Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz Madmax81 #4774 üzenetére

    "ez teljesen normális jelenség , a kreszben is van olyan rész ahol azt taglalják hogy erőltető hegymenet után az autót egy kicsit járatni kell hogy vissza tudjon hűlni az üzemi hőfokra ."

    Bizonybizony! És ezt kevesen tudják. Sokan pedig el sem hiszik.
    Felveti ez a tanulságot:
    Vagy hamarabb kellett volna megpihentetni a gépet, vagy izmosabb géppel fúrni. Egyébként a pihentető hűtés becsapós, ugyanis a vasmagnak kell visszahűlnie. A szélkerék a tekercsre hajtja a levegőt. Amikor már nem forró a kifújt levegő, csak enyhén langyos, a vasmag még mindig igen meleg. A munka folytatásával pillanatok alatt újra forró lesz a kifújt levegő. Szóval a visszahűtés télen 20-25 perc, kánikulában 35-40.

    Az pedig, h üzem közben hűtsük vissza, az egyfázisú motoroknál gyakorlatilag lehetetlen, mert azok terhelés nélkül jobban melegszenek, mint terhelés alatt.
    Mindent összefoglalva: Drága mulatság tovább gyilkolni egy gépet, mikor már érezhetően forró. A tapasztalatlan ember úgy van vele, hogy már csak egy kicsi van hátra a munkából. Nos, az a kicsi fog sok pénzbe kerülni.

    (De jó is, hogy a körfűrészemen van hőkioldó!)

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák