Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fgergo3

    csendes tag

    Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Macbook billentyűcsere témában, a helyzet a következő: van egy kimaxolt Macbook Air M1 gépem, amit közvetlenül az Apple-től rendeltem. Angol billentyűvel akartam rendelni mivel szoftverfejlesztésre használom, de első próbálkozásnál hiba fogadott a checkout során és újra be kellett tennem a kosárba a rendelésre szánt gépet, egy paramétert el is rontottam, nem állítottam be az angol billentyűkiosztást és azt már csak a kicsomagolásnál vettem észre, hogy mi a helyzet. Gondoltam semmi gond, az iStyle hirdeti ezt a nyelvcsere programot. Bevittem az egyik üzletbe, mondták, hogy a szükséges keycap készlet van raktáron, kb 20 perc és meg is tudják csinálni. 30.000 Forintba került mivel nem ott vettem a gépet, de megcsinálták és boldog voltam a tegnapi napig. Mivel gyakran váltakoznak nálam az eszközök, erre a gépre nem volt már szükségem és szerettem volna továbbadni a családban olyannak, aki angolul nem beszél. Naivan besétáltam az Andrássy útra az iStyle-ba, ahol elmondtam mit szeretnék, légyszi cseréljétek vissza magyarra. Nagy hangon, ledorgáló stílusban mondta el a srác, hogy nem magyarítanak és nem is érti, hogy gondolom, mert nem létezik magyar keycap készlet az Applenél, nincs mire cserélni, rendeljek a netről fóliát a billentyűre, amin a másik kiosztás van és az megoldja a gondot, csak rá kell tenni és már másik kiosztásúnak is látszik. Itt egy kicsit lehasaltam. Oké, nem kérdezősködtem, de ők sem tájékoztattak, hogy a zsír új gépemet visszafordíthatatlanul alakítják át. Alapból a csere számomra több sebből vérzett: az eredeti magyar billentyűket a csere során nem kaptam vissza, mert elvileg vissza kell küldeniük az Apple-nek. Rendben. Ennek ellenére egy teljes keycap készletet számláznak ki, pedig csak azok a billentyűk kerülnek cserére, amik eltérnek... de ezekkel ott nem foglalkoztam. Nem számítottam rá, hogy ez a helyzet fog fellépni és nem tudom hivatalos úton visszacsinálni. Erről pedig az oldalukon sincs semmi infó és ott sem tájékoztattak róla.

    Ilyenkor mit lehet tenni? Apple-t hívtam, nem is hallottak még erről a lehetőségről, az ügyintéző azt mondta utánakérdez és vissza fog hívni.

    Ha bárkinek van bármi ötlete, azt nagy örömmel fogadom. Köszi előre is!

  • fgergo3

    csendes tag

    "Magyarbol csinaltak neked angolt? Feltetelezem UK-t, mert US-t ugye nem lehet fizikailag se."

    Igen, UK kiosztást kapott.

    "Lehet hülyeséget kérdezek de a zsír új nem tudsz elállni a vásárlástól és újat rendelni ?"

    Bocsánat, rosszul fogalmaztam. Akkor volt új a gép, amikor ez a csere történt. Amúgy sajnos már akkor sem tudtam volna elállni a vásárlástól, mert CTO gép, ezeknél nem illet meg az elállás joga. De aztán lehet, hogy rosszul tudom.

  • fgergo3

    csendes tag

    válasz bLaCkDoGoNe #100829 üzenetére

    Most voltam bent megint és futottam vele még egy kört. Azt mondták, ha gondolom leadhatom szervizbe, de nagyon drága kör lesz, mert nem tudnak határidőt mondani, náluk szervizelések során összekukázott billentyűkből tudnak összevadászni nekem egy billentyűzetet és erre a saját díjszabásukat alkalmazni. Most valamit én értelmezek nagyon félre vagy a srác fogalmazott nagyon szabadra véve a formát, de az eszem megáll. :D Az utóbbi biztosan.

  • fgergo3

    csendes tag

    válasz Smiley #100831 üzenetére

    Igen, pontosan így van sajnos. A munkám miatt éveket voltam amerikában és angliában, ahhoz vagyok szokva, ami ott történik. Nekem eddig a szervizt a 10+ éves Apple fan pályafutásom során talán 3 alkalommal kellett felkeresnem és ez a mostani példa ledöbbentett. A hiba bennem van, full más elvárásokkal és feltételezésekkel álltam a dologhoz, nem gondoltam, hogy meg fogom szívni.

  • fgergo3

    csendes tag

    válasz Head88 #100837 üzenetére

    Na most hívott az Apple support és fogalmuk sincs, hogy ez milyen "program" keretein belül történik az iStyle oldalán, de ezt a témát nem is feszegették tovább. Most felhív több hazai hivatalos szervizt, hogy infót gyűjtsön róla milyen opcióim vannak az eredeti magyar kiosztás visszaszereltetésére. Nekem ez már magas kerítés, hogy az Apple support miért a szervizeket hívogatva szed össze infót, én azt gondolnám a szerviz dolgozik az Apple-nek, de holnap délután 2-kor újabb hívást várhatok.

  • fgergo3

    csendes tag

    válasz TigerCat #100841 üzenetére

    Köszi a jókívánságot! :) Ma lezárult a történet, eléggé ambivalens érzéseim vannak ezek után, tanultam belőle sokat.

    Múlt héten pénteken hívott az Apple ügyfélszolgálatáról az ügyintéző, hogy elmondja beszélt az almáriummal, ők nem cserélnek billentyűzetet. Beszélt az iCentre szervizével, ők sem vállalnak ilyet. És nagyon jó híre van: beszélt az iStyle-al, ők 30ezerért megcsinálják. Mondom oké, de innen indultunk, hogy ők tudnak összekukázni billentyűzetet és meghatározhatatlan ideig tart a folyamat és drága és blablabla... azt mondta, hogy tájékoztatta az iStyle miszerint a kolléga nem volt jól informált és pontatlan dolgokat mondtak nekem. Le kell adni a gépet a szervizbe és ők rendelnek bill. sapkákat (persze...), az egész 3-5 napig tart, az ára pedig 30ezer. Nem húztam tovább a kínos kérdésekkel a dolgot, tudtam, hogy ez az egy opció van, ezt most beszívtam. Pénteken már nem rohantam el a szervizbe, de ma bevittem a Mammutba a gépet. Egyetlen egy kérdést nem tettek fel, persze megoldható. 10-15 perc és készen van. Az összeg valóban az volt amit az Apple kapcsolattartónak is említettek.

    Konklúzió: megcsinálták, amit akartam, újra fel sem teszem a sok "de" kérdést, mert a választ sejtem... Tanultam belőle és utoljára jártam ma az iStyle-ban. Ha venni akarok valamit apple.hu, ha pedig problémám van és szervizre van szükség, akkor majd előre kérdezek és nem naivan megyek a marketingszövegek után.

Új hozzászólás Aktív témák