Új hozzászólás Aktív témák

  • konzumpro

    Topikgazda

    válasz Bali27 #143 üzenetére

    Vannak általános gyenge pontok és típushibák.
    A rendszeres karbantartásra kell figyelni és a használati sorrendekre, hogy ki legyen használat után öblítve a gép. De természetesen a kávé a lényeg, pár perc nem számít.

    Ha mindent a gyártó előírása szerint használsz, nincs vele gond.

    Régebben belinkeltem egy szaki oldalát, aki azt írta, nem érdemes citromsavazni az automatákat mert a szilikon tömítések felduzzadnak tőle. Új Philipsnél nem árt, még most is szökik nálam a munkahengernél a nyomás ha nincs szilikonzsírozva.

    A Delonghiknál azt látom hogy átgondolt karbantartásmentes megoldást használnak, a Philipseket lehet tuningolni, a Jurák meg elvannak évtizedekig.

    A Krups is többnyire inkább erkölcsi elavulás áldozata, jó az őrlője, jó kávét ad, nekem tetszik. Karost szerettem volna régebben Krupsból, de annál nagyon sokan panaszkodtak árukeresőn, hogy szétmálik a műanyag, akár használat nélküli raktárban való várakozás után is, ilyen ez a tervezett elavulás...

    Juránál típushiba az elöregedő, szétmorzsolódó műanyag tengelyes leeresztőszelep, amibe lehet venni rozsdamentes felújítókészletet, kék szilikon tüskével, amivel bírja még tíz évig.

    Philips/Gaggia/Saeco - nem nagyon van a kopáson és megszorulásokon kívül gond. Évekig használtam egy olyan Xsmallt aminek a főzőegységéből kitört egy darab, talán valakinél egyszer megszorult mert nem ürítették a zaccot, nem tudom.
    Kifogástalanul működött, szénné lett tuningolva meg vissza.
    Karosra váltottam róla, majd pedig vissza egy olyan Philipsre amibe őröltet is lehet rakni.

    Eddig nem bántam meg, nem nagyon van hibája, csak figyelni kell arra, hogy egy rejtett tartályba dolgozik, nem szabad hagyni poshadni benne a kávét, sajnos kevés ideig öblít a végén, főleg ha gőzölés után kapcsolom ki.

    Ha elkezdem tuningolni ezt a Philipset, majd kiderül mit bír. Kicsit finomabb őrlemény nem ártana, nem áll össze a kávépogácsa, túl durva az őrlemény legkisebb fokozaton is.

    A gőzcsövén már tuningoltam de nem nagyon tudom lefényképezni, ezen a hevenyészett modellen talán látszik a lényeg, hogy a pannarello gumi alkatrészéből kell kivágni egy darabot (pirossal jelölve) a fémcső lyuka alatt, hogy ne töltse ki a két rész közötti rést vízcsepp. Azóta konzisztens a gőzölés vele.

Új hozzászólás Aktív témák