Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csacsi77

    senior tag

    válasz stargazer #15484 üzenetére

    Nehéz a kérdésedre válaszolni.
    Nem adtál meg költségvetés-keretet, amiben lehetne gondolkodni. Szóval összefoglalva: szeretnél egy nem túl bonyolult fényképezőgépet (ám ha érdekel és fejlődsz, akkor a gép ne korlátozzon később a manuális beállításokban, amivel lekaphatod a pillanatokat megfelelő minőségben és néha még videózni is akarsz. Gyors legyen és jó a minősége.
    Én ezekből azt szűrtem le, hogy neked egy Panasonic MILC kell, egyenlőre egy kitobival. Használtan lenne érdemes beszerezned, mert ha esetleg nem válna be vagy mégsem érdekelne annyira a fotózás, akkor kis buktával tovább tudod adni. Mondjuk egy GF-3 vagy GF-5, esetleg egy G3 vagy GX-1. Azért Panasonic, mert nagyon gyors a fókusza, szinte már tükörreflexeseket megszégyenítő. Mindegyik tud videózni, egész jó minőségben. Ha valaki majd olvassa ezt a hozzászólást és nálam jobban ismeri az Olympus MILC-eket, akkor majd biztos kapsz onnan is tanácsokat/ajánlásokat. Az újabbak már nagyon gyors autofókusszal rendelkeznek és a képminőség is pazar, akár még a kitobival is.
    Aztán van más csapásirány is. A csúcskompakt kategória. Ott már nagyobb az érzékelő, mint egy átlag kompaktban (kompaktot egyébként nem ajánlanék, a kis érzékelő okozta zajos kép és a kis mélységélesség nem tesz jót a képeknek). Ami nekem nagyon bejött az a Samsung EXF-2, de a Canonnak (G15), a Nikonnak (P7700), az Olympusnak (XZ-1 vagy 2) és a Panasonicnak (LX5 vagy LX7) is jók a masinái. Kisebb méret, kisebb érzékelő, de a legtöbb esetben vállalható képminőség.
    Aztán nem szabad elfeledkezni a most kapható legolcsóbb tükörreflexes DSLR-ről sem a Canon 1100D. Bőven 100eFT alatt meg lehet kapni, új, garanciás és egy megfelelő obival csodákat lehet kihozni belőle. Még a hozzá adott kit is megfelelő (szigorúan csak a stabilizátoros IS jelölésű!!!). Videót is felvesz, bár ez nem annyira az erőssége, de manuális fókusszal még bőven megfelel egy átlagos családi esemény megörökítéséhez.
    Végül pedig a használt DSLR piac is ott van. Egy jó állapotú, akár még garanciás (a Nikonokra jobb helyeken 3 év gari van, így akár két éves garist is kifoghatsz) fényképezőgépet nagyon jó áron lehet beszerezni és ha nem tetszik pár ezer forinttal olcsóbban újra eladni. Most sokan szórják ki a Nikon D3100 vagy 5100 gépüket, bár előbbi videóban elég karcsú. Szintén sok Canon 550D vagy 600D-t látok hirdetni, azok is nagyon rendben vannak.
    Szóval nem egyszerű, de nagyon sok lehetőség áll előtted. A fent felsoroltak persze kombinálva is előfordulhatnak (mondjuk egy használt csúcskompakt). A döntés a tiéd, de mindenképpen menj el egy Media Marktba és fogdoss meg jó sok gépet. Ott már körvonalazódni fog, hogy mi az, ami neked tetszik vagy bejön. Itt leginkább a méretre, a fogásra, az ergonómiára gondolok. Ha már tudod, hogy nem bírnál egész nap egy tükörreflexeset cipelni, vagy egy MILC kiesik a kezedből, mert olyan kicsi, akkor már félig nyert ügyed van, mert a lehetőségeket máris a felére csökkentetted.
    Egyenlőre ennyi jutott eszembe, de már magamat is unom. Jó gondolkodást és vásárlást!

    u.i.: a Stargazer egy jó kis hajó volt. Kár, hogy a ferengik....:))

    [ Szerkesztve ]

    Öreg fater megoldja!!!!

  • csacsi77

    senior tag

    válasz stargazer #15491 üzenetére

    Egy kis MILC olvasgatásra.
    Ha 200 eFt a kereted, akkor én a helyedben két gép közül néznék:
    1. az említett Nikon D5100 egy 18-105-ös obival. Ez újonnan is 160 eFt körül van. A képminősége szuper és videózni is jól lehet vele.
    2. megnézném még a Canon 650D-t. Szintén egy jó kis gép. Sajnos ez csak 18-55-ös obival fér bele a keretbe. A Canonnak van egyébként a legjobb miondenes obija a 18-135 mm f/3,5-5,6 STM obi. Ám annak nagy az ára csak az obi maga 130 eFt körül van.

    Öreg fater megoldja!!!!

  • csacsi77

    senior tag

    válasz stargazer #15493 üzenetére

    Mindenképpen tapizz egy Media Marktban.
    Én egy Canon 700D-t használok a korábban említett 18-135-ös obival. Nagyon imádom és mindenre jó nekem. Egyetlen baja számomra, hogy kicsi a váz még kiegészítő markolattal is. A videója szuper, az STM-es obi hangtalanul és gyorsan fókuszál. Az átfogása szinte mindenre jó és a képminőség is nagyon rendben van. Igaz nem egy L-es optika (Canonnál így jelölik a profi obikat, piros csíkkal), de nem is kerül annyiba, ám átlagember számára akár A4-es nyomatoknál is szép eredményt ad.
    Én sem nagyon akarok obit cserélgetni, de ezzel nem is kell. Egyszer majd szeretnék azért egy 70-200mm-es f/4-es teleobjektívet, mert imádok portrézni.
    Később talán kelleni fog még egy vaku is, beltérben plafonra villantva természetes hatású képeket ad, kültéren pedig eltünteti az árnyékokat, amiket az erős napsütés okoz.
    Ha vonz esetleg az éjszakai fotózás, akkor még egy állványra is szükséged lehet. Meg persze egy táska, hogy mindent eltegyél.

    Öreg fater megoldja!!!!

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #15493 üzenetére

    szerintem sem fér el zsebben egy milc, hacsak nem kabátzsebről, és pen mini vagy pana gf-ről beszélünk, palacsintával...de azért ég és föld a külömbség, amikor egész nap a nyakapdban lóg a gép, a dslr-es haverjaim csak "alkalmakra" viszik már a cuccost súly-méret miatt, nálam meg mindíg ott van az oly, mondom ezt úgy, hogy nagy nehéz manuálokkal használom...
    felsorolnál pár milc negatívumot vagy valamit, amiben hátrányban vannak a többi belépő cuccal szemben? sztem nem a gépekkel lesz a gond, hanem egyszerűen a milc-eket nem neked tervezték... ;)

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #15496 üzenetére

    art módú videó... a nex-5r ha "hibátlan" lenne is, egyáltalán ilyen funkció nem is lenne benne, hogy art módú videó tudtommal, szóval oly-ban ott van, de ne használd, és akkor nem hiba... :DDD na de ez aztán a komoly bibi... :U még fényképeken sem használtam én pl. ilyesmit soha, de ha tetszik a dolog, akkor ps-el sokkal szebben, igényesebben meg tudod csinálni...szóval szerintem ez nem lehet egy olyan tényező, ami miatt ezt a gépet nem veszed meg...sokkal inkább a régi, iso800 fölött zajos szenzor lehet kifogás, meg asszem a lassú af, beépített kereső hiánya stb...
    nex-5r...nem lehet a fehéregyensúlyt a gépben finomhangolni? és ha nem, akkor lightroomban ez szintén könnyen helyrepofozható, ha egy kicsit komolyabban veszed a fotózást, akkor amúgyis raw-ban nyomod, és utómunkázol kicsit, a WB finomítása pl. alap...sony af-ről nem tudok semmit, de, ha gyors af-es milc kell, újabb panák, oly-k között keresgélj...most komolyan, ha e-p5 neked nem lenne iszonyú drága, vagyis lazán megengedhetnéd magadnak, hogy elszórj milc-re 1000 dodó-t, megvennéd csak mert nem szaggat benne az art módú videó?


    vitezlejszlo: minden fényképezőgép, aminek van automata módja meg vakuja, automatán nyitja a vakut meg villant is...

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • csacsi77

    senior tag

    válasz stargazer #15499 üzenetére

    Az Olympusnak szépek a jpg képei. Akkor mégiscsak X20 lesz a dologból. Az érzékelő viszonylag nagy, azzal nem lehet baj.
    Ezen az oldalon több különböző gépet tudsz összehasonlítani ugyanazon a tesztképen, különböző ISO-érzékenységi fokozatokon. Nagy segítség a különböző gépekből kiesett képek összehasonlítására. Szerintem az X20-as is teljesen jó.
    Itt egy X20-as teszt, olvasgasd, ha még nem tetted meg.

    Öreg fater megoldja!!!!

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #15499 üzenetére

    jó az x20, de a szenzora kisebb mint az mft-k meg dslr-ek m4/3, aps lapkája, és ha idővel fejlődnél, az obid nem lesz cserélhető...szóval ez csak egy kompakt, ha a legjobbak közül való is...ne haragudj, nem akartalak megsérteni, sőt simán átérzem a helyzeted :D , fél éve kb hasonló gondolkodással jöttem ide tanácsot kérni, hogy most akkor mit vegyek...nagyon érdekelt a téma, de az alapokkal sem voltam tisztában, és a buzgóságomot sokan leszólták, ahogy én is a tiédet az imént...nade hamar tanulok, már három fix obim van, raw-ból dolgozok, szinte mindíg manuális beállításokkal lődözök, ezt el sem tudtam volna képzelni fél éve...
    sztem ha milc, akkor olympus-t vegyél az okos autó mód, jó jpeg motor miatt, abból is az e-pm2-őt legalább, ha futja rá, a sony szenzor miatt, de ha fontosabb a kezelhetőség, fogás, akkor e-p3 is megteszi, iso 800-1600-ig használható a régi szenzor is..ha meg fejlődnél, ott a szuper testreszabhatóság, cserélhető obi...cserébe csak opcionálisan tehető rá kereső. ha fontos, hogy legyen beépített, legolcsóbban talán panasonic g3-at kapsz talán, aminek jobb a szenzora valamivel mint e-p3-é, rosszabb az anyagminősége, nem annyira dizájnos a cucc, és nincs képstabija. íme egy szenzor összehasonlító oldal, száraz mérések alapján: [link]

    szerk, annyit azért hozzafűznék még a dologhoz, hogy teszteket olvasni jó dolog, de ha valahol megfogdosod a gépeket, kipróbálod, 1000x többet ér, szóval vásárlás előtt ha lehet, mindenképp tapizz :K

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • csacsi77

    senior tag

    válasz stargazer #15501 üzenetére

    Tökéletesen egyetértek jjeahh előző hozzászólásával. A személyes tapasztalat a legfontosabb. Ne sajnáld az időt és menj egy Media Marktba vagy nagyobb fotósboltba, ahol többféle gépet is kézbe vehetsz. Úgy gondolom, hogy a képminőség már jó pár éve elérte azt a szintet, ami tökéletesen megfelelő egy átlagos, csak a családnak és a maga kedvtelésére fotózgató embernek. Ezt Dpreview oldala is alátámasztja, ahol a jó régi és a legalapabb belépőnek számító Canon 1100D képminősége is bőven vállalható még ISO 1600-on akár A4-es nyomtatáshoz is. Úgyhogy szenzor szinten szerintem semmi sem korlátoz. Na itt jön a személyes élmény. Ha nyolc-tíz gép ki van rakva egymás mellé, akkor már el tudod dönteni, hogy melyik áll kézre, hol vannak a gombok és az neked mennyire felel meg.
    Mindenképpen menj el akár többször is és csak azután dönts.
    A Canon 70D-t csak azért raktam be, mert ez egy álmom, amit meg szeretnék venni majd. Persze még nem is kapható, de nagyon reménykedem egy jó karácsonyi 0%-os THM-es akcióban. Nem azért mert már kinőttem volna a 700D-t, hanem mert tetszenek a nagyobb vázak, a sok gomb rajtuk, a robosztus külső. Afféle e.pénisz növelés, nem is tagadom. Nem hinném, hogy jobb képeket csinálnék majd vele, mint most a 700D-vel.
    Amitől jobbak a képeim, az a tapasztalat és az utómunkába fektetett energia. Már régen csak RAW-ban fotózom és nem sajnálom az időt arra, hogy elpepecseljek a végeredménnyel. És ami a legfontosabb: bátran használom a DEL gombot. Ami nem tökéletes nekem azt törlöm. Így lehet hogy 300 képből csak 25 marad végül, de az olyan, amilyet én szeretnék és egy jó nyaralást annyiből már be is tudok mutatni ismerősöknek, ha kíváncsiak rá. Legalább nem unják el magukat.
    Ezt egyébként láttad? Ha a csúcskompakt kategóriánál maradnál, akkor ez is egy remek alternatíva.
    A Sony SLT rendszere kilóg a DSLR-ek sorából. Van tükör, de fixen rögzített. A beeső fény nagy rész vetül csak a szenzorra, a kisebbik hányad az AF-meghatározásra kell. Vagyis kevesebb fényből gazdálkodik a szenzor. Ez a gyakorlatban nem jelent akkora gondot, elméletileg. Sajnos az én személyes tapasztalatom azonban más. Elmentem egy Sony márkaboltba és megfogdostam az SLT A77-et. Nagyon tetszett, baró kis gép (inkább nagy). Ám amikor ISO 6400 lőttem vele pár képet, akkor csalódás volt a végeredmény. Nagyon mosott és kevés részletet tartalmazó képet láttam viszont, még a többi DSLR-hez képest is. Nagy csalódás volt, pedig az én fejemben is megfordult, hogy váltanék SLT-re.
    Summa summarum: tapizz és gondolkodj. Aztán tapizz és megint gondolkodj. A lényeg, hogy ne bánd meg a döntésed és feleslegesen ne fektess a fotózásba pénzt, ha nem érzel biztos elhivatottságot a folytatásra. Ebből pedig vagy egy nagyon olcsó, használt Canon 1100D a végeredmény vagy egy csúcskompakt, ha nem akarsz nagyon belelendülni, de fontos, hogy jobbak legyenek a képeid az átlagnál és van 130-150 eFt-od.

    [ Szerkesztve ]

    Öreg fater megoldja!!!!

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #15979 üzenetére

    1. sztem ideje lenne raw-ban fotózz...mármint nincs semmi ijesztő a nyers formátumban, én a kezdetek óta raw-ban lődözök...
    2. olvass...akár neten, akár könyvet, de legjobb, ha mindkettőt...amíg nem tudod mit jelentenek az alapfogalmak addig sosem leszel elégedett az eredménnyel..na meg valszeg ez az oka annak is, hogy nem látod mi is változik állítgatáskor a kijelzőn, vagyis, hal fogalmad sincs mit kéne nézned...nincs ezzel semmi gond, senki nem könyökből lesz profi, de még haladó sem...

    "gőz
    ---------
    kerítés
    "..."hát gondoltam arra nem tudok fókuszálni"

    dehogynem: manuálfókusz

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #15981 üzenetére

    nincs így nagy általánosságban helyes expozició, illetve minden kép más expót kíván...nem kell mindent manuálisan beállítanod, csak, ha megkövetelik a körülmények...én a rekeszprioritásos módot használom a legtöbbet, vagyis "A" mód, ami úgy működik, hogy rekeszelsz, amennyire akarsz, és a gép pl a záridőt neked átlagos témáknál mindig helyesen belövi. ha meg úgy érzed, hogy nem tudod kitartani, bemozdulós lesz a kép, akkor növelhetsz az érzékenységen, vagy "nyitod a rekeszed"...rekesz egyszerűen: egy olyan lyuk az objektíven belül, amelynek az átmérőjét csökkentheted illetve növelheted, ezzel szabályozva a szenzorra jutó fény mennyiségét. valahogy így néz ki:

    Minél nagyobb a rekeszérték, annál kisebb a nyílás...szal, ha hátteret mosni akarsz, akkor tágra nyitod...ha nincs elég fény, és érzékenységet sem akarsz növelni, esetleg a plafonon van már, szintén nyitod...ha full éles képet akarsz, akkor rekeszelsz, azaz zárod..
    sztem tényleg olvass utánna a dolgoknak picit, meghálálják a képeid, meg az idegeid is :K :P

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • Andrew31

    senior tag

    válasz stargazer #15979 üzenetére

    Kitartóan kell gyakorolni, olvasni, videózni, hogy eljusson valaki arra a szintre, hogy úgy örökítse meg pl. az említett naplementét, ahogyan azt ott látta. Nem feltétlenül egy kattintással... A szem egész másképp adja vissza, mint a gép, így bizony némi utómunkára is szükség lesz, de tudod majd, hogy miből, milyen képből lehet majd a célt kihozni.

    Problem solved. :)

    Ha azt csinálod, amit szeretsz, az szabadság. Ha szereted, amit csinálsz, az boldogság.

  • sideburns

    aktív tag

    válasz stargazer #15981 üzenetére

    "- ha jól tudom, az ISO-t mindig olyan alacsonyan kell amilyen alacsonyan csak lehet. én belőttem 160-ra."
    Nem tudod jól. Kevesebb lesz a zaj, de nem _kell_ alacsonyan tartani.
    Ha embereket akarsz fotózni kevés fényben, akkor inkább a rövid záridő a prioritás, ISO-t meg nyomod fel.
    (Persze azt sem muszáj, csak akkor sötét képed lesz.)

    "azt mondjuk nem értem miért kell ennyi lépés lehetőséget beletenni, de egyébként a kijelzőn nem látom ahogy változik)"
    Ez azért lehet, mert csak exponáláskor ugrik be a rekesz az állított értékre. Gondolj bele, beállítod a legszűkebbre a blendét, annyi fényed sem lenne, hogy a gép fókuszálni tudjon.
    De ez biztos le van írva a gép manuáljában is, amit valószínűleg a sok okos kérdés megfogalmazása közepette nem volt alkalmad tanulmányozni...

  • *Ropi*

    félisten

    válasz stargazer #15979 üzenetére

    Alapok. ;)

    (#15985) stargazer: Ne várd, hogy a képfényező gép használatijából tanulsz meg fotózni! Abból csak azt tudod meg, hogy ha már tudsz fotózni és azt is tudod mit szeretnél, akkor azt hogyan tudod a gépen beállítani. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • copass

    veterán

    válasz stargazer #15985 üzenetére

    a gépkönyvet át kell futni kész.
    a komponálás a legfontosabb, utána már lehet küzdeni a technikával.

    "amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

  • Andrew31

    senior tag

    válasz stargazer #15988 üzenetére

    Nagyon sokan így csinálják, te döntöd el, hogy mennyire szeretnéd "megfagyasztani" a pillanatot, a többit a gépre bízod (de vakuzni ugye nem fog - csak ha szeretnéd -, szóval nem teljesen automata mód). Ha nem vagy elégedett, exp. kompenzációval élhetsz esetleg. Példájul.

    Ha azt csinálod, amit szeretsz, az szabadság. Ha szereted, amit csinálsz, az boldogság.

  • cattus

    őstag

    válasz stargazer #15988 üzenetére

    Nem. Az "A" mód azt jelenti, hogy az általad kiválasztott rekeszhez lövi be a záridőt. De a többi beállítást ettől függetlenül még te tudod állítani.

    Do the thing!

  • stargazer

    senior tag

    válasz stargazer #15992 üzenetére

    jahh jó, megy már, a legújabbal.

    Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #15994 üzenetére

    sztem akik mondták, azok szemében az "A" mód már manuálnak számít :DDD

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • *Ropi*

    félisten

    válasz stargazer #15996 üzenetére

    Az emberi szem átfogása ~24-25 Fé, a mai korszerű vázak alacsony ISO-n tudnak ~12 Fé-et (magasabb ISO értékeken csökken a dinamika), tehát az emberi szem dinamikatartományának nagyjából a felét. Ezért van az, hogy mást látsz Te és mást örökít meg a gép. Erre találták ki az expókorrekciót és a HDR (High Dynamic Range) képeket, amikor jól megválasztott expókorrekció értékekkel több expót készítünk az adott témáról és a megfelelő részeiket egybegyúrva kapunk egy olyan látványvilágú képet, amilyet szeretnénk. Persze expókorrekciót nem csak HDR képekhez lehet alkalmazni: a jó fotós alapkészségei közé tartozik a megfelelő expókorrekció eltalálása a különböző szituációkban. A gép szürkének feltételezi a világot, ezért az ettől eltérő téma becsapja (ha túl sok világos rész van a képen akkor sötétre szabályoz és az eredetileg is sötét részek még jobban bebuknak, ha pedig túl sok sötét rész van a képen akkor az egészet felhúzza, ettől a világos részek kiégnek) ezért korrigálni kell: ez az expókorrekció. Ha a felcsapódó pára nem látszik a képeden az azért van, mert a gép túl világosra vette: ilyenkor sötétíteni kell rajta, hogy a túl világos (kiégett és ezért részletszegény) részek újra sötétebbek legyenek és ezáltal láthatóvá váljanak. Gyakorolj és idővel ráérzel! ;)

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #15996 üzenetére

    ne hibáztasd szegény pannát, ha nem úgy sikerülnek a fotóid, ahogyan elképzelted, ugyanis a képet te kell elkészítsd, egy jó gép csak lehetőséget ad rá ;)

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #16000 üzenetére

    most hirtelen ezt találtam, de gugli a barátod ;) olvass, menj ki, próbálgasd, amiket olvastál, ismét olvass, ismét gyakorolj...türelem...rózsát terem :D vagy jó képeket...tanuld meg a lightroom csúszkáit is használni..az alapokkal mindenképp tisztában kell lenned, ha jó fotókat akarsz ezt nem úszod meg.
    amúgy elhiszem, hogy a géped hibáztatod, sok kezdő ezt teszi, és vesz csúcsgépeket, hogy aztán azzal tutkó jó képeket lő...a legtöbb haverom is ilyen, csak úgy nyüzsögnek körülöttem d7100, d7000, 60d cuccokkal, kitobival, és nulla tudással, oszt ha fotózni is kell valakinek valahol, mindig engem hívnak a kis milc-emmel...no nem azért mert én profi lennék, hanem mert olvasok, gyakorlok, raw-ban fotózok, és ez a képeken is nagyon meglátszik, hidd el :)

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #16002 üzenetére

    áh, ennyi neked is van, én is csak kattogtatok összevissza, csak annyi, hogy én a technikai abszolút alapokkal tisztában vagyok kb., (ez nem jelenti azt, hogy minden szabályt be is tartok :DDD ) ha én tehetséges vagyok, akkor itt bárki az :DDD
    amúgy hol láttad a képeimet?

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #16004 üzenetére

    én tájképelni nem szoktam, ámbár nagyon szeretnék, csak addig nem veszek nagylátó obit, amíg nem tudom, hogy milyen rendszer mellett kötök ki, ekv 100mm-el meg nem igazán lehet...így nincs tapasztalatom ilyen téren, de gondolom tájképeknél legtöbbször a totál élesség játszik, ehhez rekeszelni kell, de ha nagyon lerekeszeled valszeg bemozdulhat a téma, mivel rekeszeléssel megnyúlik a záridőd...szal gondolom tájképelni állványról a legjobb, ha nincs, akkor növeled az érzékenységet, amíg lehet, hogy felpimpeld egy picit a záridőt...a rekeszelés igen, meghatározza a mélységélességed, a záridő viszont nem. amúgy linkelhetnél ilyenkor pár példát az említett képeidből, valszeg könnyebben meg lehetne határozni, hogy mi volt a probléma, főleg, ha az exif adatokat is tartalmazza...

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #16006 üzenetére

    sztem de, a 14mm ha nem is ultranagylátó, már lehet vele próbálkozni...nekem nem kitobim van, fix 50-eseim vannak, és hosszabbak, sosem volt kitüvegem :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • Bandinho

    tag

    válasz stargazer #16008 üzenetére

    Pont az ilyen kérdések elkerülése végett lenne érdemes elolvasni az alapokat és nézni hozzá képeket. Nagyobb rekesz -> rövidebb záridő/alacsonyabb iso.

    Muszáj ezeket megtanulni, gyakorolni, mert megfelelő háttértudás nélkül sok mindenről le fogsz maradni vagy nem úgy sikerül ahogy szeretted volna.

    [ Szerkesztve ]

    "Ha az életben a sikert A-nak vesszük, akkor A=x+y+z. x a munka, y a játék, z pedig hogy befogod a szád." /Albert Einstein/

  • Bandinho

    tag

    válasz stargazer #16010 üzenetére

    Nem elég olvasni. Gyakorlatban is ki kell próbálni. Elolvasod mondjuk a rekesz/záridő összefüggését, utána szépen kimész és megnézed mi változik a képeken a változtatással, mi van ha betartod a szabályokat, mi van ha megszeged.

    "Ha az életben a sikert A-nak vesszük, akkor A=x+y+z. x a munka, y a játék, z pedig hogy befogod a szád." /Albert Einstein/

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz stargazer #16010 üzenetére

    egy kitobival mondjuk szűkebbek a lehetőségek, de taulni az is elég. egyszeri-kétszeri átolvasással, sőt háromszorival sem lehet az összes alapot megjegyezni, én pl így csináltam: mondjuk elolvasom miről szól a rekeszelés, több oldalon, könyvben, kimentem kipróbáltam amiket tanultam a saját gépemen...következő fejezetnél ugyanígy. amúgy én is sok hüje kérdést tettem fel fórumon annó, de először keresgéltem a neten, majd ha nem találtam valamit, akkor kérdeztem...szal tanulj, gyakorolj :D

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • Jahno

    őstag

    válasz stargazer #30894 üzenetére

    Pana G6 és FF közt azért még elég sok minden lett volna, de ha van 500ezred vázra és még obikkal is bírod etetni, akkor persze nincs több kérdés (:-

    Többek közt ezért baromság az APSC kontra MFT/FF meg mindenféle összehasonlítás is, mert még azonos méret közt is elég nagy különbség van. Én is most váltottam némi vergődés után Pana G6ról G9re és Fuji X-E2re. Fujival be is szoptam kicsit, G9 helyett meg régebben írtam is, hogy talán egy 5DMIII lett volna ésszerű választás, de hát mit nekem ésszerűség és meg tudom magyarázni :-D

    Fél fényérték obi vagy bármi miatt is félremehet, vagy másképp esett be a megvilágítás, ésatöbbi. Ezen néha gondolkoztam, hogy rendesen tesztelni kellene de aztán mindig kimaradt meg igazából minek? Nyomod a gombot és kész. Panára teszel egy másik obit ugyanúgy ISOval és F4en, aztán lehet ott is /30 jön ki.

  • Lassú Víz

    őstag

    válasz stargazer #30894 üzenetére

    A legvalószínűbb a ráírt és a tényleges ISO közötti eltérés. [link]
    (Measurements tab, és ott az ISO)
    Pana G6 200 -> 191
    Sony a7C 200 -> 134

    [ Szerkesztve ]

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz stargazer #30897 üzenetére

    Különböző obik valós fényáteresztése se egyforma. Lehet két f2.8-as obi között van pici különbség. Egyik mondjuk valós T2.8, másik csak T3 fényt ereszt be, stb.
    De a legnagyobb különbség az ISO teljesítményből szokott jönni. Eleve nem igazán összehasonlítható két gép ha: eltérő generáció, eltérő formátum, eltérő alap ISO. Az újabb általában mindig jobb szenzorból. Elég csak 5 évet visszatekinteni és láthatjuk mekkorát fejlődtek low light érzékenységben, dinamika tartományban, stb. Egy aktuális crop szenzor üti a régi FF szenzorokat, stb.

    Aztán még szóba se került a valós ekvivalencia két elkészített kép között: ff f4 50 mm iso2000 = apsc f2.8 35 mm iso1000, és ha egy generáció akkor az FF még így is tisztább képet csinál. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz stargazer #30899 üzenetére

    Attól függ mire használod. FF-ben nem jellemző a kompakt méret, míg crop szenzoron én úgy vettem észre, hogy el lehet menni mindkét irányba is. Építhetsz zsebbe való rendszert, kicsi palacsinta fixekkel, meg utána lehet menni a nagyoknak is. Nekem csak Fuji-ra van rálátásom - bevallom körbe se néztem máshol -, de ott nekem ez jött le: a sztenderd igáslovak semmivel se kisebbek vagy könnyebbek, mint FF-nél (Fuji 50-140 vs Canon 70-200, Fuji 16-55 vs Canon 24-70, stb), főleg nem olcsóbbak! Ugyanakkor ha palacsintákat veszel, akkor viszont nagyon durván könnyű lehet a rendszer. Láttam példát már mindkettőre, aki kicsi fixekkel nyomul rajta tényleg csak fele annyi súly lóg. Engem ez sose zavart, viszont a zoom praktikusabb. Ha már fix akkor nagy fényerő, azok meg nem kicsik. :D

  • Jahno

    őstag

    válasz stargazer #30899 üzenetére

    Melyik Sonyra kapsz kevesebbért jobbat? Eleve Sonyhoz egy bizonyos magasabb szintről indulnak az obik, bár ezekre is szivárognak be az alternatív gyártók. 600 vagy 900 gramm majdnem mindegy, de nekem több váz és obi is van, ott már 3 obin a +1.5 kiló nem egyszerű.

    Nekem amik hiányoztak Panára, azok miatt maradtam MFT mellett és vettem mellé Fujit. Sonyra azért egy olyan tele, akár használtan is, vagy ezek az olcsóbb Sigma 20-30mm-es fixek szerintem FFre sehol nincsenek. Pixelbabrálás és peremsötétedés meg "élesség" nem érdekel, képről nagy részét meg nem mondjuk, hogy mivel követtük el. Ami most nálam van Nikon 18-300, azon azért látszik a homály, főleg a végeken, de ennyi erővel 60mm-es álláson eladható a kép akár Heliosnak is, mert akkora takony : -D

    Saját obikkal Fuji a drága, kis zoomos motoros kitobi is 40-50ezer? De és akkor Panában van stabi, egész jól. Néha nehéz összehasonlítani, néha nekem az lenne a lényeg, hogy ugyanaz a funkció essen ki belőle X vagy Y összegért. Sonynál még egy Canonos nagylátóval el lettem volna, nem érdekel ha lassú vagy bármi, de onnantól nem láttam, hogy mivel lehetne merre tovább menni.

    Én nagylátóval kezdtem el belebonyolódni, hogy átlagos Canikonokra kisebbet 50ezresért, de 100ezer alatt mindenféle jó opciót lehet szerezni. Panára szinte nem is láttam eladót, átlagos 7-14esből a kisebb is 150ezer pénz. Nem sokkal volt drágább a Fuji váz, 2.8/11-16 nagylátóval és akkor zajjal is bőven jobban állok. Ezeket nekem FFre nem sikerült átfordítani fejben, pár olcsóbb APSC Sigma lehetett volna rajta, csak akkor megint minek az FF váz.

    Sony kitobija meg marha jó, szóval nem értem azzal is mi a bajod. Néha másképp néz ki a szín összetétel, másképp kell kidolgozni, mert én meg a Fujival vagyok hasonlóképpen, csak tudom, hogy azért mert más kivitel más szenzor és majd valami lesz.

Új hozzászólás Aktív témák