-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
T.Peter
őstag
Az teljesen oke es elvart, hogy mindenki kritikus legyen a munkajaval kapcsolatban vagy a termekkel kapcsolatban csapat szinten amin dolgozik, de a konstruktiv kritika nagyon mas szint mint az amit irtal a jatekrol. Ilyen velemennyel semmit nem lehet elore mozditani. Konstruktiv hozzaallassal lehet, de nagyon sok mindenbe bele sem latunk, szoval semmit nem szamit hogy innen te mit akarsz elerni. Szerintem ok is latjak hogy le vannak maradva (fsr).
A jatekot meg en sem akarom vedeni, nagyon nem sikerult jol az alapjan amit lattam a videoban, de eddig sem erdekelt es az ilyen jatekokat meg sem kell venni es ezzel lehet elerni a legtobbet. A jatek fejlesztoi valoszinuleg ugyanugy tudtak hogy ez nem fog jol sikerulni, de mondtak nekik hogy fejezzek be, csak hogy be legyen fejezve.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Mily érdekes, hogy még az Ubi sem volt hajlandó átírni az FSR forráskódját, hogy javítsanak a fos minőségen. Szerencsére PC-n van DLSS, ami sokkal szebb képminőséget ad.
Egyébként a TPU friss Starfield elemzése is ugyanez lett, csak a szokásos: FSR fos minőséget ad még fél évvel a launch után is, még a tavalyi egyik legnagyobb címében és az AMD egyik legnagyobb partnere sem volt hajlandó javítani az FSR sz*r minőségén, viszont a DLSS hibáit már korrigálták. Gondolom sokak szemében ez is az NVIDIA hibája, hogy a nyílt forráskódú FSR-t az AMD egyik nagy tech partnere fél év alatt nem volt hajlandó rendbe tenni, míg a zárt forráskódú DLSS-t rendbe tették.
Ami még külön vicces, hogy még az Intel XeSS is sokkal jobb minőséget ad, mint az FSR és itt nem egy 1 emberes indie játékról beszélünk, hanem egy AAA címről ahol rengeteg erőforrás lenne az FSR rendbetételére, de valamiért az nem prioritás. Mintha megint nekem lett volna igazam.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Sok játékban még 4K-ban sem versenyképes a DLSS-el szemben. Nem csak az antenna a gond, sok más tárgyon is nagyon erős shimmering látható, nyilván csak videón látható, állóképen nincs értelme egy ilyen összehasonlításnak, mert állóképen nem látható az FSR problémája. Videón szokás szerint elég erősen shimmering-gel az FSR, míg a másik kettő teljesen stabil képminőséget ad.
Érdemes a Conclusion részt elolvasni, az a lényeg, illetve a beágyazott videón is látszik az FSR gond. A shimmeringet még a 4K sem szünteti meg, csak csökkenti a mértékét.
"In Starfield, the main issue FSR upscaling has is a constant shimmering on many objects, such as thin steel objects, transparent materials, tree leaves and vegetation in general, laser sights and scopes, power lines and neon signs. These shimmering artifacts are visible across all resolutions and quality modes when standing still, but are even more noticeable in motion. The FSR 3 upscaling implementation also has visible pixelation on particles and disocclusion artifacts on NPCs, which is especially visible at lower resolutions such as 1080p. It is important to note all of these issues because AMD's Frame Generation solution can only be used in conjunction with FSR upscaling, which means that you can't enable the platform-agnostic technology together with native TAA or DLSS/XeSS, and unfortunately, running FSR 3 at native resolution doesn't save you from the visual issues that we found during our testing. These results indicate that the built-in FSR antialiasing itself is causing these artifacts."
#63881 M.T. : Ééés így kapcsolódik be a képbe a piaci részesedés kérdése és fontossága. Hányszor olvashattuk itt a fórumokon, hogy a piaci részesedés már nem fontos. Ja látjuk, hogy nem az.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
Számomra ez a termék továbbra sem Exciting, egyszerűen csak eddig ez a legversenyképesebb a teljes RDNA3 felhozatalból, de jónak még mindig nem mondanám, 499 dollárért már jónak mondanám, kb. annyival árazták a 7800XT fölé, mint amennyivel gyorsabb.
2 ventivel nem tudsz lehűteni 260 Wattot, csendesen nem. 200-at még igen (pl.: ASUS RTX 4070 Dual), de 260-at már nem.
"eléri a sima 4070 RT teljesítményét"
Pontosítsunk, mert átlagban nem éri el. Vannak olyan RT játékok, ahol RT mellett már eléri igen, több ilyen is van, viszont olyanok is vannak, ahol még mindig messze van tőle, így átlagban nem éri el, több nagyobb teszt is igazolja ezt, hogy átlagosan még mindig 10-20% között mozog a sima RTX 4070 előnye RT alatt.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Raymond
félisten
Best buy per pillanat:
389EUR - XFX Radeon RX 6800 SWFT 319 Core Gaming
A 6700XT is mar csak Asrock van az Alza-nal es XFX az MF-nal 359-ert es annyi volt. Utanna mehet le a 7700XT ara rendesen, nem csak papiron mint par napja (levittek az MSRP-t 489EUR-rol 459EUR-ra, de a kartyak honapok ota kaphatok 430-460EUR kozott).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyira azért ne örüljetek neki. Az AMD megoldása nem ott nyúl a neuronhálóhoz, amikor eldönti a rendszer, hogy miképp kombinálja a korábbi képkockáról származó előzménymintákat az új képkocka felskálázásához. Ez csak egy nagyon egyszerű módja a problémának, ahogy a DLSS és az XeSS működik. Valós tartalomgenerálás viszont nem történik AI-val.
A probléma az, hogy az AI tartalomgenerálás nem olyan analitikai megoldást igényel, mint amilyen a DLSS, XeSS, FSR, mert azok egységesen tök analitikaiak, sehol sem használnak AI-t a generáláshoz. Az AMD megoldása a Ryzen AI-t fogja ehhez használni, tehát az analitikai pipeline-t felváltja egy valós AI pipeline, de csak akkor, ha van a processzorodban Ryzen AI és mellette Radeon dolgozik.
Ryzen AI nélkül az FSR is csak annyi lesz, mint a DLSS és az XeSS, marad analitikai, plusz az előzménymintákat kezelik, de ugyanúgy nem fog generálni semmit sem AI-val, mint a DLSS és az XeSS sem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Itt két külön problémakör van. Az előzményminták kezelése és a valós tartalomgenerálás. Mindkettőt lehet AI-val csinálni, de utóbbi annyira elrugaszkodott ötlet, hogy sok memóriát igényel. Ezért nem generál semmilyen AI tartalmat a DLSS, XeSS, FSR. Inkább egy analitikai algoritmust használ mindegyik. Az FSR tudja azt csinálni, hogy az előzménymintákat átrakják AI-ra, de csak odáig jutnak vele, mint a többi rendszer, és annak túl nagy haszna nincs. Ráadásul ennek specifikus hardver sem kell. A valós gond a tartalomgenerálás AI-val, és azt egyik felskálázó sem csinálja. A Ryzen AI, ami ennek megnyitja a kaput, mert az egy különálló hardver, ami nem terheli a GPU-t, nem eszi annak regisztereit, és van saját, bő 8-10 GB-nyi memóriája erre a célfeladatra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
T.Peter
őstag
(Ennek a cikknek amugy mi koze a topikhoz? )
Nem hiszem, hogy konnyebb dolguk lenne csak a hardver miatt optimalizalas szempontjabol. Olcsobb lehet, mert ugye elavult hardveren amugy sem nagy a valasztek abbol, amit meg lehet oldani, de az alapveto dolgokra ugyanugy oda kell figyelni, ami idoigenyes lehet.
-
PuMbA
titán
-
hokuszpk
nagyúr
300 TOPS ? A 8700G 16 TOPS -ot tud ; oke, mondtak, hogy a kövi gen nagyobb ugras lesz, de ennyire azert nemszámitottam. Az MS valami 40 TOPSot kér a Windowsban megjeleno Ai -hoz ; na ezt sikerült kissé felüllőni.
Vajon megkoronazzak a Sonynak szallitandó chipet egy kis 3D cacheval ?Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
hokuszpk
nagyúr
én a vasról beszéltem.
az lehet, hogy a felskálázási eljárás nem ugyanaz, mint amit az AMD hoz PC-re, de azt kétlem, hogy az asztali procikba szánttól jelentősen eltérő AI chipet fejlesztettek kizaróalgosan a Sonynak. Ha a Playstationban 300 TOPS lesz, akkor legkésőbb a Zen 6 kupakja alatt is lesz ennyi.[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
hokuszpk
nagyúr
"3D cache drága és a hűtésben kompromisszumot jelent, mert sokkal nehezebben hűthető, szóval kizárt szerintem."
aszondja a kugli, hogy a ps5 -ben ~3.5Ghz Zen2 cpu van ; szamitésaim szerint ha az érkező új verzióba beraksz egy Zen3 alapu X3D -t mondjuk 3.8Ghz -re korlatozva a max frekit, akkor sacc kapsz 20-50% ( ( orajel ~8% * architectura ~10% ) +a 3D cache ) gyorsulást, és hőtermelésben sem lesz rosszabb, mint a régi Zen2 cpu.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
hokuszpk
nagyúr
szerintem ez nincs kőbe vésve ; már egy ideje matekolok videofelskálázókkal, de a digizett vhs kazettákból valahogy egyikse hoz ki igazán jó eredményt. Interlaced 768p videokkal tózse nemjó. Az FHD -> 4K skálázás viszont szinte mindig hibátlan ; valaki mondta, hogy a felskálázás nem feltétlen csodaszer ; a nemtommekora felbontas alatti képkockában egész egyszerűen nincs elég információ, hogy jólegyen ; kezdek egyetérteni ezzel.
no majd idővel meglássuk, mit főz ki a Sony.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
hokuszpk
nagyúr
"Esélytelen. CPU-ban nem léphetnek sehova, hiszen ez egy mid-gen refresh PS4 Pro és Xbox One X se lépett előre CPU-ban emiatt"
mint már bizonyára kiderült nemvagyok egy konzolszakértő ; de azért rémlett valami ; és tényleg ; a ps4 pro cpuja ~33% magasabb frekin jár, mint az original modellé.
azert erre nemmondanam, hogy nemlépett előre ; bár emléxünk a Jaguár magra, mondhatod, hogy a 0*1.33 = 0Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
S_x96x_S
őstag
> Úgy tűnik, hogy egyre biztosabb a PS5-ben
> az AMD-s ML felskálázás.ha igaz a PS5 PRO + RDNA4 RT ;
akkor az valamilyen magyarázat arra is,
hogy az RDNA4 miért monolit ..
( hint: mert ASAP kellett a Sony-nak a dev kit-be ? és az nVidia-val történő verseny ( RTX _090 verő RDNA ) itt most háttérbe szorult. )"BVH8 is interesting, not only confirms PS5 Pro is using RDNA4's RT engine but also confirms RDNA4 doubles RT throughput per cycle, something which hasn't been mentioned in any open source patch yet! "
https://twitter.com/Kepler_L2/status/1769479246987051360HeisenbergFX4:
"People really caught up in that TFs number when they should be looking at other stuff like 45% increase in render performance. Plus I think RT is going to be the buzzword for this console" https://twitter.com/HeisenbergFX4/status/1769480303691583843
Kepler: "Yes they're clearly going all in on RT and AI. But may end up a bit disappointing for people who just wanted higher FPS."---
https://wccftech.com/playstation-5-pro-cpu-memory-boost-rdna-4-rt/
+ videocardz:
PlayStation 5 Pro leak: 8-core Zen2 3.85 GHz CPU and RDNA4 Ray Tracing Engine[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
hahakocka
senior tag
Hàt igen de 1080p Ben amúgy is a legrosszabb Dlsst hasznâlni 4K ra talâltâk ki. Nèzzèk ott. 1080p Ben jobban làtazanak a ghostingok, egyèb hibâk S eleve 720p ről tolja fel 2024 Ben na ne. 1080p T a legtöbb GPU elèg jól viszi. Felesleges a DLSS oda szerintem. RT re meg a kis kártyâk nem kèpesek nagyon èlvezhető sebesèggel. 1440p-4K karit meg minek Fhd re kifizetni?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Nem írják, de a cikkben az összehasoníltó gif-ek 1080p Performance FSR-ben vannak, tehát 540p natív. Ez azt jelenti, hogy 1080p Quality FSR-nak már nagyon jó minőségűnek kell lennie, a lá DLSS.
Hosszú idő után ez a legjobb hír, ami AMD oldalról történhetett. Visszatért a lelkesedésem.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
A disocclusion miatti szemcsesedes meg mindig ott van, de most mar legalabb nem lesz annyira hamar eszreveheto. A legtobb panasz az FSR-ra akkor volt amikor ez a szamcsesedes szepen osszegyult temporalisan is es teljesen kiutotte a kepminoseget, ezt most legalabb javitottak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Alogonomus
őstag
Radeon kártyák esetén a chipletet átmenetileg jegelte az AMD, az már több irányból is megerősítést nyert. Esetleg ha ezek a monolitikus kártyák nagyon jól mennének, plusz az FSR megítélése is sokat javulna, akkor talán felmelegíthetik a chiplet technológiát ebben a generációban a Radeon kártyák esetén is.
Régebbi játékokhoz, amik a 8 GB-os limithez lettek belőve, azokhoz azért jó lehet egy új képességekkel felruházott takarékos 8 GB-os kártya.
A 8 GB-os Blackwell kártyával kapcsolatban MLiD úgy tudja, hogy azok nem igazán érkezik. Az 5060 is 12 GB-os lesz. Most hogy ez 192 bites memóriabuszt jelent 2 GB-os modulokkal, vagy 128 bitest de 3 GB-os modulokkal, az még kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
"Horizon Forbidden West alatt Medium textúrák fölött már meghalnak a mostani 8GB-os kártyák."
Nem egészen. FullHD esetén nincs gond a 8 GB-al, 4K-hoz pedig 10-12 GB elegendő, szóval ez a játék nem egy VRAM zabáló:
"Our VRAM testing shows that Forbidden West is quite reasonable with its memory requirements. 8 GB is enough even for 4K at highest settings, which is also confirmed by our RTX 4060 Ti 8 GB vs 16 GB results—there's no performance difference between both cards, even when maxed out. For lower resolutions, the VRAM requirements are a bit on the high side, because even 1080p at lowest settings reaches around 5 GB, which could make things difficult for older 4 GB-class cards." (Forrás)
Ezt a CB részben megerősíti:
"In Full HD sind potenziell auch Grafikkarten mit 8 GB schon genug. Zumindest bei einer kurzen Spielzeit zeigen sich keinerlei Einschränkungen, die jedoch bei einer längeren auftreten können."
AMD esetén viszont valószínűleg problémás a 8GB, hiszen az NVIDIA sokkal jobb memóriatömörítést használ, amiatt hatékonyabban kezeli a VRAM-ot.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
huskydog17
addikt
DLSS Quality megoldja a problémát. Amúgy meg 4060-as szériánál ha el is fogy a VRAM FG mellett, a frametime jó marad, nem esik szét, továbbra is jól játszható marad a játék. Akit zavar az a ritkán előforduló pár akadás, kapcsolja be a DLSS-t és problem solved.
#64111 Alogonomus: Az általad linkelt két videónak semmi köze a témához és azokból hamis következtetést vonsz le (a két videóban nem 8 GB-os VGA-k szerepelnek). Az első videódban azt látod, hogy egy 8 éves Pascal GPU-n mennyi VRAM-ot allokál a játék egy bizonyos jelenetnél. Ez alapján te arra következtetsz, hogy medium+high texture beállítással túlfut a 8GB-on, miközben a mai modern 8 GB-os kártyáknak (4060-as széria) semmi bajuk very high beállítással? Ez eléggé ellentmondásos. 10 GB pedig elegendő a 4K-hoz.
A második, általad linkelt videóhoz annyit, hogy ott azt látjuk, hogy egy 12 GB-os RDNA2 VGA-n több VRAM-ot allokál a játék. Nincs itt semmi látnivaló. Miért nem 8 GB-os AMD kártyával történő tesztelést linkeltél? Nem is fontos, a CB és TPU tesztjében tökéletesen látni, hogy a 8GB-os AMD kártyák ugyanolyan gyorsak, mint az RTX 4060, vagyis ott is elegendő a 8GB (1080p, FG nélkül). Ha téged csak az érdekel, hogy mennyit allokál a játék, azt a TPU kimérte.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Petykemano
veterán
Látva, hogy milyen népszerűek voltak a politikai nagyasszonyok FB posztjai milyen népszerűek voltak török és vietnámi körökben, nekem az a bajom ezekkel a beszámolókkal pont az a bajom, hogy ezt bárki írhatta. Mivel bele is illik a mainstream narratívába, ezért szinte biztos, hogy keveseken fognak belemenni a részketekbe, főleg ha van 8-10 másik kolléga, aki leszól, ha belekérdezel és/vagy 8-10 hasonló sztorival erősíti meg.
Az nvidiáról pedig helyzeténél (erőforrás) fogva pont el tudnám képzelni ilyen hálózat üzemeltetését. Föl lehet háborodni ezen a feltételezésen, de tudjuk, hogy nem kifejezetten tisztességes cég, ahogy egyik nyerőben levő sem az, vagy lenne az, ha nyerő helyzetbe kerülne. És a politikában ott a példa, hogy milyen erőforrásfölényben hogy valósítható ez meg.A másik ami az ilyen félig sajnálkozó, félig az eltántorítás céljával megnyilvánuló történetek olvasása közben elgondolkodtat, az az, hogy vajon az AMD miért rontja szándékosan a saját biznisszét és megítélését? A történetek úgy adják elő, mintha az AMD meg se hallotta volna, meg se kísérelte volna orvosolni a felmerült nyilvánvalóan sok esetben dollármilliárdos verseny-veszteséget eredményező egyszerű problémák kezelését. Sőt, önsorsrontóan hosszú évek alatt sem. Ez elég ostobaságnak tűnik nekem. Vajon mi lehet az oka, hogy az AMD mégis így áll hozzá?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
PuMbA
titán
[link] Ugyanilyen csíkot húz nálam 1440p-ben is az autó. Szóval nézd meg jobban, mert tele van képhibával sokminden nálam 6700XT-vel 1440p FSR Quality-ben is. FSR 3.1 majd orvosolja
FSR3 Frame Generation MOD FIXES Official FSR3 versions... WHAT??
Amikor a modderek jobb munkát végeznek mint a készítők Ennyire nehéz az FSR3-at normálisan implementálni...
[ Szerkesztve ]
-
Raggie
őstag
Ezt a szellemképet nem vettem még észre autózásnál. Most majd jobban odafigyelek. De mivel magamtól nem vettem észre, így igazából szerintem kb lényegtelen, mert nem rontja az élményt.
A növényes dolog álló képen látszik, de játék közben egyáltalán nem.
A vékony féncsíkos fényreklámoknál már megszoktam, hogy minden játék minden felbontáson villódzik így kvázi ki is szűri már az agyam.Clint Eastwood FTW
-
Alogonomus
őstag
Nyilván jobban nézne ki, ha legalább a csúcskártyán chipletes GPU lenne.
Az viszont eléggé valószínű, hogy a jelenlegi generációban a chiplet eredményezte azt az költségelőnyt az AMD számára, amire alapozva kényelmes nyereség mellett is bőven alá tudott vágni a Geforce kártyák árainak. Ezt annyira sikeres lett, hogy végül az Nvidia a nem igazán veszélyeztetett 4090 kivételével minden olyan kártyájából 15-25 százalékkal kedvezőbb perf/$ mutatójú Super variánst kellett készítsen, amelyik valamelyik chipletes Radeonnal versenyez. Szóval a chiplet nem volt tévedés. RDNA3-hoz az kellett.Amennyiben a 240 mm²-es Navi 48 valóban hozza az 50 TFLOPS teljesítményt - RTX 4080 48.74 TFLOPS -, és mindezt valóban 500 dollárból, akkor chiplet nélkül is rendben lesz az RDNA4 a komoly eladásokat képviselő szegmensben. Ráadásul úgy az MI300, 400 és akárhányszázak is gond nélkül készülhetnek.
-
S_x96x_S
őstag
> GPU decompressionről ne beszéljünk,
> mert épp megy a levesbe Horizon Forbidden West esetén
> kivették a DirectStorage-es GPU decompression-t
> és a CPU-ra rakták át a feladatot.miért is megy a levesbe?
Amúgy használattal jönnek ki a problémák ..
itt (a HFW fejlesztők) 2 fontos okot említettek a döntésük mögé:
- Directstorage formátum elég limitált és jelenleg nincs olyan támogatott formátum, ami a cpu és gpu-ra is egyidejüleg ideális lenne. (lz4 vs. Gdeflate) Ha jól tudom, akkor az lz4 túl sok vram-ot igényel a gpu-n.
- és a GPU ütemezésbe bekavarhat a jelenlegi directStorage gpu kitömörítés implementálása..szerintem mindkét probléma orvosolható a jövőben.
de mivel a GDC-re nem jött ki új Direcstorage verzió, tényleg furcsa..
( reménykedem, hogy most dolgoznak a 2.0 verzión.)A probléma adott, ha a GPU kitömörítést teljesen elvetik, attól még a probléma megmarad. Vannak CPU heavy és GPU heavy játékok ..
és rengeteg variációja lehet a pc-s rendszereknek, amit nehéz optimalizálni ..> Ennyire nem jött be a Ratchet & Clank esetén ez a megoldás.
ott eredetileg csak az NVIDIA driverrel volt gond ;
amit később patchelt az nvidia.
"AMD GPUs don't have this problem."Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
Addigra talan nem lesz mar 6000-es sorozat. 6950XT es 6900XT nincs mar, 6800XT csak az a par Asrock van, 6800 csak az XFX, 6750XT van meg tobb (XFX, Asrock, Asus), 6700XT nincs es 6700 sincs mar azon az XFX-en kivul. Ez mar talan nyarra kikopik.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
huskydog17
addikt
Az FSR 3.1 szerintem már csak az XeSS ellen tud versenyezni, a DLSS-hez képest olyan nagy a lemaradás, hogy azt nem fogják behozni a jelenlegi prioritások mellett (az AMD-nek most nem prioritás a VGA piac).
Azért az valahol vicces és szomorú egyben, hogy az Intel elsőre jobb felskálázót készített, mint az AMD második és harmadik nekifutásra.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
S_x96x_S
őstag
Az AMD láthatóan le akarja tarolni a low+middle piacot az RDNA4-el, mind a mobil és mind a desktop szinten.
És a piaci részesedés feltornázásának ez a leghatékonyabb módja.
Az AMD oldaláról jön a Strix Halo mobil APU (256-bit )
és az Intelnél is jön a "Battlemage" APU + "160-bit dual-channel (4x sub-channel) interface".
És akkor még ott lesz a Qualcomm a Win+Arm platformjával.
Vagyis a low-middle vonalon elég nagy verseny lesz.Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
Vannak kétségeim.
Én azt gondolom ,az AMD, ha akarta volna adhatta volna lényegesen olcsóbban az RDNA 3 at is (és az Nvidia is), még sem tették. Nagyjából az van hogy a generációik végére vagy az után , mikor már a meglévő készleteket szórják ki, jön el ez,de ez minden generációnál így volt. Emlékszem az RX580 kártyákat úgy dobták utánad már a végén meg most az RDNA2 majd egy évvel az új gen után..Az Intel szerintem amúgy minkét félnek beleköphet az eddigi egymás mellé árazásos sztoriba középkategóriában, szerintem erre is készülnek fel, nem feltétlenül kettőjük közötti dolog ez. Egymással eddig is megoldották.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Alogonomus
őstag
Az régóta nyilvánvaló, hogy az RDNA4 a Blackwell termékekkel szemben kiemelkedően épít majd a perf/$ mutatóra, hiszen a 4080 szintet ígéri 500 dollárért, míg a 4070 Ti szintet 400 dollárért. Ez még annál is nagyobb ugrás lenne, mint amit a 3070 hozott az 500 dolláros árával az 1000 dolláros 2080 Ti szintjét hozva, csak ott sajnos kevés lett a VRAM.
Az RDNA4 vagy jelentős bukás lesz, mert az Infinity Cache idei verziója esetleg mégsem tudja majd kompenzálni a 256 bit és 18 Gbps alapján kijövő 576 GB/s hátrányát a 4080 esetén rendelkezésre álló 717, 7900 XT esetén 800, 7900 XTX esetén 960 GB/s lehetőségekhez képest.
Amennyiben viszont a memóriasebesség nem lesz gond a csúcskártyánál, akkor az RDNA4 nagyon sikeres lehet, mert az 5070 állítólag 600 dollárért valahol a 400 dolláros kisebb N48 és az 500 dolláros nagyobb N48 között lesz, míg az 5080 már 1000 dollárért - a nagy N48-as duplájáért - nyújthat nagyjából 20% sebességelőnyt. Az 5090 pedig orbitális árú lesz az orbitális teljesítményével. Egy működő RDNA4 a 200-300 ezer forint közötti mainstream piacon nagyon sikeres lehet. -
Petykemano
veterán
A GDDR7 hamarosan érkezik. Az biztosan drága lesz az elején. Ha ügyes, mert kisebb sávszélességgel is beéri, olcsóbb lehet, örüljünk. De vajon nem kellett volna már a 18+gbps GDDR6 RAM árának is leesnie?
Talán az van, hogy 18gbps felett igényelne speciális árnyékolást, ami drágít a kártya kialakításán?
Azért gyanús nekem, hogy talán azért marad a 18gbps, mert ebből maradt készleten/eladatlan.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- MSI GeForce Gaming X Trio RTX 3060 12GB GDDR6 192bit Videokártya
- ASUS GeForce RTX 3060 12GB Dual V2 OC GDDR6 192bit Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12GB GDRR6 192bit Videokártya!
- ZOTAC GeForce RTX 3060 Twin Edge OC 12GB GDDR6 Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen