-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Lefelé beállítás kérdése. Az LFC határáig szoftveresen kitolható, pár kattintás.
Az enyém is 48-75-ös, de 38-75 beállítással használom. Custom Resolution Utility a barátod.
Nemtudom hova tenni a széles, nagy tartományt. 2,5K-n úgyse tudom kihajtani feljebb.
Már csak az a kérdés, hogy nvidián van-e valami Chillhez hasonló (vagy bármilyen) felső korlátozó megoldás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dunno. Megkérdezem majd.
Szerk: Na. Szóval ROP blokkból ugyanannyi van, de belül ezek meg vannak duplázva. Viszont a raszterizáló nem lett lecserélve, az továbbra is 64 pixel/clock.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
AMD-nél a geometriai motor és a raszter egyben van, ezért frontend, nem? Mindenesetre összeszedtem a raszter adatokat, frissítettem a táblázatot. Hátömm. Egyébként a TU106-ban is van ilyesmi, mert ott 48 raszterre jut 64 blending, bár ez enyhébb.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Oliverda
félisten
Ez a GPU kifejezetten szerveres gyorsítókártyákhoz készült (FP64, FP32, INT8, INT4), tehát nem csoda, hogy a kifejezetten grafikát érintő fejlesztések kimaradtak. Eredetileg arról volt szó, hogy ez ilyen formában nem is kerül majd piacra.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Az az érdekes, hogy a 2070 raszter és geometria limites, aztán még sincsenek furaságok, eléggé közel van a 2080-hoz. Meg az is érdekes, hogy a 2080 2/3-nyi rop teljesítményből az 1080 ti felett van. Ennyire számítana a raszter és geometriai teljesítmény, amiben már az 1080 ti szintjét hozza? De akkor a 2070-nél miért nem számít ez? Lehet az NV ábrái félrevezetőek és nem 48 illetve 96 háromszöget dolgoznak fel, hanem 64-64-et, ami pont egyezik a ropokkal.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Jelenleg azt látjuk, hogy semmit sem oszt vagy szoroz a kiegyensúlyozatlanság a Turingnál.
2070-nél hol felezett a blending?
Órajelet hiába normalizálsz, nem fog kijönni. Ha az 1080 Ti-t alapórajelen és de 2080-t booston számolod (ez aligha reális), akkor is csak 13%-ot adhatsz hozzá a számaihoz a táblázatban, s nem jön ki. Ráadásul ugye úgy minden más is emelkedik, szóval a kiegyensúlyozatlanság nem változik. A komolyabb egyesített L1 / LDS cache meg az alapvető architektúrális változások viszont már tetszetős érv, csak homályos. Ettől még mindig kiegyensúlyozatlan a két kártya, s a 3 kártya egymáshoz való viszonyában ez nem látszik semennyire.
Ez egyébként azért lenne ON topik, mivel a Vegánál is hasonló lesz, bár kicsit jobban. Meg az NV illetve VS topkban amúgy sem lehet szakmaizni, úgyhogy maradt ez a topik.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A 4-nél több SE szerintem skálázhatósági probléma miatt nem lehetséges, valószínűleg kb lehetetlen (jól) megcsinálni GCN-re. Navinál is most az a pletyka, hogy két GPU-s megoldás lesz a nagy kártya. Szóval marad a 4 SE. Szerintem a post-GCN architektúránál lesz először 4-nél több SE vagy hasonló egység. NV-nél ugye ez a GPC, s ha ezt megnézzük, akkor érdekes dologra bukkanunk, hisz az NV pont ott húzott el, amikor meg tudta csinálni a 6 GPC-re skálázódást:
GF100: 4 GPC
GF110: 4 GPC
GK104: 4 GPC
GK110: 5 GPC
GM200: 6 GPC
GP102: 6 GPC
TU102: 6 GPC (és a TU104 is!)Azonban itt már nagyon hamar jön a 8 GPC, amikor az AMD-nek eleve a 6 SE nem jött még mindig össze. Bár lehet egyből 8-ra fognak lépni, talán.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Órajelekkel számolva van +37% a 2080 javára, s annak már ugye nem kripli a geometriai és raszter képessége. Ehhez képest csak +20% játékokban.
Igen a Fermi és Kepler esetén fele, de már Maxwell óta ugyanazt az arányt használják, mint a GCN.
What? 2080-nál 1860 MHz az hogy? 1710 a boost clock. Az 1080 Ti-nél meg 1582 MHz a boost. Valamiről lemaradtam? De így is akkor 16% a különbség az 2080 javára, amit a gyakorlat hoz is, mintha a 2080 ROP-béli kriplisége nem számítana.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
ComputerBase-nél a 2070 van összevetve a 2080 FE-vel, s ott 4K-ban tényleg 29% különbség van, de hát ugye sima 2070 vs 2080 FE.
Ja úgy felezett blending, én meg az egységek számára gondoltam. Hát WTF ha az NV gyengébb blendingben, akkor miért az Radeonnál kevés a ROP? Nekem ez inkább pont ez ellen szól, a GCN nem skálázódik jól játékban.
Na, akkor tehát 2070 vs 2080 közötti különbségek, részegységekre bontva:
geometria: +116%
raszter: +116%
ALU: +37%
ROP: +8%
RAM: 0%Tehát akkor az a gyakorlati +20% azt jelenti, hogy elég durván kevés a ROP 2080-nál, ami WTF.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Yutani
nagyúr
-
Ha ALU, geometriai és raszter képessséget nézek, akkor a minimum 37%. Azonban a ROP csak 8%. Mivel nem 37%, hanem 20% jön össze, akkor nyilván ROP limit. Nem nagyon, de az van. Ha nem lenne ROP limit, akkor a 2080 jóval gyorsabb lenne.
Vega 64 vs 1080 Ti különbsége azért elég jól látszik a táblázatban. A Vega ALU-ban és sávszélben hozza az 1080 Ti-t, de backend és frontend terén már az 1080 is alig van meg. És nyilván a körítés limitálja, a grafikai feladatok. Ezért játékban 1080 szintű, compute-ban meg 1080 Ti felett is van sokszor.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Cathulhu
addikt
En nem tudom, hogy Jensen ennyire k*cs*g, vagy csak muszaj ilyeneket mondani.
"no ray tracing"
Befektetoknek es reszvenyeseknek szol, mivel ez volt a buzzword es arra volt jo, hogy az nVidia elvesztette ertekenek felet az elmult 3 honapban."And if we turn on DLSS we’ll crush it."
Persze, alacsonyabb felskalazott felbontason. Ez is csak a fentebbieknek szol, egy ujabb megkerdojelezheto feature amivel meg tudja kulonboztetni magat a konkurenciatol."It’s 7nm with HBM memory that barely keeps up with a 2080"
Ez is inkabb a befektetoknek szol, hogy van meg tartalek az nVidiaban, nem kell felni. Egyszeri usert marhara nem erdekli mi hany nano, csak hogy egymashoz kepest mit hoz."The truth is most of the FreeSync monitors do not work. They do not even work with AMD’s graphics cards."
Most mondja azt, hogy az ingyen tudta azt amiert mi mocskos felarat kertunk? Azt megsem teheti, ongyilkossag lenne. Igy inkabb azt mondja, hogy olcso husnak hig a leve, de mi mindig is minoseget adtunk a felarert cserebe. Rogton meg is van indokolva visszamenoleg minden.[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
nagyúr
no AI
Ummm... what? Mert az RTX-eken fut valamilyen AI játékok közben? Idevele
fut. az találgatja, hogy kell-e élsimítás.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
De ugye műszakilag nem kiegyensúlyozott, ezért lehet következtetni, hogy a ROP kevés. Több SM-mel egy Vega elcseszettségét kapnánk, nem hiszem hogy nőne a teljesítmény.
S ha már a Vegánál tartunk: ugye raszter is kell a ROP mellé. Ez viszont elkerülhetetlenül hozza magával a több SE problémáját, hisz 1 SE egy 1 tri / clk geometriai + egy max 16 px / clk raszter motort tartalmazhat, nem többet. Szóval ha növelni akarod a ROP-ot, akkor az SE-k számát is növelni kell, elkerülhetetlenül, mert egyenként max 16 px/clk rasztert tud. Tehát a Vegának 4 SE x 16 CU, 16 ROP helyett 6 SE x 10 CU, 16 ROP-nak kéne lennie, s akkor kapnánk egy 1080 Ti szerű kártyát (szorozd fel 1.5x-re a táblázatban a Vega geometriai, raszter és rop képességeit).
Polarisnál egyszerűbb lenne a helyzet, mert ott csak 8 px / clk raszter motorok vannak, szóval ezt simán lehetett volna duplázni + ROP másfelezés. Csak ez valamilyen okból nem jött össze.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Lehet, végül is a Vegát se fogja vissza annyira a kripli körítés, megoldja ALU-ból. Igaz kissé más arch.
PH-s tesztben. Egyébként a Tonga is ilyen, csak 32 pixel / clk az összesített max raszter, mert 32 ROP mellé minek több. Miközben a Fiji ugyanígy 4 SE-vel már 64 pixel / clk rasztert tud, duplázott ROP mellett.
De amúgy ezt a raszterbéli különbséget még nem sikerült kisakkoznom die shotokból, szóval lehet nem igaz... ...Abu?
Vagy esetleg valahol (pl hardware.fr) mérnek peak raszterizációs képességet?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Na ettől féltek én is, hogy nem mérhető. Lehet szimplán csak le van tiltva vagy titkolva a raszterképesség.
A lényeg, hogy több SE kell, és kész. 4+ éve 4 SE-vel van szerelve minden kártya: Tonga, Fiji, Polaris, Vega. Utóbbi kettő pedig a frontendet próbálta erősíteni, ez egy jel. Most meg a Vega 20 kap izom backendet, csak minek. Hamarosan kiderül.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Raymond
félisten
-
titán
a legtöbb AMD kártya fogyasztói szemmel rendben van
Hát nem tudom. Az 570-en kívül olyan valóban jó AMD ajánlatot nem tudok. Oké, az itthon 570 népszerű, mert pont a magyar zsebek vásárlási sweetspotjában van. Nekem is van belőle, mert hülyeség kihagyni, de ezzel kábé ki is fújt.
(#39852) pengwin
Az a 180W igencsak optimista, legfeljebb egy jó átlag, chillel, lazább játékokban. Az én Pulse-om (pedig az a jobbak közül való volt) alulfeszelve sem tudott tartósan ilyet. Ahol az 1440p miatt pörögnie kellett és a chill nem tudott lassítani a kártyán (mert ugyebár arról szól a chill, hogy az erős kártyánkat kisebb teljesítményen használjuk), ott megvolt a 250W lazán, alulfeszelve is, és ennél jóval magasabb csúcsokkal.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
nagyúr
tomshw.de-n igor úr még mindig ott van a szeren, és a fórumon is aktív. anno még irogatott a beyond3d fórumára is, amiből az oldal szépen profitált. mostanában megmarad a saját várában, de ehhez meg németül kell tudni.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Hobby rádiós topik
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Call of Duty: Warzone
- iPhone topik
- Táp ventilátor csere
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...