Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Macka #12995 üzenetére

    Olyan a valóságban nem létezik. Minden API-nak van egy conformance tesztje, ahol az API tulajdonosa hitelesíti az összes meghajtót. Ha ott átmegy, akkor a meghajtó megfelel a specifikációknak. Viszont ma az a probléma, hogy ezek az API-k, ideértve a DX11-et és kiemelve az OpenGL-t. Az egyes problémákra számos megoldást kínálnak. Például az adatfeltöltésre az OpenGL-ben legalább másfél tucat alternatív megoldás van, és kis túlzással mindegyik hardvernek csak egy-kettő fekszik, vagyis ideálisan az lenne a jó, ha a program mindegyik lehetőségre tartalmazna egy implementációt. A DX11-ben is igaz ez csak ott azért a Microsoftnak volt annyi esze, hogy ne fogadja el ész nélkül minden újítást. A DX12 és a Vulkan egyik kritikus fícsőrje, hogy minden problémára csak egy gyors megoldás van, vagyis a fejlesztőknek elég arra építeni egy programot és az garantáltan gyors lesz minden hardveren. Nem biztos, hogy a leggyorsabb út lesz xy gyártónál, de elég gyors, ahhoz, hogy ez ne legyen gond. Ez egy nagyon kritikus pont. Nyilván ennek a hátránya, hogy akkora változást jelent a korábbi API-khoz képest, hogy a visszafelé kompatibilitás megszűnt, de ez más szempontból is így van. Nagyjából elérkezett az az idő, amikor megéri egy tiszta lapot indítani. A másik fontos dolog, hogy a gyártók ezeket az API-kat persze kiegészíthetik a saját eljárásaikkal, ami megint ugyanoda vezetne, ahol most tart a DX11 és az OpenGL. Erre viszont megoldás a validátor. Ez meg fogja akadályozni azt, hogy a gyártók ezt a csomagot is szétbarmolják a különböző kiterjesztésekkel, mert a kiterjesztéseket nem lehet majd validálni. Ettől persze a program szállítható lesz, csak a gyártók kétszer is meggondolják majd, hogy lecserélik-e a szabványos eljárásokat egy kiterjesztésben, mert validáció nélkül a következő generációs hardveren az a kód jó eséllyel nem fog elindulni. Kvázi bele lett kényszerítve mindenki a szabványos, specifikált, validálható eljárások használatába, ha azt akarják, hogy a játékok ne csak egy évig fussanak. Olyan kiterjesztés tehát nem fog érkezni a DX12 és a Vulkan API-hoz, amely például alternatív adatfeltöltésre vonatkozó specifikációt kínál.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Szattila83

    tag

    válasz Macka #12995 üzenetére

    De jó! :C Ez valóban így van! A szoftveres része nem nagyon megy nekik. :W

    Élj a világodban... Halj meg az enyémben!

Új hozzászólás Aktív témák