Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ezek a hardveres különbségek, a kérdéseim pedig a szoftverre, ill. a közönség érzékenységére vonatkoznak. Nyilvánvaló, hogy a GCN (még az első is) sokkal jobb hardver-alap VR-hez, mint a Maxwell (talán a Pascalnál is) - viszont ez nem magától fog kijönni, hanem a szoftverektől.
Ha egy játék stabil 400 FPS-sel megy, akkor nem kell preempció.
Ha egy játék állandóan droppol, akkor nem fog segíteni az aszinkron timewarp sem.
Ha ellenben másodpercenként 3-5 frame lesz eldobva, akkor könnyen lehet, hogy az AMD-n szuperül fog futni, míg az nVidia csomagolhat VR-ready zacskókat a cucca mellé.Van legalább 3-4 olyan VR-ready AAA játék, amit ki lehet próbálni, és választ lehet adni ezekre a kérdésekre? Amíg nincs, addig szerintem felesleges nagy mondásokat tenni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
Ha elköltök szumma 1200-1500 USD-t arra, hogy VR-ezzek, akkor a "nem kellemes, de viszonylag könnyen túléli az agy" kb. ekvivalens azzal, hogy "vigyétek a sz**otokat a p****ba" De lehet, hogy csak nekem magasak az elvárásaim.
Ha a program sűrűn lekési a szinkronablakot, az minden architektúrán gond lesz, mert abban látatlanban is biztos vagyok, hogy az aszinkron timewarp folyamatos használata csúnyán fog hatni a képminőségre. Szóval eleve úgy kell belőni a cuccot, hogy az idő elég magas %-ában biztosan tudja a 2x90 FPS-t - kérdés, hogy ez kinek mennyire sikerül jól. Ahol nem, akkor AMD-n ronda lesz az eredmény, nVidián pedig majd csak étkezés előtt lesz javasolt játszani...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Ha jól értem a VR tervezett működését, timewarpolni akkor is kell, ha fix 90FPS-sel megy a cucc, mert a gyors fejmozgás miatt a 11ms-os késés is sok, azt is érdemes utánhúzni. Ez talán még működik is jelentős torzítás nélkül, bár a "hiszem ha látom" alapelv itt is érvényes. Nekem azzal van problémám, ha a frame lekési a szinkronablakot, és akkor már 22ms-nyi mozgást kell utánhúzni - érzésem szerint ez már ronda lesz. Persze jobb a ronda, mint a hányás, de (szerintem) a ronda sem elég jó.
Ill. érdekes kérdés még, hogy ha a VGA fogja is bírni a 2x90FPS-t, vajon a CPU is fogja-e tudni a 90-et (gondolom, a scene-t elég egyszer számolni).Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Öööööö... Én azt hittem, hogy a kamerapozíció változtatása render előtt alap Akkor még 90FPS esetén is 22ms a késleltetés, ha pedig a frame késik, akkor 33ms. Az már nagyon sok, akár 8-10 fokot is kellhet korrigálni. Ouch.
(#13567) Pepeeeee: IHV oldalról fix FPS-t csak akkor tudnál, ha meg tudnád előre mondani a kép számítási idejét, az meg nem megy. Becsülni lehet, de az csak javítja a problémát, nem oldja meg. Továbbra is masszív overkill kell sztem...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Egon
nagyúr
Az itteni cikk azt sugallja, hogy a GDDR5X sz*r (naná, nyilván csak a HBM lehet a király... ). A hwsw-s cikk alapján viszont komoly előrelépést hozhat (nyilván elsősorban az alsó- és középkategóriában).
Csak a negatívumokat sikerült kiemelned (nem igazán lett kihangsúlyozva, hogy a nagyobb fogyasztásért cserében dupla tempót kínál, illetve hogy bár az érintkezők száma nőtt, azonos tempó eléréséhez értelemszerűen fele széles memóriabusz elég, ergo a GDDR5-höz képest igenis jelentős fogyasztás-csökkenés és egyszerűbb nyák érhető el vele (azonos tempó mellett). Kimaradt, hogy a chipek mérete is csökkent.)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Előrelépést a HBM hoz.
Nem igaz. A GDDR5X is hoz előrelépést: kisebb fogyasztással (és egyszerűbb nyákkal) ugyanakkora sávszél, vagy akár dupla sávszél, cserében nagyobb fogyasztás. Ha ez nem előrelépés, akkor mi?
Hadd ne idézzem már be a komplett Oliverda-féle cikket: ciki lenne...A GDDR5X egy kényszermegoldás, mert az implementálása nagyon nehéz.
False. Idézet a konkurenciától: "az implementációhoz csak kisebb módosítások szükségesek. "
No meg a HBM-et olyan könnyű implementálni (interposer), nemdebár?"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
#85552128
törölt tag
Annyival drágább, hogy mondjuk egy R9 480-ra vaqy Fury szintű utódra (R9 490 ?) is inkább megéri a GDDR5/X-et felrakni még úgyis, hogy ennyi "probléma" van vele ?
Mert akkor annyira mégsem szar az a GDDR5/X (mondjuk úgy a jelenlegi igényekhez bőven megfelelő...), ha még maga a "HBM tapasztalttal rendelkező" AMD sem meri/tudja lejjebb bevállalni (és akkor mit várunk az nVidiától)...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
De mit érünk vele ha annyira drágítja a kártyát, hogy egyelőre jobban megéri a ~65W-tal többet fogyasztó GDDR5/X-et rárakni ?
Csak az AMD-nek ez már nem az első kör. Most is van 500$-ért HBM-es kártyájuk, ha a következő hasonló árú kártya (490X ? - legalább Fury X szintű teljesítménnyel) GDDR5/X-szel jön az már önmagában visszalépés és hosszabb távon akkor nem nyertek semmit a HBM egy generációval előbbi bevezetésével ha nekik is (megint) csak a csúcsra megy - ugyanott lesznek mint a konkurencia...Szerk.: Btw kijött a Rise of the Tomb Raider ajánlott gépigénye, ahol szintén DX11-et írnak. Biztos, hogy XO-n DX12-ben fut ? Mert ha igen akkor a PC-s verzió mégis miért nem kapta meg több hónap késés után ?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Fogalmazzunk inkább úgy, hogy a szóban forgó probléma megoldására a HBM ígér olyan megoldást, amiben lehet hinni. Jelenleg nincs működőképes, hatékony megoldás 600-800 TB/sec sávszélesség elérésére. Amúgy én a gDDR5X-et ugyanolyan esetleges niche megoldásnak tartom, mint a jelenlegi HBM-et. A következő generációk Tier2 kártyáihoz pont jó lehet, felette kevés lesz, alatta meg felesleges.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#85552128
törölt tag
A "sávszélgyilkos" AOTS 4K@DX12-ben 2 FPS-t (1080p-n 4-et) veszít ha 500 helyett 400-on megy a HBM.
Biztos van olyan scenario ahol még így is sávszéllimites lesz (bármit meglehet izzasztani...), de ehhez a GPU-hoz bőven elég ennyi, sőt...Friss bench, legújabb verzió: 400 Mhz, 500 MHz
Olyan 7% illetve 9%-ot gyorsul +20%-kal nagyobb memória órajel és sávszél mellett...
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
Pedig pont az AoTS volt anno felhozva a nagy mem sávszél mellet, hogy az majd mennyit fog profitálni belőle. Vagy rosszul emlékszem? Vagy akkor az még mindig csak a jövő zenéje, mert a játéknak még mindig köze nincs a végleges változathoz? Lehet ebből a játékból már sosem lesz az, mint aminek beharangozták?
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
Azért én megvárom, hogy nálam mit mutat...
Itt egy videó 980Ti-vel, nem mindegy, hogy ráragad-e a hó vagy nem, ha egyszer sapka van a fején.... Egyébként nekem a videó alapján úgy tűnik, mintha NV-vel is rajta maradna a hó, vagy nem? Legalábbis nem olyan, mint a linkelt képen.
Rise of the Tomb Raider GTX 980 Ti Xtreme Gaming + i7 3770k Gameplay
2xSSAA-val max grafikával teljes rendben van a teljesítményLG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
TTomax
nagyúr
Az hogy mennyire volt béna a stúdió,minősíti a kezükből kiadott munka,mások máshol ezt sokkal jobban megoldották...Továbbra sem volt semmiféle kényszer a warneren hogy GW-t használjon a spóroláson kívül,és ez nem az nV sara,jó hogy be nem börtönözzük az összes késgyártót,mert a késsel ölni is lehet...sajátos egy logikát követtek az biztos,következetes,csak éppen rendkívül életszerütlen...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Te meg inkább arra gondolj,hogy kanalat meg villát nem csak egy cég gyárt,és neked nem kötelező éppen a legolcsóbb legvacakabbat venni,főleg ha egy étterembe kell ahol a vendégeid azzal esznek,neked meg a visszatérő vendégből lesz profit...mindig elbuksz az alap közgáz dolgokon,de már megszoktam.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Egon
nagyúr
Megint pár NV tulaj futott bele AMD driver hibába.
Érdekes, nekem sokkal inkább valami Kolbi_30 nicknevű ürge rémlik az elmúlt pártíz háeszből, úgy mellesleg AMD tulaj az adatlapja és a megnyilvánulásai alapján, aki mindenáron be akarta bizonyítani, hogy az nV driverei sz*rok, de hát ki mit lát ugyebár...
Srácok kár erőlködni addig, amíg a tesztekben nincs baj. Márpedig ott nem írnak ezekről a híres, NV tulajokat érintő AMD driverhibákról.
Ahha, tehát ha a percekig futó tesztekben nincs baj (márpedig - tekintettel a sok-sok tesztelt kártyára, ráadásul többféle beállítást is próbálva - ennél több nem igazán szokott jutni 1-1 kártyára), akkor azoknak, akik órákat, napokat játszanak (nem tesztelnek! játszanak... ) sem lehet semmi problémájuk, logikus...
Köszi, ismét feldobtad a napom! Ha ezek után még valaki elhiszi az agymenéseidet, az magára vessen...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
#85552128
törölt tag
Olyan jó hallgatni (persze tesztelhetőség nélkül...) hogy az Xbox One milyen okos, mi mindenre képes, mégis amit az XO-n kapsz az high preset és max 30 FPS, átvezetőknél meg még a felbontással is trükközni kell.
Akkor ott mi a gond ?PC-n is 7+ hónapja van lehetőség DX12-őzni mégis egyszerűbb volt DX11-re kiadni.
Egyébként az AOTS DX12-vel is kb. 3800 MB-ot használ...[ Szerkesztve ]
-
MiklosSaS
nagyúr
Pedig erdekes dolog. Ugyebar a 380 az egy 285, a 380X az egy 7970 GHz. A 680 anno a 7970-nek volt az ellenfele, ami picivel gyengebb volt a 7970 GHz-tol es picivel erosebb a sima 7970-tol.
Ergo jol lehet latni hogy az AMD kartyak kicsit erosodnek, az NV meg hereli alaposan driverbol. Mivel most a 380 erosebb mint a GTX 770
[ Szerkesztve ]
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
#85552128
törölt tag
Mégis nem először láttuk már, hogy a 4 GB-s 980 jobban elvan ugyanannyi memóriával mint a 4 GB-s Nano/Fury/X.
A legutóbbi PCperes TR teszt is ezt bizonyítja.Egyébként meg az AMD is rárakta a 8 gigát a 390-ekre úgyhogy nincs miről beszélni ha megteheti mindkét gyártó megteszi, csak ez ugye a HBM-nél nem játszott. Sőt mindig is több memóriát raktak a kártyáikra mint a konkurencia, csak akkor kezdtek "takarékoskodni" amikor már rá voltak szorulva - a konkurencia meg nincs...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Azok a shaderek csak a 4 GB-s kártyán voltak problémásak a 8 GB-s 390 már akkor is stabilabban teljesített.
És nem változott semmi, 4 GB-s Fiji kártyával a játék játszhatatlan Vhigh textúrával. Az, hogy ilyen a memóriakezelés egy dolog (más játéknál eddig csak azért nem jött elő mert alacsonyabb felbontású textúrákat használtak), az AMD nagyon jól tudta mire számíthat mikor 4 GB-s csúcskártyát adott ki...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Vagy nem 4 gigát kellett volna rakni egy csúcskártyára és nem lenne semmi probléma, mert "erőből" elvinné, nézőpont kérdése, mert a 390 és 980 Ti tulajok szerint is nekik jól fut Vhigh textúrákkal.
Az meg, hogy mit kellett volna portolni és hasonló kifogások most már lényegtelenek és nem változtatnak azon, hogy ezt a játékot így ahogy van limitálja a 4 GB VRAM és nem úgy néz ki, hogy ez a közeljövőben változna.Ugyanúgy "szenved" a Fiji a 4 GB miatt mint a 970 a 3.5 GB miatt
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
De te mikor érted már meg, hogy ma még szükség van rá ? Nem konzolról van szó, hanem a PC-ről. Majd ha áthozzák azokat a dolgokat akkor lehet azokhoz az igényekhez hardvert fejleszteni, addig meg szem előtt kéne tartani azt is ami _jelenleg_ szükséges.
Kevés a TR PC-s portjának (normális futásához) a 4 GB - igen, jobban fut több VRAM-mal - igen, nincs miről beszélni, szokás szerint beszélhetsz mellé, hogy ez meg az van, de ettől még a helyzet nem változik... Ismét +1 érv a 980 Ti-nek.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Nem arról van szó, hogy mi szükséges, hanem arról, hogy a piros csúcshardver képtelen így futtatni, mert kevés rajta a vram.
"Eközben simán portolható az Xbox One-ról az alkalmazás, mert ott a Windows 10-en a WDDM 2.0."
Olyan simán hogy inkább vették az Xbox 360-as portot és azt vitték PC-re ?
"ez a program sokkal kisebb erőforrásigénnyel is működőképes lenne, ha nem Xbox 360-ról portoltál volna"
De nem abból portolták. Nem a "Mi lett volna ha..." a lényeg, hanem a jelen.
"Orbitális baromság, hogy neked kell egy 300K-s VGA ereje."
Nem kell, ott van a 390, 100-ért ha csak a textúrákat nézem azokhoz biztos elég, jobban mint a dupla ennyibe kerülő Fury.
És AMD-ből még az sem elég... Szimplán sikerült nekik megint túl optimistán szemlélni a dolgokat és nem jött össze, 1 hónappal ezelőtt még te is azt mondtad, hogy DX12 + W10 exkluzív lesz.[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
Érdekes ez amit mondasz, mert én a 16.1.1-ről szóló híredben nem találom nyomát annak, hogy az AMD valami problémákat oldott volna meg, csak új crossfire profilokról írsz, ellentétben az nvidia oldal. Most akkor az AMD sem hiába hívta hotfixnek a drivert?
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
nagyúr
-
-
imi123
őstag
Érdekes hozzá állás.
Adott a lehetőség a minél gyorsabb portolára és a bonyolultabbat választják.
Gondolom ezután is külön cég portolja a Pc-s verziókat.Ugye az most nem komoly hogy házon belül nem osztják meg a tapasztalatokat,kódokat.
Ha így van akkor ugyan ott vagyunk ahol voltnuk.[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nagyúr
Ebből nem derül ki, hogy a beta2-be kerül pár további effekt, vagy kap egy teljesen új renderert. Előbbi esetben a pixel-függőség nem fog változni, utóbbiban meg az összes eddigi teszt nem ért szart se.
(#14132) Szaby59: let's get the popcorn
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
daveoff
veterán
A játék megjelenése után kb egy héttel jött a patch, ami már akkor elég jól helyre rakta a teljesítményt, szóval nem vágom miről beszéltek. Gondolom ezzel a játékkal is rengeteget játszottál. Az meg hogy egy év alatt ilyen jól optimalizálják, az nem egyedi eset, ez megszokott folyamat. Örüljünk hogy ennyit foglalkoztak a PC-s porttal. Gondolom kiadhatták volna így is, csak mégsem tették...
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- DELL 7070 SFF Core i7 8700 vagy i7 9700 8/16GB DDR4 250GB M.2 SSD számla + gari - több db
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E756 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 7300Touch - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen