Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz thomgrande #34951 üzenetére

    Tulajdonképpen ne érts félre, teljes mértékig egyet értek veled e témában a legtöbb dologban. És azt hiszem, inkább Te adtál jó instrukciót akkor, amikor azt írtad, hogy ha a Paliszanderék kínálnak már Tritont, akkor az jobb választás az íbénél. Már csak az EU méretezésű patron, és a csatlakozó dugvilla okán is. Famunkánál van egy másik dolog, ami a marást jellemzi. A kés kis rádiuszon mar. Ez relatív, mert azt mondjuk, hogy nagy rádiusz egy plattoló kés. A felsőmaró kategóriában tényleg az. Ám az ilyen típusú marások nem csak azért több lépcsősek, mert kell az erő, hanem azért is, mert a nagy fogás könnyen kitépi a fát. Ezért vannak a valóban nagy rádiuszú alsómarók preferálva komolyabb anyaglehordást igénylő profilok készítésekor. Ezt leszámítva sem igazán tudok azonosulni azzal a szemléleteddel, hogy erőből sosem elég - habár ezt őszintén megértem. Mert az ember a felsőmaró kraftját jószerével félig sem használja ki, ha nézzük a gép teljes élettartamát. A villanyszámla viszont a teljes élettartamra érezhetően magasabb lesz. (Én pl azért nem vettem meg a Hammer N4400-at a dög motorjával, pedig vittem az árát, ott volt a zsebemben. Mert a Makita is megold nekem mindent, amivel pénzt keresek, és az még egy Kw-ot sem kér. Viszont elég sokat megy.) Ha alkalmazottként keresném a kenyeremet, és a gépek csak itthonra, a szabadidőmben kellenének, én gondolkodás nélkül a Hammert vettem volna meg. Mert eszembe sem jutott volna a villanyórára gondolni. Erre a vállalkozás tanított meg. Így viszont észrevehettem egy olyan kontextusban a megtérülését a beruházásnak, hogy kábé öt év alatt egyetlen alkalommal kellett szalagfűrésszel bérben vágatnom (valami három ezer forintomba került, meg a benzin, meg a cipekedés oda is, vissza is). Nem nyílt volna rá a szemem erre a hatékony költségcsökkentésre, pláne ott a gép előtt Szombathelyen, amikor olyan erővel vonzott a gép látványa, aminek igazán nehéz volt ellenállni.
    Az autókban mindig is imádtam az erőt. Mégsem volt sose erőgépem, még fiatalon sem - mondjuk akkor kilátásom sem volt ilyesmire. De látom azt a többletterhet, amit áldozni kell a kraft jegyében, és meggyőztem magam, hogy a felár az enyém lehet, ha megtanulok kicsit inkább lendületből előzni. Most meg, hogy már keresztbe kasba szelik az országot az autópályák, igényem sincs száz lóerő felett. Ettől függetlenül jó érzés látnom, amikor kilő mögülem egy BMW.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák