Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
ilyenek. T-nél (mobil) én is 1 hetet késtem,neszeb+meg plusz 250huf.
Szokásunk, hogy ha megkapom a fizut, akkor megyek a postára befizetni az összes csekket. Addig gyűjtögetem őket. De már ezt sem lehet. Az összesnek más a határideje.
Járhatok majdnemhogy hetente postára, mert ezek a geci kizsákmányoló cégek magyarországon azt csinálhatnak amit akarnak. -
Morris
veterán
válasz littlelion21 #908 üzenetére
nekünk nem kell a koksz
-
Morris
veterán
válasz littlelion21 #910 üzenetére
ugyan...ugyan...
-
Morris
veterán
válasz littlelion21 #910 üzenetére
Itt az igazi koksz! Ettől még a tüdőd is nagyobb lesz!
[link] -
Morris
veterán
válasz littlelion21 #934 üzenetére
jólesik
Motorolaj kéne nekem. Esetleg van e valaki az Urak között, aki nagy kedvezménnyel tud vásárolni autósboltokban?
0W-40 Mobil1 New Life olaj kellene nekem 4 vagy 5 liter. -
Morris
veterán
válasz public73 #940 üzenetére
No, mi baj a mobil olajokkal?
Benzines vasba kéne. Viszont ez a 0w-40 teljesen szintetikus olaj. Én korábban Valvoline maxlife 10W40-et használtam. Az nem volt rossz. Aztán most legutóbb cseréltem Castrol Magnatec 10W40-re. Na, mostanában olyan a motorom, mint egy traktor. Zakatol és qrva hangos. Valahogy nekem ez a castrol olaj nem igen gyere be. Ezért gondoltam, hogy váltok.
Van itt még alternatíva Total Quartz 5w-40... Ezek nem drágák annyira, de a Mobil new life 12k egy 4 literes kiszerelés. szóval ez sok.
Persze a 10w40-esek már 5,5k-tól elérhetőek. Viszont én a hidegindítás kockázatait szeretném minél inkább csökkenteni. Ezér is kéne a 0w-s cucc.
Na Varoz, tessék jönni, cáfolni, támogatni stbstb -
Morris
veterán
válasz public73 #942 üzenetére
Ugyanezt a castrol-lal kapcsolatban is mondják. Így meg baromi nehéz jó olajat választani.
Jaja, 4 liter megy bele (1.4 16V). És ekkor van max jelzésnél.
Lehet, hogy az előző olaj adaléka összeveszett kicsit a castrol-éval. nem tudom. De tényleg jobban kerreg. Az is lehet, hogy ha még egyszer lecserélem ugyanerre, akkor már halkabb lenne.
Ejj, olyan tanácstalan vagyok.Dávid humorbonbont reggelizett
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
ez is egy megoldás.
fero koma, csak hogy értsd: 1 éve volt motorgenerál. Belül mindene a legnagyobb rendben van. Megy mint a disznó. Melegen nagyon szép hangja van. Hidegen zakatol mint egy traktor.
A gyári olajat nem tudom mi. Jó dolog ez a 10W-40, de van ennél jobb olaj is. Nevezetesen az 5W illetve a 0W.
Garázs nincs, az autó kint éjszakázik. Sok a városi kocsikázás is.
Tudvalevő, hogy a motorkopás hidegen a legintenzívebb. A 10-es olaj hidegen nagyon vastag. Ezért szeretném legalább 0-ra levinni a hidegoldalt. A melegoldal maradhat 40-en.
Olajfogyasztásom abszolut nincs.
Érti kend[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
-
Morris
veterán
Lehet, hogy a gyári 10W-40, de ezt konkrétan nem írja a könyv. Csak annyit, hogy VW 501.00-nek feleljen meg. Persze ez csak a 10W-s olajnál van
Semmi gond a mocival. Gyári extra a hidegen zakatolás. Több G4 1.4 16V tulaj által megerősített adat.
De én jobbat akarok neki. Konkrétan azt, hogy jó sokáig kiszolgáljon.
Ezért is csak a hidegoldali részt szeretném finomítani. A 40 marad. Az 5W40-es olaj viszkozitása üzemmeleg állapotban megegyezik a 10W40-el. Sőt, a 0W is ugyanaz. Nyílván nem akarok okosabb lenni a mérnököknél, de ha az olaj túlteljesíti a VW501-es kritériumot, akkor szerintem kárt nem teszek benne. Sőt...Varoz: Hiába kopott a motor, ha az olaj üzemmeleg oldali része megegyezik. Ha a 40-est nem eszi, akkor a többi 40-est sem fogja enni. (bár ugye ez megint függ az olaj márkájától és minőségétől ) Hallottam olyat, hogy az egyik olajat ette, a másikat meg nem, és az adatok megegyeztek - 5W-40
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
semmi extra, csak szelepszár szimering csere, dugattyű gyűrűzés, főtengely szimering csere, hengerfej síkoltatás, szelepcsere, vezérlés csere, vezérműkerék csere.
Hidrók és hajtókarcsapágy maradtak.
Abba igazatok van, hogy hiába a 40-es melegoldali kenés, nyilván vékonyabb az 5W a 10W-nél ha csak hajszálnyit is, de vékonyabb üzemmelegen. Viszont nekem egy csepp olajam sem hiányzik a kerterből. Ezért bátorkodnék a 0W-vel.
De lehet, hogy 5W esz belőle.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
nyilván a hengerfejtömítés és a hengerfejcsavarok újak!
De a többivel nem volt gond. Szerencsére egy nagyon gondos szaki kezei között éledt újjá a gép. Mindezt természetesen azért kellett végrehajtani, mert az előző szerelő csöppet hanyag munkát végzett. Szóval beszoptam korábban. De mindegy. Mostanra jó a vas. Nincs kínozva a hosszú élet reményében. Ezért is szeretném neki a legjobbat. Még szerintem 10 évig megtartom, aztán csere.
Egyébként megszületett a döntés.
Valvoline Maxlife 5W-40 Full synthetic olaj lesz benne. 10.2k a 4literes kiszerelés. (Igazatok van, jobb nem kekeckedni a 0W-vel. Hátha megzabálja. Aztán meg tölthetem újra aranyárban - így megnézem 5W fronton mit mutat)[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Hidegen megforgatta a motort és agyonhúzta az vezérműszíj egyik feszítőgörgőjének a csavarját. Emiatt a tört két kompresszió gyűrűm, a görgő csapágya kiolvadt, a szíj oldalt egy kicsit meg lett darálva és a csavar síkba beleszakadt a blokkba. Ami el tudott romlani az elromlott. Persze mindezt számla nélkül (köszönhetem ezt egy mások által nagyon megbízhatónak titulált f*sznak).
-
Morris
veterán
egyértelmű, anyaghiba. legalábbis ez volt a magyarázat. de így is rendbe rakott mindent. Ráadásul hozta a számlát a 16 kicserélt szelepről, majd az új szerelőm közölte velem, hogy valójában a motorban csak 8 szelep volt cserélve! Eeeezigen, mondom... a k*va anyádat!
Ezután meglátogattam egy pöppet nagyobb darab cimborámmal és elmondtam neki a véleményemet. Aztán gondolkodtam kicsit, és úgy döntöttem, hogy nem ér meg fél év letöltendő egy "esztétikai és alakformáló" kezelés.
Hagytam a faszba. -
Morris
veterán
válasz Stylewars_kp #1031 üzenetére
Na igen, ezektől én is tartok. Sőt van itt még olyan is, hogy ügyvéd meg orvos tulajtól. Na én ezektől is óvakodok!
Moha bácsi, az ótóink tesvírek. Az enyim is 2001-es (márciusi) (mondjuk már sok mindenen túl van a szentem )Szerk!
Varoz, hálásan köszönöm a ténykedésed
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz moha bácsi #1044 üzenetére
Ki a szerelőd, ha nem indiszkrét a kérdés?
csak kíváncsiságból kérdezem -
Morris
veterán
válasz moha bácsi #1048 üzenetére
na igen, ment priv
-
Morris
veterán
Parancsoljatok!
Lehet tippelni, mi honnan, miből, hogyan. Majd a végén gondolkodni, és sajnálkozni!
-
Morris
veterán
válasz littlelion21 #1106 üzenetére
akkor én túlteljesítem az elvásrásokat
-
Morris
veterán
válasz moha bácsi #1115 üzenetére
nagyon jó!
-
Morris
veterán
Hogy jobban viseljük a hideget!!
+ 20°C A görögök lázasan keresni kezdik a pulóverüket.
+ 15°C A jamaicaiak bekapcsolnák a fűtést, ha valaha beszerelték volna
+ 10°C Az amerikaiak reszketnek a hidegtől. Az oroszok a kiskertekben uborkát ültetnek.
... + 5°C Leheletünk már látszik. Az olasz autók felmondják a szolgálatot.0°C Amerikában megfagy a víz. Oroszországban a víz sűrűbb lesz.
- 5°C A francia autók felmondják a szolgálatot.
- 15°C A macska ragaszkodik hozzá, hogy veled aludjon az ágyban. A norvégok előveszik a pulóverüket.
- 18°C Oslóban bekapcsolják a fűtést. Az oroszok a szezon végén utoljára utaznak a dácsára.
- 20°C Az amerikai autók nem indulnak el.
- 25°C A német autókat nem lehet indítani. A jamaicaiak kihaltak.
- 30°C A hatóságok napirendre tűzik a hontalanok kérdését. A macska a pizsamádban alszik.
- 35°C Túl hideg van ahhoz, hogy gondolkozz. A japán autókat nem lehet elindítani.
- 40°C A svéd autók felmondják a szolgálatot.
- 42°C Európában már nem működik a közlekedés. Az oroszok az utcán fagylaltoznak.
- 45°C Vannak még görögök?
- 50°C A szempillák megfagynak két pillantás között. Alaszkában a fürdőszobák kis ablakát fürdéskor bezárják.
- 60°C A fehér medvék délebbre vonulnak.
- 70°C A pokol is befagyott.
- 73°C A finnek menekítik a Mikulást Lappföldről. Az oroszok felveszik a füles sapkájukat.
- 80°C Az oroszok a vodka kitöltéskor nem veszik le a kesztyűjüket.
- 114°C Az alkohol megfagy. Az oroszok irtó dühösek. -
Morris
veterán
válasz public73 #1123 üzenetére
na, csaknem a 0W-s lett a befutó? Egyébként ez félszintetikus, gondolom ezt tudtad!
Én azért nem azt választottam, mert félő, hogy azt zabálná. Megnézem az 5W mit mutat. De lehet maradok is ennél.
Otthon összehasonlítottam a 10W-t az 5W-vel. drasztikus különbség van a folyósság között -7C fokon.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Persze, hogy csipegeti. hisz 30-as. Bár attól függ mikori verda. Szelepszár szimeringeknél szokta ellőni az olajat. Meg a gyűrűknél. Gondolom síkolták is a hengerfejet?
Castrollal kapcsolatban nem tudom. Saját tapasztalat.
Tudod, hülye érzés, hogy a legtöbben istenítik a castrol-t és pont "te" vagy az egyik a pár emberből akinek kimondottan nem jött be ez az olaj.
Én is azért próbáltam ki, mert sokak ajánlják és sokaknak bejött. Eszerint kivétel vagyok. Vagy csak tényleg nagy az elvakultság és a marketing!
15W-40? elég vastag -
Morris
veterán
Persze, hogy csörgött. Annyira vastag a 15W, hogy már kenni sem tud rendesen. Próbáld ki egy valvoline-t (de ne a durablendet, hanem vagy max life-ot vagy szintetikus olajat.)
Ezeknek az olajoknak illatuk van, míg a castrol-nak rendesen szaga! komolyan, próbáld ki!
15W-40 es olajat semmiképpen nem szabad a vasba tenni.
Akkor már inkább 10W-50-es.
Fordba mehet az 5W-40. Szerintem ezt már nem fogja csipegetni. Ennek az olajnak a meleg oldali viszkozitása már jobb lesz.Fero: nagyon gonosz vagy!
-
-
Morris
veterán
válasz littlelion21 #1249 üzenetére
Fú, de szemetek vagytok
-
Morris
veterán
válasz Devid_81 #1266 üzenetére
Mondom a helyzetjelentést: Az utakat nem takarítja senki. A közútkezelő meg elmehet a retkes kurva anyjába!
Tegnap este melóból hazajövet elakadtam. Ha nincs ott a egy másik koma akkor ott maradok!
Kölcsönös segítségnyújtás volt, mert ő is elakadt
Még a főutakat se takarítja senki!
Végig lehet rallyzni a városban, de nem szabad megállni, mert akkor ott maradsz.Valamiért a képfeltöltés nem működik, pedig feltöltenék egy-két képet.
-
Morris
veterán
válasz Stylewars_kp #1324 üzenetére
vedd fel videóra ahogy szétszeded. Így össze is tudod rakni!
Valószínű egyébként, hogy a kerámia rózsa van eltömődve. Vagy a nyomásszabályzó
Ha egy mód van rá ne kísérletezz vele. Inkább bízd szerelőre.
Nekem van egy frankó csabai szerelőm, de szerintem idegenlégiózást nem vállal. Vagy ha igen, az borsos lesz. De tuti, hogy jól megcsinálja azt amit kell![ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz SipiBcs #1327 üzenetére
jaja, most reggel hallottalak hazajövet melóból. akkor ezek szerint Kegyed volt az!
Teljesen más a hangod élőben, mint rádióban. Kicsit még természetesebben kéne beszélni (nem ennyire hivatalosan) és mindjárt egy frankó műsorvezető leszel.
Nyilván nehéz még az elején, de majd jó lesz!
Egyébként akkor most mi lesz az életfogytig garis akkus fúró csavarozómmal!? -
Morris
veterán
válasz moha bácsi #1419 üzenetére
Ne izgulj koma, tegnap este, egy mozdony felvágott Békéscsabán 3 váltót és szembe ment a Mezőhegyesről érkező Bz vel. Pár méteren múlt az ütközés.
Elfagyott a fék. Fasza mi!Itt volt minden fontos istenség vizsgálódni. És ez is a kibaszott hideg meg hó, meg fagy miatt van.
Már olyan szinten útálom ezt az időjárást, hogy legszivesebben leállítanám az egész országot egy hétre.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen egeret válasszak?
- Google Chrome
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autós topik
- Gitáros topic
- Dacia topic
- Trollok komolyan
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari