-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A felskálázóknak saját denoiserük volt eddig is. Annak eltéréseit nem nagyon látod persze, mert nincsenek annyira extrém skálán használva a felskálázók, hogy látványosan kijöjjön az alkalmazott denoiser minőségkülönbsége, de a Tellusim egyszer lemérte, hogy a beépített denoiserek mennyire hatékonyak: [link] - persze amúgy ez az összehasonlítás sem tökéletes, mert itt a különbség leginkább abból ered, hogy az FSR2-nél a denoiser több ideig fut, tehát komplexebb, míg az XeSS és a DLSS esetében máshova megy el a budget, így nem lehet annyira komplex denoisert alkalmazni. Ez ilyen pro-kontra dolog. Ha x-re költesz a sebességből, akkor kevesebb jut y-ra.
#62567 b. : Overwatch 2-ben miért nincs DLSS? Az NV szponzorált. Talán a fejlesztők nem akarnak erőforrást fektetni egy olyan eljárás karbantartásába, amit az FSR-rel megoldanak minden hardveren? Hmmm... elképesztő gondolat, hogy ilyen előfordulhat.
#62559 paprobert : A fejlesztők tetszőlegesen használhatják az FSR-t. Ahogy akarják. Azt használnak mellette, amit még akarnak. Ebbe az AMD nem tud beleszólni, mert open source a kód. De nem is akarnak beleszólni, mert akkor elveszne a fejlesztők szabad döntése.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Ugyanígy használtam Linux rendszert is pár évig, egyáltalán nem győzőtt meg, szóval az open source-ság lehet, hogy jó a fejlesztőknek, de én meg a felhasználó vagyok. Nem ugyanazon a térfélen játszunk Ezért nem érdekel a cégek / fejlesztők nyűgje nekem. Azt oldják meg ők, mert én fizetek érte. Csak a kapott minőség a fontos számomra és ezért remélem, hogy az FSR-t implementálók megemberelik magukat, mert ez eddig nem meggyőző produkciójuk. Elmélettel sokra nem megyünk.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Én fordítva vagyok ezzel. Pl. egy Ubuntu évről évre jobb, ha az elmúlt 10 évet nézem. A fizetős másik nagy os évről évre rosszabb, lassan fél napokban mérhető, mire egyáltalán kikapcsolod belőle a nem éppen felhasználóbarát működéseket. Néhányhoz már hozzá sem enged nyúlni egyszerűen, mintha nem is a te géped lenne...
-
Alogonomus
őstag
Azért az RX7600 kontra RTX4060 kapcsán van ott egy generációs ugrás a chipgyártási technológiában is.
A megnövelt Nvidia L2 és AMD Infinity Cache hasznosságának az összemérésére leginkább a majdani N32-es kártyák lehetnek alkalmasak az egységesen 192 bites RTX4070 és RX7700XT, illetve 256 bites RTX4080 és RX7800XT felbontással változó egymáshoz viszonyított eredményeit nézve, mert azoknál a tényleges adatfeldolgozást végző egység hasonló gyártási generációt képvisel, még ha papíron az egyik "5 nm", a másik "4 nm". -
kwzatz
őstag
"Amíg megteheted addig ez oké megoldás, én is kerülöm, ha lehet, de a PC is el fog "konzolosodni", tehát felskálázás szinte kötelező elem lesz."
Max. azoknak, akik ilyen Forspoken és Immortals of Aveum szintű ipari hulladékokkal akarnak megjelenéskor játszani. Mondjuk úgy néz ki, hogy nem túl sokan vannak, ezt jól jelzi egy héttel megjelenés után Steamen az összesen 354 értékelés. Vicces ezt látni a készítők "nem kötünk kompromisszumot látvány terén, akkor sem, ha a gépigény az ára" nyilatkozatai után. Majd legközelebb jobban átgondolják. Feltéve, hogy az EA is úgy gondolja, hogy lesz egyáltalán legközelebb.[ Szerkesztve ]
"Everything is high risk, if you are a pussy."
-
Lacccca87
addikt
Lehetséges, de amíg kikapcsolható addig ezt nem fogom használni. Én egyébként a fordítottját használom, ahol van rá opcó ott 130%-on rendereltetem.
Konzolnak ilyen szempontból nincs sok jelentősége, ott kell a trükk hogy elmondhassák hogy 4K-ba fut a 720p-s kép PC-nél ha megvan az erő akkor felesleges ezzel szórakozni szerencsére. Természetesen jó lehet azoknak akiknek gyengébb a gépük de sajnos nem értelmes megoldás (a megoldás az elérhető árú HW lenne, de ez álomvilág jelenleg)@omfgk: persze tudom, természetesen néztem azokat is, nem tetszik az így "kreált" kép, ez van, attól még másnak bejöhet nem vagyunk egyformák.
-
kwzatz
őstag
"RDNA2 is most az életciklusa közepén és végén, azaz ebben az évben fogyott kegyetlenül."
Ez egy illúzió, hogy "kegyetlenül fogyott", ami abból eredhet, hogy itt PH-n - amúgy szerintem jogosan - az AMD olcsóbb, jobb ár/érték arányú kártyáit ajánlják az alsóbb kategóriákban. Ettől függetlenül konkrétan olyan szarul fogytak az elmúlt 1 évben, mint még soha:
AMD-Nvidia-Intel GPU shipments
Az 1%, amit hozott, csak annak köszönhető, hogy az Nvidia is negatív rekorddöntés közelében van eladott kártyák számát illetően. (ez az 1%-os részesedés növekedés, nominálisan jonpeddie-s cikk alapján 22,9%-os növekedés az előző negyedéves és a grafon látható 0,76-hoz képest, ergó még mindig a borzasztó kategóriában van, akárcsak előtte)[ Szerkesztve ]
"Everything is high risk, if you are a pussy."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez azért nem jó dia, mert az RDNA 3 más cache-t használ, mint az RDNA 2. Utóbbiba konkrétan a Zen 3 L3 cache-je van átrakva. Az RDNA 3-ban már GPU-ra áttervezett victim dizájn van. Tehát az RDNA 3-nál a cache-hit nagyobb még kisebb kapacitással is. Egyébként a 7900 XTX-nek 2,7 TB/s körüli a sávszélje.
Ez nem ilyen egyszerű, hogy cache=cache.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
Az 50 játékos átfogó teszt eredménye pont azt mutatta, hogy 4k-ra lépve minimum tartja a pozícióját a 7900 XTX a 4080-nal szemben. Persze azóta sok szoftveres optimalizálás történt mind a két oldalon, de az optimalizálás kapcsán jelentkező fine wine hatás általában is a piros oldal eredményeinek kedvez.
-
Alogonomus
őstag
Hát az átfogó teszt óta megjelent játékok eredményeit vizsgálva inkább az rajzolódik ki, hogy az Infinity Cache a fejlettebb megoldás:
- Armored Core kapcsán érdemileg (9,6%) jobban jön ki az XTX a 4k-ra lépésből
- Immortals of Aveum kapcsán minimálisan (2%) jobban jön ki az XTX a 4k-ra lépésből
- Atlas Fallen kapcsán minimálisan (2,7%) jobban jön ki a 4080 a 4k-ra lépésből
- Baldur's Gate 3 kapcsán némileg (5,8%) jobban jön ki az XTX a 4k-ra lépésből
- Ratchet&Clank kapcsán némileg (6,6%) jobban jön ki a 4080 a 4k-ra lépésből
- Remnan II kapcsán némileg (5,6%) jobban jön ki az XTX a 4k-ra lépésből
- Jedi: Survivor kapcsán lényegtelen mértékben (0,6%) jobban jön ki a 4080 a 4k-ra lépésből
- LoU 1 kapcsán némileg (5,5%) jobban jön ki az XTX a 4k-ra lépésből
- RE 4 kapcsán némileg (5,8%) jobban jön ki az XTX a 4k-ra lépésből
- Atomic Heart kapcsán érdemileg (8,3%) jobban jön ki az XTX a 4k-ra lépésbőlÉs ezek Intel rendszeren elért eredmények, vagyis a SAM nem segítette az AMD kártyát, és így is a SAM támogató hatásával készült átfogó tesztben mért előny átlagosan megháromszorozódott az XTX javára. Persze a 3% sem egy földindulás, de a tendencia eléggé egyhangú, és SAM esetén alighanem még kedvezőbb lenne.
-
félisten
Kérdés mit nevezünk csúcsnak, mert ezt AMD az AI szegmensben való előrelépést teszi most első helyre, mint ahogy az Nvidia. Persze játékos szempontból elengedik de valójában a cég szempontjából pont azt próbálják megalkotni.
Mondjuk ez nekünk nem sok vígasz, ez tény.
Valószínűleg így Nvidia sem fogja megerőltetni magát, majd az 5080 jó lesz 5090 néven.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ML Based Super Resolution az nagyon messze van attól, amit a DLSS csinál. A DLSS valójában nem használ AI-t a rekonstrukciuóhoz. A Microsoftnak volt régebben egy saját technológiája, amit fejlesztettek, és az már a rekonstrukcióhoz is AI-t használ.
A mostani felskálázások iszonyatosan messze vannak attól, ami az új gépekkel elérhető, de ugye az új gépekben van is erre szabott NPU.
Az AMD függés nem módosulna az ARM-tól, hiszen az AMD is tervez ARM magokat. De ugye látod is, hogy a Microsoft nem is gondolkodik abban, hogy szakítsanak az AMD-vel, mert mindenképpen velük akarják terveztetni. Valószínűleg nagyon kritikus számukra a kompatibilitás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
őstag
> Látszik, hogy másra alig van erőforrás
kívülről nehéz megállapítani a valós erőfeszítéseket,
főleg ha az eredmény szemlélettel csak a black-boxon kívüli - látható - rész nézed.
olyan mint egy jéghegy ... van ami a szemnek láthatatlan ..És valószínűleg belső átszervezések is folyhatnak ( a Xilinx-nek is köszönhetően )
A cégett most otthagyó Scott Herkelman mostani távozása mögött is
sok apró sérelem lehet.Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
> FSR 3 például ott lesz jó, hogy konzolokon jelenleg elég sok játékban
> van 60fps és pofon egyszerűen fel tudják ezt pumpálni 120fps-re,
> hogy meglegyen a magas képfrissítési élmény.azért ez játéktól és minőségi elvárásoktól függ ..
pl. Starfield 30fps konzolon és az FSR3 ezt pumpálja fel 60fps-re.nem véletlenül irják több helyen is :
"while the general hope for FSR 3 on consoles is that it could be used to make 30 frames per second experiences run at 60fps instead. "persze játéktól függ ..
de szerintem nem lehetetlen.Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
> .. Az NVIDIA és a
de akkor ez mennyire lehet igaz ? a "mere 20fps" -ra gondolok;
"Notably, in a testament to DLSS 3.5’s prowess, the highly demanding Cyberpunk 2077 in Overdrive Mode achieved a remarkable 108 frames per second (fps) when paired with Ray Reconstruction, surpassing the previous mark of 100fps with DLSS 3 alone. Comparatively, DLSS 2, lacking Frame Generation, achieved 63fps, while the absence of DLSS assistance plummeted performance to a mere 20fps."
( via )Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
>> "pl. Starfield 30fps konzolon és az FSR3 ezt pumpálja fel 60fps-re."
>Jelenleg semmiféle ilyenről nincs szó, hogy 30fps-t pumpáljon föl 60fps-re,OK; félig bedőltem a "címeknek" ..
( Az elméleti lehetőség nincs kizárva egy kis optimalizálás után )
( Howard said Starfield sometimes ran at 60fps in development on console, but that Bethesda had taken the decision to lock its framerate because "we prefer the consistency". )
> A legtöbb játékban viszont 20fps ..persze nem silver bullet
Mottó: "A verseny jó!"
-
Yany
addikt
A legaggasztóbb, hogy az Intellel szemben is hasonló a szitu, pedig elvileg technikai fölényben vannak. De nézzetek szét a piacon, mindenhol 12xxp noti proci, mindenhol intel SoC a minigépekben, miközben tipikusan AMD-s technikai előny van ezeken a piacokon. Hogy várhatnánk bármi őszintét és lenyűgözőt egy olyan piacon tőlük, ahol az NVIDIA minden szempontból reggelire eszi meg az AMD-t? A teljes fogyasztás és integráltság-kritikus piacokat már rég le kellett volna tarolnia a cégnek, ehelyett továbbra is 10-ből 8 noti (számosságában és fajtájában is) Intel, és a neves cégek többsége minigépekben is Intelt nyomat. téboly
szerk.: arról nem is beszélek, hogy a nem kapható Threadripperek mekkora kihagyott ziccer, ami előtt értetlenül állok... nem bíznak a saját sikereikben, mikor lekötik a TSMC kapacitásait, hogy mindennek szerverbe kell mennie, mert nem tudnak eleget gyártani?? Ha ők nem bíznak magukban, mit várnak a piactól?
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
adr0001
tag
A késleltetés 25-50ms között tanyázik, de inkább 30-hoz közeli a legtöbb játéknál, 30FPS-es lock-kal. 90-től kezd nyúlós lenni az irányítás. Mind az AntiLag, mind a Reflex annyira jó melót végez, hogy még egy TV-re kiszervezett motion interepolation is belefér a büdzsébe. 30 FPS felett én nem izgulnék számottevő lag miatt.
[ Szerkesztve ]
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
jimpo
aktív tag
Valószínűleg a kevesebb egységek miatt nem teljesít jobban a 7800 XT. De lehet még idővel jobb a helyzet.
Engem mondjuk nem zavar annyira a teszteredmény.
A Minimum FPS esetében nem olyan nagy a különbség, ami sokkal fontosabb mint a magasabb Átlagos képkockaszám. Attól döcög aztán a játék...Már próbáltam én is, játszhatatlan volt pár napja.
Nálam is volt hogy egy képet néztem sokáig, pedig hallottam hogy történnek az események.
Majd mikor jött a következő képkocka, már halott is voltam.
Mindez egy RX 7800 XT Nitro+ társaságában 1080p felbontáson...[ Szerkesztve ]
Stryd Next Gen
-
Alogonomus
őstag
A profi CS játékosokat esetleg befolyásolhatja az erősorrend, de közülük sok eleve szponzori gépen játszik, amit készen kap.
Az alkalmi CS játékosok pedig egyszerűen használni fogják az egyéb játékhoz passzoló gépüket, mert casual szinten bohóckodáshoz a 150 fps ugyanúgy jó, mint a 250 fps, 350 fps, 450 fps, 550 fps.Az AMD-nek nagyon kedvező Modern Warfare 2 eredmények sem változtatták meg a piacot.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Remélem a 10-ei megjelenésre lesz rendes AMD driver hozzá és nem valami külön bejáratú hotfix akármit adnak ki hozzá, ami még az AMD Software-ből sem frissíthető Kicsit össze kell rázni a szoftver csapatot, bár tudom, hogy az AI meg a ROCm ezerszer fontosabb, hiszen még az AMD Fluid Motion Frames is csak egy preview-ként van kint. Az utóbbi 1 hónapban kijött vagy 5 preview vagy profilos hotfix driver, rendes driverek meg alig vannak. Ez nagyon feltűnő.
[ Szerkesztve ]
-
adr0001
tag
-
huskydog17
addikt
Na igen, a világ egyik legnépszerűbb, milliók által játszott e-sport játék dll fájljait nem nagyon tanácsos piszkálni, ezt az AMD-nél úgy tűnik nem vették figyelembe az Antilag+ fejlesztésénél. Az Antilag+ inkább egyfajta improvizált szükségmegoldásnak tűnik, amit valahogy gyors összekapkodtak, hogy marketing anyagokban fel tudjanak mutatni valamit a befektetőknek, hogy "nekünk is van ilyen". Csakhogy azt nem vették figyelembe, hogy ezzel az összes RX 7000 vásárló csúnyán pórul járhat, ha nekiáll CS2-vel játszani, de mivel az Antilag+ DLL fájlokat piszkál, így jó eséllyel más e-sport játéknál is előfordulhat BAN. Ha egy játékos miután megvette sok pénzért az RX7000 új VGA-t, és kap egy ban-t emiatt, utána jó eséllyel megszabadul a kártyától és átmegy a zöld oldalra úgy, hogy az AMD-re soha többé nem néz vissza. Ezzel az AMD sok vásárlót felbosszanthat, ami ilyen forgatókönyvhöz is vezethet.
A beépítési költségre a mai napig nem kaptunk semmilyen bizonyítékot, így én azt csak egy legendának tartom, a gyakorlat valamiért nem azt mutatja, hogy túl drága lenne a beépítés. Ezt nem tudhatjuk. Könnyen lehet az is, hogy mindössze pár kattintás a játék készítőjének beépíteni, pont úgy, mint egy DLSS-t. Nem tudni, hogy milyen fejlesztői eszközeik vannak. Az is lehet, hogy pont a Reflex-et olcsóbb beépíteni.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PuMbA
titán
-
félisten
Apex esetében még nagyobb a gond, mert állítólag a naplózási fájl nem rőgzítette hogy az antilag miatt nyomta ki a játékost,vagy valós csalás, tehát egybe van mosva mindenki egy kalapban. Még nem 100% de ott egy külön procedúra lesz úgy néz ki a ban feloldása. Igazából kb percenként frissítik redditen a szálat, kiderül lesz e rá megoldás.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
-
adr0001
tag
Ezt úgy oldottam meg, hogy az MPT az kb. 1 perc. A tuning meg az Afterburner reszortja, az legalább nem felejt. Sőt, azzal cserélgethetem a kártyáimat is simán, mert automatikusan mindegyikhez a saját profilját tölti be. Szóval csak MPT-zni kell. De persze a legjobb az lenne ha az egészet bele lehetne vésni a BIOS-ba, o'szt tsókolom.
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
jimpo
aktív tag
Ne legyenek elvárásaid, és akkor nem ér csalódás.
Ebből pedig lesz valami, egy készülő játék...
4k + DLSS or FSR Performance 60fps módban az Alan Wake II játékban.
Tehát nem valós 4k-ban renderelt, hanem 1080p felbontásban számolt. Majd arról felskálázott 4k. Na ott tud 60 körüli képkockát az RX 7800 XT illetve az RTX 4070, tehát 1080p felbontáson! Mindez a rendszerkövetelmények alapján...
Az erő legyen a videóadapteretekkel!Stryd Next Gen
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen