-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Magnum_
nagyúr
ha rendesen (és rendszeresen) viaszolva van a kocsi, nem tapadnak meg a bogarak. legalább ezzel kellene áttörölgetned mosás után.
de persze a tuti egy fasza polír utáni kerámia lenne, az A8 meg is érdemelné
I humbly and respectfully decline™
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Speeedfire #28906 üzenetére
Úgy néz ki péntek este viszem hozzá, azt mondta, hogy másnap délután/este lehet majd érte menni. Viszont nem értettem, hogy mi az a 4 réteg. 3 réteg polír, de a 4. nem wax, hanem valami konzerváló, korrekciós réteg vagy micsoda?!
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Formaster
Topikgazda
Polírozni nem fogsz megtanulni géptetőn, főleg nem feketét, nem rotációssal. A géptető gyerekjáték, a gond az éleknél, domborúlatoknál, nehezen hozzáférhető helyeknél van. Két lehetőséged van a bogarak ellen: überjó wax/coating vagy überjó kerámia. Utóbbit nem fogod megkapni boltban és nem is tudod felrakni magadnak, egy ilyet jobb ha a legjobbakra bízol. A legjobb kerámiák jelenleg a Servfaces, Nanolex HD és Carpro. Nem kaphatók kereskedelmi forgalomban, csak hivatalos applikátorok rakhatják fel. Az összes többi kidobott pénz.
Az első lehetőség, hogy lepolíroztatod egy jó szakival és felrakatsz vele, vagy magad egy Fusso 12Months teflon "wax"-ot. Ez kb 6 hónap masszív védelem, kerámia szintű hidrofobítás és levan a gond a bogarakról. Egy tégely kb 9 ezer forint és vagy 10-15 alkalomra elég. Szerintem a saját polírt ne eröltesd fekete autón, de ha elég ügyesnek érzed magad belevághatsz, kapsz innen útmutatót.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Speeedfire #28953 üzenetére
Gyanús hogy füller, pl Essence, vagy valami más. Konzerváló lehetne barmilyen sealent, de az nem korrekciós. Ha korrekciós, akkor gyanús, 3 lepcső után nem kell semmilyen korrekció, az tökéletes kell legyen. Kérd meg, hogy semmilyen fülleres anyagot ne használjon.
-
a8l
aktív tag
válasz Formaster #28954 üzenetére
Alapvetően csak a bogarakat szedném le vele, a lökösről meg a géptetőről, és a sárvédő széléről.
Télen átjött a szomszédból egy polírozó cimbi és ő ráment leszedte az utolsó darabig minden nyom eltűnt, de nem szeretném vele políroztatni ezt az a8-at. Nem szeretném magamnak full felpolírozni, csak max ha itt ott van 1-1 karc vagy kis nyom amit el kell tüntetni+ a bogarak.
Érdekes a lagunára nem tapadnak a bogarak ennyire, persze azzal nem is megyek 200+.
A gt-r volt még ilyen arra is lemoshatatlanul tapadtak a bogarak, persze 300+ -os tempóknál meg is értem, meg lemosva se volt azonnal, mert akkor kb minden egyes menés után moshattam volna le.
Kérdeztem egy itthoni kerámiást mondott egy nevetséges 250ezret, na annyit biztosan nem fogok adni ilyenért. Yt-n van egy rakás video ahol felhordják ezeket a kerámia bevonatokat, nem tűnik bonyolultnak, oké előtte megpolíroztatom.
Egyébként nem fekete hanem sötét kék metál pontosabban gyöngyház.(#28952) jozsi252
Persze hogy nagynyomásúval mosom, karcher K7-em van, mindig is az volt már 15 éve(most van egy új k7).
160bar, 3kw, elég az ereje. Előmosót néha szoktam használni van habositó pisztoly a karcherhez, de az se segít a bogarakon. Másik "autón" nincs ilyen gond, de azzal nem megyek gyorsan, meg messzire sem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
K7 van nekem is, csak nem a gyári habosító mert az nem valami hatékony finoman szólva. Előmosón sok múlik, én Valet Pro Citrus Pre Wash-t használok, és ez lehoz minden bogarat! Meg kellene próbálnod egy normális habosítót, meg egy normális előmosót! És sztem a bogaras gondok el is múlnának. Wax nélküli kocsin is a fenti kombó lehozza a bogarakat, meg madárszart meg mindent. Waxolt kocsin meg azt végképp!
iPhone 13 Pro Max
-
Formaster
Topikgazda
Polírozni csak tökéletesen tiszta felületet szoktunk. A bogarakat lakktisztító gyurmával le tudod szedni, előtte azért fújd be valami értelmes bogároldóval, minimu egy Sonax/Carpro-val. A kerámiás videókról annyit, hogy azokból nem derül ki, hogy rajta is marad-e. Tökéletes felület kell, számít a zsírtalanítás, a hőmérséklet, páratartalom, meg még pár dolog. A 250 ezret sokallom én is, ebben legalább benne van egy infrás besütés?
Ha mindenképp polírozni akarod, akkor veszel Menzerna korongokat+pasztákat és uccu neki.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
-
Formaster
Topikgazda
válasz Speeedfire #28963 üzenetére
Attól függ mi az. Kérdezz rá, hogy mi a neve.
-
Patrick
addikt
Hali!
Valami kétlábú primitív földlakó rányitotta az ajtaját a jobb első ajtómra. 1 éve lett újrafestve az egész kocsi. Lett egy fél körömnyi horzsolás. Bordó az autó, most a jobb első ajtón van egy világosabb bordó horzsolás...
Mit lehet ezzel kezdeni? Van valami pingálós ecsetféleség, amivel rá lehet menni? Nem akarom, hogy rozsdásodjon idővel...
Köszi!
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
-
veterán
Nem ad megoldást a problémádra, miszerint 1 hetes ráégett bogarakról van szó; én minden autópályás menet után (nyilván nem egy Bp-Budaörs távon) frissiben letakarítom az autó orrát, tehát hetente 2x. Waxolt az autó.
Az esetek 99%-ban az M7-es vagy az M1-en járok, így az Osztyapenkónál lévő OMV nagynyomású mosóját használom (vagy Börs Tesco, vagy Nagyszőlősi úti AGIP/MOL), mindhárom OK.
Ha csak kicsit maszatos / nincs kedvem a kútra bekanyarodni, akkor desztillált vízzel töltött spricni + finom mikroszálas, nem dörzsölve csak simogatva. Kb. 5 perc meló, ha frissiben csinálod és waxolt az autó.
Amikor nem benzinkúton, hanem pl. a Balatonon "sikálom" a gép orrát az utcán, nem kizárt, hogy furán néznek az emberek, de nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz Speeedfire #28966 üzenetére
Kérdezz rá, hogy mivel konzerválja, mert neked is lenne elképzelésed. Nyilván van a terméknek neve is. Jó lenne, ha nem valami szilikonos filler lenne
-
Formaster
Topikgazda
válasz Speeedfire #28970 üzenetére
A szilikonos dolgok kerülendők. Akkor inkább ne rakjon rá semmit és majd te lezárod egy fussoval, vagy collonite-al, vagy bármivel. A fülleres/"korrekciós" anyagokra pedig semmi szükség kivéve, ha a polír nem megfelelően sikerül, esetleg hologramos.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Speeedfire #28972 üzenetére
Az írja, hogy nem szilikonos. Berner termék. Gondolom valami olcsóbb cucc lehet.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
veterán
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #28981 üzenetére
Ez így nem teljesen igaz bár nem is a témához tartozik, de az ozmózis elve, hogy szűrőmérettől függően mindent kiszűr, a végén csak a H2O marad. Az ivóvíz szűrők csökkenthetik a vízkövet, de teljes mértékben nem köthetik meg a kálciumot (itthon), mert akkor emberi fogyasztásra nem alkamasak. Ugyanis a lágyvíz igyekszik felvenni a kálciumot és kimosná a szervezetedből.
Egyébként érdekes a gépezet, mert az ozmózisos szűréshez elviekben nem kellene ioncserélő, ebben pedig van. (nagy kék patron). Szerintem ez bőven nem ozmózis, hanem egy ioncserélő, amihez nem tudom pontosan mi van hozzákötve abban a két krómozott ereszcsatornában Valamilyen előszűrés lehet, vagy oda kell tölteni a sót a regeneráláshoz Passzolom, de ez elég home made, semmiképp sem ozmózis, még ha rajta is van, hogy Ozmobil 500 Az más kérdés, hogy mosáshoz tökéletes, bőven el tudnék fogadni egy ilyet, viszont az ioncserélő ára is verdesi a pár százezret
-
félisten
-
tibbike01
őstag
Klímatisztító bombából melyik az ajánlott? Egyáltalán ajánlott-e ez az eljárás?
Nemsokára szervíz és gondolkodom egy gyors és olcsó klíma tisztításon. -
kajmika0510
tag
Sziasztok.
Új vagyok itt.
Van egy wv passat b6 szurke metál. Jó multkorában áltam ki a kocsival az udvarról és a kaput bal oldalt sajna becsapta a szél és meghúzta kicsit az oldalát. Nem annyira mély karc a körmönmel éppen érezni. Ali expressrol rendeltem egy pasztát 3 dollárért mert ismerosom azt mondta nem rossz. Bekentem vele , majd latom hogy halvanyult de masnapra ugyanolyan volt.
Most voltam a homasitaba és kérdeztem a műszakis kollegát és a turtle wax color magic karceltávolítót ajánlotta ami pont ezust és szurke metal kocsikhoz ajánlott.
Mi a véleményetek erről a termékről? -
szabi325
tag
válasz kajmika0510 #28986 üzenetére
Az is elfog tűnni cask nem másnapra hanem a kövi mosáskor
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #28983 üzenetére
Erre tippeltem én is, az ioncserélő tiszta sor. De miért az van ráírva, hogy ozmobil? Jó kis cucc, mire elkészül egy ilyen én is milla körül saccolnám. Automosásra vannak egyszerübb megoldások is.
tibbike01 összefoglaló.
-
veterán
válasz Kolondrum #28984 üzenetére
Alkalomadtán egy autószerelő nézzen rá a vezérműláncra, kicsit hangos indításkor. Az olaj Dexos2. 👍
@Formaster: Passz, hogy miért Ozmobil. Amazonról kicsit olcsóbb.
(#28985) tibbike01: Sonaxot próbáltam (~1500), kicsit volt csak büdös előtte, eltűnt a szag. Szvsz a Mannol is jó lehet, az 7-800 Ft.
[ Szerkesztve ]
-
ducati113
csendes tag
válasz focvis #28978 üzenetére
Házi szürő "vízmű"35 ezer, én még anno 25 ért vettem lassan 10 éve.Nem 150 ezer!!Madaraknak persze annyi!
Nullás vizet csinál egy 12 literes tartályba. Ha inni kell, akkor átmegy egy szén szürön,visszasózó patronon és egy energetizálon,remélem jól mondtam. Utóbbi nem szükséges.
Tártájból nullás vizet lehet használni mosásra.
Szürő pumpa lehet 50-75-100 GDP-s Ez a napi termelt mennyiséget jelenti.Liter
Van egy tartályod amibe nyomatod a vizet, akkor 35 ezerből meglehet úszni.+ a tartály
A gyanta az nem szür csak lágyit. A folyamatát nem tudom de az elég drága. Szűréssel is lágy lesz a víz,gondolom a szűröket védik így,hogy tovább bírja. Valószínű ezért is ozmózis a gép neve mert szűrni mindenképp kell.[ Szerkesztve ]
-
szabi325
tag
válasz kajmika0510 #28988 üzenetére
-
félisten
A hűtővízet honnan tudom, hogy cserés? Szép piros jelenleg és nem fogy. Én motorból indulok ki, ott semmit nem várok meg, idő előtt valamivel cserélem. Az olajból meg szűrőkből kiindulva kidobhatom a szervizkönyvet. Jövőre biztosan kap új benzin szűrőt is.
-
Formaster
Topikgazda
válasz ducati113 #28991 üzenetére
Madaraknak... (szeretem ezt a kifejezést, kicsit sokat használod) Akkor tisztázzunk le a madarak kedvéért néhány fogalmat. Először is nem szűrő pumpa, vagy szűrő, vagy pumpa. Aztán nem GDP és nem liter, hanem Gallon Per Day. Namár egy 25 ezres ozmózisos szűrőben nincs pumpa, mert csak a motor ennyi, tehát ha az neked napi 450 liter szűrt vizet kicsurgat, akkor vagy 20 bar-os üzemi nyomásod van a vízműtől, vagy piszkosul nem 0-ás vizet csinál. Aki ezzel akar autót mosni, annak külön gratulálok, mert egy autó mosás átlagosan 60-70 liter vizet emészt fel, ami egy 50k-s pumpa nélküli készülék esetén a napi 120 literes átfolyást tekintve 12 óra alatt csepeg le, egy külön erre dedikált tartályba. Ez a tartály legyen az autóhoz közel és legyen még benne egy búvárszivattyú még ennyi pénzért is...
A gyanta valóban nem szűr, ezért van előtte előszűrő, viszont ez nem ozmózis szűrés. A gyantás vízlágyítás teljes mértékben lefedi az autómosás igényeit, mert a kálcium karbonátok ionjait elvonja, így megkapod az áhított foltmentes száradást. Ez a módszer a leggazdaságosabb, nem kíván sem pumpát, sem külön tartályokat.
-
szabi325
tag
válasz kajmika0510 #28995 üzenetére
Ezek a színes polírok szerintem feltöltő és nem abrazív polírok, amiket linkeltem azok abrazívok és azzal tudod végleg eltűntetni / kevésbé észrevehetővé tenni a karcolást, a feltöltőssel meg jobb esetben pár mosásig elhúzni.
Tehát minőségre nem rossz, csak másképp műküdik és más a hatása
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Leírom, csak hogy mennyire féltsétek az autót a gépi mosótól...
Szervizben volt az autóm, amit Dodi nagyon szépen megcsinált pár éve, én azóta is próbáltam karcmentesen tartani, 90%-ban azt hiszem hogy sikerült is. Mindig büszke voltam arra hogy szinte karcmentes a 12 éves autóm....
Ma a szervizből úgy kaptam vissza az autót hogy az csupa mosókarc lett, mivel (ajándékba) áttolták a szervizes gépi mosón. Azt hittem az agyam eldobom.... 1 db gépi mosás szétbaszta a gyönyörű fényezést + a szinte új hátsó lámpákat. Ahogy nézem oldalt pár helyen még a meg is mattult a lakk.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen NAS-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban