Új hozzászólás Aktív témák
-
Postas99
senior tag
-
Postas99
senior tag
[link] Nem hidrolizis.
De ha figyelembe veszem, hogy mennyi új bányát kéne megnyitni a jelenlegi akkumulátor technológiát használva és a megfelelő igényeket is ellátva sem kapacitás sem nyersanyag nincs annyi. Továbbra is úgy gondolom, hogy nem a giga akkupakk a jövő az elektormos autózás felé, bár gyerekként imátam az akksis rádiós távirányitós autókat.[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
Szerintem sokan magukból indulnak ki, hogy lakik egy családi házban felrakja a napelemet a háza, kis garázsa tetejére beáll és akkor oké
Panel 70-es 80-as években épült:
Parkoló helyet keresni kell este, mert nincs, füvön állnak, fákon lógnak a kocsik.(és ahogy cserélődik az öreg lakosság rosszabb lesz) Garázs nincs a legtöbb helyen, pesten kapsz 2 fehér csíkot 8 millióért az alagsorban. És még újabb lakótömbökben sincs úgy kialakítva, hogy alagsorba combos vezeték töltés kellne. Mármint az épület fő gerenc vezetéke, valahol a talapzatszintjén...
Nálunk van éppen garázs, eladási idő max 1 óra, viccen kívül.
Alu vezetékek és 1 fázis max 10A, Van egy leaf2 tulaj 1-1,5napig szopikázik, a garázsba nem fér be a modern széles suv, garázson kívül tölti. Gerinc vezetéket kellene cserélni minden tulaj belegyezésével....tudod mikor fognak a vén nyugdíjasok. Majd temetés után az új tulaj.A panelházakhoz a bekötés alu vezeték nyilván combos vastag. Tegyük fel ezekről lehúzzák a parkolókhoz a madzagot. Csak nálunk kb 200 kocsi, de még 100 is sok lenne
Ez egy szeglete a kisvárosnak még 20 ilyen van.. Vannak új építésű házak, a kocsi alig fér el a ház előtt. Szóval elképzelem feltúrják az egész parkolót töltőket telepítve. Miközben az oldal bevezető út egy akadálypálya kátyútenger. (előre nem hátra érted prioritások)
De tegyük fel csak az 1/3-át tölteni kellene a városban este az kb 5000 kocsi.Pesten kb minden utcán 5 méterenként töltőt kellene kiépíteni... miden utcában.
És ez nem a 2kW sütő meg 2kW bojler meg 2kW klíma/háztartás ami még fullon is csak 6kW. Egy kocsi kivesz a hálózatból 20kW-ot vagy 3 órán keresztül
Ha csak nálunk 50 kocsi a parkolóban (a 200-ból)kivenne 600k-1MW-ot hát lenne pislogás
A garázssorra meg full bővítés kellene a bekötési pontig.Van a lidl, penny városháza meg pár töltő a városban. Mind folyamatosan használatban van. Már most 3-4xer ennyi kellene pedig szemmel láthatóan ritka holló az elektromos kocsi már csak az ára miatt is. (10-20+ milliós kocsik ingyen töltőn, nem vicces? )
Szerintem teljesen reménytelen kérdéskör. Ez addig működik, amíg van tartalék a rendszerben. Ez Amerikában működhet, mert ott a családi házakhoz nagyfesz van bekötve ott helyileg van letranszformálva is. Van hely, van napelem felület. Itthon szűk városi környezetben, régi hálózatokkal ez nem fog menni.Nem az elektromos kocsi fogja megoldani a problémkat, sőt hanem súlyosbítja.
1 helyen látom értelmét az EV kocsinak, futkározós autó, árúterítő, kis távok sok indulás.Esetleg lehetne megoldás a renault twizzy meg twingo méretű EV kocsik gyártása/használata Előírva EU kormányzatok szintjén. De mikor Nissan ARIYA-kat meglátsz...4,6m 1,85m 2tonna 90kw vagy Mercedes-Benz EQC 4,75m 1,88m 80kw 2,4Tonna számold hozzá a gumit is ami kell ezekre, hogy mennyivel több anyag kell a beltérre vasra 2 normál kocsi kijön belőle ami 20 év múlva is tudja a hatótávot. Némi kétségem van az energia és CO mérleg terén.
Akkor ott valami nagyon félresiklott..és a ledes lámpákkal baszakodunk[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Ebben a modelben a lakótelepen minden elektromos autóra kellene jutnia egy töltőponttal ellátott parkolóhelynek (ahol éjszakára ott lehetne hagyni), plusz kellene pár gyorstöltő is, mert hátha valaki időszakosan hosszabb utakon jár. Azaz egy ilyen töltőpont nagyjából egy év alatt az éves futásteljesítménynek megfelelő energiát adná el, mondjuk 2500 kWh-t. Kérdés, hogy mekkora árrés kellene, ami fedezné a kiépítést (mérőórával és online kapcsolattal ellátott, biztonságos, és lehetőleg vandál-biztos oszlop) és az üzemeltetést.
Az optimista jövőkép és a valóság jelenleg némi ellentmondásban van. Becslések szerint az EU által vizionált elektromos autózásra való átállás megvalósulásához arra lenne szükség, hogy 2030-ig minden héten 14 ezer töltőpont létesüljön, de a valóságban ebből csak heti kétezer valósul meg. Ha Magyarországra próbálom vetíteni, akkor (az alacsonyabb motorizáltságot is figyelembe véve) mondjuk heti kétszáz töltőpontot kellene telepíteni, azaz évi kb. 10 ezret. Hol vagyunk ettől?
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
1, Öreg korára sem változik a fogyasztása
2, az EV nél már be van számítva ugye, anélkül messze nem lenne 90%, aztán még a vége is becsúszna 30% alá.
3, mivel ez a legjobban feljövő energiahordozó ezért nagyon is releváns. Ebből fogják pótolni ami a nukleárissal kiesik no meg a növő igényeket. -
Alaaf Pi
aktív tag
Ellenben a belsőégésű motorok hatásfoka annál már jobb. Az energiatárolási veszteség mindkét oldalon eléggé kimarad, ahol szintén van egy jelentős elem elektromos oldalon.
A modern dízelek megfelelő karbantartás mellett teljes élettartam alatt tudják az adott hatásfokot, s a modern benzinesek is már 30% felett járnak. Valamint a dízellel fel lehet menni 50% fölé is. (Ezt amúgy pont egy magyar, Perr Gyula igazolta.)
#83 joysefke: Az ábra nem well to wheel hatásfokot mutat, szóval sok elem kiesik ott, s azok egy jelentős része pont az elektromosenergia-előállítás és szállítás részén vannak.[ Szerkesztve ]
-
-
-
Alaaf Pi
aktív tag
A gyanúd nem jó, a fekete füst nem határozza meg a hatásfokot. Annak rém egyszerű a képlete:
befecskendezett tüzelőanyag energiatartalma és a tengelyen mért munka hányadosa. Ebben hol van a füstölés?
Másik, a jelek szerint te akkor még soha nem láttál kagylógörbét. Javaslom megnézni, aztán majd lesz meglepetés.
#97 arty: Miért lenne álom? Mert te úgy gondolod ex has beböfögve?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen