Új hozzászólás Aktív témák
-
#85552128
törölt tag
Szépen látszik az a 12.5%-os veszteség (nem mintha a 35% kitűnő lett volna, de azért na...) a ~10 hónapos totojázásuknak köszönhetően. Miközben az nV lényegében 2 kártyát adott csak ki, azt is a drágább régiókba a 960/TX pedig viszonylag friss/drága.
Kíváncsi vagyok mennyit sikerül visszanyerni a(z) Rebrand 300 sorozattal....[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #5842 üzenetére
A kepler rosszabb teljesítményét elismerte az nVidia és más is megmagyarázta.
Az AMD elismerte, hogy miért lassabbak a saját kártyái ?
Nem, megy a szokásos sopánkodás, hogy az nVidia szabotálja őket...
A 280X 15%-al gyorsabb mint a 960, ellenben a 960 most 20%-al gyorsabb, ezt nem lehet arra fogni, hogy "nV játék".
Főleg, hogy a 290X és a 970 között sincs ennyi különbség...A másik dolog: a HairWorks-hoz használt MSAA is maxra van állítva (8x) ami a konfig fájlból módosítható, tehát nem forráskód kell hozzá hanem egy jegyzettömb amivel az egyszerű user áttudja írni nemhogy a fejlesztő.
Ezek után még kérdés, hogy nem a fejlesztő szarta el az optimalizálást ? Rátették mindenből a maximumot jó lesz az alapon oszt kész, akinek nem bírja vegye lejjebb/kapcsolja ki...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Amire 4x nem elég ott nem lesz látható javulás 8/16x sem (vagy nem annyi, hogy megérje...), de rakhattak egy külön opciót rá mégsem tették pedig láthatóan elérhető és valószínűleg az is eléggé erőforrásigényes.
Marha keveset foglalkoztak ezzel a PC-s porttal és meg is látszik rajta, még az Anizotróp szűrés is alapból valami alacsonyabbra volt állítva utólag patchelték 16x módra pedig az "ingyen" van.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #5847 üzenetére
Ha tényleg olyan rossz a GW mint ahogy azt pár nem-GW-s fejlesztő ( ) állítja akkor igen a fejlesztő a hülye, hogy ebbe belement. Az nV pedig addig nem fog változtatni ha így is van rá kereslet, neki win-win mindenképp...
Viszont ott vesztették el végleg a hitelességüket amikor a W3 fejlesztője fórumon még a megjelenés előtt pár héttel is azt írta, hogy reprodukálható a 2013-as effektek és látvány a végleges játékban - ami ugye elég nagy bs.Más játékkal meg mi volt a baj ? A Unity konzolon is bughalmaz volt, a Dying Lightnál a látótávval volt csak baj mert túl nagy volt az alap ez javítva is lett, de egyik sem GW specifkus dolog...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #5851 üzenetére
Nem az nV van "védve" hanem a fejlesztő okolva, mellesleg a fejlesztők mondtak ilyet is olyat is, ennek ellenére a HW AA is állítható mint ahogy a HW "optimalizálások" is jönnek patchként...
Egyértelmű válasz/cáfolat még egyik féltől sem jött, az biztos, hogy van olyan konstrukció ahol a forrást nem kapják meg - és ez valószínűleg olcsóbb is - ha ezt választják az megint kinek a hibája ?Ugyanúgy felelősségre lehetne vonni az AMD-t, hogy miért hanyagolja el a DX11-es driverét és az nem 1-2 játékot érint hanem mindet főleg akinek még AMD CPU-ja is van a VGA mellett.
Amíg az egyik gyártónál magasabb a megelégedés addig hajlamosabbak elnézni 1-2 stiklit mint egy olyannál ami hibát hibára halmoz...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz stratova #5855 üzenetére
Még nincs, most épp más "tweakek" vannak... [link]
So, what I noticed after installing patch 1.04:
- Shimmering and extreme aliasing all over the place.
- Terrain textures lowered ( in particular ground textures between grass)
- Shadows are "grainy", like in TW2Overall, the graphics are a lot worse than 1.03 version.
Szóval még folyamatban a(z)
downgrade"optimalizálás"[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Benne voltak a szerződésben a feltételek, innentől kezdve nincs miről beszélni. A fejlesztő legalább olyan sáros mint az nV azzal a különbséggel, hogy előbbire nem volt ráerőltetve, hogy leszerződjön az nV-vel, vagy ,hogy pont illetve csak és kizárólag HairWorksot használjon, sőt állítólag meg is kérdezték őket: [link]
Bár katasztrófa az optimalizálás ahhoz képest ahogy kinéz."Szerinted az AMD miért tehette meg, hogy letiltatja a TressFX-et a Lichdom januári frissítésében?"
Nem tudom, főleg azért mert annyira fair, meg open minden az AMD... Mondjuk legalább kapott egy kis visszhangot ez a noname játék.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz FollowTheORI #5862 üzenetére
Előbb exkluzív játékok kellenének
Az éven mi is jön ami AMD-s ? Hardline, Battlefront... tovább ?
És ugye a VGA Bundle akciók sem elhanyagolhatóak, az R300 és a Fiji mellé mit fognak csomagolni ? A mindenhol már most szarrá akciózott Hardline-t ? nV-nél ősszel ment a Unity, FC4, Crew, most megy a W3, GTAV, Arkham Knight, meg a Dying Light is.
Az AMD is pakolhatta volna a DA:I-t mint teljes játék, de minek rakjunk inkább egy űrhajót a még alpha szimulátorhoz... Az Alien Isolation meg önmaga kevés volt...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Nyilván jót akar azzal a bizonyos másik gyártó is, hogy a saját drivereiben DX11 alatt minden játékkal van legalább ilyen mértékű "deficit". Amikor a PC fejlesztője erre rámutatott valahogy kussba vannak azóta is, előtte meg mentek a szokásos "artifical" megjegyzések...
A TressFX sem a legjobb teljesítménnyel ment a Tomb Raider megjelenésekor...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #5872 üzenetére
Nem lesz semmilyen alázás mert a tesztekben 8 magos i7-ekkel mérnek, hogy semmiképp se legyen CPU limit, sőt ha "átlagos" CPU-k lennének nagyobb lenne a különbség a jelenlegi driverekkel...
Olcsóbb CPU-val jön elő és nem csak PC-ban: [link]"On the plus side, the GTX 750 Ti fares much better when paired with a budget CPU than the rivalling AMD R9 280. Despite costing £30-40 more, the card is a write-off for 60fps performance at 1080p, even with all settings and sliders at their lowest. Left at high settings, spikes down to 35fps are common, again pointing to an issue with AMD cards when paired with weaker CPUs. Unlike the Nvidia 750 Ti, a 30fps lock is needed here when targeting 1080p and anything close to current-gen console settings."
Nem hozzáállás kérdése, mert látszik, hogy máshol is megvan + W10 alatt a WDDM2.0-s driverben már jobb eredményeket ér el az AMD is PC alatt, azonkívül az AMD is közölte, hogy dolgoznak a hibán, miután a PC fejlesztője elég egyértelművé tette, hogy driverhiba...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Mivel is csesznek ki velem ? Eleve kikapcsolom a Hairworksot mert még anélkül is sokszor beesik 40 környékére az FPS.
Majd ha rendbe szedik a játékot akkor lesz időm azon aggódni, hogy ~10%-al gyorsabb is lehetne a HairWorks...Ugyanúgy ahogy kikapcsoltam a Dragon Age-ben is az MSAA-t, mert még a 2x is -30 FPS-t jelentett akkor nyilván az is direkt volt ilyen, mert más játékban nem lassabb ennyivel...
(#5875) Malibutomi: Ha egy i3-on ennyire szarul fut akkor az összes AMD APU-n és FX-en is mivel azok még gyengébbek egy szálon, de akár az olcsóbb/régebbi i5-ön is amit nem lehet tuningolni.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #5881 üzenetére
Lehetne, de annyi HBM nem lesz
(#5880) Abu85: Ha nem kapcsolnám ki és fullra optimalizálva lenne, akkor nem 40-re hanem mondjuk 45-re esne be. Minden játékot úgy állítok be, hogy 50 alá ne menjen, de az 55-60 a cél tehát nekem édes mindegy, valaki ezért vesz +1 VGA-t én nem fogok max nem kapcsolom be...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Újak közül elég sokban a 290X van a 780 Ti fölött Dying Light, GTA V Witcher 3-ban is, de arra állítólag lesz megoldás...
Szimplán annyi, hogy míg az nV-nek már a Maxwellre kell fókuszálnia addig az AMD továbbra is a régi kártyákkal foglalkozik és mivel az új széria sem hoz új kártyákat (a Fijin kívül) egy ideig még kaphatnak pár %-ot a meglévő=aktuális kártyák.
Most még driverek terén jobb az nV, DX12-től viszont a drivernek minimális szerepe lesz optimalizálás tekintetében is...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz stratova #5901 üzenetére
Nem tudom mit akarnak, valamennyit még biztos lehet javítani rajta, bár még mindig elfogadható teljesítményt ad:
NVIDIA on The Witcher 3 – New Driver Updates Will Address Kepler IssuesVagy az is lehet, hogy a játékhoz jön patch.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Főleg, hogy az eredeti kérdés az volt, hogy az AMD miért nem szedi ráncba a drivereit a jobb
Erre megkaptuk azt, hogy az nV csúnya húzása miatt nem jönnek a superior AI-val ( ) szerelt konzol-exkluzív címek mert nem jut mellé processzoridő.
Tehát mindegy mit hozunk fel egy igazság van: Az nVidia tehet róla!De még HA így is lenne: se Halo 3-at nem kaptunk sem jobb AMD drivert úgyhogy valahogy nem áll össze nekem ez az indoklás
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
"Amikor arról beszélünk, hogy a DX12 micsoda előrelépés a DX11-hez képest, akkor az jön elő, hogy milyen jó ez a DX12. Valójában ezt úgy kellene felfogni, hogy milyen rossz a DX11. A DX12 csak rendbe hozza, amit már rég rendbe kellett volna hozni."
Cikk pont tőled:
A reformok kora
Miről is szól a DirectX 10? Melyik gyártó implementálta jobban? Most kiderül..."A D3D10 legfontosabb fejlesztési szempontja, hogy az alapoktól újraépítették a rendszert megfeleltetve azt a kor követelményeinek."
"Teljesítmény növeléséhez az elsődleges szempont az API késleltetések időigényének jelentős csökkentése. Ennek megfelelően több kritikus ponton is átdolgozták a rendszert ezáltal a CPU használat nagymértékben csökkent."
Szóval az utóbbi évtized "reformjai" után én inkább hátradőlök és kivárom mi teljesül belőle...
A DX10 is "előrelépés" volt meg a DX11 is, mire megjelent teljesen más kép alakult ki róla, most meg egyenesen minden része szar.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
A DX11-re nem az van mondva, hogy "limitál", hanem gyakorlatilag úton útfélen fikázva van. Ha kijön egy szarul optimalizált játék azért vagy a DX11 vagy a draw callok vagy az nVidia lesz a hibás Miközben azt sem lehet mondani, hogy ezen játék XO/PS4 portja a low-level elérést használná az adott platformon...
De a Halo 3-hoz visszatérve, ha 9 illetve 6 évvel ezelőtt ezek jó API-k voltak akkor miért nem tudták rá kiadni a 8 éves játékot ? Megválaszolom: mert amúgy sem akarták...A Halo 2 Vista húzócímnek jött aztán kiderült, hogy elég hozzá az XP is...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Mondjuk azt nem értem miért váltott előbb 970, majd utána 980-ra. Ennyi "átmenettel" persze, hogy bukik rajta mert mindig olcsóbban kell adnia...
Még a 290 -> 970 váltást is meggondoltam volna.
De amúgy ha már itt tartunk az egész "bukok" rajta dolgot nem tartom lényegesnek, használod 1-2 évig hogy bukhatnál már rajta ?[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz ricshard444 #5963 üzenetére
A fényeffektek szépek, de a növényzet és a talaj ronda az állandóan himbálózó növényzet is gagyi.
A Dragon Age: Inquisition fél évvel ezelőtt sokkal jobban nézett ki és optimalizáltabb is, nem lenne baj ha ronda, de azért ~60 FPS-t még a 980 se tud tartani 1080p-n az vicc...Szerk.: Igen még a GTA V fényeffektjei is szebbek, de ebben a játékban ez a maximum amit kitudok emelni...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
Olvasgattam a DX12 és a Vulkánról, hogy egyáltalán érdemes e új VGA-ban gondolkodni, de most "kicsit " összezavarodtam:
Eddig itt mindig a bekötési modell (resource binding) szintje volt kihangsúlyozva, tehát Tier 2 - Maxwell2, Tier 3 GCN, Tier 1 a maradék.
Viszont nem inkább a Feature level ami az újdonság és/vagy ami fontosabb ?Mert a 12_0 és a 12_1 feature levelnél egyaránt a Tier 2-es bekötési modell van megadva, de pl. a 2 opcionális funkciót (Conservative Rasterization, Rasterizer Ordered Views) csak a Maxwell 2 támogatja, tehát lényegében full 12_1 supportja is csak ezeknek van.
A másik érdekes dologot a wikipédiás összesítő táblázat alapján vettem észre :
Most lehet, hogy ez már azóta változott, de konkrétan a 12_0-s feature level szintet is csak a GCN 1.1 és 1.2 kártyák támogatják, tehát a Fermi, Kepler, Maxwell 1, GCN 1.0 a 11_0 és a 11_1 szinten van.
Gondolom a feature level itt a DX 11 és 11.1 támogatásra utal, most akkor lényegében ezek "csak" az overhead eltűnésből profitálnak és a 12 feature level újdonságaiból nem ? Mert ez alapján ok, hogy a GCN Tier 3-as ha a bekötési modellt nézzük, de gyakorlati hasznát csupán ennek nem nagyon látom, sőt...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Tehát akkor a Feature Level 12_0 a DirectX 12 támogatást jelenti, a 12_1 meg valami DX12+ (12.1 ha a régebbi elnevezések alapján nézzük ?) ?
Mert akkor lényegében ott vagyunk, hogy az aktuális DX12-es specifikációk alapján jelenleg nincs is olyan GPU a piacon aminek _teljes_ dx12-es támogatása lenne az opcionális dolgokkal mindent együtt véve.
A GCN-nek nagyobb bekötési tierje van, de a Feature level szempontjából ez nem jelent változást. a Maxwell2-nek kisebb bekötési tierje van, de a FL szempontjából több dolgot támogat - még ha ezek opcionális dolgok is.A táblázatból nekem igazából az szúrt szemet, hogy a GCN 1.0 nem támogatja a Feature level 12_0 - akkor ez most tényleg így van vagy az is hülyeség ?
Illetve a Feature Level 11_X most akkor lényegében azt jelenti, hogy "visszaskálázódik" DX11.X-es szintre ? Vagyis el fog indulni a DX12-es app, de más dolgot pl. overhead csökkenés nem érünk el vele ?
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz hugo chávez #6025 üzenetére
Mondjuk ettől még a Maxwell 2 és a GCN is ugyanolyan Feature leveleket támogat, tehát amikor 1-2 fórumozótól azt hallani, hogy a GCN-nek van full 12-es supportja nem igaz mert a Resource Binding Tier 3-as szintje nem ezt jelenti, az a Feature level... Nyilván a GCN-nek több erőforrása van innen jött a Tier 3 és ez az XO-n ki is lesz használva esetleg majd pár év múlva PC-n is jól jöhet.
A másik dolog, hogy így akkor az a feltételezés sem igaz, hogy a fejlesztők vissza lesznek az nV miatt fogva, mert megírhatják akár FL 12_1-re is, max a régebbi kártyákon nem kapcsolható majd be az adott effekt/nem lesz olyan gyors.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Laja333 #6028 üzenetére
A Radeonok között is vannak eltérések még az 1.0 és az 1.1 között is mégsem változott a Tier támogatás, szóval valószínűleg úgy van ez az egész rendszer kialakítva, hogy 1-2 funkció ne okozzon problémát.
(#6029) Abu85 Ez akkor semmivel sem jobb megoldás mint amit az nV csinált a GW effektekkel, amit egy XO GPU-ja elbír azt egy 770, 960+ is. Azért elég érdekes lenne, hogy egy jóval nagyobb teljesítményű GPU nem tud megbirkózni ugyanazon effekttel csak azért mert alacsonyabb Tier-en van...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
"Azzal, hogy az NVIDIA kontrollálhassa az adott játék igényeit"
>
"TressFX mindenkinek a haján rajta lesz, de ezt a módot csak akkor aktiválja, ha TIER3 a bekötési szint."Nekem eléggé hasonlónak tűnik... Bár igaz a TressFX igénye még egy szereplőnél is ~30% veszteséget hozott a Tomb Raiderben szóval ez még nem garantálja a normális futást.
A HairWorks-ot viszont minden kártyán bekapcsolhatod, ilyen szempontból nem limitál az nV.
Ha pedig azt vesszük, hogy minden AMD kártya Tier 3-as akkor meg egyértelmű, hogy miért kerülhet hasonló dolog bele
Bár van egy olyan érzésem, hogy nem kell ettől félni, a fejlesztő sem saját maga ellensége, hogy a nagyobb vásárlói közeget szívassa...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Laja333 #6045 üzenetére
"A Fiji meg épp annyira lesz kazán, mint a TX."
Na és mi jön az alsóbb szegmensbe ami felveszi a versenyt a 980/970 teljesítményével és fogyasztásával ?
Mert mondhatjuk mellékesnek, hogy a 970 legalább -100 W-os TDP-vel rendelkezik és kb. ugyanazt hozza mint a 290X, azt rá lehet fogni arra, hogy újabb... De most az új szériával mi lesz a kifogás ?[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
A vízen is 64x van pedig az állítható .ini-ből is...
A másik dolog a middlewarek önmagukban nem hibáztathatóak a piac alakulásáért, azért teljesen más dolgok (is) felelősek voltak az egyik/másik cég oldalán...
Sőt ha azt vesszük az nVidia is csak a fejlesztői igényeket elégít ki
Mert eszerint van rá[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Egyetlen W3 tesztben volt ez meg, ami még a megjelenés előtt készült a többiben rendeződött a hierarchia.
De amúgy a 295X2 usereknek sem tetszhet, hogy majdnem minden játékban 290x szintet produkál a normális CF profil hiánya miatt pedig az is 1500$-ba került...
Sőt megjelenéskor még a DA:I-ben (ami AMD-s játék) Mantle alatt is ~10%-al lassabb volt a kártya mint dx11-ben.Szerk.:
Azért a WB Games és a Ubisoft alá tartozó fejlesztők nem hiszem, hogy rászorulnának az nV könyöradományára főleg ha ilyen rossz feltételek mellett történik.
Az, hogy ezen kiadók konkrétan leszarták eddig a PC-s piacot és igénytelen portokat adtak ki már más dolog, ez GW nélkül sem változott volna.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
"Az ilyen jobb support és társai mantra pedig csak önigazolás, semmi más. "
A dVGA piac 75%-a (and counting...) másképp gondolja. HC játékosoknál akik 2+ GPU-s konfigokat vesznek még csak az említés szintjén sem jön szóba az AMD, mert a CF "supportja" katasztrofális.
Igen lehet azt mondani, hogy minek veszik ha nyűg a multiGPU, de van aki magasabb felbontáson játszik oda meg 1 GPU még jó darabig nem lesz elég... Az SLI supportja még így is kimagasló a CF-hez képest...
A "normál" support mellett meg egy fokkal még mindig az nV jobb ha a játékokat nézzük, bár most a W10-es topic is tele van ilyen olyan ui bugos AMD userekkel, de arra még rálehet fogni hogy béta...A usereket pedig az érdekli, hogy a pénzükért melyik megoldással lesznek elégedettebbek mi sem mutatja jobban, hogy az utóbbi fél év alatt 10%-ot csalogatott át az nV az AMD-től...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
"(#6071) Szaby59: A dVGA "piac" 90% azt se tudja, mi az a VGA. "
Uhh ez valami frappáns válasz akart volna lenni ? Mert keresem, de nem találom a poént...
Nyilván a vásárlók 90%-a technikai analfabéta hisz aki nem a - papíron nagy tudású - GCN-t vesz az csak az lehet... Más kérdés, hogy ettől még ugyanúgy nem törvényszerű egyik gyártó irányába sem a jóval nagyobbb részesedés.
Főleg, hogy az elmúlt 6 hónapban pont az "okos" AMD-től pártoltak el nagyon sokan a buta Maxwellre, tehát annyira nem lehet minden rendben.
Egy cég ha nyereséges akar maradni azt kell gyártani amire kereslet van, ez eddig sem zárta ki, hogy mellette fejlődés is történjen.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Nem írtad csak céloztál rá, mivel a mennyiségi mutatókkal tényleg nem lehet vitázni...
" Én zseniálisnak vélem az AMD utóbbi másfél évét, ahogy a sarokba szorított helyzetből úgy kormányozták ki magukat, hogy szinte minden úgy alakult, ahogy nekik jó."
Én ezt a meglátást tartom zseniálisnak!
De posztold be azokba a topicokba is ahol épp alvás után nem ébred fel a VGA, nem működik a CF, gyengébb procival rosszabb teljesítményt érnek el mintha olcsóbb nV kártyát vettek volna, vagy épp az aktuális játékokban lassan 2 hónapja grafikai bug van biztos osztják majd a véleményed...
Ahány AMD topicot nézek mindig valami trükközésről, tweakről, bugfixről van szó még külföldi fórumokon is - legalábbis jóval nagyobb arányban vannak elégedetlen AMD userek, mint elégedetlen nV-sek"majd a low-level API-k elterjedésével kiderül, hogy valóban igaz-e az, hogy a DX miatt voltak "feleslegesek" az AMD fejlesztései... "
Majd™ by AMD
Értsétek már meg, hogy ezeknek a kártyáknak nem DX12-ben kell megállniuk a helyüket, hanem most.
Ha a DX12-re készülnék akkor várok jövő év Q4-ig míg mindkét szereplő kihozza a 14/16nm-es lapkákat 8/16 GB HBM2-vel a fedélzeten...
A "majd" még egyetlen céget sem húzott ki a csávából....[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
"Az elégedetlen AMD júzerekhez megy annyit, ha akkora esélyem lenne a lottó ötösre, mint amennyi ezekből a panaszkodásokból a júzer error, akkor nem sok gondom lenne a továbbiakban."
Miféle user erorr ? ZeroCore-t kikapcsolhatod -> NEM, CF profilt írhatsz magadnak -> NEM, Grafikai hibát ki tudod küszöbölni -> NEM
Nem nem beszéltük meg, azokra a "problémákra" amiket te felhoztál volt és van is megoldás, ezekre viszont nincs és nem is olyan dolgok amelyeket a user fixálhatna - nem kell hinni nekem nézd végig az itteni AMD kártyák topicjait főleg ami az R200 óta van pedig azok is csak rebrandok...
Azt már csak mellékesen említem meg, hogy jóval kevesebb AMD kártya van a piacon mégis több baj van velük szoftveresen, valahogy pont fordítva kéne lennie..." Az AMD évek óta fejleszti a hardvereit, mindig bemutat valami újítást, amiből aztán az adott körülmények között szinte semmi nem lesz, mert a szoftveres réteg nem követi az újításokat... "
Az AMD a hardvereinek _jelenlegi_ kézzelfogható teljesítményén is bőven tudna/lenne mit javítani a mai szoftveres korlátok mellett is, a probléma az, hogy nem teszik és mivel ezek aktuális dolgok, valahogy nem vigasztal, hogy mire lehetne/lesz majd egyszer az üveghegyen túl képes...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Amúgy ha már GW és gépigénynövelés:
Mi akadályozza meg egyik másik gyártó által szponzorált fejlesztőt, hogy elkezdjenek a másik termékével "szórakozni" ?
Ugye az AMD-ről ma volt szó, hogy "elméletileg" egyes feature-ket a Tier3-hoz kötnének a közelgő játékokban.
Mert ugye driveres optimalizáció nem lesz vagy legalábbis közel sem olyan szinten mint most és így pl. az nV partnerek is olyan Radeon-lassító kódot rakhatnak a játékmotor renderjébe amilyet nem szégyellenek(#6091) -Solt-
Értem, tehát ha nálad és +1 embernél nem volt gond ~4 éve akkor működik (Azt ugye tudod, hogy az első pár hónapban bugos volt a driver és nem is engedte ZeroCore-ba néha a kártyát ? )Most pedig keres rá arra, hogy "AMD zerocore problem" és ennek alternatívái...
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz Yllgrim #6093 üzenetére
Nem nem örülünk, de ez is része a dolognak és érdekesnek tartom, hogy a low-level api-val valahogy mindig a pozitív dolgok vannak kihangsúlyozva (DrawCall/Overhead) - amelyek bár tényleg pozitívak, de legalább ennyi negatívuma is lehet ennek az egésznek.
Pl. a fenti példámmal is élve szépen visszaélhet a gyártó is és a fejlesztő is néhány dologgal olyan szinten, hogy utólag a gyártó _semmit_ nem tehet ellene - most azért nem ez a helyzet...
A másik ami később lehet érdekes, hogyan fog egy néhány éves support nélküli játék futni az új architektúrákon, vagy mondjuk egy Ubisoft Kijev ( ) fejlesztőre rámerjük e bízni, hogy lényegében drivert írjon a hardverhez...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
válasz FLATRONW #6106 üzenetére
Ezt nagyon jól összefoglaltad.
Én ~10 évig AMD VGA-t használtam, de az nV-nek tavaly/most jobb ajánlata volt/van.
Ettől persze nem zárom ki, hogy akár most/jövőre ne váltsak AMD-re ha letesznek egy jó ajánlatot (akár CPU téren is...), de ahhoz az kell, hogy már most DX11-ben is jók legyenek.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Linkeld már be nekem a 290/X hivatalos TDP-jét - hivatalos AMD oldalt kérek! (nem 250W mint ahogy az néhány tesztben van az a 280X-é...)
Az alacsonyabb órajel és a kevesebb aktív mag miatt éppenséggel pont, hogy valamivel (nem sokkal de olyan ~10-20W) kisebb a TDP-je csak nálad is azért kellett az adott típust downclockolni mert alulméretezték a hűtést még az X-hez is...
Tudom, hogy van normális hűtős megoldás, de a ref. nagyon nem volt az, még a 2 ventis customok sem az igaziak.[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Nem marketinganyagot kértem, hanem hivatalos linket a specifikációkhoz és a 290X-hez.
Úgy mellékesen pl. az sincs megemlítve sehol, hogy a ZeroCore HDMI-vel nem lehet aktív - aminek én mondjuk csak örülök, de ha már annyira fenn vagy akadva a 970 specifikációinál akkor nem ártana a másik gyártónál is észrevenni ezeket a hiányosságokat...A linkelt kép is a "tipikus" fogyasztást adta meg - jelentsen ez bármit is, de az játékonként változhat illetve azt is jelentheti, hogy a 295X2 lévő GPU-kon szigorúbb lehet a TDP szabályozás (lehet, hogy egyenként nincs csökkentve, de pl. CF-ben hamarabb vesz vissza).
A többi tesztoldal is 250-300W közötti fogyasztást ad meg a 290X-hez: Techpowerup - 290W"Based on our test results we’re seeing 290X draw more power than any other “250W” card in our collection, and in reality the TDP of the card is almost certainly closer to 300W. There are limits to how long the card can sustain that level of power draw due to cooling requirements, but given sufficient cooling the power limit of the card appears to be around 300W, and for the moment we’re labeling it as such."
Tehát a 250W mint max sehogy sem jön ki, 300W-hoz közeli.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Hivatalos oldalt kértem arra próbáltam rámutatni, hogy az AMD nem tünteti fel a hivatalos specifikációkban a fogyasztást/TDP-t GCN 1.0-n megnézhető bios editorral, GCN 1.1 és fölötte nincs kompatibilis bios editor, de kilehet hexázni ha valakit érdekel...
A HDMI dologban biztos vagyok és elvileg DP-vel is így van, mert a hangátvitel miatt nem lehet aktív régebben voltak emiatt gondok gondolom utána inkább kikapcsolták...
"A 224GB/s sávszélesség ugyanis elérhetetlen a termékkel a hagyományosan alkalmazott értelmezés szerint."
Ez igazából ettől bonyolultabb, 7 sáv érhető el egyszerre ~196 GB/s-en, az utolsónak is 32 bites kapcsolata van a memóriavezérlőhöz, de az vagy megy/vagy nem esetleg megosztva, az pedig nincs a specifikációknál részletezve, hogy milyen módon kapta ezt az értéket az nVidia - ez egy kitűnő védekezési alap - és ezt nem csak én, de más tesztoldalak is így látják: [link]
"This in turn is why the 224GB/sec memory bandwidth number for the GTX 970 is technically correct "
Sunyi dolog: igen, támadhatóak: nem - majd kiderül...
Pl. a Boostnál is csak az alap órajel van feltüntetve, de ettől mindegyik kártya feljebb fog menni."Oké, nincs megemlítve, hogy HDMI-vel nem megy, de az sincs, hogy megy."
De az sincs, hogy mire kell érteni, úgyhogy számomra "hagyományosan alkalmazott értelmezés szerint" működnie kellene bármivel...
És ez azért nem egyetlen kártyát, hanem az egész GCN lineupot érinti.A gond inkább ott van, hogy ok mellőzzük a 970-et mit kéne venni helyette ? 290X-et egyre több újabb játékban lassabb ? +50-ért 980-at ?
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
A szenzorokból kinyert adat nem "valós mérés"...
"A Fiji-nél a 4gb eretnekség, de a 970nél, tiltsák, sebaj, elég az a 3,5G is...? "
A Fiji 2x annyiba fog várhatóan kerülni mint egy 970 és a GPU jóval magasabb felbontásra is elég. Ez lesz az AMD első prémiumterméke...
A memóriatörléses dolog egyetlen játékban sem működik jelenleg, az hogy a jövőben csökkenhet megint csak feltételes mód."JA és a linkelt cikkben a mondat további fel így hangzik a teljesség kedvéért:"
Ugyanazt írtam le amikor magyaráztam hogyan használható az utolsó szegmens, a lényeg ott van, hogy technikailag igazolni tudják egy esetleges perben a 224-es értéket - ha a specifikációkat nézzük.
Az, hogy a valóságban hogy működik más kérdés, lásd ZeroCore és GPU boost...[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
Nincs kedvem elvakult AMD hívővel vitázni... Az objektív tesztoldalaknak jobban hiszek...
Nem terelek, egy meg nem jelent feature-ről állítod, hogy 100%-ban működni fog, de az egyrészt sem a mostani, sem pedig a jövőbeni játékokra nem biztosíték.
Jelenleg még szinte minden játékban 2k vagy kisebb felbontású textúrákat használnak. Miből gondolod, hogy ez a jövőben nem lesz másként ? Modokkal már most is 4k/8k textúrák érhetőek el...
3.5 GB elég ? 1080p-re "simán", néhány játékban már azért jobb lenne több, de igazából az a +512 MB sem segítene ki sokkal, de igaz, hogy jobb lenne ha már fizettem érte...Aki magasabb felbontáson (4k) játszik esetleg több GPU-val ott már kevés lehet a _jelenlegi_ játékokhoz...
Szerk.: Nem arról volt szó, hogy mennyi haszna van ennek a konstrukciónak, az nyilvánvaló, hogy nincs.
A specifikáció ettől fogva viszont jogilag is megállná a helyét mert a kalkuláció módja nincs feltüntetve. Valaki írjon nekik hogy vegyék le ha zavarja őket...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Hálózati / IP kamera
- Vírusirtó topic
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Okos Otthon / Smart Home
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- További aktív témák...
- Új Gamer PC R5 5500 vagy R5 5600/RTX 4060 vagy RTX 4060 ti 8G/500Gb M2 SSD/16Gb DDR4/700W 2-3Év gari
- Apple iPhone 11 PRO 64GB Gold
- Samsung Galaxy S22 Ultra 12/256GB (Yettel függő)
- SAMSUNG 55Q80T Premium 4K Qled smart Tv!2026.Garis!
- Új AMD Gamer PC R5 5500 vagy R5 5600/RX 6700 10Gb/500Gb M2 SSD/16Gb DDR4 3200Mhz/700W 2-3Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs