-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyrel
őstag
válasz
imi123 #42006 üzenetére
Nem mintha ez a Vegákkal máshogy lenne...
Amúgy nekem kezd fura lenni hogy lassan itt a megjelenés és semmi értelmes leak nincs még a Naviról? Ha más nem, ilyen koreai meg hasonlók szoktak lenni, mutogatják, szétszedik, tesztelik... Naviról meg semmi.
Kezdem azt hinni hogy AMD nagyobb partnerei és "influencerei" nem csak simán az NDA miatt tartják még vissza az infót róla, hanem egész konkrétan nem is kaptak még Navikat.
HA ez így lesz akkor l*fasz lesz ebből július 7.-én, nem dobozos termék... jó ha augusztusra kapható lesz, a customokat meg hagyjuk is...
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz
imi123 #42282 üzenetére
Garantáltan túlárazott lesz, a customokra pedig szerintem kb. szeptemberig várhatunk (persze-persze "augusztus", hagyjuk már, AMD-ről van szó), és mivel elcseszték az árazását ezért nagyjából pont 0 lesz a piaci "penetrációja" (viva la purhab), aminek következtében bármilyen technológiát ill. fejlesztési irányt is próbál érvényesíteni, az garantáltan nem fog neki sikerülni.
Majd ha esik 100 USD-t az ára lehet hogy jó vétel lesz, kb. annyira mint most a jóárasított Vegák, de az ég világon semmilyen ígéretet vagy vágyat nem fog teljesíteni. Maximum tisztes iparosmunka, maximum.
Azért foskupacozom mert ha az AMD-nek ennyire futja, ha ez a nagy üdvöskéjük amin évekig dolgoztak, akkor a diszkrét GPU piaci pályafutásuk jövőre úgy ahogy van véget ér, és meg is fogják érdemelni.
nVidia már nagyban gyúrja az Ampere-t, amivel garantáltan nem 5%-okat fog előrelépni (rövid időn belül újra), a morzsákért meg majd Intel szépen beáll a sorba és úgy takarítja el a vergődő AMD maradványait mintha sose lett volna.[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Petykemano
veterán
válasz
imi123 #42298 üzenetére
néztem ezt a szivárgott tesztet...
És egyre inkább az az érzésem, hogy súlyos marketing hibát követtek el, hogy nem a polarishoz áraztak és nem a polarishoz hasonlítottak. Tehát itt nem csak az ár miatt lesz rossz a fogadtatás.Gyönyörűen nézett volna ki, hogy
5700XT vs RX 580/590: 2x perf, equal power, 2x efficiency
És csak <1.5x price. (Mondjuk persze $350 áron, ami a 8GB polaris nyitóáraihoz képest tényleg talán tényleg igaz )
5700 vs rx 570: 2x perf, equal power, 2x efficiency
És csak <1.5x price. (Mondjuk persze $299 áron, ami a 8GB vágott polaris nyitóáraihoz képest tényleg talán tényleg igaz )De így?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #42330 üzenetére
Hát ha ők is beetetésre mentek, akkor az nagy lesz.
(#42332) Z10N: Ezt az információt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom.
(#42341) Tyrel: Az NGG működik, bár ugyanúgy a fordító vezérli, mint a variálható wavefrontméretet, tehát nagyrészt attól is függ, hogy mit lehet belőle kihozni driverből. De be van kapcsolva mindkettő a Navin, amilyen teljesítményt ki tudtak hozni belőle mostanra, az aktív. A többiről nem beszéltek azon kívül, hogy számos fordítótechnikát vizsgálnak még. Jelenleg az a hivatalos, hogy x teljesítményt biztos tud. Ha tud még +10%-ot, akkor azt bejelentik majd, de előtte nem közölnek semmit.
Az NGG-től olyan sok pluszt azért nem várnék. Annyira nem bonyolult az alapja, hogy ne lehetne azt helyből elég jó hatékonysággal működtetni. A Vegánál azt vártuk ugye, hogy bekapcsolják a Cullingot. Az számított volna, de a Navinál helyből aktív. A variálható wavefrontméret viszont sötét ló.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#82819712
törölt tag
válasz
imi123 #42359 üzenetére
Nem belekeverni szerettelek volna csak kigyomlálni azt a gondolatot hogy a belinkelő egyenlő a belinkelttel.
Tudod mi ONban az érdekes?
Hogy Intel első videókártyája sem támogat fix funciós magot és az RNDA sem.
Viszont Intel 2021-es kártyája és az AMD RNDA2 kártyája már igen.
Nekem ebben van valami gyanús hogy ott windows szinten fog történni valami nagy dolog.[ Szerkesztve ]
-
válasz
imi123 #42359 üzenetére
Csak azt ne hidd el hogy AMD ezt direkt csinálta és megvezette a fél világot és hogy ők ezt így tervezték...
Egyszerűen a navi életképtelen lett volna ilyen áron a szuper ellen, és árat vágtak, ez csak alternatív világban születő magyarázat ami itt született.
Pont ugyan ennyibe tart Nvidiának is árat vágni 2 hét múlva, ez nem egy olyan taktika amit a gyártók elterveznek és nem tudnak bevetni a másik oldalról.Biztos nem is örülnek neki.
Kb annyi fog történni, hogy hamarosan mindkét cég kevesebb pénzt fog keresni, a kártyáján, ami nekünk jó, de nekik szar, AMD nek pedig szarabb...A lényeg hogy nekünk ez jó. és ez fontos.Kb ennyi, így kellett volna beharangozni az árakat és pozitívabb lett volna a fogadtatás. Bár mondjuk így meg eladták a Vegákat, végső soron nem volt rossz húzás..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
imi123 #43175 üzenetére
szerintem lepjunk tovabb, a dolog logikaja szerint elmenne hutes nelkul is, igaz a grafikon nagyon cakkos lesz, a zsuga meg lassu, de elvileg mukodhet.
szoval a kerdes, mi a turonak pazarolja az AMD az eroforrasokat a huto tervezesere ?[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Tyrel
őstag
válasz
imi123 #43941 üzenetére
Azért mondom rá hogy haszontalan gimmick, mert nVidia rommá hazudta az egészet. Aki bedőlt nekik az persze hogy nem ért...
Ahogy TESCO-Zsömle is mondja, az összehasonlítások többségében szándékosan butítva van a korábbi, shader alapú megoldások képminősége, majd aztán ahhoz van hasonlítva egy RT verzió, ferdítik a valóságot.
Pl. jönnek ilyen orbitális fasságokkal, hogy RT nélkül nem tükröződhet olyan jelenetrész, ami nincs a viewport-ban. Igen?? Akkor hogy a francban voltak a tükrök megoldva megannyi játékban az elmúlt 20 évben??
Meg csinálnak egy sötétebb jelenetet kb. 10+ éves árnyékolási technikákkal, tökre szembetűnő hogy a mai játékok nem úgy néznek már ki, majd bekapcsolják az RT-t és jééé mennyivel szebb... Persze b+ így szebb, de ha nem csak az RT implementáció lenne kimaxolva az adott jelenetben hanem a 'hagyományos' megoldás is, akkor screenshotokat elemezgetve tudnád csak megmondani a különbséget.A jelenlegi 1.0 RTX DXR-je annyit ér mint egy fap**a, nagyon korlátozottan tudják használni, nagyon megborítja a teljesítményt, és marketinges trükközéssel kell bizonygatniuk hogy mennyire jó (ha tényleg jó lenne, nem lenne erre szükségük).
Nem mondtam hogy az nVidia ne tudná ezt jobban is megcsinálni, pont ezért emlegettem az Ampere-t, mert meggyőződésem hogy az egy sokkal életképesebb DXR implementációval fog érkezni.Jelenleg viszont kb. rosszabbul teljesít és haszontalanabb mint anno a PhysX volt, és ha nem állna a DXR mögött mind a Microsoft mind a többi gyártó, akkor pont ugyan úgy el is tűnne a süllyesztőben az egész RTX vonal ahogy a PhysX is. Lesz majd ez jobb, persze, csak meg kell várni hogy MS tovább fejlessze a DXR-t. Szerintem ez a mostani 1.0 verziója nem is került volna publikálásra (csak belső/fejlesztői használatra létezett volna) annyira kevés még, csak nVidia belekényszerítette őket.
Vagy felhozhatnám pl. a Hairworks-t is, az is egy hatalmas gig volt, pár játékba pénzzel beletuszkolták hogy jó vizes-csimbókos haja legyen mindenkinek, akkori kártyákon fele fps-el, azt' kész, azóta sincs sehol. nVidiának tök rossz a megközelítése, mindent zártan akar megoldani aztán az embereket hülyének nézve pénzzé tenni, G-Sync dettó ugyan ez. Az RTX-el is pontosan ezt akarták csinálni, és a sorsa is ugyan az lenne mint a többi zárt sz*rjuké, csak szerencsére itt nem az ő kezükben van az irányítás, hanem Microsoftéban.[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tyrel
őstag
válasz
imi123 #43943 üzenetére
Na de pont az a probléma jelenleg amit te természetesnek veszel, hogy "ugyan ezek az effektek". A RayTracing pont nem erről szól, nem csak 1-2 alig észrevehető effektet kellene hozzáadnia egy alapvetően hagyományos/raszterizált alapokon nyugvó jelenethez.
Majd ha már a jelenetnek több mint a fele RT alapú és elemi részét képezi a játékmenetnek, és az lesz az alap felállás hogy be van kapcsolva és ki se tudod kapcsolni (mint pl. manapság a tesszeláció, vagy fizikai szimulációk), annyira 'kell' a játék működéséhez, na akkor majd jó lesz és kész lesz. De még nagyon nem tartunk ott, az nVidia viszont el akarta hitetni hogy igen, az ilyen hazugságokkal, hogy nélküle nem lehet valóságoshoz nagyon hasonlító tükröződés meg nem láthatsz off-screen dolgokat.
Gyakorlatilag Mr. Bőrdzseki kijelentései alapján olyan játékok mint pl. a Portal nem is létezhettek volna amíg ők nagy kegyesen ki nem adják a Turingot. Engem ez basz fel nagyon, hogy hazudnak, sokkal jobbnak/többnek állítják be mint amilyen, a nép meg béget hozzá. Kísértetiesen hasonlít az eset egy bizonyos ország politikai helyzetére...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #44078 üzenetére
Pontosan, azt direkten kell támogatni. 99%-ban faszság, amit a WCCFtech írt ott. 1%-ban csak azért nem, mert tényleg lesz VRS, csak hát annak akkor van értelme, ha támogatja az alkalmazás. Emellett azért a VRS nem csoda. Ne úgy tekintsen rá senki, hogy ingyen adja a teljesítményt. Sok implementációban komoly képminőségromlással is jár hozzá. [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz
imi123 #44907 üzenetére
Tudjuk hány és milyen mag/szál lesz majd a konzolokban? Mert a Jaguar magok sem igazán voltak mellétehetők akár a korban együtt jelenlévő desktop procik magjaihoz. Ha kis fogyasztású magok lesznek ismét (és azok lesznek feltehetően), akkor a 90-120-150W-os PC procik izomból oldják meg majd a problémát...
A másik probléma az, hogy a PC felhasználók zömének jó, ha 4 magja / szállja van. Nem fognak maholnap jönni azzal, hogy minimum 8 mag / szál...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
válasz
imi123 #45061 üzenetére
már megy felfele az új adrenalin,a gépem még egyben van
de a NOD már dobálja fel a dolgokat hogy dolgozik az adrenalin és küldene adatokat kifele..."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz
imi123 #54687 üzenetére
ejj pedig régen mindent azzal fújtunk. Bicikli, roller, kapu, Mikrobi jelmez ... ma már nem igazán tudják mi az, főleg az Alfa generáció...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #57767 üzenetére
Miért ne támogatná? A traversal shader az csak shader lesz, arra pedig vannak feldolgozók. Amit mondtam, hogy a mai hardverek ezt a folyamatot esetenként fixfunkciós egységgel csinálják. Ez az egység fog elveszni, hiszen ha programozható lesz a folyamat, akkor nincs rá szükség. De ettől bármelyik mai RT-s hardver ki tudja számolni a shadereken keresztül.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- Politika
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Milyen okostelefont vegyek?
- nVidia GeForce GTX 1660 / GTX 1660 Super / GTX 1660Ti (TU116)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Autós topik
- Milyen routert?
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...