Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Yutani #42262 üzenetére

    Persze, profitorientált, kapitalista cégek, szívük joga olyan magas árakkal és margókkal dolgozni, Amivel csak akarnak.

    De nem muszáj ezt benyelni
    A vásárlónak, aki jellemzően árérték-orientált (csak persze ez nem mindig tudatos és nem minden embernél képeződik le objektív fps/$ képlettel), jogában áll egy terméket nem megvásárolni.

    A piaci törvények alapján a csökkenő kereslet ármérséklésre ösztönözheti a cégeket. Ez persze csökkenő margókkal járhat, de hát egy cég, amelynek a nettó margói épp az elmúlt években emelkedtek, ne panaszkodjon.

    Igazából ha valaki tényleg felelőssé tehető, az a tech press. Ha nembaz ömlene a fogyasztókra, hogy hát ez milyen remek ajánlat, végre egy kis előrelépés és egyébként meg a konkurens kínálathoz képest meg aztán huhúúú, hanem objektíve, vagy a múlthoz hasonlítva értékelné, akkor le Lehetne írni, hogy drága, alig van értékbeli előrelépés.
    A tech pressnek nem kötelessége megmagyarázni az áremelkedést, sőt nagyonis, hogy kritizálnia kéne és a cégeknek (akiknek törtémetesen nő a nettó profitjuk és a margójuk) kéne. Ahelyett, hogy az újságírók segítenének a fogyasztóknak a piacú helyzet értékelésében és feohívnák a figyelmüket a túlárazásra, ehelyett lelkes firkászok elmagyarázzák a népnek, hogy miért elkerülhetetlen, indokolt, szükségszerű és jogos a növekvő profitabilitással és magasabb nettó margóval dolgozó cégek portékájának árainak emelkedése. Ezt lakájmédiának hívják. (Ez igaz lehet ugyanezt az agendát toló twitterezőkre, youtuberekre, vagy fórumozókra is, akikről pont nem tudjuk, vajon fizetett marketing-szakemberek, ún influencerek-e)

    [ Szerkesztve ]

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák