem maradt meg, az száz.

    A játék legerősebb része egyértelműen az art direction. És itt most nem csak arra gondolok, hogy szép a grafika - mert az kifejezetten szép és részletes. Hanem art direction. Különös tekintettel a SELECT lenyomásával megnyíló könyvecske bejegyzéseihez készített, ill. az unlockolható illusztrációkra gondolok. Igencsak aprólékosak és színvonalasak.

    Egy szó, mint száz, ha még egy évet rászántak volna a fejlesztésre és kibővítették volna a kreatív részleget, a fejlesztők sokkal grandiózusabb dolgot üthettek volna össze boszorkánykonyhájuk mélyén.
    Persze így sem lett selejt vagy ilyesmi, de bőven látnék lehetőséget a játékélmény javítására. Azért egynek még így is megtette; végeredményében nem bántam meg, hogy 25 EUR-t otthagytam anno a Müllerben. Pláne, hogy az kint aprópénz kategória.

    A gémet Warrior-szinten játszottam végig és igazából nem volt túlságosan nagy kihívás. Még játszogatok vele, újracsinálom a pályákat (egy részüket legalábbis), a Knight fokozatot átugorva, egyből Paladin-on.

    Mivel a Collection kiadás van meg, ha meglesz végre a beépítőkeret a vinyóhoz, leszedem a DLC-t is és nekiveselkedek. Aztán később szerintem befigyel a Lords of Shadow 2 is, mert miért ne. Már csak a fentebb említett art direction miatt is. Meg szimpi, hogy abban már nem csak dark middle-ages a setting, hanem a jelenkorban is befigyelnek az események.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Synthwave #985 üzenetére

    És imádom, hogy 5 nyamvadt perc a szerkesztési időlimit. Mindegy, most már nem javítgatok szinonímákat.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz meoindil #987 üzenetére

    Nyilván a legrosszabb, a nyelvtanulást teljesen a sarokba állítva is. : D

    Na mindegy, legalább nem fölöslegesen dolgozott vele.

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz shinmegaten #991 üzenetére

    Nem látatlan. Akármilyen(értsd, még ha Göncz Árpád fordítja), akkor is ez az álláspontom (= igazság).

    \(: D)/ #freespeech2015 \(: D)/

    Amúgy a tiszteletnek semmi köze a vélemény normális hangvételű kinyilvánításához (főleg, ha badarsággal kapcsolatban tesszük mindezt, lsd. "magyarul a legjobb"), de az extra tisztelet is megvolt azzal, hogy hozzátettem, hogy legalább nem hiába dolgoztál - ergo vannak, akik örülnek neki, ami pozitív (számodra és számukra).
    Másrészről az alapvető véleményemnek a kérdésről sincs köze a munkád értékéhez.

    Nincs mit.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz shinmegaten #993 üzenetére

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

Új hozzászólás Aktív témák