Új hozzászólás Aktív témák

  • opeter70

    senior tag

    Más téma, sajnos ez mostanában fontosabb:

    A hideg idő beálltával elkezdett gyengülni az akkum, elég nehezen indít.
    Reggel, indítás előtt rámértem és 12,4 voltot mértem rajta, ami szerintem elég karcsú.
    (Réges-régen még tanultam autóvillamosságtant és ha emlékeim nem csalnak, egy jól feltöltött hibátlan akkumulátor feszültségének 13,8 voltnak kellene lennie (2,3V / cella)).
    Valahol máshol azt olvastam, hogy 12,7 - 12,8 körül még elfogadható.

    Indítózás közben is megmértem, akkor kb 10,2 - 10,5 V -ra esett le.
    A töltésem rendben van (14,3 V), de észrevettem, hogy ha este úgy rakom le az autót, hogy előtte hosszabb ideig szólt a zene, akkor reggel már alig indul.
    (A Signat RAM3 és a ROM2 együtt eléggé zabálják az áramot.)

    Mi a véleményetek? Cseréljek akkut? Ha lenne felesleges pénzem, akkor ez nem lenne kérdés, de most egy 20.000 ft-os kiadás is eléggé megterhelné a családi kasszát, ezért jól meg kell gondolnam.
    Vagy próbálkozzak meg egy Ctek töltővel, amiről többek között ezt (is) írják: "A beépített hideg időjárási üzemmód pedig tökéletes az elgyengült akkumulátorokhoz télen."

    Esetleg próbáljam meg újrasavazni és utána feltölteni?
    Vagy ennek az akkunak már "harangoztak"?

Új hozzászólás Aktív témák