Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #9763 üzenetére

    Mert semmilyen streaming optimalizálása nem volt low-level API-ra. Repi mondta még 2014-ben a GDC-n, hogy ez nem volt cél, mert olyan strukturális változást igényelt volna a motorban, amire három hónap alatt nem volt lehetősége. Viszont a Frostbite 3 már megkapta ezt a rendszert a Dragon Age: Inquisitonre (egy patchben), és ez fejlődik tovább. A Hardline már azt a rendszert menti át PC-re, amit a konzoloknál használnak.

    (#9764) Menthirist: Abszolút. Sokan egyszerűen csak a legvégső esetben töröltek, mert akadás lett a vége. A DX11-ben maga a puffertörlés olyan ellenőrzési procedúrát von maga után, ami felvállalhatatlan állandó jelleggel. A legjobb stratégiát pont a Sniper Elite 3 használja. Annak van egy előzetes streaming eljárása, ami töltögeti a textúrákat, majd ha betelik egy bizonyos memóriaterület, akkor életbe lép a másodlagos streaming, ami tovább töltögeti a textúrákat, de már nem a beállított minőségen, hanem alatta. Ezzel húzza az időt, hogy minél később jusson el arra a szintre, hogy törölni kelljen. Ehelyett egy olyan low-level kódot kapott a rendszer, amely előre lefoglalja a textúráknak a helyet a kártyákon található VRAM mennyisége alapján. Ebben az előre allokált memóriarészbe ingyenes a betöltés és a törlés, viszont így is gond lesz a fragmentáció, hiszen az egyes kitörölt területere esetleg az új adat nem fér be, vagyis üres memóriaterületek keletkeznek. Erre a motor időközönként csinál egy defragmentációt, ami a lefoglalt memóriarészeket egymásra tolja. Mint a merevlemezen a defragmentálás, csak ezredmásodperces szinten belül. Ehhez pedig szükséges egy pointerkorrekció, hogy a címek még defragmentáció után is jó helyre mutassanak. Nem egyszerű rendszer, de rendkívül hatékony. Hasonlót vezet be szinte mindenki. A következő lépés pedig úgyis a virtuális textúrázás.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák