Új hozzászólás Aktív témák

  • geza12

    aktív tag

    válasz public73 #326 üzenetére

    Jól van legyen úgy :D

    Csak 1.4TDCI Fiesta egy kicsi önsúlyú autó ,azt azért belekalkulálnám és nem csoda hogy megeszi az 1.6benzin focust, vagy 1.6 astrát vagy mit tudom én.
    Arról beszélünk még hogyha részecske szűrőt, turbo feltöltőt, és befecskendező elemet kell cserélni... + drágább a gázolaj is most már, amit nem értek egy mert szar termék egy utótermék mint a kerozin. Annyit még hogy van alapja annak amit nagyjából írok mert Mazda szervizben voltam 3 évet gyakszin, felettébb érdekes módon a benzines Mazda 6 osokkal soha semmi komolyabb baj nem volt motorikusan legalábbis töredéke mint a dízelnek, ellentétben a dízelekkel , ami a Mazda 6-ban egyébként egy Ford dízel motor, de azóta már van saját dízeljük is. Sose felejtem el azt az esetet ,mikor egy olyan 40 körüli hölgy vásárolt egy dízel Mazda6-ost a legújabb változatot DPF-eset (Toyota D4DCAT elve),és hozta második szervizre olajcserére és szűrők cseréjére, az autó szervizelése megtörtént , a hölgynek ki lett állítva a számla 120ezer forintról ha jól emlékszem, és felháborodottan mondta a magáét hogy mi került ebbe 120ezer forintba, és szépen el lett magyarázva neki , hogy hölgyem ebbe az autó speciális Mazda DPF olaj kell ami nem 2-3forint 4-5liter mint a Tescos olaj, továbbá az autón szoftvert kellett frissíteni, és gyári Mazda alkatrészekkel dolgozunk nem utángyártottal. Ja és az autóba ha más olajat töltünk nem DPF rövid időn belül vészprogramra kapcsol max50el lehet vele menni.A turbo cserék szinte heti alkalmak voltak (250eft/db), taxisbácsinál 600ezer km alatt 3. feltöltő. Porlasztó elem 250ezer huf /db és nem érdekel hogy kannázzák vagy nem ez akkor is annyiba kerül,részecske szűrős kati 300ezer huf /db és úgy tudom 250ezer km után cserélni kell.Továbbá dízeleknél alkalmaznak újjabban előszeretettel 2 tömegű lendkereket, mondeókba meg ilyenekbe és rohadt gyakran beszarik (150eft)
    Benzines-nél ilyen problémák nem igazán keletkeztek legalábbis Mazda6 esetében, hengerenkénti fröccsel soha semmi baj,nincs 2 tömegű lendkerék, nincs feltöltő, nem kell speckó olaj, és tudtommal míg ott voltam 1 darab szoftverfrissítést nem adtak ki benyáshoz.
    Tovább a dízel ellen szól még , kerreg, csörömpöl (Traktor hang), nem élvezet vezetni , 4ezernél kidobja taccsot mert olyan karakterisztikája. Milyen már az hogy nyomsz egy kövéret , hátul korom ha minimális is ,meg meg nagy kerregés kattogás.
    Kényszer lélegeztető (Turbo) nélkül meg semmit nem ér az egész, visszagondolva itt a jó kis VW SDI-kre ,és jó öreg W123-as mercire. Turbóval a benzines is megy mint vadbarom és nem fogyaszt többet csak nagyon minimálisan ja és 2 szer megeszi a dízelt.

    Szerencsére kezd vége lenni ennek a szar dízelezésnek, mert VW-nél már az utcán vannak jó kis TSI motorok ,ami megeszi a dízelt csúnyán és Japánok is kezdenek átállni erre (kis CCM+turbo), meg a Mercedes és BMW is.

    Úgyhogy rakjanak hajóba, vonatba és traktorba,semmi értelme személy autóba,nagyon max kényelmesebb vezetni mert nyomatékosabb sokkal ,annak aki lusta meg nem szeret váltani, de az meg vegyen autómata váltós autót:D.

    Ha pedig lesz alkalmad próbálj ki egy Honda Civic 1.6 VTI-t vagy egy VW Golf 1.4TSI vagy 1.6 TSI-t, lehet soha többet dízel lesz a véleményed.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák