Új hozzászólás Aktív témák
-
fero02
veterán
válasz Stylewars_kp #300 üzenetére
A jó dízel nem füstöl (nem látod). A kibocsájtott káros anyagok mennyisége is másabb, mint a benzinesé (jobb, kevesebb) és akkor a részecskeszűrőről még szó sem esett.
A füst amit látsz az javarészt a szar minőségű üzemanyagok, a gagyi szűrők hibájára róhatóak fel, ennek következménye szokott lenni pl a PD elem beokádása is.
-
Stylewars_kp
senior tag
Na ne szórakozzunk már egymással...ha odalépsz egy dízelnek füstöl!!! Minél nagyobb a motor - több a turbó - kevesebb a kipufogó annál jobban füstöl! Teljesen mindegy, hogy az BMW vagy Fauvé meg stb. Amúgy a többi igaz, hogy sokat fog rajta szürő meg azért is füstöl, mert shit az üzemanyag ez tény, de dízelről révén szó: FÜSTÖL! Feketén.
-
fero02
veterán
válasz Stylewars_kp #302 üzenetére
Nincs ebben semmi szórakozás.
A motor térfogatának semmi köze a füstöléshez. Az 1.3-as cdti is tud úgy füstölni, mint a 2.5 pdti. A turbó meg leginkább a friss levegő bejuttatására szolgál.
A szűrő meg sajna pont, h nem fog, de ezt sem a motor teljesítményét érinti, vagyis csak inkább ha hosszútávon vizsgáljuk, de akkor negatívan.
-
fero02
veterán
válasz Stylewars_kp #304 üzenetére
Nem, nem keverek semmit semmivel. Az olaj kékes-lilássá, a víz pedig fehéressé színezi az égésterméket.
Tökéletesen tisztában vagyok a turbók működésével.Halkan megjegyzem, gépész szakmám is van.
-
geza12
aktív tag
Csak kevesen tudják , hogy a dízel magába sokkal károsabb a környezetre minél újabb.
Mivel Common Rail meg ezek a szerkezetek nagyon finoman porlasztanak, ezáltal kevesebb is a korom, de a finom porlasztás miatt a káros anyagok nem rakodnak le hanem szállnak levegőben ,azt meg beszívjuk szépen és rákkeltő nem gyengén részecske és koromszűrővel is. Pl egy adagolós dízel nem olyan finoman porlaszt ezért az lerakódik a földre vagy az eső el tudja mosni vagy mit tudom én, de egy Common Railt azt nem.
Meg a sok embert meg etetik az autó kereskedésbe , hogy vegyé ,dízelt mert rohadt jó kurv@ keveset fogyaszt meg megy mit állat mert turbós, csak a dízel autó alapára alapból magasabb legtöbb esetbe, a szervizelése sokkal többe kerül mert drágábbak az alkatrészek, na meg sokan nem megfelelően használják a turbót és rohadt sokszor beszarik.
Egy Ford márkaszervizben dolgozó ismerősöm bebizonyította és el is magyarázta, hogy a dízel rohadtul nem olcsóbb fenttartásban, mint ahogy azt sokan hiszik. (1.4es benzines Focus vs 1.4TDCI Focus)Továbbá valami okból kifolyólag az USA-ba és Japánba nem dízeleznek semmit Japánba max teher autóknál, ennek valami oka lehet. (Az előbbinél valószínűleg mert olcsó a benzin)
Dízelt vonatba, teherautóba, hajóba rakjanak személy autóba ne.
I love benzines Ja és gázautó.
[ Szerkesztve ]
-
Dani_kp
őstag
-
Dani_kp
őstag
-
fero02
veterán
Ez elejével egyetértek, én is így tudom. De nem véletlen vannak méregdrága részecske szűrők. Amúgy sztem annyira azért nem káros, mint amilyennek be van harangozva. Vannak ettől veszélyesebb dolgok is a hétköznapokban, amiről nem is tudunk, vagy csak nem akarunk tudomást venni róla.
Én pl nem azért vettem dízelt, mert vki beetetett. Szeretem, ha alul nyomatékos a motor és nem kell pörgetni, h "megjöjjön" az ereje. Szeretem, ha 1500-as fordulatnál tolok egy kövérek és süppedek az ülésbe. Vagy éppen úgy hozza úri kedvem, akkor 4. alapjáraton pávázok fel alá a városban. Ezek egy benzinesnél bizony elmaradnak, vagy csak nagy ccm-esnél lehet hasonlókat érezni.
A szándékosan magasan kitartott alkatrész árakat pedig sztem nem kellene a technológia ellen felhozni. Benzinesnél is olyan árak vannak, h beszarás (márkától függetlenül is).USA dízelt valóban nem látni, de hisz minek is. Ők világ életükben a benzines V6-os 4000 ccm-es motorokat csinálták, benzin volt rogyásig, minden más le van szarva. Csak azért annak idején nagyokat pislogtak ők is, mikor meglátták, h hasonló teljesítményt bizony jóval kisebb motorból is ki lehet hozni és ráadásul nem 1X L-es a fogyasztása.
De azt nem értem, h honnan szeded, h Japánban nem futnak dízel autók? Vagy szted csak EU piacra szállítanak dízelt? Kicsit röhejes lenne...Dízelt vonatba, teherautóba, hajóba rakjanak személy autóba ne.
Dehogynem! Tegyenek csak! Nem véletlen azokat fejlesztették nagy léptékben az elmúlt jónéhány évben.
De ha itt tartunk, akkor már inkább elektromos autó. Az erőművek mindig menni fognak, akkor meg már legyen is mibe az a többlet energia.
Stylewars_kp: az nem lenne baj, ha a nézőpontunk más. Viszont azt nem értem, h annak idején ennyire különböző könyvet olvastunk, vagy mi van? Vkinél el van rakva a vezérlés egy foggal...
[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
nagyúr
Tudjatok mit, leszarom a dizelt es a benzines motort is, egyik se nem van, lehet nem is lesz.
Mondjuk ilyen sincs, es lehet nem is lesz...
-
SipiBcs
őstag
+1... bár only read módban (majdhogynem)
"Ha választanod kéne a barátnőd és az ötöslottó között, te milyen kocsit vennél?"
-
Devid_81
nagyúr
-
ko9
addikt
válasz Devid_81 #320 üzenetére
Khmm ha már Tesla: [link]
Ez így mind nagyon szép és jó... Ára is eléggé elviselhető (az új autókéhoz képest), de az más kérdés, hogy mindez kicsi hazánkba hogy fog forgalomba kerülni... Ha egyáltalán fog
Jóccakát--------------------------- Privátot privátba - Fórumtémát fórumba!! --------------------------- --------- I/DEBUG(3430): debuggerd committing suicide to free the zombie! ---------
-
tááo
csendes tag
-
fero02
veterán
Reggelt!
Méghozzá péntek 13!
Berohan a bankba egy álarcos férfi, és ordítani kezd:
- Mindenki a földre, a pénztárosnő meg ide hozzám!
A pénztárosnő remegve odamegy a rablóhoz, aki lehúzza a sliccét, és ráparancsol:
- Szopjál le!!!
A nő buzgón nekilát.
Ebben a pillanatban a rabló lekapja a csuklyáját, és felkiált:
- Tehát megy ez neked! És otthon meg gusztustalan? -
SipiBcs
őstag
Jó reggelt.
Korábban ébredek, mint a zasszony. Mondom felteszek egy kv-t, teát. Gép bekapcs... nézem összeragadt szemekkel... valami nem oké. Lap becsuk, újra kinyit.... mondom affene péntek 13 gallyra megy a win7, beszedtem valami vírust.
Majd rájövök, hogy új nap, új köntös az ItCafe-nak. Úgy első ránézésre pofás, barátságos. Hozzászólás megír.... majd a végén rájövök, hogy nincs OK gomb.... na mondom akkor itt fejezzük be a mai napot!
(és mire ezt leírom eszembe jut, hogy az előző kommentemet vágólapra raktam, hogy ne kelljen leírni még egyszer)
"Ha választanod kéne a barátnőd és az ötöslottó között, te milyen kocsit vennél?"
-
public73
aktív tag
1.4 TDCi Fiestát (2004 évi) hajtok tavaly augusztus óta....
ennek az autónak a maximális fogysztása 4,8l, de autópályán 3,8l a csúcsfogyasztás 120km/h-nál!!!!!!!!!!!!
miről beszélünk?????
1.6-os benzines autókat tolok le gyorsulásban erőlködés nélkül....
nem költök szervízben többet (igaz én csak márkaszervízbe hordom, nem sufnyiba, vagy fészerbe kókányolják a szomszéd pista bácsiék!), mintha benzines autót vinnék.
ha a kocsim kipugogójához oda csücsülnél pár percre (járó motornál persze) és méllyeket sóhajtoznál rájönnél, hogy semmilyen kipufugó gázt és kormot nem éreznél.
ezt próbáld ki egy hasonló évjáratú benzinesnél is....10 perc és elhányod magad, sőt még a bokád is lefosod....
szóval nekem már soha többé nem kell benzines, ez tény!
és én nem haverok félrebeszéléseiből adok fals infókat, hanem tapasztalatból beszélek. -
public73
aktív tag
válasz moha bácsi #327 üzenetére
ebből nekem csak az jön le,hogy nem a diesel motor felépítésével vannak komoly problémák, hanem az üzemanyag minőségével!!!!!
sajnos tankoltam már én is olyan trágya dieselt, hogy az autó menetteljesítménye látványosan romlott.
de ez nem az autó hibája!!!!
egyetlen (ÖMV) kuton tankolok, ha tehetem, nem megyek 20,-FT-tal olcsóbb gázolajért ki a téeszbe, ahol IFÁ-ba,meg MTZ-be tökéletes, de egy TDCi-be halálos minőségű olajat pancsolnak.... -
yohnsee
tag
Szép napot mindenkinek!
Péntek 13, megyek is munka után lottózok egyet!
Ráadásul holnaptól kezdve eladó egy 1 terrás Hitachi HDD.AVR
-
geza12
aktív tag
válasz public73 #326 üzenetére
Jól van legyen úgy
Csak 1.4TDCI Fiesta egy kicsi önsúlyú autó ,azt azért belekalkulálnám és nem csoda hogy megeszi az 1.6benzin focust, vagy 1.6 astrát vagy mit tudom én.
Arról beszélünk még hogyha részecske szűrőt, turbo feltöltőt, és befecskendező elemet kell cserélni... + drágább a gázolaj is most már, amit nem értek egy mert szar termék egy utótermék mint a kerozin. Annyit még hogy van alapja annak amit nagyjából írok mert Mazda szervizben voltam 3 évet gyakszin, felettébb érdekes módon a benzines Mazda 6 osokkal soha semmi komolyabb baj nem volt motorikusan legalábbis töredéke mint a dízelnek, ellentétben a dízelekkel , ami a Mazda 6-ban egyébként egy Ford dízel motor, de azóta már van saját dízeljük is. Sose felejtem el azt az esetet ,mikor egy olyan 40 körüli hölgy vásárolt egy dízel Mazda6-ost a legújabb változatot DPF-eset (Toyota D4DCAT elve),és hozta második szervizre olajcserére és szűrők cseréjére, az autó szervizelése megtörtént , a hölgynek ki lett állítva a számla 120ezer forintról ha jól emlékszem, és felháborodottan mondta a magáét hogy mi került ebbe 120ezer forintba, és szépen el lett magyarázva neki , hogy hölgyem ebbe az autó speciális Mazda DPF olaj kell ami nem 2-3forint 4-5liter mint a Tescos olaj, továbbá az autón szoftvert kellett frissíteni, és gyári Mazda alkatrészekkel dolgozunk nem utángyártottal. Ja és az autóba ha más olajat töltünk nem DPF rövid időn belül vészprogramra kapcsol max50el lehet vele menni.A turbo cserék szinte heti alkalmak voltak (250eft/db), taxisbácsinál 600ezer km alatt 3. feltöltő. Porlasztó elem 250ezer huf /db és nem érdekel hogy kannázzák vagy nem ez akkor is annyiba kerül,részecske szűrős kati 300ezer huf /db és úgy tudom 250ezer km után cserélni kell.Továbbá dízeleknél alkalmaznak újjabban előszeretettel 2 tömegű lendkereket, mondeókba meg ilyenekbe és rohadt gyakran beszarik (150eft)
Benzines-nél ilyen problémák nem igazán keletkeztek legalábbis Mazda6 esetében, hengerenkénti fröccsel soha semmi baj,nincs 2 tömegű lendkerék, nincs feltöltő, nem kell speckó olaj, és tudtommal míg ott voltam 1 darab szoftverfrissítést nem adtak ki benyáshoz.
Tovább a dízel ellen szól még , kerreg, csörömpöl (Traktor hang), nem élvezet vezetni , 4ezernél kidobja taccsot mert olyan karakterisztikája. Milyen már az hogy nyomsz egy kövéret , hátul korom ha minimális is ,meg meg nagy kerregés kattogás.
Kényszer lélegeztető (Turbo) nélkül meg semmit nem ér az egész, visszagondolva itt a jó kis VW SDI-kre ,és jó öreg W123-as mercire. Turbóval a benzines is megy mint vadbarom és nem fogyaszt többet csak nagyon minimálisan ja és 2 szer megeszi a dízelt.Szerencsére kezd vége lenni ennek a szar dízelezésnek, mert VW-nél már az utcán vannak jó kis TSI motorok ,ami megeszi a dízelt csúnyán és Japánok is kezdenek átállni erre (kis CCM+turbo), meg a Mercedes és BMW is.
Úgyhogy rakjanak hajóba, vonatba és traktorba,semmi értelme személy autóba,nagyon max kényelmesebb vezetni mert nyomatékosabb sokkal ,annak aki lusta meg nem szeret váltani, de az meg vegyen autómata váltós autót.
Ha pedig lesz alkalmad próbálj ki egy Honda Civic 1.6 VTI-t vagy egy VW Golf 1.4TSI vagy 1.6 TSI-t, lehet soha többet dízel lesz a véleményed.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Üdv és szép jó reggelt!
Gázám, veled értek egyet!
Annyit még hozzátennék, hogy sajnos már a mai benzines vasakba is kezdik szerelgetni a kettős tömegű lendkereket. De, hogy a retkes pék f*száért?!
gondolom szervízelés miatt!Nekem benzines golfom van. 1.4. Nem nagy. Nekem tökéletes. Nem nyomom neki, mert akkor zabál.
De a 10ezres szervíz csak 8k. Tavaly kellett neki egy motorgenerál egyéb okok miatt, de azóta tökéletes. Egyszerű tekkknika, és teleb*szva fölösleges elromolni akaró alkatrészekkel és extrákkal.
És nem utolsó sorban, sokkal kevésbé szennyezi a környezetet mint egy mai dízel.Dízelt soha!
[ Szerkesztve ]
-
geza12
aktív tag
Nem tudom 8 vagy 16 szelepesed van e? De szerintem a zabálás ott kezdődik hogy 1500ös zsiguli meg 1.7-es niva és társaik.
3 éve egy barátommal autó kölcsönzőből kölcsönöztünk egy kombi 1.2es 12szelepes Fabiát, de amit az kapott... nem volt semmi, voltak szakaszok ahol 150ig nyomta kis szegénynek és meglepődve tapasztaltuk ,hogy 6.5-nél nem evett többet, volt rugatástól kezdve minden szinte.
Mondjuk faterom 1.4 16V Megane-jával ,meg meg lehet etetni 10-et is simán, ha nehéz lábam
, de ott az lehet baj hogy alulmotorizált a gép 1200kg kombi és 1.4 98le , és kis 1.4es picit erölködik ,hogy vigye nagy karosszériát ezért lehet ez az oka.Viszont ahhoz képest hogy Francia meg a fracia szar meg fúj, 100ezer km alatt olyan 130ezer forint lett szervizelésre költve. Ebbe benne van az 50ezer forintos vezérműszíj készlet és 4 darab gyújtó trafó a széria hibája az autónak + szűrők olajcsere gyertya stb stb.
Olajat abszolút nem eszi, általába elektromossági hibák gyakoribbak.[ Szerkesztve ]
-
benzol
aktív tag
Szevasztok!
Valakinek max 2k-ért nincs valami csodás BAD sector mentes 30-40Gb-os winyója?
///\oo/\\\
-
Morris
veterán
Na sikerült egy csomó dolgot elírnom az előbbi hsz-ben . (péntek reggel és 13.)
A Gázám, Gézám akart lenni, na hari sorry
"Egyszerű tekkknika, és nincs teleb*szva fölösleges elromolni akaró alkatrészekkel és extrákkal."Az én gépem 16 szelepes. Ez azért van, hogy egy esetleges vezérműszíj szakadás alkalmával ne csak 1-2 szelepet kelljen cserélni, hanem legalább 5-6-ot.
Egyébként fogyasztásnál igazad van. Ez nagyon relatív. Nekem a zabálás azt jelenti, hogy 8-9 liter/100km.
országúton 5 litit eszik, városban kb 6.5 litty. Ha nagyon kenem a szájának, akkor megzabálja a 8-at. Mondjuk az enyém 1100kg és csak 75 paci. De nekem elég.
Lekopogom, nekem sincs vele problémám. egyszerű tekknika, ezért olcsó is s szervíz.
A tavaly előtti motorgenerál azért kellett, mert nem volt a hengerekben kompresszió. Az előző tulaj gondolom meghuzatta hidegen, aztán 3 henger kompressziógyűrűje eltört. -
public73
aktív tag
ez bizony fapad edition, mert a klímán és az állítható kormányon és fényszórón kívül nincs benne extra gyakorlatilag...
de nekem van kezem, amivel bármit képes vagyok megoldani: tekerem az ablakemelőt, stb...
viszont ez VAN, tehát puttonyos változat két személyes kivitelben.
az alváz kőkeményen erősített gyárilag.
5-600kg simán bepakolható. -
ko9
addikt
válasz Devid_81 #335 üzenetére
Tényleg gyönyörű, mikor megláttam, én mondtam nekem ez kell!
Nem tudom az árazást nézted-e. A legolcsóbb modell a legkisebb akksival 49900$, ezen a jó árfolyamon 12millió körül alakul... Ezzel annyi a probléma, hogy "csak" ~258km-t tud megtenni (legnagyobb akkival +19000$-ért 482km). Mindez 50mph-n (80,5 km/h), max sebesség 110-130mph között (177 - 209km/h) alakul.
Igazából itt nekem a távolsággal van baj. Teszem azt, gondolok egyet és felmegyek Pestre Csabáról. Ott bemegyek egy ismerősömhöz, hogy: "Te, hagy dugjam már fel a kocsim tölteni, mingyárt lemerül" Életszerű, ugye?--------------------------- Privátot privátba - Fórumtémát fórumba!! --------------------------- --------- I/DEBUG(3430): debuggerd committing suicide to free the zombie! ---------
-
geza12
aktív tag
Pont ma raktak fel Totalcar-ra egy ilyen cikket
-
benzol
aktív tag
-
yohnsee
tag
Ezt én legális maffiának nevezném. Van közöm a rendezvényszervezéshez is, és semmi mástól nem tud úgy kinyílni a bicska a zsebembe, mint ezektől. Rabló banda. Miattuk is van az, hogy előbb veszek meg egy szoftvert eredetiben, mint egy zenét.
Remélem, ha a klotyón dúdolgatok, azért még nem kell jogdíjat fizetnem.AVR
-
mezis
nagyúr
Valahol már írtam egy fórumra: az Artisjus-ról a székely parasztember esete jut eszembe, akit a jószomszédja beárult, hogy pálinkafőző apparátot rejteget a szalmakazalban. (Akkor és ott még nem volt 2/3-ad.) Fináncok megtalálják az apparátot, bíróság elé kerül az öreg, szigorú bírónőtől meg is kapja a büntetést. Ítélethirdetés után csak nem megy el, téblábol. Bírónő biztatja, hogy most már mehet, mire az öreg kéri, hogy ha már így állnak a dolgok, akkor ítéljék el őt liliomtiprásért is. Szigorú bírónő kérdezi, miért, elkövette azt is ? !
Nem, de ahhoz is meg van a szerszámom ! -válaszolta az öreg.Szóval jobb, ha örülünk és behúzzuk ?
mezis