Új hozzászólás Aktív témák
-
tusi_
addikt
-
ferensz
senior tag
Nem grafikai beallitastol fugg, hanem a palya allapotatol. 3 van, green fast es optimum. A legtobb optimum mellett fog latszodni. Erdemes megszokni a nem magan a palya aszfaltjan talalhato tampontot, mert palya allapottol/napszaktol fuggoen ezek elterhetnek vagy akar el is tunhetnek. Az idore nem tudok mit mondani, viszont erdemes online menni mindegy milyen lassu vagy, ott lehet igazan megtanulni mind a mezonyben kozlekedest mind pedig a lekorozo autok elengedeset.
Ha nincs gondod az angollal es szeretnel valtozo kepessegu, de jobbara lassabb emberekkel versenyezni, akkor varunk szivesen itt: https://discord.gg/d72Hs7bqRh
Van egy szerdai meg egy penteki liga, emellett vannak community versenyek altalaban vasarnap este, illetve most fognak majd indulni a pentek esti AC community eventek. Ezeken kivul is a sajat gyakorlo szervereken vannak estenkent emberek, nagyon segitokesz tarsasag kerdestol fuggetlenul.
[ Szerkesztve ]
"jah, mert a többi nyelvben a for nem for, hanem kapswagenschmetterling"
-
tusi_
addikt
Pedig ez egy Porsche Cup
Azert a CP szervereken sem megy mindenki 1.27-8-as idoket..
Ne a gumizodashoz lodd be a fektavot, mert fast/green aszfaltnal gond lesz. Fektablakhoz, vagy pl kerekvetokhoz, azokhaoz, amik "fixek". Fektablak pl Bathurston nem fixek[ Szerkesztve ]
eat, sleep, play, replay
-
Géjza
őstag
Bármilyennel. Qualy-n úgyis az aktuális tudásodnak megfelelő emberek lesznek körülötted, akik hasonló tempót tudnak. Mindenhol vannak qrvagyors és lassabb emberkék is. Csak egy dologra figyelj: lehetőleg ne zúzd le a fél mezőnyt az első féktávon a rajt után. Offline gyakorolhatod AI-k ellen a szoros szitukat, igazából a rajt ami igazán veszélyes szokott lenni, ahol egymás hegyén-hátán vannak az autók.
Ha még nem sokat online-oztál, akkor inkább óvatos módba told, inkább engedd el a gyorsabbakat, aztán ahogy fejlődsz, kezdődhetnek a pozicsaták (támadás, védekezés).
És még valami: sokak szerint a setup nem nagyon számít, a default "aggressive" setuppal is jókat lehet menni. Szerintem vezetéstechnika mellett (én is inkább kezdőnek sorolnám be magam) a rád igazított setup is nagyon sokat számít, ha másban nem, akkor abban, hogy stabilabb köridőket tudj menni és ne folyamatosan az autóval harcolj kanyarról kanyarra, körről körre.
Pl. monzában elég lágy futóművel próbálkoztam korábban, örültem, ha 49 alá be tudtam menni, pl lesmo-kban qrvaxar (lassú) voltam így. Felkeményített futóművel hotlap-on sorozatos 47 közepe környéki köridőket, versenyen 48 alja, 47 tetejét tudok menni már, ami elég nagy előrelépés volt. Lágy setuppal (kerékvetők miatt volt inkább lágyabbra hangolva) erre esélytelen voltam, hiába mentem határon.
Ahogy javasolták kezdj egy jobb autóval (AMG, Aston, Bentley, Ferrari, amik általánosságban könyebben, gyorsabban vezethető autók, pl Porsche az szenvedős - porkával kezdtem, de "átigazolt" a ferrari ). Nézz yt videókat és sokszor mutatják a videó végén a setupot is. Kipróbálhatod azokat, sokat segíthetnek (persze előfordul, hogy neked nem fog feküdni).
Egy ilyen yt-s videóról elcsent setuppal spa-ban 2:18 alját tudok, míg korábban örültem ha 20 alá be tudtam nézni.
A lényeg, hogy te élvezd a vezetést és ne kenődj el, ha lassabbnak tűnnél másoknál, ha űridőket látsz (bele lehet szaladni alienekbe sűrűn, de ők valószínű nem heti 4 órát kenik, hanem legalább naponta ennyit és nem 2 hete kezdték).
Féktávok: valóban inkább pálya melleti statikus tárgyakat nézz ki (bár ez sem segített rajtam az egyik tegnapi monzai futamon rajt után, mikor 3 autó között, egymás seggében kb minden referenciapontot kitakartak jobbról-balról-elölről, mögöttem is jöttek ezerrel és csak érzésre fékeztem, de természetesen elmértem picikét a féktávot és lett belőle apróbb csetepaté T1-ben - van ilyen is).
Hány órát raktál eddig bele ACC-be? 220 körül járok éppen, kb 1 éve nyúltam bele.
-
Géjza
őstag
Szia,
No para, ha óvatos vagy és nem akarod túlautózni az aktuális tudásod, akkor nem lesz probléma.
Előtte tolj 20AI-val pár versenyt (AI szintjét magadhoz lődd be, de egyből 100-as AI-val kezdj el csatázni) , ott kaphatsz ízelítőt a versenyekből, lehet gyakorolni a rajtokat. Ha már megy, akkor mehetsz nyugodtan online.
És tolj sok free practice-t, hot lapot a kiválasztott autóval, pályával és ezekhez próbáld alakítgatni a setupodat (kiindulásnak az aggressive jó).
Ami nálam probléma volt online versenyeken az elején, hogy xarul volt beállítva a BB-m (brake balance) és irtózatosan hosszú fégtávokat tudtam csak venni (pl Monzában már a 200-asnál el kellett kezdenem fékezni, hogy meg is tudjak állni, míg egy közepes másik versenyzőnek mondjuk elég volt 150-170m körül elkezdeni fékezni és az az 30-50m difi qrvasok volt. Emiatt nagyon sűrűn vagy eltaláltak hátulról vagy ki kellett rántaniuk mögülem az autójukat a többieknek (adott esetben pályaelhagyásra, törésre kényszerítve őket). Emiatt sokan szóltak anno, hogy minek fékezek annyira korán. Hát bammeg azért, mert én csak így tudok megállni.
Porkához (sokáig ezzel mentem) 58%-os BB volt a default aggressive setup-ban, ami qrvarossz érték a 911-hez, valamint BP-ből (brake pad) is nem a leghatékonyabb 1-essel mentem anno, hanem talán a 2-essel vagy 4-essel (4-es szimulálja az elkopott betéteket, én meg csodálkoztam, hogy 2 kör után qrvára nem akar megállni az autó és csak egyre xarabb lesz körről körre ).
Engine MAP is megkevert anno porsénál, noobként a franc se gondolta, hogy a 8-as a legerősebb MAP beállítás hozzá, gondoltam az 1-es lesz az, és így mentem vele egy darabig.
Csomó ilyen és ehhez hasonló nagyon kezdő malőröm volt , most már azért ennél talán picit jobban mennek már a dolgok.
-
Géjza
őstag
Ahogy írták a többiek is.
Ha sokat ütközöl, sok "buliban" vagy benne, akkor csökken az SA-d (akkor is, ha önhibádon kívül más belédmegy - ez a dühítő része a dolognak). És szerverek nagy részén van egy minimum SA érték, ami alatt nem mehetsz be (TR ugyanez -> ne online versenyen akard megtanulni a pályát). SA az AI-k ellen is tud csökkeni (meg növekedni is). Offline versenyen se akard nagyon zúzni a többi autót. Másik autóval való ütközés csökkenti az SA-t, növelni úgy tudod, ha sokat mész egy másik autó mellett (radarod piros sávjában van a másik autó).
Onlány versenyzés minőségét próbálják így óvni, de ez sem garancia semmire, idióták bárhol előfordulhatnak (még magasabb SA-val is).
-
GalaHU
őstag
A többiek szépen leírták a rövidítéseket, a legfontosabb az SA, a többi tényleg e-penis. Ja, még a 100%-os pályaismerete is kell néhány szerverre.
Egy jótanács: ha tényleg az elején vagy az ACC-nek akkor érdemes kikapcsolni az SA-t a gép elleni gyakorló futamokon is. Ugyanis pikk-pakk nulla közelébe küzdheted le magad, aztán onnan visszajönni 82 felé (onnan már reménykedhetsz benne, hogy normálisabbak az emberkék) már komoly farmolás!
Egy normál 20 perces offline futammal max 2 pontot nőhetsz, de elég két kocc (az elsőt nem bünteti) és már bukóban is vagy! Ha esőben és/vagy éjszaka mész akkor picivel többet ad, de 20-ról felhúzni, az hetek munkája...
Ja és:
DON'T GO MONZA!!!!!!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Az AI erősségét 80 alá nem érdemes vinni, mert akkor nagyon sokkal hamarabb fékeznek. Inkább 90 környéke ha már van pályaismereted. Az agressziójukat nyugodtan lent hagyhatod, akkor inkább elrántják a kormányt és belefékeznek ha túl közel vagy. De a fizikának ott is van határa, van amit ők se tudnak kivédeni.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Géjza
őstag
Nem is tudom mikor próbáltam ki először a karrier módot, de az tuti nem az elején.
Nem azzal kezdenék. Ha kb tiszta a játék, meg vannak az alapok, már be tudtad jól lőni AI erősségét magadhoz, én csak ekkor próbálnám ki a karrier módot. Belekezdtem, de pár után beleuntam, izgibbek az igazi versenyek.
-
tusi_
addikt
INkabb a fekpedallal trukkozz. Az ABS nagyon lerontja a fektavot, lehet akar 10-15 meter is, ha nagyon erosen fekezel.
Ezzel elrontod mind a "turn in" fazist - tul lassitod az autot, esetleg lecsuszol az ivrol - es lassab az apex sebesseged plusz rossz lesz a kijaratod is.Probalj mindig egyenes vonalban fekezni, majd ahogy lassul az auto engedd kicsit visszabb a feket. Ha lassul az auto, akkor csokken a leszorito ero es a mozgasenergia is, igy a az ABS be fog avatkozni, amivel no a fektavod.
Ha nagyon erosen fekezel a turn in ben, akkor az auto eleje nagyon leul, az aero elore megy, hatulja elkonnyul es tulkormanyzott lesz, ergo a kilincs megeloz. Ezt korrigalni kell es idot, lenduletet vesztesz.En kikapcsolnam a lap time merot es probalnek eloszor az ivekre koncentralni, turn in-ekre, exitekre es a pedal kezelesre. Nem nyomsz egybol padlot se fekre, se gazra hanem szepen lassan kell felepiteni, hogy az auto ne legyen ideges a hirtelen sulypont valtozasokrol. Kormannyal ugyanez a helyzet, lassu, de hatarozott mozgas kell, kulonben felidegesited az autot es tapadast vesztesz.
Lambo egy nagyon kenyes auto, akar csak az ossze kozepmotoros. Nissan ornehez, ezert inkabb alulkormanyzott, egyszerubb vezetni..
Kozepmotoros autoknal BB inkabb 55-58 kozott legyen. Van hatul nemi suly, kell a fekero a hatskerekere is. Porschenal siman 52-54, kozep motorosoknal 55-58, tobbinel 58-62. De ez izles kerdese....
eat, sleep, play, replay
-
Géjza
őstag
Verseny elött ajánlatos belőni a stinteket. Másik gumiszett legyen és a lényeg, hogy megfelelően be legyen állítva a guminyomása minden használni tervezett szettnek. Ha túl alacsony, szívni fogsz, főleg az új stint elején, amikor még hidegek is.
És minden boxkiállás elött jóval csekkold le a hudon, hogy melyik szett és milyen guminyomással fog felmenni. Még ekkor is tudsz korrrigálni a guminyomásokon, ha kellene.
Ha xar a guminyomásod, akkor véged van. 27.5-28 között kell lennie. Teletankolva 28ra kell rámenni, mert ahogy fogy a benya és könnyül az autó, úgy kezd el szépen lefelé kúszni a guminyomás is. Az nem túl ideális, ha hosszú stint elején csak 27.5 a guminyomás, mert a végére bemehet 27 alá és ott már küzdős, tapadás egyre inkább elmegy és nem csak a gumikopás miatt.
[ Szerkesztve ]
-
tusi_
addikt
Anti Roll Bar, elso stabilizator. Azt tudom, hogy ha elol feljebb teszem, akkor alulkormanyzottabb lesz a kocsi, ha kissebre, akkor a hatuljat tudom gyorsabban beforditani turn in en...
Köszönöm. Sok hiba van a körben. Ketszer kitettem a bal kerekeket a fure, meg szoknom kell a porsche utan a jobb kormanyt es a szeles kocsit, egyszeruen nem erzem hol az eleje.
Plusz a T1 en lecsusztam picit az apexrol es a celegyenes bejaratot tul lassan vettem be, feltettem az idot.... Ez tipikus nalam. Ha jo idom van a palya vege fele, a veget vagy tul lassan csinalom meg, hogy nehogy kicsusszak, vagy tul vallalom.A lenyeg ezen a palyan, hogy bazi sokat kell vagni, mind3 sikan vaghato, de csak esszel..
[ Szerkesztve ]
eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
Imadom az angol palyakat, Oulton Park mostanaban a kedvenc, de Snetterton es Silverstone is nagy kedvenc. De Brands nagyon nem, kb 200km-t mentem rajta.
Pol Ricsardot is utaltam, aztan mentem rajta parszor es megszerettem. Probaltam Brandsat is ugyanebbol az okbol, de csak tovabb melyitette az ellenszenvemeteat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
Menjel par kort a legjobb tudasod szerint.
Aztan jatszd vissza es nezd heli vagy hatso nezetbol. Latni fogod, - optimum palya mellett - hogy hol vannak az idealis ivek es a kerekvetokon a felmazolt gumibol latod, hol vannak az apex pontok. Fektav is kb ott van, ahol feketedik az aszfalt.
Meg jobb, ha versenyt mesz es koveted az AI-t. Az AI nem hasznalja ki a palyat, ezen majd kesobb tudsz alakitani, de elsore latod, merre , mennyire huzodnak be egy kanyar elott es igy tovabb.
A tovabbi masodpercek, tizedek, szazadok a kis aprosagokbol jonnek majd, de az idobe tellik.eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
Tegnap elkezdtem menni Brandsen, annyira mar nem borzalmas, mint emlekeztem...
Viszont AC ben megyek, ACC ben nekem tovabbra sem jon be az auto mozgasa, vhogy maszkal osszevissza, ha 1 centit is lemesz a felgumizott reszrol, mar csuszol is es szinte lehetetlen megfogni.
AC ben tok konstans, jobban erzem az auto csuszasat, pattogasat, olyan élöbb az egesz.
AC-s videot kuldok majd, ha az is erdekel, meg tanulgatom az iveket, nem ereztem meg ra, bonyolult palya a kozepesen ivelt kanyarjaival es buckaival.[ Szerkesztve ]
eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
1.27.2xx most, ez AC-ben, Porsche Cup, TC/ABS off, 30 literrel. Ezt egesz jonak tartom, az altalam ismert alienek 1.26.5 kozepet mentek ABS-szel. Elegedett vagyok vele.
(ACC ben szinten Porsche Cup, asszem 1.26 4xx volt, de ott csak par kort mentem)ACC ben tovabbra sem tetszik a palya, vmi mas ott, de nem jovok ra mi. Jo lenne osszegyurni a kettot. ACC FOV je es AI ja hianyzik csak, minden mas jobban bejon nekem AC ben. Szvsz mar utanad hajitjak a gamet, adj neki egy eselyt. Rengeteg patchet fel lehet tenni, amivel kozelebb jon az ACC grafikajahoz, hangokban veri, szvsz realisztikaban is....
Az a rohadt sotet, bugyuta AI ne lenne benne.[ Szerkesztve ]
eat, sleep, play, replay
-
Géjza
őstag
Hova szoktál kvalizni általában? Mezőny elejébe, végébe? Mezőny 2. felében jellemzőek inkább ezek a kamikázék, akik az 1. kanyarban akarják mindig megnyerni a versenyt.
Spa-ban ismerni kell a track limits-eket és maximálisan ki is kell azokat használni (órúzsban is). Nézz track guide-ot, hogy meddig lehet bünti nélkül vágni.
Azzal a fék fajtáját tudod beállítani:
1: rövid versenyekre (talán 6-8h-s versenyekre, de majd kijavítanak), jobban fog, jobban kopik (ezzel megyek mindig)
2: hosszútávú, sokórás versenyekre, kevésbé fog, kevésbé kopik
3: esőre
4: ha jól rémlik vagy extrém kopása van vagy az elkopott féket szimulálja, pár kör alatt vége van, felejts elGyakorlatban van 1-essel vagy 3-assal megyek (időjárás függvényében)
-
Géjza
őstag
Az a húsdaráló
A fehér a széle általában, amin belül kell lenned - legalább 1 kerékkel De a rázóköveket, pályaszélesítéseket maximálisan ki kell használni, ha javulni akarsz időben is.Legalább 2-3s-et fog hozni az 1-es fék
Most jövök CP1-es szeróról, Spa, ezt mindenki csukott szemmel keni, ha kiugrasztják az ágyból akkor is, sok jóra nem számítottam a 18 alja legjobb köridőmmel (ez max középmezőny végére jó, 16-ra kvaliztam 22-ből). 1-es rajtszámmal jött a csávó (CP-ben ő jelenlegi legjobb), na mondom ez jó lesz, megnézzük mit tud az arc. 45 perces futam, végig 17-es köröket dobált Na ez az élien, nem én Ja és nem csak ő adta elő ezt a produkciót, hanem a top 5 is. Laza 14-re be is hoztam a ferrárimat, igazi alien teljesítmény volt ez tőlem valóban
Mondjuk az igaz, hogy kipörgettek, másik barom megpördülő elém tolatott vissza természetesen, esélyem nem volt kikerülni, így a kötelező boxkiálláskor bő 10s-et buktam a javítások miatt is. De enélkül sem lettem volna előrébb, mint 10. De az már részemről eredmény, hogy mostanában az 1-es CP szerverre hajigál be, ami a legerősebb. Itt még kismiska vagyok, itt örülök, ha a top10-be odaérek véletlen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Óvodások homokozója
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Marvel Snap
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- BOMBA ÁR! 10 Magos! Új Samsung Galaxy Book2 "Kis Gamer" Laptop -50% 15,6" i5-1235U 8/512 FHD IPS HDR
- HP EliteBook 840 G8 "Kis Gamer" Üzleti Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16 512 FHD IPS Iris Xe!
- Teljesen új iPhone 12 64GB Black eladó (érvényes jótállással)
- 10 Magos! Új Samsung Galaxy Book 2 "Kis Gamer" Laptop -50% 15,6" i5-1235U 8/512 FHD IPS HDR
- Új Dobozos HP Laptop 14s "Kis Gamer" Laptop -40% 14" i5-1135G7 8GB 1TB SSD FHD IPS Intel Iris Xe
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest