Új hozzászólás Aktív témák

  • vlevi

    nagyúr

    válasz #34576640 #7600 üzenetére

    Ennek a szinkronizálatlan váltóknál volt jelentőssége. Például az eredeti fiat500-as, és hasonlók.
    Ahol váltásnál előbb ki kellett rakni üresbe, felengedni a kuplungot, berakni sebességbe, és újra kuplung fel.
    Közben leváltásnál az üresből sebességbe rakásnál gázfröccs is kellett, különben a szinkronizálatlan váltófokozatok nem kaptak össze.

    Saccperkábé 50 éve, amióta szinkronizált váltókat tesznek az autókba, ez nagyjából felesleges.
    Legfeljebb annyit, hogy finomabb a leváltás, ha leváltásnál a kuplung felengedése előtt adsz egy kis gázfröccsöt. De autóknál ez nem mindíg kivitelezhető, mert a mai szuperkönryezetvédő, agyonelektronizált gázpedálok olyan lassan reagálnak a gázpedálra, hogy az egész nagyjából értelmetlen.
    Motorral már más kérdés, ott sokkal fontosabb a visszaváltásnál a gázfröccs, hogy fékezés közben, amikor elkönnyül a motor hátulja, és ráengeded a kuplungot, a motorfék ne blokkolja le a hátsókereket. De arra is kitalálták már az anti-hopping kuplungot.

Új hozzászólás Aktív témák